vervangen achterbalk RRC ( 1974)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Kampeerrover

vervangen achterbalk RRC ( 1974)

Bericht door Paul Kampeerrover »

De achterbalk, je weet wel dat deel waar de carosserie op rust, begint nu toch ernstig krokant te worden en dus moet ie vervangen worden.
Ik heb de zaak eens goed bekeken, maar voordat ik álles loshaal?
Wie heeft dit eerder gedaan en kan mij wat tips aan de hand doen?

Groet, Paul
Andrew Colville

Re: vervangen achterbalk RRC ( 1974)

Bericht door Andrew Colville »

Het is een ingewikkelde klus, maar toch goed te doen, het makkelijkste is het om je achterklep,bumper en schermen te demonteren, hierdoor krijg je het meeste ruimte, ook het achterste deel van de alu vloerplaat moet verwijderd worden ( deze zit met popnagels vast)

Als je nog geen balk hebt dan kun je het beste hier [www.yrm-metal-solutions.co.uk]

Zij hebben verre weg de beste kwaliteit aftermarket plaatwerk, het materiaal van britpart etc is het gewoon net niet. YRM gebruikt dikke zinkplaat en zet deze vervolgens exact naar de juiste maat ook de scharnier punten voor de onderklep, en chassis steunen zijn voor gemonteerd.

zorg dat je de maten voor het demonteren opneemt en noteer deze, of puntlas een tijdelijke koker tussen de verticale delen waar de achterklap sluit deze houd de vorm van het achter frame en kun je eenvoudig wegslijpen als de nieuwe balk gemonteerd is.

behandel daar na de balk inwendig en uitwendig goed tegen roest,

Groetjes Andrew
Plaats reactie