Grijs kenteken
-
Martie1964
Grijs kenteken
Mijn favoriete LR is en blijft de Defender. Is de laadruimte van de Defender groot genoeg om met een scheidingsschot op grijs kenteken te rijden met behoud van de achterbank en vanaf welk model geldt dit dan (110,120,130)?
-
Dixo
Re: Grijs kenteken
Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
Een 120 bestaat niet af-fabriek. EDIT: ...in Europa.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2011 18:21 door Dixo.
Een 120 bestaat niet af-fabriek. EDIT: ...in Europa.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2011 18:21 door Dixo.
-
Disco
Een 120 bestaat niet af-fabriek niet
In Australië heeft hij wel bestaan!
Jo
In Australië heeft hij wel bestaan!
Jo
-
Marc-my-Words
Dixo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
>
> Een 120 bestaat niet af-fabriek niet.
Bijna goed. Allereerst meen ik dat er een enkele 120 gebouwd is op speciaal verzoek voor de BBC.
En verder zijn de 110-Crew-Cab ook grijskenteken-auto's, je betaalt evenwel wel het gele tarief aan MRB.
Deze 110 CrewCab heeft dus alleen een ondernemersvoordeel in het aanschaf-traject.
Marc
PS En ... ik zag dus onlangs een nieuwe 110 stationwagon op grijskenteken met verder alleen maar een "geel" uiterlijk.
Ik vrees dat dit een "vergissing" is die geen vervolg krijgt (anders zou ik het ook wel weten).
> Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
>
> Een 120 bestaat niet af-fabriek niet.
Bijna goed. Allereerst meen ik dat er een enkele 120 gebouwd is op speciaal verzoek voor de BBC.
En verder zijn de 110-Crew-Cab ook grijskenteken-auto's, je betaalt evenwel wel het gele tarief aan MRB.
Deze 110 CrewCab heeft dus alleen een ondernemersvoordeel in het aanschaf-traject.
Marc
PS En ... ik zag dus onlangs een nieuwe 110 stationwagon op grijskenteken met verder alleen maar een "geel" uiterlijk.
Ik vrees dat dit een "vergissing" is die geen vervolg krijgt (anders zou ik het ook wel weten).
-
Dixo
Marc-my-Words Schreef:
> Dixo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
> >
> > Een 120 bestaat niet af-fabriek niet.
>
> Bijna goed. Allereerst meen ik dat er een enkele
> 120 gebouwd is op speciaal verzoek voor de BBC.
Dat is dan een Special Vehicles order geweest waarschijnlijk. Special Vehicles, die dan ook wel een 130 Station Wagon kunnen leveren bijvoorbeeld, als je er maar genoeg voor betaald, danwel er genoeg afneemt. Of bij Foley bestelt....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2011 18:24 door Dixo.
> Dixo Schreef:
> -----
> > Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
> >
> > Een 120 bestaat niet af-fabriek niet.
>
> Bijna goed. Allereerst meen ik dat er een enkele
> 120 gebouwd is op speciaal verzoek voor de BBC.
Dat is dan een Special Vehicles order geweest waarschijnlijk. Special Vehicles, die dan ook wel een 130 Station Wagon kunnen leveren bijvoorbeeld, als je er maar genoeg voor betaald, danwel er genoeg afneemt. Of bij Foley bestelt....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2011 18:24 door Dixo.
-
Marc-my-Words
Dixo Schreef:
> Marc-my-Words Schreef:
> -----
> > Dixo Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
> > >
> > > Een 120 bestaat niet af-fabriek niet.
> >
> > Bijna goed. Allereerst meen ik dat er een
> enkele
> > 120 gebouwd is op speciaal verzoek voor de BBC.
>
> Dat is dan een Special Vehicles order geweest
> waarschijnlijk. Special Vehicles, die dan ook wel
> een 130 Station Wagon kunnen leveren bijvoorbeeld,
> als je er maar genoeg voor betaald, danwel er
> genoeg afneemt. Of bij Foley bestelt....
Precies Special Vehicles levert alles "af fabriek".
Hier komt een oude wijsheid om de hoek: het woord onmogelijk bestaat niet in onze vocabulaire.
(Dit dus vrij naar een Franse boswachter aan het begin van een lang en modderig bospad.)
Marc
> Marc-my-Words Schreef:
> -----
> > Dixo Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Alleen een 130, of een belastingvrije 110.
> > >
> > > Een 120 bestaat niet af-fabriek niet.
> >
> > Bijna goed. Allereerst meen ik dat er een
> enkele
> > 120 gebouwd is op speciaal verzoek voor de BBC.
>
> Dat is dan een Special Vehicles order geweest
> waarschijnlijk. Special Vehicles, die dan ook wel
> een 130 Station Wagon kunnen leveren bijvoorbeeld,
> als je er maar genoeg voor betaald, danwel er
> genoeg afneemt. Of bij Foley bestelt....
Precies Special Vehicles levert alles "af fabriek".
Hier komt een oude wijsheid om de hoek: het woord onmogelijk bestaat niet in onze vocabulaire.
(Dit dus vrij naar een Franse boswachter aan het begin van een lang en modderig bospad.)
Marc
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Nou zag jij pas een 110 met zo'n kenteken. Afgelopen weekend zag ik een splinternieuwe Defender 90 Rough (of hoe heet die speciale uitvoering) met een grijs kenteken, maar gewoon volledig geel uitgevoerd.
Tegen de tijd dat ik het nummer wou intoetsen bij de RDW was ik het kenteken helaas al weer vergeten
Tegen de tijd dat ik het nummer wou intoetsen bij de RDW was ik het kenteken helaas al weer vergeten
-
Oscar
Marc, Paul e.a.,
Aangaande de geel kenteken auto's die jullie met grijs kenteken hebben zien rijden kan wellicht het volgende aan de hand zijn:
Je koopt als ondernemer een grijs kenteken 110 x-tech.
Na aanschaf en registratie laat je 'm terugbouwen naar geel kenteken.
Je hebt dan een geel kenteken 110 met een financieel voordeel betreffende de basis voor bijtelling van € 37.700,-
In aanschaf ben je zakelijk € 18.369,- meer kwijt dan op grijs.
Uiteraard moet je de ombouwkosten van grijs terug naar geel betalen (mag van de v&w rekening af)...
Onderbouwing uit de prijslijst van LR-NL:
Uitvoering........................................................................................... Netto...... BTW...... BPM............ Consumentenprijs...... Ondernemersprijs
110 Station Wagon X-TECH ............................................................... 33.686.... 6.401..... 56.813.......... 96.900.......................... 33.686
110 Station Wagon Commercial X-TECH (Hi-Roof of Std-Roof) .........37.605.... 7.145 .... 14.450 ......... 59.200.......................... 52.055
Hoe kan dit?
Redelijk simpel: de "slurptax" is nooit toegepast op bedrijfsauto's..
En als je 'm dan drie jaar zakelijk rijdt verkoop je 'm door naar prive voor de boekwaarde van ca. € 20.000,- ex btw = € 23.800,-
Ik ben wel heel benieuwd of dit het geval is, dus volgende keer als iemand zo'n auto ziet: foto maken of liever nog er voor springen en de bestuurder vragen hoe het zit.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2011 10:04 door Oscar.
Aangaande de geel kenteken auto's die jullie met grijs kenteken hebben zien rijden kan wellicht het volgende aan de hand zijn:
Je koopt als ondernemer een grijs kenteken 110 x-tech.
Na aanschaf en registratie laat je 'm terugbouwen naar geel kenteken.
Je hebt dan een geel kenteken 110 met een financieel voordeel betreffende de basis voor bijtelling van € 37.700,-
In aanschaf ben je zakelijk € 18.369,- meer kwijt dan op grijs.
Uiteraard moet je de ombouwkosten van grijs terug naar geel betalen (mag van de v&w rekening af)...
Onderbouwing uit de prijslijst van LR-NL:
Uitvoering........................................................................................... Netto...... BTW...... BPM............ Consumentenprijs...... Ondernemersprijs
110 Station Wagon X-TECH ............................................................... 33.686.... 6.401..... 56.813.......... 96.900.......................... 33.686
110 Station Wagon Commercial X-TECH (Hi-Roof of Std-Roof) .........37.605.... 7.145 .... 14.450 ......... 59.200.......................... 52.055
Hoe kan dit?
Redelijk simpel: de "slurptax" is nooit toegepast op bedrijfsauto's..
En als je 'm dan drie jaar zakelijk rijdt verkoop je 'm door naar prive voor de boekwaarde van ca. € 20.000,- ex btw = € 23.800,-
Ik ben wel heel benieuwd of dit het geval is, dus volgende keer als iemand zo'n auto ziet: foto maken of liever nog er voor springen en de bestuurder vragen hoe het zit.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2011 10:04 door Oscar.
-
Marc-my-Words
Oscar,
Kan je me dit in BLOKLETTERS uitleggen, dwz ik snap niet waar de verborgen winst in zit.
Marc
PS Als ik "mijn" geel-grijze weer zie dan doe ik mn best om de eigenaar op te sporen.
PS2 Ik maak altijd een ezels-bruggetje, want gewoon onthouden van kentekens werkt niet,
zodra je thuis achter het toetsenbord zit is door de gedachte dat je er bent je geheugen blanco.
Kan je me dit in BLOKLETTERS uitleggen, dwz ik snap niet waar de verborgen winst in zit.
Marc
PS Als ik "mijn" geel-grijze weer zie dan doe ik mn best om de eigenaar op te sporen.
PS2 Ik maak altijd een ezels-bruggetje, want gewoon onthouden van kentekens werkt niet,
zodra je thuis achter het toetsenbord zit is door de gedachte dat je er bent je geheugen blanco.
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Als je hem laat terugbouwen naar geel kenteken uitvoering zal je ook gewoon een geel kenteken op de auto krijgen. Ook de slurptax moet gewoon alsnog worden afgedragen bij ombouw naar geel.
Of heb ik het fout?
Of heb ik het fout?
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Dat is altijd een goed idee
Betaal je in elk geval geen BPM en Slurptax...
Al moet je er bij mij wel langer op wachten dan op een nieuwe op het moment.
Betaal je in elk geval geen BPM en Slurptax...
Al moet je er bij mij wel langer op wachten dan op een nieuwe op het moment.
-
Oscar
Paul,
Dat is dus ook wat ik me ten zeerste afvraag..
Waarom anders een bijna nieuwe auto met grijs kenteken maar als "geel" uitgevoerd?
Is het niet zo dat de belastingdienst in het boekje kijkt en de BPM toepast als zijnde grijs voertuig dus zonder de slurptax?
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Dat is dus ook wat ik me ten zeerste afvraag..
Waarom anders een bijna nieuwe auto met grijs kenteken maar als "geel" uitgevoerd?
Is het niet zo dat de belastingdienst in het boekje kijkt en de BPM toepast als zijnde grijs voertuig dus zonder de slurptax?
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Oscar
Marc,
Die verborgen winst is er wanneer je bij terugbouwen van grijs naar geel de rest-BPM voor grijs moet betalen en niet voor geel.
Maar of dit klopt???
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Die verborgen winst is er wanneer je bij terugbouwen van grijs naar geel de rest-BPM voor grijs moet betalen en niet voor geel.
Maar of dit klopt???
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Oscar
Dan pas je dus 2/3 aan en wordt het een nieuw voertuig...
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Marc-my-Words
'k Zag 'm gister weer. Gevuld met kinderschaar en een nogal kerst-hectiek uitstralende jonge dame ('t is 't seizoen) ... dus leek het me niet direct het moment om een adequate toelichting te krijgen op kenteken en grijze gebieden.
Ik blijf alert en mocht er zich een betere gelegenheid voordoen dan .... wie weet.
Marc
Ik blijf alert en mocht er zich een betere gelegenheid voordoen dan .... wie weet.
Marc