wegenbelastingvrij of niet?
-
neef Henk
wegenbelastingvrij of niet?
Een paar maanden terug ben ik begonnen aan de ombouw van de RR (1986) van mijn vrouw, daar zat een V8 benzine in met LPG. Ik heb er een 300 tdi voor in de plaats gelegd en hoop komend weekend de Range rijdend hebben
Nu is er de afgelopen maanden wel het één en ander geschreven over de nieuwe regeling maar ik snap ff niet of onze RR wegenbelastingvrij blijft met de andere motor? Moet ik nog gauw ff langs de RDW dit jaar of kan dat ook in 2012?
Groeten neef Henk
Nu is er de afgelopen maanden wel het één en ander geschreven over de nieuwe regeling maar ik snap ff niet of onze RR wegenbelastingvrij blijft met de andere motor? Moet ik nog gauw ff langs de RDW dit jaar of kan dat ook in 2012?
Groeten neef Henk
-
vossehoff
Re: wegenbelastingvrij of niet?
1986 blijft onder de oude regeling, dus volledig belastingvrij dacht ik.
gr Niels
gr Niels
-
Gerrit
Weet het niet zeker wat Niels zegt.
Auto moet minimaal een bepaalt percentage origineel zijn.
Teveel veranderen zoals een oude cassis met nieuwe body wordt ook niet geaccepteerd.
Zelfs bij APK kan je daar al problemen mee krijgen.
Beste is navragen bij RDW.
Gr Gerrit
Auto moet minimaal een bepaalt percentage origineel zijn.
Teveel veranderen zoals een oude cassis met nieuwe body wordt ook niet geaccepteerd.
Zelfs bij APK kan je daar al problemen mee krijgen.
Beste is navragen bij RDW.
Gr Gerrit
-
Wim Janssen
Kijk eens naar het antwoord en met name de aangegeven link in deze [landrover.startpagina.nl] posting. Ik had eenzelfde vraag, maar dan over LPG.
Dus ja, belastingvrij.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Dus ja, belastingvrij.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
neef Henk
Ik ga denk ik toch maar bij de RDW langs voor het eind van dit jaar voor de zekerheid
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
vossehoff
Dat is toch gewoon de 2/3 regel die jij bedoeld?
gr Niels
gr Niels
-
Anton (Rumble)
Ik ben ook benieuwd, je zou zeggen dat tot 86 gewoon belastingvrij is zoals belastingvrij bedoelt is. en dat 87 en verder wel de toeslag gaat betalen. Stel je sleutelt later een diesel in je 86 en de belasting rekent daar toeslag over. dan krijg je een administratieve rompslomp. want hoe maak je de scheiding wie wel betaald en wie niet, of veranderd de toeslag bij overdacht van naamstelling van de auto.
Lijkt me duidelijker gewoon een scheiding in jaartal aan te houden. Al lijkt me de verandering bij overdracht tenaamstelling ook wel iets wat de belasting bedacht zou hebben. Dan krijg je net als de volledige ramen bij het grijskenteken vroeger. een sterfhuis constructie.
wat betaal je eigenlijk aan toeslag op een landrover?
Groet
Lijkt me duidelijker gewoon een scheiding in jaartal aan te houden. Al lijkt me de verandering bij overdracht tenaamstelling ook wel iets wat de belasting bedacht zou hebben. Dan krijg je net als de volledige ramen bij het grijskenteken vroeger. een sterfhuis constructie.
wat betaal je eigenlijk aan toeslag op een landrover?
Groet
-
bareld
Een regel die altijd geldt:
Als je auto onder de huidige regels door de RDW keuring komt altijd zo snel mogelijk regelen.
Het kan elke dag weer veranderen en wachten kan je in grote problemen brengen.
Als je auto onder de huidige regels door de RDW keuring komt altijd zo snel mogelijk regelen.
Het kan elke dag weer veranderen en wachten kan je in grote problemen brengen.
-
Marc-my-Words
Lijkt mij de veiligste route. Dus als het kan gewoon doen.
Er komen vanzelf mensen die na 01-01-2012 gaan uitvinden hoe een en ander uitpakt maar zolang het niet hoeft zou ik het er niet op wagen.
Marc
Er komen vanzelf mensen die na 01-01-2012 gaan uitvinden hoe een en ander uitpakt maar zolang het niet hoeft zou ik het er niet op wagen.
Marc
-
neef Henk
Precies Bareld dus hopelijk red ik het nog om dit jaar om te keuren
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Arno
Ben heel benieuwd wat Neef Henk bij de RDW gaat uitvinden, Maar dit is en blijft toch vooral een "Belasting" kwestie. Geleidelijk zullen we aan deze nieuwe regeling leren wennen waarin in de volgende jaren worden met tussenpozen van 2 jaar belastingvrije auto's in vergelijking tot Benzine erbij komen. Daarbij telt de datum eerste ingebruikname. Maar deze "belastingvrije voet" is dus het model auto in de Benzine-uitvoering.
Maar iedereen met een Pre-1986-er zit sowieso gebakken, zou je denken maar toch ben ik er niet geheel gerust op of je met een Pre'96er die nu op Benzine Loopt met een "B"op het kenteken ongestraft om kan gooien naar een "Diesel of een LPG" na 31-12-2011. Heeft iemand hier al een eenduidige antwoord op gehoord?? of contact gehad met de belastingsdienst. ??
Maar iedereen met een Pre-1986-er zit sowieso gebakken, zou je denken maar toch ben ik er niet geheel gerust op of je met een Pre'96er die nu op Benzine Loopt met een "B"op het kenteken ongestraft om kan gooien naar een "Diesel of een LPG" na 31-12-2011. Heeft iemand hier al een eenduidige antwoord op gehoord?? of contact gehad met de belastingsdienst. ??