Bij het vervangen van de swivelpinnen/bussen en lagers gisteren hebben we ook de binnenste naafkeerringen vervangen. Beide kanten zaten overigens verschillende in. Rechts zat de RTC3511G en die hadden we op voorraad en dus hebben we die er aan beide kanten ingedaan. Deze heeft een dubbele lip en een kraagje als 'aanslag' voor hoe diep ie er in gaat.
Is dit de wel de goede? Aan 1 kant loopt de dubbele lip tegen de flens van de asstomp en dat geeft een akelige piep...
Over deze heb ik het;
Keerring
Het is zover ik weet het oude type vooras en het gaat over de One-ten.
Erik
Vraag naafkeerring One-ten
-
Wim Janssen
Re: Vraag naafkeerring One-ten
Weet je zeker dat hij diep genoeg in de kamer in de hub zit? Als hij tegen de asstomp loopt, krijg je ook problemen met de wiellagerafstelling, want je hub loopt niet vrij.
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: Vraag naafkeerring One-ten
Nou Wim, langs het vlak wat erin gaat zat een kraagje waardoor ie niet verder kon/kan.
Ik zit net in de voorraad te spitten en vind daar ook FTC4785G, die heeft dat kraagje niet en staat er een montage diepte 4mm op en 'this side to stub axle'.
Dat zou hem dus weleens kunnen zijn...Lagers afstellen ging inderdaad met weerstand en heb dat daarom puur op speling met het wiel erop gedaan.
Nog een keer los vrees ik, och houd ons van de straat he..
Grtz. Erik
Ik zit net in de voorraad te spitten en vind daar ook FTC4785G, die heeft dat kraagje niet en staat er een montage diepte 4mm op en 'this side to stub axle'.
Dat zou hem dus weleens kunnen zijn...Lagers afstellen ging inderdaad met weerstand en heb dat daarom puur op speling met het wiel erop gedaan.
Nog een keer los vrees ik, och houd ons van de straat he..
Grtz. Erik