r380 disco omzetten defender
-
pascal ubags
r380 disco omzetten defender
hallo, wie heeft hier ervaring mee.
heb een oude r380 bak liggen van een disco, dus de ingaande as is anders qwa lengte, en het schakel mechaniek is anders.
mijn vraag is als mijn r380 bak van de defender stuk loopt, kan ik dit dan omzetten zonder veel poespas of is dat moeilijker als ik dacht.
heb het nog niet geprobeert en vindt er op internet niet veel over.
de bakken opzich zijn toch het zelfde.
heb deze bak gekregen en hier liggen, event voor rezerve,
mvg pascal
heb een oude r380 bak liggen van een disco, dus de ingaande as is anders qwa lengte, en het schakel mechaniek is anders.
mijn vraag is als mijn r380 bak van de defender stuk loopt, kan ik dit dan omzetten zonder veel poespas of is dat moeilijker als ik dacht.
heb het nog niet geprobeert en vindt er op internet niet veel over.
de bakken opzich zijn toch het zelfde.
heb deze bak gekregen en hier liggen, event voor rezerve,
mvg pascal
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: r380 disco omzetten defender
Ik heb een disco motor met bak in de 110. De vorige eigenaar heeft hier het schakelmechanisme van een defender opgezet.
Dan past het geheel erg netjes in een One-ten. Bij mij zit de pook precies waar het hoort, het blok ligt ca 3 cm verder naar achter
dan een origineel defender 300tdi spul. Ik heb een origineel tunneltje (oud type LT77) gebruikt.
De uitlaat steekt achter iets verder uit, en 1 koelslang is iets verlengt.
Wellicht is er iets over deze ombouw te vinden en heb je er wat aan..
Grtz. Erik
Dan past het geheel erg netjes in een One-ten. Bij mij zit de pook precies waar het hoort, het blok ligt ca 3 cm verder naar achter
dan een origineel defender 300tdi spul. Ik heb een origineel tunneltje (oud type LT77) gebruikt.
De uitlaat steekt achter iets verder uit, en 1 koelslang is iets verlengt.
Wellicht is er iets over deze ombouw te vinden en heb je er wat aan..
Grtz. Erik
-
Oscar
Re: r380 disco omzetten defender
Die 3cm wordt veroorzaakt door het bellhouse.
Even goed meten, maar als je het bellhouse van de bak behoud die er nu in zit komt de bak op dezelfde plek te hangen.
Alle R380's zijn aan de buitenkant exact het zelfde, alleen het bellhouse, de ingaande as en de opstelling van de poken verschilt.
Er is veel over te vinden bij Ashcroft op de site, daar kan je ook zien of de overbrengingsverhoudingen in beide bakken gelijk zijn.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2011 10:17 door Oscar.
Even goed meten, maar als je het bellhouse van de bak behoud die er nu in zit komt de bak op dezelfde plek te hangen.
Alle R380's zijn aan de buitenkant exact het zelfde, alleen het bellhouse, de ingaande as en de opstelling van de poken verschilt.
Er is veel over te vinden bij Ashcroft op de site, daar kan je ook zien of de overbrengingsverhoudingen in beide bakken gelijk zijn.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2011 10:17 door Oscar.
-
Scratch
Re: r380 disco omzetten defender
> heb deze bak gekregen en hier liggen, voor reserve.
Als je de bak heb liggen voor om mee te nemen voor de Ct dan zou ik overwegen om een bak te zoeken die exact het zelfde is als je huidige bak.
Heb je nu een LT77, kun je die best wisselen voor een R380, maar dan wel met een LT77 korte bellhouse en een schakelmechanisme van een Defender.
Deze kun je kant en klaar kopen bij Ascroft (zijn wel prijzig) Inruil Disco R380 is geen probleem, want die bak passen ze aan.
Als je de bak heb liggen voor om mee te nemen voor de Ct dan zou ik overwegen om een bak te zoeken die exact het zelfde is als je huidige bak.
Heb je nu een LT77, kun je die best wisselen voor een R380, maar dan wel met een LT77 korte bellhouse en een schakelmechanisme van een Defender.
Deze kun je kant en klaar kopen bij Ascroft (zijn wel prijzig) Inruil Disco R380 is geen probleem, want die bak passen ze aan.
-
Paul Kampeerrover
Re: r380 disco omzetten defender
"dan kun je die het beste wisselen met een LT77 met korte bell...etc"
Ik nie snappe helemaal.
Groet, Paul
Ik nie snappe helemaal.
Groet, Paul
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: r380 disco omzetten defender
n667984881_1293056_4982.jpg --> mod_embed_images_loadimage('77686aa25cc512cf585be81b25da2178', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fphotos-a.ak.facebook.com%2Fphotos-ak-snc1%2Fv320%2F233%2F43%2F667984881%2Fn667984881_1293056_4982.jpg', 'http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v320/233/43/667984881/n667984881_1293056_4982.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fphotos-a.ak.facebook.com%2Fphotos-ak-snc1%2Fv320%2F233%2F43%2F667984881%2Fn667984881_1293056_4982.jpg', '', 14954534, 600, 600, 'Loading image ...', false);
lijkt me duidelijk....
en om nog wat meer duidelijkheid te geven, ...
klik even, Pascal
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2011 17:53 door sjorsboomschors/aka/PP.
lijkt me duidelijk....
en om nog wat meer duidelijkheid te geven, ...
klik even, Pascal
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2011 17:53 door sjorsboomschors/aka/PP.
-
Scratch
Re: r380 disco omzetten defender
n667984881_1293056_4982.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6b5d8be88070542ba415cdb44c6d4b39', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fphotos-a.ak.facebook.com%2Fphotos-ak-snc1%2Fv320%2F233%2F43%2F667984881%2Fn667984881_1293056_4982.jpg', 'http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v320/233/43/667984881/n667984881_1293056_4982.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fphotos-a.ak.facebook.com%2Fphotos-ak-snc1%2Fv320%2F233%2F43%2F667984881%2Fn667984881_1293056_4982.jpg', '', 14954747, 600, 600, 'Loading image ...', false);
44Ll.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0b13d8cbaf0b1e5ed6915ff8fd78eb54', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.ashcroft-transmissions.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2F44Ll.jpg', 'http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/images/uploads/44Ll.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.ashcroft-transmissions.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2F44Ll.jpg', '', 14954747, 600, 600, 'Loading image ...', false);
R380 met kort bellhouse.
44Ll.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0b13d8cbaf0b1e5ed6915ff8fd78eb54', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.ashcroft-transmissions.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2F44Ll.jpg', 'http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/images/uploads/44Ll.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.ashcroft-transmissions.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2F44Ll.jpg', '', 14954747, 600, 600, 'Loading image ...', false);
R380 met kort bellhouse.
-
Scratch
Re: r380 disco omzetten defender
Short Bellhousing R380
Product Information
Although this is still an R 380 I thought it warranted it"s own separate section,
The "Stumpy" or short bellhousing R380 was made by Landrover as a direct replacement for the 4 Cyl LT77. The bellhousing is 30mm shorter than the LT77 one as the 5th speed housing on the R380 is 30mm longer.
These have been on factory backorder with no ETA for about 3 years. We are always getting asked for them so decided to make the parts required to convert the Tdi and TD5 380s to the short bellhousing specification.
They can be fitted to the 2.5 N/A, 2.5 petrol and the 200 TDI engines, anywhere the 4 Cyl LT77 is fitted.
This type of R 380 was made with two ratio options, the type 50A and the 44A, the 50A has the lower gearing like the 50A LT77 and the 44A has the higher gearing like the type 56A 200 Tdi Defender LT77. Also both ratio options were made in suffix J, K and L format.
We are able to supply the parts for the type 50A suffix J and the 44A suffix L, The 44A suffix L being the most desirable as this has the higher gearing and the strength advantages of the later suffix L design.
The Landrover part number of the 44A suffix L is TRC103140 The Landrover part number of the 50A suffix L is TRC103150
We are able to either supply a kit of parts to allow you to convert your R 380 to this spec or we can supply a complete rebuilt unit to this spec.
The conversion parts are :
Bellhousing (FTC4018) inc bolts £ 165
Pinion (TUD102860) £ 85
Front Housing (TVQ100200) £ 32
Clutch fork pivot(FTC4173&FTC4174) inc screws £ 14
Clutch fork (FTC2957HD) £ 10
Clutch fork thrust pads, pair (FRC5255) £ 4
Clutch release bearing (UTJ100210) £ 24
Clutch release bearing clip (FRC3416) £ 1.20
We are also able to supply a complete rebuilt R 380 to this spec complete with the above parts at £ 945 rebuilt outright.
These are obviously more expensive than a replacement LT77 but are both far stronger and have the facility to add an oil cooler if required, worth the extra money if you are keeping the Defender or if it"s working hard like an overlander etc.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2011 19:07 door Scratch.
Product Information
Although this is still an R 380 I thought it warranted it"s own separate section,
The "Stumpy" or short bellhousing R380 was made by Landrover as a direct replacement for the 4 Cyl LT77. The bellhousing is 30mm shorter than the LT77 one as the 5th speed housing on the R380 is 30mm longer.
These have been on factory backorder with no ETA for about 3 years. We are always getting asked for them so decided to make the parts required to convert the Tdi and TD5 380s to the short bellhousing specification.
They can be fitted to the 2.5 N/A, 2.5 petrol and the 200 TDI engines, anywhere the 4 Cyl LT77 is fitted.
This type of R 380 was made with two ratio options, the type 50A and the 44A, the 50A has the lower gearing like the 50A LT77 and the 44A has the higher gearing like the type 56A 200 Tdi Defender LT77. Also both ratio options were made in suffix J, K and L format.
We are able to supply the parts for the type 50A suffix J and the 44A suffix L, The 44A suffix L being the most desirable as this has the higher gearing and the strength advantages of the later suffix L design.
The Landrover part number of the 44A suffix L is TRC103140 The Landrover part number of the 50A suffix L is TRC103150
We are able to either supply a kit of parts to allow you to convert your R 380 to this spec or we can supply a complete rebuilt unit to this spec.
The conversion parts are :
Bellhousing (FTC4018) inc bolts £ 165
Pinion (TUD102860) £ 85
Front Housing (TVQ100200) £ 32
Clutch fork pivot(FTC4173&FTC4174) inc screws £ 14
Clutch fork (FTC2957HD) £ 10
Clutch fork thrust pads, pair (FRC5255) £ 4
Clutch release bearing (UTJ100210) £ 24
Clutch release bearing clip (FRC3416) £ 1.20
We are also able to supply a complete rebuilt R 380 to this spec complete with the above parts at £ 945 rebuilt outright.
These are obviously more expensive than a replacement LT77 but are both far stronger and have the facility to add an oil cooler if required, worth the extra money if you are keeping the Defender or if it"s working hard like an overlander etc.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2011 19:07 door Scratch.
-
pascal ubags
Re: r380 disco omzetten defender
hallo
die twee heb ik dus, kan ik het schakel mechaniek zo omzetten, en het koppellingshuis, ben ik dan klaar, of moet er nog iets.
gr pascal
die twee heb ik dus, kan ik het schakel mechaniek zo omzetten, en het koppellingshuis, ben ik dan klaar, of moet er nog iets.
gr pascal
-
Scratch
Re: r380 disco omzetten defender
pascal ubags Schreef:
-------------------------------------------------------
> kan ik het schakel mechaniek zo omzetten, en het koppellingshuis, ben ik dan klaar.
En dan nog een stuk afzagen van de prise-as.... Als het zo makkelijk zou zijn
Je hebt een kortere price-as nodig, met de zelfde tandwiel verhouding als de Discovery bak. Verder heb je het schakelhuis en schakelmechanisme nodig van een Defender. Er kan tussen de 2 bakken verschil zitten in lager diameter (Suffix nummer !?) Ik heb deze conversie een keer gedaan met een LT77 van een Defender waar het binnenwerk van een Discovery in is gegaan.
-------------------------------------------------------
> kan ik het schakel mechaniek zo omzetten, en het koppellingshuis, ben ik dan klaar.
En dan nog een stuk afzagen van de prise-as.... Als het zo makkelijk zou zijn
Je hebt een kortere price-as nodig, met de zelfde tandwiel verhouding als de Discovery bak. Verder heb je het schakelhuis en schakelmechanisme nodig van een Defender. Er kan tussen de 2 bakken verschil zitten in lager diameter (Suffix nummer !?) Ik heb deze conversie een keer gedaan met een LT77 van een Defender waar het binnenwerk van een Discovery in is gegaan.
-
Scratch
Re: r380 disco omzetten defender
Als je die onderdelen nodig heb, dan heb ik die nog wel liggen inclusief een tool om de collar van de uitgaande as te trekken.
-
pascal ubags
Re: r380 disco omzetten defender
hoi
die price as heb ik dus uit die andere bak, deze is dus niet zo makkelijk om te zetten, of wel.
dat is net de vraag, dus van 2 bakken 1 maken.
gr pascal
die price as heb ik dus uit die andere bak, deze is dus niet zo makkelijk om te zetten, of wel.
dat is net de vraag, dus van 2 bakken 1 maken.
gr pascal
-
Scratch
Re: r380 disco omzetten defender
pascal ubags Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat is net de vraag, dus van 2 bakken 1 maken.
ja, kan wel, maar dan moeten de 2 bakken wel uitelkaar en de onderdelen moeten uitwisselbaar zijn.
-------------------------------------------------------
> dat is net de vraag, dus van 2 bakken 1 maken.
ja, kan wel, maar dan moeten de 2 bakken wel uitelkaar en de onderdelen moeten uitwisselbaar zijn.