Vacuumschakelaar rembekrachtiging.
-
Wim Janssen
Vacuumschakelaar rembekrachtiging.
Weet iemand bij welke waarde de vacuumschakelaar op een Series rembekrachtiger schakelt?
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
Wim
Re: Vacuumschakelaar rembekrachtiging.
Wim,
ik heb je vraag 3x gelezen. Maar snap hem echt niet.
Heeft een series een vacuumschakelaar ? ?
Het enige instelbare bij het hele systeem van de rembekrachtiging, is m.i. het schroefje tussen de hoofdremcylinder en de bekrachtiger.
En die instelling luistert behoorlijk scherp en is zelfs (buiten)temperatuur gevoelig.
Alles goed gegaan in Stein trouwens.
Groet
Wim
ik heb je vraag 3x gelezen. Maar snap hem echt niet.
Heeft een series een vacuumschakelaar ? ?
Het enige instelbare bij het hele systeem van de rembekrachtiging, is m.i. het schroefje tussen de hoofdremcylinder en de bekrachtiger.
En die instelling luistert behoorlijk scherp en is zelfs (buiten)temperatuur gevoelig.
Alles goed gegaan in Stein trouwens.
Groet
Wim
-
Jurgen van Aken
Hoi,
ik denk dat de vacuümcontrole schakelaar bedoelt wordt.
Die zit in ieder geval in m'n ex-ABL 2x4, of ie in de civiele versies voorkomt weet ik niet
De Repair Operations Manual rept met geen letter over de druk waarop dat ding hoort te werken, er wordt enkel beschreven hoe je een kapotte schakelaar identificeert.
Groeten,
Jurgen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2011 14:03 door Jurgen van Aken.
ik denk dat de vacuümcontrole schakelaar bedoelt wordt.
Die zit in ieder geval in m'n ex-ABL 2x4, of ie in de civiele versies voorkomt weet ik niet
De Repair Operations Manual rept met geen letter over de druk waarop dat ding hoort te werken, er wordt enkel beschreven hoe je een kapotte schakelaar identificeert.
Groeten,
Jurgen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2011 14:03 door Jurgen van Aken.
-
Wim Janssen
Wim,
Zoals Jurgen hieronder noemt, de vacuumcontroleschakelaar die op de zwarte doos van de rembekrachtiger zit. Deze schakelt samen met de remdrukverschilschakelaar in een dual line systeem het rode lampje op het dashboard. En ja, ze zitten ook wel in civiele auto's.
Ik zat te denken om deze parallel aan de remlichtschakelaar de elektrische vacuumpomp te laten lopen. Je hebt dan vanaf het moment van contact aan direct een minimum aan vacuum op je rembekrachtiger en daarna pomp je bij met de remlichtschakelaar tijdens remmen. De functie van lampje aansturen laat ik dan vervallen, omdat ik daar het nut dan niet meer van zie. Het lampje wordt dan alleen nog maar door de remdrukverschilklep geschakeld wat dit dan ook weer wat duidelijker maakt.
Met Rianne gaat het steeds beter, alhoewel de hele revalidatie nog zeker een half jaar gaat duren. Ik neem aan dat je dat bedoeld.
groeten
Wim Janssen
Zoals Jurgen hieronder noemt, de vacuumcontroleschakelaar die op de zwarte doos van de rembekrachtiger zit. Deze schakelt samen met de remdrukverschilschakelaar in een dual line systeem het rode lampje op het dashboard. En ja, ze zitten ook wel in civiele auto's.
Ik zat te denken om deze parallel aan de remlichtschakelaar de elektrische vacuumpomp te laten lopen. Je hebt dan vanaf het moment van contact aan direct een minimum aan vacuum op je rembekrachtiger en daarna pomp je bij met de remlichtschakelaar tijdens remmen. De functie van lampje aansturen laat ik dan vervallen, omdat ik daar het nut dan niet meer van zie. Het lampje wordt dan alleen nog maar door de remdrukverschilklep geschakeld wat dit dan ook weer wat duidelijker maakt.
Met Rianne gaat het steeds beter, alhoewel de hele revalidatie nog zeker een half jaar gaat duren. Ik neem aan dat je dat bedoeld.
groeten
Wim Janssen
-
Frans Herlé
Hoi Wim,
Ik heb er ook geen gegevens van.
Ik heb de schakelaar nu een paar maal vervangen omdat hij dan het lampje liet branden terwijl er wel vacuum is.
Na het vernieuwen is het lampje weer uit.
Ik had er een aantal gekocht op een onderdelen markt en heb er nog een op voorraad.
Groeten Frans Herlé Military Carawagon
Ik heb er ook geen gegevens van.
Ik heb de schakelaar nu een paar maal vervangen omdat hij dan het lampje liet branden terwijl er wel vacuum is.
Na het vernieuwen is het lampje weer uit.
Ik had er een aantal gekocht op een onderdelen markt en heb er nog een op voorraad.
Groeten Frans Herlé Military Carawagon
-
Bert
Ik heb precies hetzelfde probleem met de aansturing van een electrische vacuumpomp.
Meerdere schakelaars geprobeerd, maar er lijkt niets te gebeuren in de schakelaar.
Groeten, Bert
Meerdere schakelaars geprobeerd, maar er lijkt niets te gebeuren in de schakelaar.
Groeten, Bert
-
Wim Janssen
Ik denk ook eerlijk gezegd dat die "originele" schakelaar erg vaag is. Deze [shop.pneumatiek.nl] of dit bestelnummer 583795 - 89 bij Conrad zouden wel eens betere keuzes kunnen zijn.
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
paulus-109
wim,
destijds op de 88 ook bezig geweest de hella pomp via de vacuum schakelaar te sturen met als resultaat dat die eigenlijk veel vaker aanslaat dan wanneer je remt.
ik had eerst de vacuumtank er nog in en later met deze er uit ging dit iets beter.
heb hem later toch via de remlichtschakelaar aangestuurd wel met een relais er tussen.
wellicht dat de conrad en andere schakelaar beter werken.
paul
ps moet je maat de foto van de originele bank nog hebben? is dezelfd als die van jouw alleen in techno stof
destijds op de 88 ook bezig geweest de hella pomp via de vacuum schakelaar te sturen met als resultaat dat die eigenlijk veel vaker aanslaat dan wanneer je remt.
ik had eerst de vacuumtank er nog in en later met deze er uit ging dit iets beter.
heb hem later toch via de remlichtschakelaar aangestuurd wel met een relais er tussen.
wellicht dat de conrad en andere schakelaar beter werken.
paul
ps moet je maat de foto van de originele bank nog hebben? is dezelfd als die van jouw alleen in techno stof
-
Wim Janssen
Paul,
Ja, in principe werkt het gewoon met de remlichtschakelaar, maar met een goede vacuumschakelaar zou je het een iets meer kunnen perfectioneren.
Ik heb die vriend van me jouw gegevens doorgestuurd en hij zou zelf contact met je opnemen.
groeten
Wim Janssen
Ja, in principe werkt het gewoon met de remlichtschakelaar, maar met een goede vacuumschakelaar zou je het een iets meer kunnen perfectioneren.
Ik heb die vriend van me jouw gegevens doorgestuurd en hij zou zelf contact met je opnemen.
groeten
Wim Janssen
-
paulus-109
wellicht met die van conrad, zo,n andere heb ik ook geprobeerd maar kwam niet weg met de schroefdraad vandaar.
succes paul
heb voor beidde banken nog een gegadigde dus ..................hou ze nog even vast voor hem
succes paul
heb voor beidde banken nog een gegadigde dus ..................hou ze nog even vast voor hem
-
Frans Herlé
150-260mm Hg
Hoi Wim,
Ik had nog twee originele schakelaars liggen.
150-260mm Hg staat er op
Je kunt ze met je mond bedienen.
Er zit wel altijd een overgangs weerstand in van 20 ohm en ze keren niet altijd weer terug in de rusttoestand.
Waardeloze dingen, merk AC England.
Een controle lampje er mee schakelen gaat al bijna niet, laat staan dat je er je rem systeem er mee wil bedienen.
Succes met je zoektocht,
Frans Herlé Military Carawagon
Ik had nog twee originele schakelaars liggen.
150-260mm Hg staat er op
Je kunt ze met je mond bedienen.
Er zit wel altijd een overgangs weerstand in van 20 ohm en ze keren niet altijd weer terug in de rusttoestand.
Waardeloze dingen, merk AC England.
Een controle lampje er mee schakelen gaat al bijna niet, laat staan dat je er je rem systeem er mee wil bedienen.
Succes met je zoektocht,
Frans Herlé Military Carawagon
-
Wim Janssen
Re: 150-260mm Hg
Dat zou dan betekenen inschakelen bij 0,2 bar en uitschakelen bij 0,33 bar. In principe goede waarden voor een basisvacuum, maar als ze zo twijfelachtig zijn is het niet de beste keuze. Toch maar eens zo'n ding bij Conrad bestellen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]