schema ARB compressor voor airlockers klopt niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
crazy-mud

schema ARB compressor voor airlockers klopt niet

Bericht door crazy-mud »

Hallo,

Ik ben een ARB compressor met airlockers aan het monteren, maar de pneumatische kraantjes naar de airlockers hebben 3 in plaats van de in het schema aangegeven 2 pootjes. De bijgeleverde draadboom heeft wel een aansluiting voor twee stekkertjes. Heeft iemand enig idee hoe dit nu moet worden aangesloten?

groet,

Peter
crazy-mud

Re: schema ARB compressor voor airlockers klopt niet

Bericht door crazy-mud »

Nog even een aanvulling, het zijn airlockers van Ashcroft en ik denk dat de solonoids niet van ARB maar via Ashcroft zijn gekomen. de set is als geheel bij Ashcroift aangeschaft.
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Uh.... mailtje of belletje naar Ashcroft. Daar heb je ze toch gekocht neem ik aan.
disco ronl

Bericht door disco ronl »

je moet de twee pinnen naast elkaar op de buitenrand hebben. die andere is massa.
voor de zekerheid even testen met een losse voeding van 12v. en dan even op het ventiel blazen om te zien of hij open gaat dan weet je meteen ook de juiste richting van het ventiel.
dit dus voor montage op de compressor.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Wat ron zegt, Hebt er maar 2 nodig 1x 12Vdc (+) en 1x 12Vdc (-) die derde is niet je massa maar je aarde
crazy-mud

Bericht door crazy-mud »

dank jullie wel, ik zal het vananvond uitproberen.
westfries.

Bericht door westfries. »

WHOWW een auto met aarde tussen de div onderdelen of met een lange kabel achter de auto nee nu weet ik het met een aardpen onder de auto
Je mag wel lekker babbelen ,maar je verhaal klopt zoals meestal niet Roy
De Nul van de accu zit op het chaise vast dus is dat de grootste massa en geen aarde
Lennart SII 109 2.25B

Bericht door Lennart SII 109 2.25B »

@Westfries, hoe was je week?

Lennart
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

westfries. Schreef:
-------------------------------------------------------
> WHOWW een auto met aarde tussen de div onderdelen
> of met een lange kabel achter de auto nee nu weet
> ik het met een aardpen onder de auto
> Je mag wel lekker babbelen ,maar je verhaal klopt
> zoals meestal niet Roy
> De Nul van de accu zit op het chaise vast dus is
> dat de grootste massa en geen aarde

helaas moet ik jouw verhaal toch ontkrachten. Die elektrisch bediende ventielen zijn officieel niet voor in een auto (maar kunnen daar uiteraard wel in) normaal als je die ventielen op een machine oid monteert dan heb je een + en een - voor je DC voeding. En ook nog een aarde voor naar je frame.

Denk dat je dus even rust aan moet doen en mij niet zo af moet vallen maar je eigen verdiepen in de materie. En nog even iets ik ben afgestudeerd onder andere op die materie

En ik ben nog niet zo achtelijk hoor ik begrijp ook dat er geen aarde op een auto zit en daarom is die pin dus ook niet gebruikt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2011 17:29 door defendertje90.
Kees

Bericht door Kees »

hierin moet ik Roy inderdaad gelijk geven die aarde word normaal in de industriële toepassingen wel benut
Puffino

Bericht door Puffino »

Was verstandiger dat er even bij te vermelden, ik denk dat inderdaad vrijwel iedere lezer er in zou trappen.

Maar grappig, een aparte aarde draad. In automotive inderdaad niet erg gebruikelijk.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Plaats reactie