24 spline vooras LHD/RHD voor 200TDI
-
forbert 90-200Tdi
24 spline vooras LHD/RHD voor 200TDI
Prikkers!!,
volgende week komt er 'n 24 achteras onder m'n LHD 90 200Tdi. Origineel Rover voor Def 90.
Hoop dan van het diff/steekas geklonk achterin verlost te zijn, 2 vliegen in 1 klap, zeg maar.
Van 10 naar 24 en spelingsvrij.
Nu kan ik ook aan de bijbehorende vooras krijgen, maar die is RHD.
Volgens mij heb ik daar niet veel aan, in combinatie met m'n oude 10 spline LHD.
Of zie ik dat fout?
Groets, Bertus
volgende week komt er 'n 24 achteras onder m'n LHD 90 200Tdi. Origineel Rover voor Def 90.
Hoop dan van het diff/steekas geklonk achterin verlost te zijn, 2 vliegen in 1 klap, zeg maar.
Van 10 naar 24 en spelingsvrij.
Nu kan ik ook aan de bijbehorende vooras krijgen, maar die is RHD.
Volgens mij heb ik daar niet veel aan, in combinatie met m'n oude 10 spline LHD.
Of zie ik dat fout?
Groets, Bertus
-
defendertje90
Re: 24 spline vooras LHD/RHD voor 200TDI
jij hebt nu een lhd vooras zoals ik het begrijp dan kun je die gebruiken om over te bouwen op je 24 splines, of nog makkelijker diff eruit en in je huidige as incl steekassen
Je geklonk achter komt door de speling op het diff maar even voor de beeldvorming een diff mag nooit helemaal spelingsvrij zij maar ben het met je eens dat hij nagenoeg spelingsvrij moet zijn origineel.
Die speling moet erop zitten zodat als het diff warm wordt er ruimte is voor uitzetting van zowel de kroon als pignon.
Je geklonk achter komt door de speling op het diff maar even voor de beeldvorming een diff mag nooit helemaal spelingsvrij zij maar ben het met je eens dat hij nagenoeg spelingsvrij moet zijn origineel.
Die speling moet erop zitten zodat als het diff warm wordt er ruimte is voor uitzetting van zowel de kroon als pignon.
-
forbert 90-200Tdi
Okay, Def, bedankt.
Zou dus de diff. en de steekassen van de nieuwe 24 RHD zo in m'n ouwe LHD vooras kunnen zetten. Of moet ik wel geloven aan nieuwe LHD steekassen, omdat ze toch verschillende lengtes hebben?
De nieuwe diff. heeft idd wel wat speling hoor, maar de ouwe wel meer dan 'n kwartslag!!!!~
Zou dus de diff. en de steekassen van de nieuwe 24 RHD zo in m'n ouwe LHD vooras kunnen zetten. Of moet ik wel geloven aan nieuwe LHD steekassen, omdat ze toch verschillende lengtes hebben?
De nieuwe diff. heeft idd wel wat speling hoor, maar de ouwe wel meer dan 'n kwartslag!!!!~
-
defendertje90
het enige verschil wat je hebt is je swivelhousing ivm je arm voor je stuurstang die zit namelijk aan de andere kant bij een lhd
Gewoon overzetten en je bent klaar.
Even je kapje eraf halen waar je steekasborging onder zit en die circlip loshalen en je shims goed bewaren per kant. Daarna die bouten waarmee de hele hub aan de as vast zit loshalen en kan kun je de steekas er zou uittrekken. Daarna andere steekas erin shims weer terug borgring plaatsen en klaar.
wil heel goed doen zul je uit moeten gaan meten dat je homokineet weer precies in het midden van je swivel zit. (daar dienen die shims voor)
Gewoon overzetten en je bent klaar.
Even je kapje eraf halen waar je steekasborging onder zit en die circlip loshalen en je shims goed bewaren per kant. Daarna die bouten waarmee de hele hub aan de as vast zit loshalen en kan kun je de steekas er zou uittrekken. Daarna andere steekas erin shims weer terug borgring plaatsen en klaar.
wil heel goed doen zul je uit moeten gaan meten dat je homokineet weer precies in het midden van je swivel zit. (daar dienen die shims voor)
-
forbert 90-200Tdi
Okay, ga ik dit voorjaar proberen.
Zat helemaal verkeerd te denken, dacht dat 't diff ook aan de andere kant zat, maar de bak en aandrijving zitten natuurlijk hetzelfde.
Eerst alleen de achteras en hopen op sneeuw!
Dank, Def.
Zat helemaal verkeerd te denken, dacht dat 't diff ook aan de andere kant zat, maar de bak en aandrijving zitten natuurlijk hetzelfde.
Eerst alleen de achteras en hopen op sneeuw!
Dank, Def.
-
defendertje90
Achteras is plug and play spuit wel even je bouten op voorhand in met kruipolie oid. Dan heb je kans dat ze los komen. Zelfde geld voor de moer van je a-frame en vergeet bij die moer de borgpen niet te verwijderen
-
forbert 90-200Tdi
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Achteras is plug and play
Daarom gaat die ook eerst.... Lekkuh makkeluk.
-------------------------------------------------------
> Achteras is plug and play
Daarom gaat die ook eerst.... Lekkuh makkeluk.