Webasto Thermo top c/z werkt niet (meer)
-
Hans
Webasto Thermo top c/z werkt niet (meer)
ik krijg op de timer zodra ik op het vlammetje druk de knipperende tekst ”STOP SET”
Kachel deed het een week geleden nog goed.
Internet brengt geen oplossing.
iemand een idee of iemand in de buurt van Zeeuws Vlaanderen die mij kan/wil helpen?
swb88in@hotmail.com
Kachel deed het een week geleden nog goed.
Internet brengt geen oplossing.
iemand een idee of iemand in de buurt van Zeeuws Vlaanderen die mij kan/wil helpen?
swb88in@hotmail.com
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: Webasto Thermo top c/z werkt niet (meer)
Doet ie helemaal niks meer of gaat ie meteen z'n afsluitprogramma draaien (fan aan/kamer schoonblazen)?
Ze zijn heel erg gevoelig voor te lage spanning, controleer je aansluitingen goed op corrosie,accu nog tiptop,enz.
Succes
Grtz. Erik
Ze zijn heel erg gevoelig voor te lage spanning, controleer je aansluitingen goed op corrosie,accu nog tiptop,enz.
Succes
Grtz. Erik
-
Hans
Erik,
alles perfect.
Alle draden doorgemeten, spanning goed.
Ik druk op het vlammetje, dat gaat branden (2-3 sec) en je hoort de kachel gaan
maar valt dan meteen volledig stil.
Op display van timer dan knipperend STOP - SET.
alles perfect.
Alle draden doorgemeten, spanning goed.
Ik druk op het vlammetje, dat gaat branden (2-3 sec) en je hoort de kachel gaan
maar valt dan meteen volledig stil.
Op display van timer dan knipperend STOP - SET.
-
Hans
sowieso raar die melding, . . . .
Voor zover ik overal lees zou je nooit een melding kunnen/mogen krijgen.
Kan er op het internet dan ook helemaal niks over terugvinden.
Voor zover ik overal lees zou je nooit een melding kunnen/mogen krijgen.
Kan er op het internet dan ook helemaal niks over terugvinden.
-
Is het zo eentje die het koelwater verwarmt? Tja, ze zijn behoorlijk beveiligd, 'ziet' ie geen vlam,stopt ie. Lucht in koelsysteem is ook funest,gaat ie er thermisch uit.
Misschien heb je er wat aan; v/d Peijl in Goes is dealer van Webasto, onderhoudssetjes (bougie enzo) kunnen ze leveren. De modernere kunnen ze ook uitlezen.
Grtz. Erik
Misschien heb je er wat aan; v/d Peijl in Goes is dealer van Webasto, onderhoudssetjes (bougie enzo) kunnen ze leveren. De modernere kunnen ze ook uitlezen.
Grtz. Erik
-
Hans
Die zitten hier richting terneuzen ook.
En ja, koelwater.
Ik denk/vrees ook dat er ”intern” iets niet meer goed is.
Hoop toch op een oplossing van het probleem zonder een ”v/d Peijl”, dat loopt vreselijk in de kosten.
En ja, koelwater.
Ik denk/vrees ook dat er ”intern” iets niet meer goed is.
Hoop toch op een oplossing van het probleem zonder een ”v/d Peijl”, dat loopt vreselijk in de kosten.
-
Ik ben niet zo thuis in de types, had in de 109 een webasto van een ex-mariniers 110. Die was vrij simpel,kon uit elkaar en was vanalles aan te testen.
Nu in de 110 zit een modernere. Is zo'n groot aluminium blok waar weinig aan te zien is, maar werkt altijd..
Maar mocht ie het eens niet doen, koelwater/spanning en brandstof checken. Verder kom ik ook niet.
De oude was dacht een DBW46, daar had ik wel een storingstabel bij, daar stond precies in als ie een x aantal sec probeerde was het te lage spanning bijv. Zo kon je hem vrij aardig uitlezen. Wellicht is dat voor die van jouw ook te vinden.
Grtz. Erik
Nu in de 110 zit een modernere. Is zo'n groot aluminium blok waar weinig aan te zien is, maar werkt altijd..
Maar mocht ie het eens niet doen, koelwater/spanning en brandstof checken. Verder kom ik ook niet.
De oude was dacht een DBW46, daar had ik wel een storingstabel bij, daar stond precies in als ie een x aantal sec probeerde was het te lage spanning bijv. Zo kon je hem vrij aardig uitlezen. Wellicht is dat voor die van jouw ook te vinden.
Grtz. Erik
-
eric27
Ja waarshijnlijkaan een nieuwe brander toe. Die ding slijten nog wel eens het is het brander gaasje of gaasspons welke niet meer goed functioneert.
Kunt het schoonmaken maar meestal heb je er zo weer last van. Er zijn revisiesetjes voor te krijgen.
Kunt het schoonmaken maar meestal heb je er zo weer last van. Er zijn revisiesetjes voor te krijgen.