geen stroom op zekeringen koplampen
-
engel
geen stroom op zekeringen koplampen
Hey hallo allemaal .
Vannacht begaf de lichtschakelaar het ik reed met aanhanger alles losgemaakt en alles door verbonden.
Toen deed brande alleen de stadslichtjes weer en achter de verlichting en in het dashbord maar geen dimlicht vandaag 2 nieuwe lampen in de koplampen gemaakt maar niks, alles doorgemeten en nu staat er geen stroom op de zekeringen van het dimlicht.
Onder de linkervoorstoel de 30 amp doorgemeten en daar is wel stroom de relais omgestoken helpt ook niet het gaat om een defender td5 bj 2003.
Ik heb al in het archief gezocht maar niks gevonden over geen stroom op de zekeringen.
Zou de schakelaar voor grootlicht knipperlicht er ook nog iets mee te maken kunnen hebben.
Alvast bedankt Engel
Vannacht begaf de lichtschakelaar het ik reed met aanhanger alles losgemaakt en alles door verbonden.
Toen deed brande alleen de stadslichtjes weer en achter de verlichting en in het dashbord maar geen dimlicht vandaag 2 nieuwe lampen in de koplampen gemaakt maar niks, alles doorgemeten en nu staat er geen stroom op de zekeringen van het dimlicht.
Onder de linkervoorstoel de 30 amp doorgemeten en daar is wel stroom de relais omgestoken helpt ook niet het gaat om een defender td5 bj 2003.
Ik heb al in het archief gezocht maar niks gevonden over geen stroom op de zekeringen.
Zou de schakelaar voor grootlicht knipperlicht er ook nog iets mee te maken kunnen hebben.
Alvast bedankt Engel
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
zoek eens op zweedse lichtschakelaar.....
-
Roelie
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Welk type auto
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59837d9a5094d23b7406544b6bd35525', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14931636, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59837d9a5094d23b7406544b6bd35525', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14931636, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Het gaat om een Defender td5 bj 2003.
Hoezo Zweedse lichtschakelaar daar is het nu te laat voor.
En bij de vorige Defender had ik gewoon twee relais bij de schakelaar om daar het stroom al om te leiden.
Of werkt dat niet? Vraag 1.
Maar ik heb nu geen stroom meer op de zekeringen voor dimlicht en het grootlicht doet het ook niet, alleen het seinen met grootlicht doet het. Vraag 2.
Groeten Engel
Hoezo Zweedse lichtschakelaar daar is het nu te laat voor.
En bij de vorige Defender had ik gewoon twee relais bij de schakelaar om daar het stroom al om te leiden.
Of werkt dat niet? Vraag 1.
Maar ik heb nu geen stroom meer op de zekeringen voor dimlicht en het grootlicht doet het ook niet, alleen het seinen met grootlicht doet het. Vraag 2.
Groeten Engel
-
AadG
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Kijk fuse 15 eens na.
Dat is een zekeringetje van 5 Amp die headlamprelais R123 (geel relais wat inschakeld als je contact aanzet) aanstuurt.
Als die zekering er uit ligt heb je ook dit verschijnsel.
Ik weet niet of je het schema van je Lr kan lezen of dat je dit niet hebt?
Mocht het niet lukken kan je me altijd mailen.
Ik zit momenteel toch met een verstuikt enkeltje dus ik heb tijd zat.
info@agys.nl
Uiteraard zou ik persoonlijk de lichtschakelaar vervangen door uitvoering met relais, maar niet die Zweedse uitvoering waar iedereen zo gek op is.
Dat is een zekeringetje van 5 Amp die headlamprelais R123 (geel relais wat inschakeld als je contact aanzet) aanstuurt.
Als die zekering er uit ligt heb je ook dit verschijnsel.
Ik weet niet of je het schema van je Lr kan lezen of dat je dit niet hebt?
Mocht het niet lukken kan je me altijd mailen.
Ik zit momenteel toch met een verstuikt enkeltje dus ik heb tijd zat.
info@agys.nl
Uiteraard zou ik persoonlijk de lichtschakelaar vervangen door uitvoering met relais, maar niet die Zweedse uitvoering waar iedereen zo gek op is.
-
Marc-my-Words
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
't Kan ook nog - in het verlengde van AadG's suggestie, zowel letterlijk als figuurlijk - het gele relais zijn, of nog geniepiger, de relaisvoet van dit gele relais. E is al eens iemand geweest die dagen lang heeft lopen zoeken om uiteindelijk bij zo'n stukke relais-voet uit te komen.
Verder snap ik AadG's opmekring mbt de Zweedse lichtversterker wel:
Vlgs het boekje is zijn fundamentalistische oplossing beter < dus zoiets als het betere en het goede > AadG's oplossing is ook gewoon mooier.
In de praktijk echter heeft de Zweedse route inmiddels aardig bewezen dat goed ook goed genoeg kan zijn ... ik weet niet hoeveel er al "Zweeds" rondrijden maar ik heb nog nergens klachten gehoord (behalve dan een enkeling die zijn massa-aansluiting een tweede keer moet bekijken - been there seen that).
En in ieder geval is de standaard Lucas oplossing eentje die gegarandeerd, eerder vroeger als later problemen geeft, dus zelfs een "matig/redelijk" lapmiddel was al beter geweest.
Marc
Verder snap ik AadG's opmekring mbt de Zweedse lichtversterker wel:
Vlgs het boekje is zijn fundamentalistische oplossing beter < dus zoiets als het betere en het goede > AadG's oplossing is ook gewoon mooier.
In de praktijk echter heeft de Zweedse route inmiddels aardig bewezen dat goed ook goed genoeg kan zijn ... ik weet niet hoeveel er al "Zweeds" rondrijden maar ik heb nog nergens klachten gehoord (behalve dan een enkeling die zijn massa-aansluiting een tweede keer moet bekijken - been there seen that).
En in ieder geval is de standaard Lucas oplossing eentje die gegarandeerd, eerder vroeger als later problemen geeft, dus zelfs een "matig/redelijk" lapmiddel was al beter geweest.
Marc
-
Marc-my-Words
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Sterkte met je enkel.
Marc
PS
Wij zelf zitten ook vol met "Lucas" oplossingen: Enkels, Knieën, Ruggen, Schouders, en dan beperkt ik me alleen nog maar tot het bewegingsapparaat, stuk voor stuk constructies van het type " het werkt maar vraag niet hoe ", ofwel net als bij een LandRover: je staat steeds weer verbaasd als er weer een dag zonder klachten verlopen is.
Marc
PS
Wij zelf zitten ook vol met "Lucas" oplossingen: Enkels, Knieën, Ruggen, Schouders, en dan beperkt ik me alleen nog maar tot het bewegingsapparaat, stuk voor stuk constructies van het type " het werkt maar vraag niet hoe ", ofwel net als bij een LandRover: je staat steeds weer verbaasd als er weer een dag zonder klachten verlopen is.
-
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Engel,
Ik heb me bij de volvo van mijn vrouw een maand geleden wezenloos gezocht, blijken de koplampen dubbel gezekerd te zijn, eenmaal binnen in de auto en een maal onder de motorkap, zou bij jouw auto ook zo maar kunnen.
Succes,
John
John Straatman
image009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0dd6d6e2e6c29db4a76a89e1ad366a3f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', 'http://straatman.biz/index_files/image009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', '', 14933913, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binky, LW uit 1978
Colonello, 110 ex-Mariniers uit 1989
www.straatman.biz
Ik heb me bij de volvo van mijn vrouw een maand geleden wezenloos gezocht, blijken de koplampen dubbel gezekerd te zijn, eenmaal binnen in de auto en een maal onder de motorkap, zou bij jouw auto ook zo maar kunnen.
Succes,
John
John Straatman
image009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0dd6d6e2e6c29db4a76a89e1ad366a3f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', 'http://straatman.biz/index_files/image009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', '', 14933913, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binky, LW uit 1978
Colonello, 110 ex-Mariniers uit 1989
www.straatman.biz
-
Wim Janssen
Re: Waarom Zweeds?
Waarom wordt deze oplossing eigenlijk Zweeds genoemd? Volgens mij is het heel normale basis elektrotechniek om een grotere stroom met een relais te schakelen. Dat land Rover dat niet standaard doet is natuurlijk een heel andere discussie.
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Waarom Zweeds?
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom wordt deze oplossing eigenlijk Zweeds
> genoemd? Volgens mij is het heel normale basis
> elektrotechniek om een grotere stroom met een
> relais te schakelen. Dat land Rover dat niet
> standaard doet is natuurlijk een heel andere
> discussie.
>
> groeten
> Wim Janssen
vanwege Biltemaaaa, en de noodzaak om in Zweden altijd verplicht met je licht aan te rijden, zodat deze relais ook kortere levensduur hebben, zodat je ze easy met de Biltema variant kunt vervangen
-------------------------------------------------------
> Waarom wordt deze oplossing eigenlijk Zweeds
> genoemd? Volgens mij is het heel normale basis
> elektrotechniek om een grotere stroom met een
> relais te schakelen. Dat land Rover dat niet
> standaard doet is natuurlijk een heel andere
> discussie.
>
> groeten
> Wim Janssen
vanwege Biltemaaaa, en de noodzaak om in Zweden altijd verplicht met je licht aan te rijden, zodat deze relais ook kortere levensduur hebben, zodat je ze easy met de Biltema variant kunt vervangen
-
JanTD5
Re: Waarom Zweeds?
Wim,
Als ik het goed heb hebben zweden vaak sterkere lampen er in zitten omdat ze vaak op rustige onverlichte wegen rijden en uren geen auto tegen komen. Toch willen ze graag de rendieren en elanden graag op tijd zien. Bv 100watt ipv de "normale" 50 of 55watt lampen. Op deze verdubbeling van stroom zou de bedrading van standaard auto's niet bestand zijn dus hebben ze de zweedse licht versterker bedacht/ gemaakt. Misschien is er andere reden maar dit is zo als ik hem ken.
Mvg Jan
Als ik het goed heb hebben zweden vaak sterkere lampen er in zitten omdat ze vaak op rustige onverlichte wegen rijden en uren geen auto tegen komen. Toch willen ze graag de rendieren en elanden graag op tijd zien. Bv 100watt ipv de "normale" 50 of 55watt lampen. Op deze verdubbeling van stroom zou de bedrading van standaard auto's niet bestand zijn dus hebben ze de zweedse licht versterker bedacht/ gemaakt. Misschien is er andere reden maar dit is zo als ik hem ken.
Mvg Jan
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Hallo
Ik heb alle zekeringen na gekeken ook onder de stoel links heb de relais die gele in het midden ook om gestoken met die van de ventilator hielp niet.
Ik wil niks slechts zeggen over de Zweedse lichtschakelaar, maar ik denk zelf als je onder het dashbord 2 relais maakt en de schakelaar daar de relais laat aansturen heb je twee vliegen in een klap, het dimlicht en de andere verlichting, en ook de aanhanger als je die er achter hebt alleen het grootlicht heb je dan niet maar alles verder wel wat belangrijker is dan grootlicht, want die gaat toch niet over die zieke schakelaar van het licht aan.
Als ik dit niet goed heb met mijn verhaal over de relais hoor ik dat ook graag.
Ik ga nu de zekering 15 na kijken alvast bedankt hou jullie op de hoogte.
Groeten Engel
Ik heb alle zekeringen na gekeken ook onder de stoel links heb de relais die gele in het midden ook om gestoken met die van de ventilator hielp niet.
Ik wil niks slechts zeggen over de Zweedse lichtschakelaar, maar ik denk zelf als je onder het dashbord 2 relais maakt en de schakelaar daar de relais laat aansturen heb je twee vliegen in een klap, het dimlicht en de andere verlichting, en ook de aanhanger als je die er achter hebt alleen het grootlicht heb je dan niet maar alles verder wel wat belangrijker is dan grootlicht, want die gaat toch niet over die zieke schakelaar van het licht aan.
Als ik dit niet goed heb met mijn verhaal over de relais hoor ik dat ook graag.
Ik ga nu de zekering 15 na kijken alvast bedankt hou jullie op de hoogte.
Groeten Engel
-
Leendert
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Bij eren vriend van mij was dat ook zo, koplampen (grood licht en dimlicht) branden niet, maar seinen wel.
Bij hem bleek dat het relais dat er voor zorgt dat de lampen uitgaan bij uitschakelen van het contact niet goed meer was.
Dit relais zit dacht ik uit mijn hoofd bij de zekering kast op het schutbord.
Heb je een electisch schema?
Ik kan er een mailen
Groeten Leendert
Bij hem bleek dat het relais dat er voor zorgt dat de lampen uitgaan bij uitschakelen van het contact niet goed meer was.
Dit relais zit dacht ik uit mijn hoofd bij de zekering kast op het schutbord.
Heb je een electisch schema?
Ik kan er een mailen
Groeten Leendert
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Oke dat begrijp ik maar deze heb ik ook verwisseld met die van de kachel ik probeer het nog eens.
En zoals je het ook beschrijft zo heb ik het ook.
Gr Engel
En zoals je het ook beschrijft zo heb ik het ook.
Gr Engel
-
Marc-my-Words
Re: Waarom Zweeds ? Daarom Zweeds !
Precies, JanTd5 heeft deze ronde weer met vlag en wimpel doorstaan.
Ik "vrees" dat ik (mede) aan de wieg gestaan heb aan het begrip "Zweedse Lichtversterker".
Mijn Zweedse broertje maakte me al vele jaren terug attent op deze Biltema "uitvinding".
Toentertijd heette ze ook werkelijk "Lichtversterker" (maar dan in het Zweeds) en ze waren bedoeld voor de door JanTd5 genoemde meer vermogende lampjes (op zich versterkt de "Lichtversterker" het systeem maar weinig: 1º iets minder verlies in de korte bekabeling en 2º de stuurschakelaar wordt ontzien en daardoor dus "sterker".
Het is in ieder geval een handige naam die blijft hangen. Qua techniek is het niks bijzonders, maar wel bijzonder handig, en bijna zeker bedoeld om Volvo's te verlichten maar schijnbaar pasgemaakt voor een Defender (in ieder geval echt 1:1 voor een Td5).
De Biltema setjes zijn zo geprijsd dat je er als amateur eigenlijk niet tegenop kan klussen, Ruud komt je met een concurrerende productie tegen kostprijs, maar commercieel gaat het alleen als je, zoals Biltema natuurlijk doet, het werk in de Baltische staten laat doen.
En tenslotte: Als je naar Zweden gaat stop dan beslist ook bij de Biltema (je hebt ze o.a. overal waar je Zweden binnenkomt) alleen al de catalogus is prettige literatuur. Als je vrienden hebt met Volvo's dan kan je op de terugweg wellicht ook nog wat leuk geprijsde uitlaten oid meenemen.
Hälsingar Marc
Ik "vrees" dat ik (mede) aan de wieg gestaan heb aan het begrip "Zweedse Lichtversterker".
Mijn Zweedse broertje maakte me al vele jaren terug attent op deze Biltema "uitvinding".
Toentertijd heette ze ook werkelijk "Lichtversterker" (maar dan in het Zweeds) en ze waren bedoeld voor de door JanTd5 genoemde meer vermogende lampjes (op zich versterkt de "Lichtversterker" het systeem maar weinig: 1º iets minder verlies in de korte bekabeling en 2º de stuurschakelaar wordt ontzien en daardoor dus "sterker".
Het is in ieder geval een handige naam die blijft hangen. Qua techniek is het niks bijzonders, maar wel bijzonder handig, en bijna zeker bedoeld om Volvo's te verlichten maar schijnbaar pasgemaakt voor een Defender (in ieder geval echt 1:1 voor een Td5).
De Biltema setjes zijn zo geprijsd dat je er als amateur eigenlijk niet tegenop kan klussen, Ruud komt je met een concurrerende productie tegen kostprijs, maar commercieel gaat het alleen als je, zoals Biltema natuurlijk doet, het werk in de Baltische staten laat doen.
En tenslotte: Als je naar Zweden gaat stop dan beslist ook bij de Biltema (je hebt ze o.a. overal waar je Zweden binnenkomt) alleen al de catalogus is prettige literatuur. Als je vrienden hebt met Volvo's dan kan je op de terugweg wellicht ook nog wat leuk geprijsde uitlaten oid meenemen.
Hälsingar Marc
-
Marc-my-Words
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Engel,
Bij iemand die net als jij even zijn beschermengeltje kwijt was, was ook alles in orde en toch geen licht.
Daar bleek de relaisvoet van dat contact-licht-afschakel-relais gaar: relais was dus goed, en wisselen helpt dan ook niet, alleen was er dus in de voet iets misgegaan. Is natuurlijk ook niet helemaal zo vreemd: in Solihull hebben ze bedacht dat de volle lichtstroom eerst via een achtbaan langs allerlei schakelaar, relais en zekeringen moet, en daarbij hebben ze bedacht dat Lucas een leuke schakelaar mocht knutselen.
Marc
Bij iemand die net als jij even zijn beschermengeltje kwijt was, was ook alles in orde en toch geen licht.
Daar bleek de relaisvoet van dat contact-licht-afschakel-relais gaar: relais was dus goed, en wisselen helpt dan ook niet, alleen was er dus in de voet iets misgegaan. Is natuurlijk ook niet helemaal zo vreemd: in Solihull hebben ze bedacht dat de volle lichtstroom eerst via een achtbaan langs allerlei schakelaar, relais en zekeringen moet, en daarbij hebben ze bedacht dat Lucas een leuke schakelaar mocht knutselen.
Marc
-
Marc-my-Words
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Engel,
Het is een prima gedachte dat je (in principe) een prima schakeling met relais zou kunnen maken waarbij een en ander op de gebruikelijke plek zit onder het dashbord. In Solihull hebben ze echter bedacht dat het goed is dat de lichtstroom via een leuke achtbaan naar de koplampen moet.
Wil je alle zwakke plekken omzeilen dan kom je hetzij op een oplossing met een verbeterde lichtschakelaar en relais, danwel de Zweedse route waarbij je de originele schakeling alleen gebruikt voor het schakelen van de stuurstroom van de Zweedse relais (waarbij ik het een leuk grapje vind dat de lichtschakelaar aan het stuur nu dus alleen maar stuurstroom schakelt).
Marc
Het is een prima gedachte dat je (in principe) een prima schakeling met relais zou kunnen maken waarbij een en ander op de gebruikelijke plek zit onder het dashbord. In Solihull hebben ze echter bedacht dat het goed is dat de lichtstroom via een leuke achtbaan naar de koplampen moet.
Wil je alle zwakke plekken omzeilen dan kom je hetzij op een oplossing met een verbeterde lichtschakelaar en relais, danwel de Zweedse route waarbij je de originele schakeling alleen gebruikt voor het schakelen van de stuurstroom van de Zweedse relais (waarbij ik het een leuk grapje vind dat de lichtschakelaar aan het stuur nu dus alleen maar stuurstroom schakelt).
Marc
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Oke Marc maar welke relais is het dan aan het schutbord er zitten 4 gele en 1 bruine.
En het was een ellende op de a6 zaterdag nacht in het pikkedonker in een keer geen licht meer met 90 en een aanhanger
Gr Engel
En het was een ellende op de a6 zaterdag nacht in het pikkedonker in een keer geen licht meer met 90 en een aanhanger
Gr Engel
-
Leendert
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Bij mijn vriend z'n auto was het relais ook niet kapot maar de groen (met nog een extra kleur, maar die weet ik niet meer) draad gaf geen stroom meer bij het inschakelen van het contact.
Ook deed het olie druk lampje niets meer. Onze conclusie was toen dat er een los contakt moest zijn op een punt waar diverse draden bij elkaar kwamen, dit zou dan achter het dash moeten zitten.
Dit hebben wij nooit meer uitgezocht.
Maar onze (tijdelijke) oplossing was het relais wegnemen en de 2 blauwe draden van het relaisblokje kort te sluiten met een draadje met 2 mannetjes AMP stekkers (contakt 30 en 87) Hierdoor vervalt de funktie van het relais en doen de koplampen het altijd contact aan of niet.
Ook deed het olie druk lampje niets meer. Onze conclusie was toen dat er een los contakt moest zijn op een punt waar diverse draden bij elkaar kwamen, dit zou dan achter het dash moeten zitten.
Dit hebben wij nooit meer uitgezocht.
Maar onze (tijdelijke) oplossing was het relais wegnemen en de 2 blauwe draden van het relaisblokje kort te sluiten met een draadje met 2 mannetjes AMP stekkers (contakt 30 en 87) Hierdoor vervalt de funktie van het relais en doen de koplampen het altijd contact aan of niet.
-
Marc-my-Words
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Welk relais weet ik ook niet. Als het relais zelf nog werkt moet het inkomen met het contact.
Verder is het hetzij schema, hetzij een concrete ervaringsdeskundige die je het moet kunnen vertellen.
Anyway, onbegrepen en raadselachtig geen stroom kon dus hierin zitten.
Marc
Verder is het hetzij schema, hetzij een concrete ervaringsdeskundige die je het moet kunnen vertellen.
Anyway, onbegrepen en raadselachtig geen stroom kon dus hierin zitten.
Marc
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Ik heb alle vier de gele relais voeten gemeten en er is wel stroom.
Engel
Engel
-
Roelie
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Onder op voetje meet je de spanning wel maar word deze wel goed doorgegeven naar relais of zit er slecht of kapot kontakt in voetje.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a8aa7c3167de06298197ec8abfb75708', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14935413, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a8aa7c3167de06298197ec8abfb75708', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14935413, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
laro mark
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
maar krijg je daar ook een stuurstroom als je het contact aanzet?
en krijgt je groot/dimlicht schakelaar ook stroom?
is je lichtschakelaar nog wel heel? heb je die ook gemeten?
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('74b93b123f38512581d34e57daf1ce7e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 14935548, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en krijgt je groot/dimlicht schakelaar ook stroom?
is je lichtschakelaar nog wel heel? heb je die ook gemeten?
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('74b93b123f38512581d34e57daf1ce7e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 14935548, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
De lichtschakelaar is kapot in elkaar gesmolten maar ik heb de drie draden met elkaar verbonden, dus nu moet het willen maar alleen de parkeerlichtjes doen het en achter en instrument verlichting en dimlicht niet krijg ook geen stroom op de zekeringen l en r van dimlicht.
Engel
Engel
-
laro mark
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
het je je grot/dimlichtschakelaar ook al goed bekeken?
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22aae43fade6bdd4b39e11b0d21b5287', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 14935721, 600, 600, 'Loading image ...', false);
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22aae43fade6bdd4b39e11b0d21b5287', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 14935721, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
AadG
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Als je op de groot/dimlichtschakelaar kijkt zit daar een draad blauw/rood.
Verbind die eens met de blauwe draad.
Dan overbrug je die schakelaar.
Verbind die eens met de blauwe draad.
Dan overbrug je die schakelaar.
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Hallo Aad en ja dan brand het dimlicht wel dus is die ook kapot de schakelaar grootlicht richtingaanwijzer?
Gr Engel
Gr Engel
-
AadG
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Inderdaad die is naar de Lucas jachtvelden.
Gewoon een niewe bestellen en erin schroeven
Gewoon een niewe bestellen en erin schroeven
-
engel
Re: geen stroom op zekeringen koplampen
Hallo allemaal.
Nou Het probleem is opgelost heb de blauwe en de blauw rode draad met elkaar verbonden zoals Aad zei en toen was er weer licht.
Dus het probleem was dat de beide schakelaars kapot zijn gegaan heb inmiddels de schakelaars vervangen.
Allen hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten Engel
Nou Het probleem is opgelost heb de blauwe en de blauw rode draad met elkaar verbonden zoals Aad zei en toen was er weer licht.
Dus het probleem was dat de beide schakelaars kapot zijn gegaan heb inmiddels de schakelaars vervangen.
Allen hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten Engel