Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
-
Ruud Lemmens
Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Hallo,
Misschien een gek idee, maar het topic over die zweedse lichtversterkers komt laatste tijd vaker langs.
Nu heb ik een bedrijf in voertuigverlichting en ik kan, als er interesse bestaat, die kabelbomen ook produceren, voor de mensen die een plug and play oplossing willen hebben.
Ik bedoel dit niet als reclame, maar op deze manier zou je een makkelijke upgrade kunnen krijgen, zonder dat je hoeft te gaan snoeien in je kabels, of gaan zoeken naar Biltema etc.
Het is maar een idee...
Groeten, Ruud
Misschien een gek idee, maar het topic over die zweedse lichtversterkers komt laatste tijd vaker langs.
Nu heb ik een bedrijf in voertuigverlichting en ik kan, als er interesse bestaat, die kabelbomen ook produceren, voor de mensen die een plug and play oplossing willen hebben.
Ik bedoel dit niet als reclame, maar op deze manier zou je een makkelijke upgrade kunnen krijgen, zonder dat je hoeft te gaan snoeien in je kabels, of gaan zoeken naar Biltema etc.
Het is maar een idee...
Groeten, Ruud
-
JanTD5
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
klink goed. Bij mij is het niet zozeer het niet kunnen maken maar de tijd ontbreekt mij regelmatig om het te doen. Moet het natuurlijk niet de hoofdprijs zijn
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Ruud Lemmens
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Nou, hoef er ook geen grote winsten op te draaien. Rij zelf Landrover en weet uit ervaring dat er een hoop creatievelingen zijn.
Zelf bestel ik ook bij Paddock en in de UK mijn onderdelen, dus als ik hier met een mega dure kabelboom aan zou komen zetten, die je in Engeland vele malen goedkoper krijgt, dan snap ik dat je er amper verkoopt.
Het gaat mij gewoon om net even stukje extra service te kunnen bieden.
Groeten, Ruud
Zelf bestel ik ook bij Paddock en in de UK mijn onderdelen, dus als ik hier met een mega dure kabelboom aan zou komen zetten, die je in Engeland vele malen goedkoper krijgt, dan snap ik dat je er amper verkoopt.
Het gaat mij gewoon om net even stukje extra service te kunnen bieden.
Groeten, Ruud
-
Marc-my-Words
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Ruud,
Het is niet dat ik je omzet of wat dan ook misgun, in tegendeel, maar naar mijn bescheiden mening is de "Zweedse lichtversterker" zoals je die bij Biltema kan kopen zo geprijsd dat je daar niet makkelijk tegen kan concurreren (zelfs als je porto of een ander transport-vergoeding mee-rekent).
Biltema is ook niet moeilijk te vinden (als je tenminste zo nu en dan in Zweden komt).
Maar wellicht heb je erg goede inkoop-kanalen of kan je een andere "meerwaarde" leveren want zelfs met de nu "dure" Zweedse kroon is zo'n echt Biltema exemplaar nog steeds best goedkoop (en dus ± ideaal qua maatvoering op de gemiddelde LandRover afgestemd).
Blijft verder wel interessant om aan jou te denken in het geval van een wat specialistischer kabelboompje.
Marc
Het is niet dat ik je omzet of wat dan ook misgun, in tegendeel, maar naar mijn bescheiden mening is de "Zweedse lichtversterker" zoals je die bij Biltema kan kopen zo geprijsd dat je daar niet makkelijk tegen kan concurreren (zelfs als je porto of een ander transport-vergoeding mee-rekent).
Biltema is ook niet moeilijk te vinden (als je tenminste zo nu en dan in Zweden komt).
Maar wellicht heb je erg goede inkoop-kanalen of kan je een andere "meerwaarde" leveren want zelfs met de nu "dure" Zweedse kroon is zo'n echt Biltema exemplaar nog steeds best goedkoop (en dus ± ideaal qua maatvoering op de gemiddelde LandRover afgestemd).
Blijft verder wel interessant om aan jou te denken in het geval van een wat specialistischer kabelboompje.
Marc
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
als je ze hebt/gaat maken: je bent er al twee aan mij kwijt! goed idee!
-
Ruud Lemmens
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Hallo Marc,
Wordt gewoon kwestie van een rekensommetje denk ik. Zal gaan opzoeken wat ze in Zweden kosten en kijken of ik dat red om ze te bouwen in NL voor dit bedrag.
Ik ben uiteraard open voor suggesties.
Het zou voor mij een bijproduct zijn in dit geval, naast de standaard Landroverspullen die ik heb. Normaalgesproken ben ik bezig met het opbouwen van bergingswagens en veegwagentjes aan de lopende band, dus hoef er geen mega winsten of omzet op te draaien.
Groeten, Ruud
Wordt gewoon kwestie van een rekensommetje denk ik. Zal gaan opzoeken wat ze in Zweden kosten en kijken of ik dat red om ze te bouwen in NL voor dit bedrag.
Ik ben uiteraard open voor suggesties.
Het zou voor mij een bijproduct zijn in dit geval, naast de standaard Landroverspullen die ik heb. Normaalgesproken ben ik bezig met het opbouwen van bergingswagens en veegwagentjes aan de lopende band, dus hoef er geen mega winsten of omzet op te draaien.
Groeten, Ruud
-
forbert 90-200Tdi
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Hier ook zeker interesse. Als ze niet de hoofdprijs kosten, sprak de zuunige 'ollander.
-
Marc-my-Words
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Kaal, als je in Zweden voor de Biltema staat, kom je op SEK 199 ofwel tegen de "dure" kroon ongeveer € 22.
Laat je ze opsturen dan wordt het serieus duurder want de Zweedse posterijen zijn meer pesterijen qua tarieven.
Als ik als amateur het onderdelenlijstje maak en optel dan kom ik fors duurder uit (maar ik ben dan ook maar een amateur-knutselaar).
Marc
Laat je ze opsturen dan wordt het serieus duurder want de Zweedse posterijen zijn meer pesterijen qua tarieven.
Als ik als amateur het onderdelenlijstje maak en optel dan kom ik fors duurder uit (maar ik ben dan ook maar een amateur-knutselaar).
Marc
-
Paul Kampeerrover
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Graag, kom maar op !
Groet, Paul
Groet, Paul
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
bij Biltema kosten ze € 19,95...
-
forbert 90-200Tdi
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Koopt nederlandse waar, dan steunen wij elkaar.
De ouwe zak
De ouwe zak
-
Marc-my-Words
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Jij hebt nog kronen tegen de pre-crisis-koers !! Geluksvogel, maar zo zo'n 10 % koerswinst
-
Frans Bonnes
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Waar op de site van B, kan ik die dingen vinden.
Mijn Noors, Zweeds, Fins of Deens is nu ok weer niet zo best dat dat mij lukt.
fb
Mijn Noors, Zweeds, Fins of Deens is nu ok weer niet zo best dat dat mij lukt.
fb
-
Ruud Lemmens
Componentenlijst
Hallo,
Als ik het goed begrepen heb, heb ik volgende items nodig:
1x relais, 5 polig, met nummers 31,85,85,87 en 87a
1x relaishouder
1x zekering+ zekeringhouder
2x H4 stekker voor achterkant op lamp
1x H4 contrastekker
Bekabeling 3 aderig tussen lampen en relais
2 aderig tussen massa/stroomvoorziening van het voertuig.
Ik zou alleen de lengtes moeten gaan opmeten, of beter nog, als iemand een voorbeeldkabelboompje heeft, kunnen we het 1:1 namaken.
Het zal krap aan worden voor het budget, maar wellicht als ik er meer tegelijk bouw, het rendabeler wordt.
Kan ik het eventueel mee doen samen met een kabelboom voor een werklicht achterop de Defender. Ben ik de laatste tijd vaker aan het monteren en componenten zijn bijna hetzelfde.
Groeten, Ruud
Als ik het goed begrepen heb, heb ik volgende items nodig:
1x relais, 5 polig, met nummers 31,85,85,87 en 87a
1x relaishouder
1x zekering+ zekeringhouder
2x H4 stekker voor achterkant op lamp
1x H4 contrastekker
Bekabeling 3 aderig tussen lampen en relais
2 aderig tussen massa/stroomvoorziening van het voertuig.
Ik zou alleen de lengtes moeten gaan opmeten, of beter nog, als iemand een voorbeeldkabelboompje heeft, kunnen we het 1:1 namaken.
Het zal krap aan worden voor het budget, maar wellicht als ik er meer tegelijk bouw, het rendabeler wordt.
Kan ik het eventueel mee doen samen met een kabelboom voor een werklicht achterop de Defender. Ben ik de laatste tijd vaker aan het monteren en componenten zijn bijna hetzelfde.
Groeten, Ruud
-
Marc-my-Words
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar op de site van B, kan ik die dingen vinden.
> Mijn Noors, Zweeds, Fins of Deens is nu ok weer
> niet zo best dat dat mij lukt.
>
> fb
Biltema, dan Zweedse vlag klikken, dan BIL-MC, dan Bil,tillbehör, dan Belysning, en dan staat ie bij mij bovenaan: "Kabelsats för strålkastare".
Als je een andere vlag aanklikt dan krijg je de bijbehorende andere talen maar ook andere prijzen (meest iets duurder).
Marc
-------------------------------------------------------
> Waar op de site van B, kan ik die dingen vinden.
> Mijn Noors, Zweeds, Fins of Deens is nu ok weer
> niet zo best dat dat mij lukt.
>
> fb
Biltema, dan Zweedse vlag klikken, dan BIL-MC, dan Bil,tillbehör, dan Belysning, en dan staat ie bij mij bovenaan: "Kabelsats för strålkastare".
Als je een andere vlag aanklikt dan krijg je de bijbehorende andere talen maar ook andere prijzen (meest iets duurder).
Marc
-
JustinvS
Re: Componentenlijst
Ik zou zowel dimlicht als grootlicht doen, en heb daar dus zelf afzonderlijke relais voor gebruikt.
componentenlijst wordt dan:
2x relais, 5 polig, met nummers 31,85,85,87 en 87a
2x relaishouder
2x zekering 35Amp + zekeringhouder (beide relais afzonderlijk gezekerd)
2x H4 stekker voor achterkant op lamp
1x H4 contrastekker
Bekabeling 3 aderig tussen lampen en relais 35 Amp
2 aderig tussen massa/stroomvoorziening van het voertuig 35 Amp
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d029d788e78cf09c9c1293bbd2618474', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14892811, 600, 600, 'Loading image ...', false);
componentenlijst wordt dan:
2x relais, 5 polig, met nummers 31,85,85,87 en 87a
2x relaishouder
2x zekering 35Amp + zekeringhouder (beide relais afzonderlijk gezekerd)
2x H4 stekker voor achterkant op lamp
1x H4 contrastekker
Bekabeling 3 aderig tussen lampen en relais 35 Amp
2 aderig tussen massa/stroomvoorziening van het voertuig 35 Amp
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d029d788e78cf09c9c1293bbd2618474', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14892811, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
kon 'm niet zo snel vinden, maar zoiets is het, maar dan dubbel...
edit: ook gevonden:
kløkkk
42-680_l.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0fe2a68562c973ede9e07d733771e80', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fbiltema.se%2FProductImages%2F42%2Flarge%2F42-680_l.jpg', 'http://biltema.se/ProductImages/42/large/42-680_l.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fbiltema.se%2FProductImages%2F42%2Flarge%2F42-680_l.jpg', '', 14892836, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2011 14:43 door sjorsboomschors/aka/PP.
edit: ook gevonden:
kløkkk
42-680_l.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0fe2a68562c973ede9e07d733771e80', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fbiltema.se%2FProductImages%2F42%2Flarge%2F42-680_l.jpg', 'http://biltema.se/ProductImages/42/large/42-680_l.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fbiltema.se%2FProductImages%2F42%2Flarge%2F42-680_l.jpg', '', 14892836, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2011 14:43 door sjorsboomschors/aka/PP.
-
Marc-my-Words
Re: Componentenlijst
Ruud Lemmens Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> Als ik het goed begrepen heb, heb ik volgende
> items nodig:
>
> 1x relais, 5 polig, met nummers 31,85,85,87 en
> 87a
> 1x relaishouder
> 1x zekering+ zekeringhouder
> 2x H4 stekker voor achterkant op lamp
> 1x H4 contrastekker
> Bekabeling 3 aderig tussen lampen en relais
> 2 aderig tussen massa/stroomvoorziening van het
> voertuig.
>
> Ik zou alleen de lengtes moeten gaan opmeten, of
> beter nog, als iemand een voorbeeldkabelboompje
> heeft, kunnen we het 1:1 namaken.
> Het zal krap aan worden voor het budget, maar
> wellicht als ik er meer tegelijk bouw, het
> rendabeler wordt.
>
> Kan ik het eventueel mee doen samen met een
> kabelboom voor een werklicht achterop de Defender.
> Ben ik de laatste tijd vaker aan het monteren en
> componenten zijn bijna hetzelfde.
>
>
> Groeten, Ruud
Je hebt twee relais+relaishouders (en een montage-beugeltje) nodig - nl één voor gedimd en één voor ongedimd groot licht.
Verder zit er nog een dubbele steker tussen de smelt-zekering-draden en de rest van de kabelboom. Je kan dus de 12V aansluiting maken - dat is het stukje met zekeringsdraden - en de kabelboom boven netjes weg leggen en daarna inpluggen. Is misschien wat veel van het goede maar soms wel handig.
Bij Biltema zit er dan ook nog een soort ongekrompen krimp-slang omheen.
Ik heb er hier nog eentje die 5 jaar in mijn Td5 zat en nog niet in mijn nieuwe is gemonteerd, hier is het midden van het land.
Marc
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> Als ik het goed begrepen heb, heb ik volgende
> items nodig:
>
> 1x relais, 5 polig, met nummers 31,85,85,87 en
> 87a
> 1x relaishouder
> 1x zekering+ zekeringhouder
> 2x H4 stekker voor achterkant op lamp
> 1x H4 contrastekker
> Bekabeling 3 aderig tussen lampen en relais
> 2 aderig tussen massa/stroomvoorziening van het
> voertuig.
>
> Ik zou alleen de lengtes moeten gaan opmeten, of
> beter nog, als iemand een voorbeeldkabelboompje
> heeft, kunnen we het 1:1 namaken.
> Het zal krap aan worden voor het budget, maar
> wellicht als ik er meer tegelijk bouw, het
> rendabeler wordt.
>
> Kan ik het eventueel mee doen samen met een
> kabelboom voor een werklicht achterop de Defender.
> Ben ik de laatste tijd vaker aan het monteren en
> componenten zijn bijna hetzelfde.
>
>
> Groeten, Ruud
Je hebt twee relais+relaishouders (en een montage-beugeltje) nodig - nl één voor gedimd en één voor ongedimd groot licht.
Verder zit er nog een dubbele steker tussen de smelt-zekering-draden en de rest van de kabelboom. Je kan dus de 12V aansluiting maken - dat is het stukje met zekeringsdraden - en de kabelboom boven netjes weg leggen en daarna inpluggen. Is misschien wat veel van het goede maar soms wel handig.
Bij Biltema zit er dan ook nog een soort ongekrompen krimp-slang omheen.
Ik heb er hier nog eentje die 5 jaar in mijn Td5 zat en nog niet in mijn nieuwe is gemonteerd, hier is het midden van het land.
Marc
-
Marc-my-Words
Re: Componentenlijst
Justin,
Biltema is zuinig: de koplampen hebben ieder een kort massa-draadje, dat scheelt kabel-lengte (en is een klein zwak puntje, niet gemakkelijk aan het spatbord schroeven, naast de radiator zijn er betere massa-punten te vinden).
Verder gebruikt Biltema twee stukjes smelt-zekering-draad, en dat zit direct aan het 12V aansluit-oog. Lijkt een beetje primitief maar het beschermt wel direct de gehele bedrading: waar het ook ongewenst massa maakt de smelt-draden zekeren een en ander af. Is wel weer netjes apart voor gedimd en ongedimd gescheiden en met een steker los te koppelen.
Marc
Biltema is zuinig: de koplampen hebben ieder een kort massa-draadje, dat scheelt kabel-lengte (en is een klein zwak puntje, niet gemakkelijk aan het spatbord schroeven, naast de radiator zijn er betere massa-punten te vinden).
Verder gebruikt Biltema twee stukjes smelt-zekering-draad, en dat zit direct aan het 12V aansluit-oog. Lijkt een beetje primitief maar het beschermt wel direct de gehele bedrading: waar het ook ongewenst massa maakt de smelt-draden zekeren een en ander af. Is wel weer netjes apart voor gedimd en ongedimd gescheiden en met een steker los te koppelen.
Marc
-
JanTD5
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Kom zelf nooit in Zweden. Al staat er nog wel ooit op de planning om een keer een vakantie daar te doen. Nu vind ik ongeveer 20euro best goedkoop. Als dat ding hier in NL wat duurder wordt maakt het mij niet uit. Als de verzend kosten dramatisch zijn van uit S naar NL dan is dit misschien wel een prima alternatief.
Ik heb zeker interesse in zo'n ding!
Mvg Jan
Ik heb zeker interesse in zo'n ding!
Mvg Jan
-
JustinvS
Re: Componentenlijst
Is ook een oplossing, heb eigenlijk de rest van de lijst van Ruud overgenomen. Hoe hij zijn eigen bedrading wil ontwerpen laat ik aan hem over, ging mij meer om de 2 relais zoals ze in jouw bericht ook naar voren kwamen.
Voor mijzelf heb ik destijds het gehele elektrisch er uitgegooid en ben alles zelf opnieuw gaan doen. Het voordeel is dat je dan relaisschakelingen direct in het systeem kan verwerken en er dus in de nieuwe zekeringkast gewoon 2 zekeringen bijkomen. Aarde heb ik inderdaad de kortste weg naar een fatsoenlijke aansluiting op het chassis gemaakt. Maar om nou een relatief nieuwe TD5 van zijn gehele bedrading te ontdoen om een relais of 2 te integreren gaat ook wat ver
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f9673fc80e5038fc639ec851883fa46d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14892988, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Voor mijzelf heb ik destijds het gehele elektrisch er uitgegooid en ben alles zelf opnieuw gaan doen. Het voordeel is dat je dan relaisschakelingen direct in het systeem kan verwerken en er dus in de nieuwe zekeringkast gewoon 2 zekeringen bijkomen. Aarde heb ik inderdaad de kortste weg naar een fatsoenlijke aansluiting op het chassis gemaakt. Maar om nou een relatief nieuwe TD5 van zijn gehele bedrading te ontdoen om een relais of 2 te integreren gaat ook wat ver
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f9673fc80e5038fc639ec851883fa46d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 14892988, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Frans Bonnes
Re: Componentenlijst
Nadeel is dus wel dat als de smeltdraad het begeeft, je die dus niet even zomaar kunt vervangen.
Je moet dan dus de stekkers (in het donker) weer om gaan steken. Hopelijk regent het dan niet
En je er naderhand toch gewone steekzekeringen tussen moet gaan zetten.
Ik denk dat ik het maar bij mijn eigen oplossing houdt.
Draad doorknippen / relais er tussen, en voeding van een gezekerde draad rechtstreeks vanaf de accu.
fb
Je moet dan dus de stekkers (in het donker) weer om gaan steken. Hopelijk regent het dan niet
En je er naderhand toch gewone steekzekeringen tussen moet gaan zetten.
Ik denk dat ik het maar bij mijn eigen oplossing houdt.
Draad doorknippen / relais er tussen, en voeding van een gezekerde draad rechtstreeks vanaf de accu.
fb
-
D&G
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Ik heb het ook gedaan als Frans omschrijft, snap niet wat er zo moeilijk over gedaan wordt.
Gerard
Gerard
-
Marc-my-Words
Re: Componentenlijst
Die stekkers omzetten is minder moeilijk als lampen vervangen .... maar als die smeltdraad door zou gaan dan is er waarschijnlijk toch meer mis dus ben je er niet met omstekkeren.
In de praktijk gaat die smeltdraad in ieder geval langer mee als die (smelt) lichtschakelaars aan het stuur
Marc
In de praktijk gaat die smeltdraad in ieder geval langer mee als die (smelt) lichtschakelaars aan het stuur
Marc
-
Dixo
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Dit is ook nog een optie:
[landrover.paginamarkt.nl]
[landrover.paginamarkt.nl]
-
Marc-my-Words
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
D&G Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb het ook gedaan als Frans omschrijft, snap
> niet wat er zo moeilijk over gedaan wordt.
>
> Gerard
Moeilijk is het niet, maar wat is er makkelijker als een pasklaar plug-and-play setje dat minder kost als de losse componenten (op basis van "gewoon" om de hoek prijzen). Bovendien wil niet iedereen de schaar zetten in zijn Td5 of Puma. Een overzichtelijke bedrading "vlgs het boekje" heeft ook wel wat.
Naast de doe het zelf oplossingen, zijn er ook de verbeterde schakelaars van AadG, en dus die plug-and-play Zweedse oplossing.
Als je lui bent en je vraagt de garagist om een ingebouwde relais-schakeling dan ben je snel een aardig bedrag kwijt (je kan dan denk ik ook beter naar AadG gaan), ben je lui en toch bij de garage en je vraagt of ze de Zweedse kabelboom installeren dan kost je dat misschien een 1/4 uur werkplaatstarief + die Zweed voor weinig.
Marc (die het verder ook nix uitmaakt - alleen: ik hoor eigenlijk nooit mopperen over de Zweedse kabelboom)
-------------------------------------------------------
> Ik heb het ook gedaan als Frans omschrijft, snap
> niet wat er zo moeilijk over gedaan wordt.
>
> Gerard
Moeilijk is het niet, maar wat is er makkelijker als een pasklaar plug-and-play setje dat minder kost als de losse componenten (op basis van "gewoon" om de hoek prijzen). Bovendien wil niet iedereen de schaar zetten in zijn Td5 of Puma. Een overzichtelijke bedrading "vlgs het boekje" heeft ook wel wat.
Naast de doe het zelf oplossingen, zijn er ook de verbeterde schakelaars van AadG, en dus die plug-and-play Zweedse oplossing.
Als je lui bent en je vraagt de garagist om een ingebouwde relais-schakeling dan ben je snel een aardig bedrag kwijt (je kan dan denk ik ook beter naar AadG gaan), ben je lui en toch bij de garage en je vraagt of ze de Zweedse kabelboom installeren dan kost je dat misschien een 1/4 uur werkplaatstarief + die Zweed voor weinig.
Marc (die het verder ook nix uitmaakt - alleen: ik hoor eigenlijk nooit mopperen over de Zweedse kabelboom)
-
Frans Bonnes
Re: Componentenlijst
Dan heb jij hoogstwaarschijnlijk nog nooit een lamp vervangen bij een series landrover.
Vooral niet in het donker.
En jij schrijft: maar als die smeltdraad door zou gaan dan is er waarschijnlijk toch meer mis dus ben je er niet met omstekkeren.
Zeker nooit meegamaakt dat als de lamp knapt ook de zekering het begeeft?
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2011 17:58 door Frans Bonnes.
Vooral niet in het donker.
En jij schrijft: maar als die smeltdraad door zou gaan dan is er waarschijnlijk toch meer mis dus ben je er niet met omstekkeren.
Zeker nooit meegamaakt dat als de lamp knapt ook de zekering het begeeft?
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2011 17:58 door Frans Bonnes.
-
Marc-my-Words
Re: Componentenlijst
Tja, nooit meegemaakt, en nee nooit lampjes vervangen bij een Series.
Ik weet ervan dat sommige lampen de nare eigenschap hebben om bij het doorbranden kortstondig kortsluiting te maken.
(Dat is dan ook de reden voor sommigen om koplampen maar helemaal niet te zekeren, die kortsluiting - de gloeidraad - brandt dan nl ook weer door.)
Geen idee maar wellicht hebben halogeen-lampen dat minder ?
Marc
Ik weet ervan dat sommige lampen de nare eigenschap hebben om bij het doorbranden kortstondig kortsluiting te maken.
(Dat is dan ook de reden voor sommigen om koplampen maar helemaal niet te zekeren, die kortsluiting - de gloeidraad - brandt dan nl ook weer door.)
Geen idee maar wellicht hebben halogeen-lampen dat minder ?
Marc
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
ja en nee: dit is je stuurschakelaar; kost zeker geen € 99,- bij Paddocks ( geloof € 15) en die moet je toch al vervangen.... dus beter EN je schakelaar EN je relais vervangen.. ( incl. kabelharnas, dus idd. P&P op z'n Zweeds..)
-
AadG
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Ik maak deze schakelaars.
Het bestaat uit een nieuwe schakelaar, twee reais en het kabelgedeelte.
Is plug en play.
Het bestaat uit een nieuwe schakelaar, twee reais en het kabelgedeelte.
Is plug en play.
-
JanTD5
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Tuurlijk is het niet moeilijk als je precies weet wat je moet doen en hebben. Ik verbaas me er over dat mensen een kapitaal uitgeven aan een lier bumper of andere las werkzaam heden terwijl lassen niet moeilijk is
ergo wat de een moeilijk vind is voor de ander een uitdaging en vice verca. Mij gaat het puur om het gemak. Het mag dan ook wel een paar tientjes kosten, ben je ook kwijt aan materialen. Heeft Ruud er ook nog wat aan.
Mvg Jan
ergo wat de een moeilijk vind is voor de ander een uitdaging en vice verca. Mij gaat het puur om het gemak. Het mag dan ook wel een paar tientjes kosten, ben je ook kwijt aan materialen. Heeft Ruud er ook nog wat aan.
Mvg Jan
-
Frank 110V8
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Ik zou nog een 3e relaisvoet en zakering toevoegen. dan kan je hier een relasi insteken en je extra verlichting aansluiten.
Groet Frank
Groet Frank
-
SAAJ
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
En dan zeker een 5e voor de massagestand van de bijrijdersstoel? 
500772689_6__0bg.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('64981ddf7e109adf5851e58d6229289a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', 'http://94.100.124.129/500750001-500800000/500772601-500772700/500772689_6__0bg.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', '', 14894909, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet
SAAJ
500772689_6__0bg.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('64981ddf7e109adf5851e58d6229289a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', 'http://94.100.124.129/500750001-500800000/500772601-500772700/500772689_6__0bg.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', '', 14894909, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet
SAAJ
-
Marc-my-Words
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Frank 110V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou nog een 3e relaisvoet en zakering
> toevoegen. dan kan je hier een relasi insteken en
> je extra verlichting aansluiten.
>
> Groet Frank
Standaard is de Zweedse lichtversterker uitgerust met 30 Amp relais, twee standaard H4 koplampen nemen 10 Amp.
Je kan dus gerust een setje extra lampen aansluiten, of illegale 100/120 W lampjes gebruiken.
Da's eigenlijk het "bestaansrecht" van dit ding in Zweden - met het aantal Defenders etc is daar echt geen markt-klapper van te maken - in de lange donkere nachten op lange saaie wegen wil je graag je licht "versterken", met wat geluk zie je de Eland dan zo tijdig dat je geen Eland-test hoeft uit te voeren (want zelfs een Volvo is niet Eland-proof -- en Elanden zijn een belangrijke ongevalsfactor in Zweden).
Marc
PS Voor mij geen Senseo: ik houd niet van koffie, een ejector-seat lijkt me weer wel wat
-------------------------------------------------------
> Ik zou nog een 3e relaisvoet en zakering
> toevoegen. dan kan je hier een relasi insteken en
> je extra verlichting aansluiten.
>
> Groet Frank
Standaard is de Zweedse lichtversterker uitgerust met 30 Amp relais, twee standaard H4 koplampen nemen 10 Amp.
Je kan dus gerust een setje extra lampen aansluiten, of illegale 100/120 W lampjes gebruiken.
Da's eigenlijk het "bestaansrecht" van dit ding in Zweden - met het aantal Defenders etc is daar echt geen markt-klapper van te maken - in de lange donkere nachten op lange saaie wegen wil je graag je licht "versterken", met wat geluk zie je de Eland dan zo tijdig dat je geen Eland-test hoeft uit te voeren (want zelfs een Volvo is niet Eland-proof -- en Elanden zijn een belangrijke ongevalsfactor in Zweden).
Marc
PS Voor mij geen Senseo: ik houd niet van koffie, een ejector-seat lijkt me weer wel wat
-
forbert 90-200Tdi
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> PS ik houd niet van koffie
Dan is 'n senseo aan te raden
-------------------------------------------------------
> PS ik houd niet van koffie
Dan is 'n senseo aan te raden
-
Hans 109V8
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Heb je ook zo'n set voor een 109V8 uit 1983?
Groet
Hans
Groet
Hans
-
Frans Bonnes
Re: UPDATE
Staan o.a. op de site van Rick Donkers.
[www.rdae.nl]
Maar ik denk dat jij ze natuurlijk wel goedkoper ergens zult kunnen vinden bijvoorbeeld hier.
[www.winparts.nl]
fb
[www.rdae.nl]
Maar ik denk dat jij ze natuurlijk wel goedkoper ergens zult kunnen vinden bijvoorbeeld hier.
[www.winparts.nl]
fb
-
JanTD5
Re: UPDATE
Ruud,
Is het niet handig om een relais te nemen met een zekering er in zoals deze Scheelt weer een zekering plaatsen. Weet het zoveel ideen en opmerking. En het wordt er nog weer duurder van. Ben benieuwd wat je er van maakt. Zoals al geschreven als ie niet al te duur wordt dan heb je aan mij ook een klantje.
Mvg Jan
Is het niet handig om een relais te nemen met een zekering er in zoals deze Scheelt weer een zekering plaatsen. Weet het zoveel ideen en opmerking. En het wordt er nog weer duurder van. Ben benieuwd wat je er van maakt. Zoals al geschreven als ie niet al te duur wordt dan heb je aan mij ook een klantje.
Mvg Jan
-
Marc-my-Words
Re: UPDATE
Als het om niet te duur gaat, dan is denk ik 2x € 6.25 voor een relais+zekering een gemene aanslag op het budget.
Bij een wat grotere bestelling wil ik ook mijn broertje wel eens vragen wat hij kan betekenen - wel weten wat de lichtversterker kost in Zweden, hij woont daar dus het enige wat mij en hem tegenhoudt is het gedoe.
(Omdat iedereen te koop is, is het gewoon een kwestie wat gedoe waard is, en daar tegenover waarmee Ruud kan komen. Ik denk dat Biltema het werk in de Baltische staten laat doen, dus de winst moet Ruud halen uit de balans tussen uurloon en afstand.)
O ja, zelf zou ik niet kiezen voor steekzekeringetjes zo verspreid onder de motorkap. De beste plek voor de lichtrelais is dicht bij de koplampen (ik had ze in de rechter wing, da's niet echt een luxe-plek voor een steek-zekering.
Marc
Bij een wat grotere bestelling wil ik ook mijn broertje wel eens vragen wat hij kan betekenen - wel weten wat de lichtversterker kost in Zweden, hij woont daar dus het enige wat mij en hem tegenhoudt is het gedoe.
(Omdat iedereen te koop is, is het gewoon een kwestie wat gedoe waard is, en daar tegenover waarmee Ruud kan komen. Ik denk dat Biltema het werk in de Baltische staten laat doen, dus de winst moet Ruud halen uit de balans tussen uurloon en afstand.)
O ja, zelf zou ik niet kiezen voor steekzekeringetjes zo verspreid onder de motorkap. De beste plek voor de lichtrelais is dicht bij de koplampen (ik had ze in de rechter wing, da's niet echt een luxe-plek voor een steek-zekering.
Marc
-
JanTD5
Re: UPDATE
Klopt. Heb je zeker een punt. Laten we maar eens rustig wachten waar Ruud mee komt.
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Hans 109V8
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Hoi Ruud,
wat is de status van de set?
Inderdaad, ben wat ongeduldig
,
mijn lichten zijn weer gestorven, voor de derde keer!
Met wat gegoogel met de stekkers heb ik nu weer licht.
Heb een nieuwe richtings schakelaar gekocht, dus het mooist zou zijn als ik ook die Zweedse set tegelijk kan inbouwen.
vandaar.
Groet & succes
Hans
wat is de status van de set?
Inderdaad, ben wat ongeduldig
mijn lichten zijn weer gestorven, voor de derde keer!
Met wat gegoogel met de stekkers heb ik nu weer licht.
Heb een nieuwe richtings schakelaar gekocht, dus het mooist zou zijn als ik ook die Zweedse set tegelijk kan inbouwen.
vandaar.
Groet & succes
Hans
-
AadG
Re: UPDATE
Ik blijf het toch geen elegante oplossing vinden.
Reden is als die smeltdraad doorklapt sta je echt zonder licht en ten tweede je slaat de zekeringkast vd Lr over.
Zal best functioneel zijn maar mijn ding is het niet.
Reden is als die smeltdraad doorklapt sta je echt zonder licht en ten tweede je slaat de zekeringkast vd Lr over.
Zal best functioneel zijn maar mijn ding is het niet.
-
Marc-my-Words
Re: UPDATE
Dag AadG, Dag Zweedse-lichtzoekers,
't Is een kwestie van smaak en misschien ook weloverwogen keuzes.
(Niet per se bij mij, ik had gewoon zo'n lichtversterker gekregen en gemonteerd, gewoon omdat ie er nu eenmaal was, en het werkte gewoon goed, meer dan 5 jaar aan een stuk, en de keuze van materialen en opzet waren gewoon zoals het uit de doos kwam, dus die van de mannen van Biltema).
Maar goed, men heeft in Zweden gekozen voor de "kortste" 12V bedrading, dus direct van dynamo naar lichten met de gedachte dat daar dan het kleinste verlies in zit (en misschien ook gewoon omdat het makkelijk en goedkoop is). Om nu te voorkomen dat die korte bedrading tot vuurwerk kan leiden is in het eerste stukje een stukje smeltzekeringdraad ingebouwd: dat is beslist de meest zekere oplossing - alleen op het oogje aan de dynamo staat nog een "blote" Plus als er iets mis zou gaan, voor de rest is de bedrading dus letterlijk van begin tot eind afgezekerd (dus ook als het spatbord zou verkreukelen en de 12+ direct massa maakt -- de basisleiding-dynamo-startmotor-accu is vlgs mij geheel ongezekerd).
Dan dus het geval dat je in het donker komt te staan: allereerst denk ik (geheel zonder bewijs, want 5 jaar geen probleem is geen bewijs maar casuïstiek*) dat dit een maar heel zelden voorkomende gebeurtenis** is, ik kan me daarbij niet voorstellen dat men in Zweden deze "lichtversterkers" niet weet te verkopen als het risico op "King-of-Darkness" duidelijk hoger is als met een standaard-installatie (veiligheid, regelgeving en consumentenbescherming zijn in Zweden zeer hoog genoteerd).
En dan als het al gebeurt dan heb je ook nog eens het "andere" groot licht, want er zit een aparte smeltdraad voor gedimd en voor ongedimd licht.
En .... als je te maken zou hebben met een doorsmelt-moment dan zouden toch ook traditionele zekeringen in de zekeringen-kast doorpiepen, je staat dan ook in het donker, ik kan die zekeringen ook niet "blindelings" vinden. Je hebt bovendien twee opties: er is iets goed mis en een nieuwe zekering gaat net zo vlot door als de vorige, of het was tijdelijk en je komt met "fingers crossed" thuis. In dit tweede geval - een tijdelijke kortsluiting - zou je ook je verlichting kunnen herstellen door de twee aparte (gedimd/ongedimd) circuits door te verbinden, of (kennelijk niet altijd even makkelijk) de oude lampstekers weer terug te steken (dan heb je de oude schakeling weer terug).
Het is dus uiteindelijk een keuze: wat vind je het mooiste, makkelijkste, wil je de kortste/directe leidingen, of wil je alles via zekeringkast en dashbord, wil je relais bij de lampen of wil je de relais in de cabine, of zoals ik: ben je tevreden met een eenvoudige plug-and-play oplossing voor weinig geld.
Een en ander doet dus niks af aan mijn geloof in de nette en degelijke oplossingen die AadG maakt, ik heb in geen van beiden AadG of de Biltema aandelen (en ik heb al tijden geen Zweedse lichtversterkers meer verkocht want mijn voorraadje is al weer 2 jaar uitgeput).
Marc
* Er rijden inmiddels al heel wat LandRovers met Zweedse lichtversterker en ik heb nog geen berichten over uitval of andere problemen gehoord terwijl men hier gemiddeld toch niet op het mondje gevallen is (wellicht wordt die casuïstiek dus nog wel statistiek)
** De Zweedse lichtversterker is berekend op (illegale) 100 Watt lampjes (of meer), rijd je met gewone lampjes dan heb je dus nog eens een ± 2x overmaat
't Is een kwestie van smaak en misschien ook weloverwogen keuzes.
(Niet per se bij mij, ik had gewoon zo'n lichtversterker gekregen en gemonteerd, gewoon omdat ie er nu eenmaal was, en het werkte gewoon goed, meer dan 5 jaar aan een stuk, en de keuze van materialen en opzet waren gewoon zoals het uit de doos kwam, dus die van de mannen van Biltema).
Maar goed, men heeft in Zweden gekozen voor de "kortste" 12V bedrading, dus direct van dynamo naar lichten met de gedachte dat daar dan het kleinste verlies in zit (en misschien ook gewoon omdat het makkelijk en goedkoop is). Om nu te voorkomen dat die korte bedrading tot vuurwerk kan leiden is in het eerste stukje een stukje smeltzekeringdraad ingebouwd: dat is beslist de meest zekere oplossing - alleen op het oogje aan de dynamo staat nog een "blote" Plus als er iets mis zou gaan, voor de rest is de bedrading dus letterlijk van begin tot eind afgezekerd (dus ook als het spatbord zou verkreukelen en de 12+ direct massa maakt -- de basisleiding-dynamo-startmotor-accu is vlgs mij geheel ongezekerd).
Dan dus het geval dat je in het donker komt te staan: allereerst denk ik (geheel zonder bewijs, want 5 jaar geen probleem is geen bewijs maar casuïstiek*) dat dit een maar heel zelden voorkomende gebeurtenis** is, ik kan me daarbij niet voorstellen dat men in Zweden deze "lichtversterkers" niet weet te verkopen als het risico op "King-of-Darkness" duidelijk hoger is als met een standaard-installatie (veiligheid, regelgeving en consumentenbescherming zijn in Zweden zeer hoog genoteerd).
En dan als het al gebeurt dan heb je ook nog eens het "andere" groot licht, want er zit een aparte smeltdraad voor gedimd en voor ongedimd licht.
En .... als je te maken zou hebben met een doorsmelt-moment dan zouden toch ook traditionele zekeringen in de zekeringen-kast doorpiepen, je staat dan ook in het donker, ik kan die zekeringen ook niet "blindelings" vinden. Je hebt bovendien twee opties: er is iets goed mis en een nieuwe zekering gaat net zo vlot door als de vorige, of het was tijdelijk en je komt met "fingers crossed" thuis. In dit tweede geval - een tijdelijke kortsluiting - zou je ook je verlichting kunnen herstellen door de twee aparte (gedimd/ongedimd) circuits door te verbinden, of (kennelijk niet altijd even makkelijk) de oude lampstekers weer terug te steken (dan heb je de oude schakeling weer terug).
Het is dus uiteindelijk een keuze: wat vind je het mooiste, makkelijkste, wil je de kortste/directe leidingen, of wil je alles via zekeringkast en dashbord, wil je relais bij de lampen of wil je de relais in de cabine, of zoals ik: ben je tevreden met een eenvoudige plug-and-play oplossing voor weinig geld.
Een en ander doet dus niks af aan mijn geloof in de nette en degelijke oplossingen die AadG maakt, ik heb in geen van beiden AadG of de Biltema aandelen (en ik heb al tijden geen Zweedse lichtversterkers meer verkocht want mijn voorraadje is al weer 2 jaar uitgeput).
Marc
* Er rijden inmiddels al heel wat LandRovers met Zweedse lichtversterker en ik heb nog geen berichten over uitval of andere problemen gehoord terwijl men hier gemiddeld toch niet op het mondje gevallen is (wellicht wordt die casuïstiek dus nog wel statistiek)
** De Zweedse lichtversterker is berekend op (illegale) 100 Watt lampjes (of meer), rijd je met gewone lampjes dan heb je dus nog eens een ± 2x overmaat
-
Ruud Lemmens
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Hallo Hans,
Hoop volgende week met de eerste sets te kunnen beginnen. Ik heb alleen nog de H4 stekkers nodig, dan is mijn set compleet.
Groeten, Ruud
Hoop volgende week met de eerste sets te kunnen beginnen. Ik heb alleen nog de H4 stekkers nodig, dan is mijn set compleet.
Groeten, Ruud
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
heb je ook al een kostenindicatie...??
-
Ruud Lemmens
Re: Zweedse lichtversterker sets, interesse hier?
Ik zit eraan te denken een dubbele set uit te brengen.
Een basic uitvoering, met puur de bekabeling en de relais en een "deluxe" met extra relaisvoeten, losse zekeringen erbij etc.
De basis uitvoering zal in ieder geval niet duurder dan 25,00 incl btw worden. Ik hoop er nog iets onder te kunnen gaan zitten.
Groeten, Ruud
Een basic uitvoering, met puur de bekabeling en de relais en een "deluxe" met extra relaisvoeten, losse zekeringen erbij etc.
De basis uitvoering zal in ieder geval niet duurder dan 25,00 incl btw worden. Ik hoop er nog iets onder te kunnen gaan zitten.
Groeten, Ruud