2.5 NA in 109 schuiven
-
Pieter NB
2.5 NA in 109 schuiven
Hallo allemaal.
Recentelijk mijn 3 bearing 2.25 dieselblok gerepareerd, maar na 50km inrijden kwamen er weer nieuwe problemen.
Dus in plaats van meer energie in dit blok te stoppen heb ik een 2.5 NA op de kop getikt.
Gisteren met dat blok in oude auto proefrit gemaakt vandaag ga ik het blok ophalen en morgen inbouwen.
Lekker rookvrij, genoeg power (in vergelijking met mijn oude blok) een beetje zweet, maar geen lekken.
Mijn vraag, zijn er behalve de motorsteun nog zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Ik had gedacht mijn oude uitlaatspruitstuk met uitlaat om te zetten, evenals mijn filter met luchtinlaat.
Het voorgloeien veranderd ook, maar zijn er meer zaken waaraan ik moet denken??
Groet,
Pieter
Recentelijk mijn 3 bearing 2.25 dieselblok gerepareerd, maar na 50km inrijden kwamen er weer nieuwe problemen.
Dus in plaats van meer energie in dit blok te stoppen heb ik een 2.5 NA op de kop getikt.
Gisteren met dat blok in oude auto proefrit gemaakt vandaag ga ik het blok ophalen en morgen inbouwen.
Lekker rookvrij, genoeg power (in vergelijking met mijn oude blok) een beetje zweet, maar geen lekken.
Mijn vraag, zijn er behalve de motorsteun nog zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Ik had gedacht mijn oude uitlaatspruitstuk met uitlaat om te zetten, evenals mijn filter met luchtinlaat.
Het voorgloeien veranderd ook, maar zijn er meer zaken waaraan ik moet denken??
Groet,
Pieter
-
Grumpy Old Sil
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Je kunt ook het thermostaathuis van de 2,25 overzetten zodat je je originele radiateur kunt blijven gebruiken, ipv met slangen hele rare kronkels te moeten maken. Ik heb ook het gaspedaal van een defender erin gefreubeld. Omdat mijn autootje straks in Gambia gaat rondrijden heb ik er ook nog een oliekoeler bijgeplaatst maar dat zul je niet nodig hebben. Accu heb ik naar onder de bestuurdersstoel verplaatst om de pomp meer vrij te houden.
Bij Restauratie hieronder staan een aantal foto's. Wellicht heb je er wat aan.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6fbb898fff4878e6a2484d8880fbe06f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 14367797, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Bij Restauratie hieronder staan een aantal foto's. Wellicht heb je er wat aan.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6fbb898fff4878e6a2484d8880fbe06f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 14367797, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
h.de.kort13@kpnplanet.nl
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
hoi
ik heb 3 maanden gelden ook ombouw gedaan.
Is een supermoduificatie.
serie 3 rijdt, start perfect en erg snel vergleken met 2.25.
erg goed te doen
uitlaatspruitstuk van 2.25 gebruiken ( 2.5 is anders)
luchtinlaat, je vlinderklep er uit gooien en afdichten ( je vacuum van 2.5 gaat via pomp op je blok)
electrisch een schakelaar maken om en voor te gloeien en om vervolgens je brandstofklep te openen ( solenoid op je brandstofpomp)
verder je motorsteun (linker gezien vanaf voor de auto) afslijpen en ook een hoek van je accubak ( anders komt brandstofpomp tegen je accubak)
nieuwe steun eerst plaatsen vasthechten , blok erin , kijken of ie goed past en dan pas aflassen !!!
brandstof leidingen heb ik allemaal nieuw spul voor gehaald ( brandstof slang op rol )
Dat werkt perfect, dus ook nieuwe slangklemmetjes.
de slang schuif je zo over de oude harde plastic slang heen en klaar.
de koppeling van een serie 3 gebruiken ( wel controleren dat alles in goede staat ism anders dubbel werk)
in principe een lange dag werk als je alles bij de hand hebt
succes.
ik heb 3 maanden gelden ook ombouw gedaan.
Is een supermoduificatie.
serie 3 rijdt, start perfect en erg snel vergleken met 2.25.
erg goed te doen
uitlaatspruitstuk van 2.25 gebruiken ( 2.5 is anders)
luchtinlaat, je vlinderklep er uit gooien en afdichten ( je vacuum van 2.5 gaat via pomp op je blok)
electrisch een schakelaar maken om en voor te gloeien en om vervolgens je brandstofklep te openen ( solenoid op je brandstofpomp)
verder je motorsteun (linker gezien vanaf voor de auto) afslijpen en ook een hoek van je accubak ( anders komt brandstofpomp tegen je accubak)
nieuwe steun eerst plaatsen vasthechten , blok erin , kijken of ie goed past en dan pas aflassen !!!
brandstof leidingen heb ik allemaal nieuw spul voor gehaald ( brandstof slang op rol )
Dat werkt perfect, dus ook nieuwe slangklemmetjes.
de slang schuif je zo over de oude harde plastic slang heen en klaar.
de koppeling van een serie 3 gebruiken ( wel controleren dat alles in goede staat ism anders dubbel werk)
in principe een lange dag werk als je alles bij de hand hebt
succes.
-
offroadanimal
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Pieter,
Het gasgeven gaat bij een 2.5na met een staaldraadje en bij de 2.25 met stangen. In mijn auto heb ik de gaskabel direct aan het gaspedaal gemaakt en daarvoor een gaatje in het schutbord gemaakt, simpel maar doeltreffend. Heb ook het stangen stel deels laten staan zodat mijn handgas toch bleef werken.
Wat betreft de motorsteun, volgens mij kun je aan de linkerzijde van het blok de motorsteun van de 2.25 op de 2.5 monteren en vervolgens de vrijgekomen motorsteun op zijn kop aan de rechterzijde aan het chassis lassen als de motorsteun aan de chassis zijde. Of... het was de 2.5 motorsteun laten zitten en de oude 2.25 motorsteun van de linkerzijde op zijn kop aan de rechterzijde aan het chassis lassen, maar dat is ff passen.
Luchtfilter kun je heel eenvoudig naar een papieren filter systeem van de 2.5na, daar een openlucht vervangingsfilter van K en N in of een Green Twister monteren beide kun je heel makkelijk weer een snorkeltje aan koppelen. Dat rijdt namelijk heel rustgevend omdat je nooit kunt zien hoe diep een plasje in het terrein is....... En ook voor een motor geldt hap slik weg...
Groet, Sjoerd
Het gasgeven gaat bij een 2.5na met een staaldraadje en bij de 2.25 met stangen. In mijn auto heb ik de gaskabel direct aan het gaspedaal gemaakt en daarvoor een gaatje in het schutbord gemaakt, simpel maar doeltreffend. Heb ook het stangen stel deels laten staan zodat mijn handgas toch bleef werken.
Wat betreft de motorsteun, volgens mij kun je aan de linkerzijde van het blok de motorsteun van de 2.25 op de 2.5 monteren en vervolgens de vrijgekomen motorsteun op zijn kop aan de rechterzijde aan het chassis lassen als de motorsteun aan de chassis zijde. Of... het was de 2.5 motorsteun laten zitten en de oude 2.25 motorsteun van de linkerzijde op zijn kop aan de rechterzijde aan het chassis lassen, maar dat is ff passen.
Luchtfilter kun je heel eenvoudig naar een papieren filter systeem van de 2.5na, daar een openlucht vervangingsfilter van K en N in of een Green Twister monteren beide kun je heel makkelijk weer een snorkeltje aan koppelen. Dat rijdt namelijk heel rustgevend omdat je nooit kunt zien hoe diep een plasje in het terrein is....... En ook voor een motor geldt hap slik weg...
Groet, Sjoerd
-
Pieter NB
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Bedankt voor jullie reacties.
Zojuist heb ik het nieuwe blok op een strategische plek onder mijn carport gezet. Het oude blok moet de 109 nog enkele 10-tallen meters verplaatsten naar mijn sleutelplek, dus dat blok ga ik morgen pas weghalen, dan de lekke kering van de versnellingsbak aanpakken.
Begrijp ik het goed dat ik de koppeling van de 2.25 moet gebruiken?
Bij het nieuwe blok moet ik de stuurbekrachtigingspomp nog weghalen.
Ik had gedacht het luchtinlaatsysteem van de 2.25 te gebruiken, of heeft de 2.5 meer lucht nodig?
Ik ben niet zo van de doorwadingen, modder tot mijn assen is OK, maar dat gebeurt ook maar zelden.
De steunen ga ik nog uitzoeken.
Ik had gedacht steun linksvoor (onder uitlaat) overzetten vanaf de 2.25.
blok plaatsen met krikje ondr het blok. Blok zo stellen dat het mooi hangt, en dan de plaats en maat voor de linksvoorsteun bepalen.
Ik klop dan nog even bij Huub aan (nog bedankt voor dat aanbod).
Als het blok er eenmaal inzit, dan de andere problemen/uitdagingen aanpakken.
Als mijn werk mij komende week niet teveel terugroept hoop ik halverwege de week weer mobiel te zijn.
Groet,
Pieter
Zojuist heb ik het nieuwe blok op een strategische plek onder mijn carport gezet. Het oude blok moet de 109 nog enkele 10-tallen meters verplaatsten naar mijn sleutelplek, dus dat blok ga ik morgen pas weghalen, dan de lekke kering van de versnellingsbak aanpakken.
Begrijp ik het goed dat ik de koppeling van de 2.25 moet gebruiken?
Bij het nieuwe blok moet ik de stuurbekrachtigingspomp nog weghalen.
Ik had gedacht het luchtinlaatsysteem van de 2.25 te gebruiken, of heeft de 2.5 meer lucht nodig?
Ik ben niet zo van de doorwadingen, modder tot mijn assen is OK, maar dat gebeurt ook maar zelden.
De steunen ga ik nog uitzoeken.
Ik had gedacht steun linksvoor (onder uitlaat) overzetten vanaf de 2.25.
blok plaatsen met krikje ondr het blok. Blok zo stellen dat het mooi hangt, en dan de plaats en maat voor de linksvoorsteun bepalen.
Ik klop dan nog even bij Huub aan (nog bedankt voor dat aanbod).
Als het blok er eenmaal inzit, dan de andere problemen/uitdagingen aanpakken.
Als mijn werk mij komende week niet teveel terugroept hoop ik halverwege de week weer mobiel te zijn.
Groet,
Pieter
-
Grumpy Old Sil
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Ik heb de koppeling die bij de 2,5NA hoort erop zitten. Luchtinlaat van 2,25 gaat prima.
Zit hier ook op. Oiebadfilter is niet origineel Landrover, heb ik in Belgie gevonden voor 25 Euro, nieuw.
finished9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b8a9b95327a32802c7d9f90e44bb906d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fassets%2Fimages%2Ffinished9.jpg', 'http://www.dewisser.nl/assets/images/finished9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fassets%2Fimages%2Ffinished9.jpg', '', 14370880, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Wim
Zit hier ook op. Oiebadfilter is niet origineel Landrover, heb ik in Belgie gevonden voor 25 Euro, nieuw.
finished9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b8a9b95327a32802c7d9f90e44bb906d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fassets%2Fimages%2Ffinished9.jpg', 'http://www.dewisser.nl/assets/images/finished9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fassets%2Fimages%2Ffinished9.jpg', '', 14370880, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Wim
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Je kan de drukgroep van de 2.5 gebruiken, maar er moet een plaat in van een 2.25 (de splines zijn anders).
De linker motorsteun van de 2.5 moet eraf, deze kun je op z'n kop rechts aan het chassis lassen. Links op het blok moet je de steun van de 2.25 monteren.
Mooiste is de 2.25 steun links aan de 2.5 monteren, blok erin en vastzetten aan de V-bak. Krikje onder het carter en zo de plaats van de rechter steun monteren.
Succes, Erik
De linker motorsteun van de 2.5 moet eraf, deze kun je op z'n kop rechts aan het chassis lassen. Links op het blok moet je de steun van de 2.25 monteren.
Mooiste is de 2.25 steun links aan de 2.5 monteren, blok erin en vastzetten aan de V-bak. Krikje onder het carter en zo de plaats van de rechter steun monteren.
Succes, Erik
-
Pieter NB
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Zeer bruikbare tips.
Wim, wat is jouw roestchassis mooi geworden, veel plezier ermee. Goede foto's op jouw site.
Peter/Sjoerd/Erik, Jullie opmerkingen lijken zeer bruikbaar, dat scheelt een hoop geklooi.
Zometeen de 109 maar eens naar de sleutelplek rijden en leeg gaan halen...
Ik houd jullie op de hoogte.
Nog iemand interesse voor het oude blok nodig of delen ervan??
Koppakking kapot.
12 Volt
Goede startmotor,
Pas gereviseerde injectiepomp
Half jaar oude opvoerpomp
3 pas gereviseerde injectoren + 1 vers van Jansen.
Goede dynamo
Onderblok met STD zuigers, deed tot voor kort 100 KM met roofrack, dus niet al te slecht.
Cylinderkop met nieuwe kleppen.
Gloeipluggen (serieschakeling 4x3volt) altijd vlot gestart.
Maar nu eerst sleutelen
Groet,
Pieter
Wim, wat is jouw roestchassis mooi geworden, veel plezier ermee. Goede foto's op jouw site.
Peter/Sjoerd/Erik, Jullie opmerkingen lijken zeer bruikbaar, dat scheelt een hoop geklooi.
Zometeen de 109 maar eens naar de sleutelplek rijden en leeg gaan halen...
Ik houd jullie op de hoogte.
Nog iemand interesse voor het oude blok nodig of delen ervan??
Koppakking kapot.
12 Volt
Goede startmotor,
Pas gereviseerde injectiepomp
Half jaar oude opvoerpomp
3 pas gereviseerde injectoren + 1 vers van Jansen.
Goede dynamo
Onderblok met STD zuigers, deed tot voor kort 100 KM met roofrack, dus niet al te slecht.
Cylinderkop met nieuwe kleppen.
Gloeipluggen (serieschakeling 4x3volt) altijd vlot gestart.
Maar nu eerst sleutelen
Groet,
Pieter
-
Pieter NB
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Voortgangsrapportage.
Vandaag blok er uit gehaald.
Grootste tijdverlies door vrijmaken vloer en tunnel. Deze zijn met talloze (5x meer als orgineel) schroeven vastgezet waarvan een deel moervast zat. Deze er maar uitgeslepen.
Daarna liep alles vlot.
Stuurbekrachtigingspomp onder 2.5 vandaan gehaald. en linker steun verwisseld.
Morgen koppeling nakijken en keerring ingaande as controleren/vervangen. Spruitstukken verwisselen.
Daarna blok/steun passen en rechtersteun (op maat) maken.
groet
Pieter
Vandaag blok er uit gehaald.
Grootste tijdverlies door vrijmaken vloer en tunnel. Deze zijn met talloze (5x meer als orgineel) schroeven vastgezet waarvan een deel moervast zat. Deze er maar uitgeslepen.
Daarna liep alles vlot.
Stuurbekrachtigingspomp onder 2.5 vandaan gehaald. en linker steun verwisseld.
Morgen koppeling nakijken en keerring ingaande as controleren/vervangen. Spruitstukken verwisselen.
Daarna blok/steun passen en rechtersteun (op maat) maken.
groet
Pieter
-
Bert Megchelsen
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Hoi Pieter,
heb wel interesse in je oude 2.25 motorblok.
tel. 0345=642303
heb wel interesse in je oude 2.25 motorblok.
tel. 0345=642303
-
roderiquez
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
pieter, mocht het nog wat toevoegen;
[landrover.startpagina.nl]
check mijn postings maar van 8 maart
[landrover.startpagina.nl]
check mijn postings maar van 8 maart
-
Pieter NB
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Hij hangt er in en loopt.
Met dank aan Huub voor de lashulp en alle goed advies van iedereen.
Nu is enkel mijn radiator lek, morgen een poging tot solderen doen.
Verder moet ik nog een manier vinden om mijn retour van de injectiepomp aan te sluiten op mijn niet standaard brandstoffilter.
Als laatste de tunnel/vloer weer afwerken. (was niet meer orgineel = veel meer werk)
verdere tips waar ik veel plezier van heb gehad.
een draadeind van het vliegwielhuis (tijdelijk vervangen door een exemplaar wat 2x zover uitsteekt. Dit hielp enorm bij het plaatsen van het blok tegen de versnellingsbak.
Verder zorgen dat de koppelingsplaat goed gecentyreerd is. Ik gebruikte een 18mm dop. Ik kon daarna aan een losse versnellingsbakas komen en bleek percies goed te zitten.
aan de linkerkant van het blok waar het 110 ophangbeugel vervangen wordt door de 2.25 beugel moet je de voorste set schroefgaten gebruiken. ( er zijn 2 sets schroefgaten, bij mij waren oorspronkelijk de achterste gebruikt)
De linker ophanbeugels heb ik pas aan het blok geschroefd nadat dit blok al aan de versnellingsbak en aan de rechter ophanging vastzat.
De oorspronkelijke linker 2.5 motorsteun bleek presies te passen als rectersteun aan het chassis gelast.
Groet,
Pietr
Met dank aan Huub voor de lashulp en alle goed advies van iedereen.
Nu is enkel mijn radiator lek, morgen een poging tot solderen doen.
Verder moet ik nog een manier vinden om mijn retour van de injectiepomp aan te sluiten op mijn niet standaard brandstoffilter.
Als laatste de tunnel/vloer weer afwerken. (was niet meer orgineel = veel meer werk)
verdere tips waar ik veel plezier van heb gehad.
een draadeind van het vliegwielhuis (tijdelijk vervangen door een exemplaar wat 2x zover uitsteekt. Dit hielp enorm bij het plaatsen van het blok tegen de versnellingsbak.
Verder zorgen dat de koppelingsplaat goed gecentyreerd is. Ik gebruikte een 18mm dop. Ik kon daarna aan een losse versnellingsbakas komen en bleek percies goed te zitten.
aan de linkerkant van het blok waar het 110 ophangbeugel vervangen wordt door de 2.25 beugel moet je de voorste set schroefgaten gebruiken. ( er zijn 2 sets schroefgaten, bij mij waren oorspronkelijk de achterste gebruikt)
De linker ophanbeugels heb ik pas aan het blok geschroefd nadat dit blok al aan de versnellingsbak en aan de rechter ophanging vastzat.
De oorspronkelijke linker 2.5 motorsteun bleek presies te passen als rectersteun aan het chassis gelast.
Groet,
Pietr
-
Jan
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Hallo,
Bij mij staat ook de bovenstaande conversie op de planning. Begrijp ik dat de linker (als je ervoor staat) motorsteun van de 2.5 motor aan het chassis (ook links) van de series wordt gelast (op de kop?!?) en de steun van de 2.25motor aan de 2.5motor wordt geschroefd?
Bij mij staat ook de bovenstaande conversie op de planning. Begrijp ik dat de linker (als je ervoor staat) motorsteun van de 2.5 motor aan het chassis (ook links) van de series wordt gelast (op de kop?!?) en de steun van de 2.25motor aan de 2.5motor wordt geschroefd?
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Nee, het gaat om de motorsteun aan de kant van de spruitstukken. Die van de 2.25 moet je op de 2.5 zetten en die daar af komt, kan aan de andere kant op z'n kop aan het chassis komen.
Erik
Erik
-
Exfietser
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Dit was hem.
GroteFoto-ATKXYE7O.jpg --> mod_embed_images_loadimage('89cb14040f8ef4f587c1977ea4bf9efe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ATKXYE7O.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ATKXYE7O.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ATKXYE7O.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit moet het worden:
GroteFoto-RWRSAAYV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('48682ccb6945d3fb1721f162cdea2a04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-RWRSAAYV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RWRSAAYV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-RWRSAAYV.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-33EWUOTR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d842ffcb548095255244dd6d3c36d58e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-33EWUOTR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-33EWUOTR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-33EWUOTR.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-XH8WA6LB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('30e513a226129dcb56c0a2e907a3602c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-XH8WA6LB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XH8WA6LB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-XH8WA6LB.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb een hele nieuwe steun gemaakt. Even een klusje maar wel mooi geworden.
Arnold.
GroteFoto-ATKXYE7O.jpg --> mod_embed_images_loadimage('89cb14040f8ef4f587c1977ea4bf9efe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ATKXYE7O.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ATKXYE7O.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-ATKXYE7O.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit moet het worden:
GroteFoto-RWRSAAYV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('48682ccb6945d3fb1721f162cdea2a04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-RWRSAAYV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RWRSAAYV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-RWRSAAYV.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-33EWUOTR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d842ffcb548095255244dd6d3c36d58e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-33EWUOTR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-33EWUOTR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-33EWUOTR.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-XH8WA6LB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('30e513a226129dcb56c0a2e907a3602c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-XH8WA6LB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XH8WA6LB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-XH8WA6LB.jpg', '', 14857323, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb een hele nieuwe steun gemaakt. Even een klusje maar wel mooi geworden.
Arnold.
-
roderiquez
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
ik denk dat ik mij moet herhalen, ik kan het niet duidelijkere formuleren. (zie mijn bericht van 5/8/11 svp)
motorsteunen:
- chassis steun L behouden
- motorsteun L / dempingsrubber L beiden van de 2.25 behouden.
- motorsteun R van de 2.5 monteren (part NO NRC5434) / dempingsrubber R van de 2.25 gebruiken
- huidige chassis steun verwijderen, en hier de linker 2.5 motorsteun voor in de plek vastlassen. Je houd een klein driehoekje aan de onderzijde over
(let op: punt 3 en 4 kun je ook omdraaien. Oftewel; NRC5434 op het chassis, en de linker motorsteun aan de rechterzijde blok monteren)
het is maar net hoe je het wil bevestigen. Er zijn meedere wegen die naar Rome leiden.
bij vragen posten of mailen
motorsteunen:
- chassis steun L behouden
- motorsteun L / dempingsrubber L beiden van de 2.25 behouden.
- motorsteun R van de 2.5 monteren (part NO NRC5434) / dempingsrubber R van de 2.25 gebruiken
- huidige chassis steun verwijderen, en hier de linker 2.5 motorsteun voor in de plek vastlassen. Je houd een klein driehoekje aan de onderzijde over
(let op: punt 3 en 4 kun je ook omdraaien. Oftewel; NRC5434 op het chassis, en de linker motorsteun aan de rechterzijde blok monteren)
het is maar net hoe je het wil bevestigen. Er zijn meedere wegen die naar Rome leiden.
bij vragen posten of mailen
-
Exfietser
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Die moet er nog af. Het voorste deel van mijn chassis is er af geweest en helemaal opnieuw gemaakt. Om het weer op exact dezelfde plaats terug te plaatsen hebben we die hoeklijnen er op gezet. Mijn chassis is nu weer als nieuw en een stukje sterker als het orgineel.
Het is niet zo'n beste foto, maar het geeft een indruk.
GroteFoto-WHOR8M3N.jpg --> mod_embed_images_loadimage('078a82062cb434b863ca911bcf858529', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-WHOR8M3N.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WHOR8M3N.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-WHOR8M3N.jpg', '', 14857449, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
Het is niet zo'n beste foto, maar het geeft een indruk.
GroteFoto-WHOR8M3N.jpg --> mod_embed_images_loadimage('078a82062cb434b863ca911bcf858529', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-WHOR8M3N.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WHOR8M3N.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-WHOR8M3N.jpg', '', 14857449, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
-
Rogier 88 SIII
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die moet er nog af. Het voorste deel van mijn
> chassis is er af geweest en helemaal opnieuw
> gemaakt. Om het weer op exact dezelfde plaats
> terug te plaatsen hebben we die hoeklijnen er op
> gezet. Mijn chassis is nu weer als nieuw en een
> stukje sterker als het orgineel.
>
> Het is niet zo'n beste foto, maar het geeft een
> indruk.
> Arnold.
ah zo
-------------------------------------------------------
> Die moet er nog af. Het voorste deel van mijn
> chassis is er af geweest en helemaal opnieuw
> gemaakt. Om het weer op exact dezelfde plaats
> terug te plaatsen hebben we die hoeklijnen er op
> gezet. Mijn chassis is nu weer als nieuw en een
> stukje sterker als het orgineel.
>
> Het is niet zo'n beste foto, maar het geeft een
> indruk.
> Arnold.
ah zo
-
jan
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Hallo,
Ik ben bezig met de ombouw naar 2.5D. De 2.25D is er uit en ik heb al veel van de oplossingen gevonden, ik lees alleen tegenstrijdige dingen. Een aantal filter ik er wel uit omdat er in hun berichten ook dingen staan die waarvan ik weet dat ze niet kloppen.
De fan is bijvoorbeeld een twijfel geval. Kan ik de 2.5 fan nu behouden of past dat niet? Zo niet past die van de 2.25? Ik kan deze week nog wat onderdelen regelen want maandag wil ik volop aan de slag met uitloop naar dinsdag woensdag, donderdag... enz. De auto staat 40km verderop dus even kijken of het past is er niet bij voor me.
Hoe lang hebben jullie over de klus gedaan? De motor ligt er al naast en heb een motortakel lasapparaat (MIG en evt TIG) ter beschikking. Ik probeer een schatting te maken.
Tips zijn welkom!
Jan
Ik ben bezig met de ombouw naar 2.5D. De 2.25D is er uit en ik heb al veel van de oplossingen gevonden, ik lees alleen tegenstrijdige dingen. Een aantal filter ik er wel uit omdat er in hun berichten ook dingen staan die waarvan ik weet dat ze niet kloppen.
De fan is bijvoorbeeld een twijfel geval. Kan ik de 2.5 fan nu behouden of past dat niet? Zo niet past die van de 2.25? Ik kan deze week nog wat onderdelen regelen want maandag wil ik volop aan de slag met uitloop naar dinsdag woensdag, donderdag... enz. De auto staat 40km verderop dus even kijken of het past is er niet bij voor me.
Hoe lang hebben jullie over de klus gedaan? De motor ligt er al naast en heb een motortakel lasapparaat (MIG en evt TIG) ter beschikking. Ik probeer een schatting te maken.
Tips zijn welkom!
Jan
-
roderiquez
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
wederom; zie mijn posting van 5/8/'11. Ik heb mijn 2.25 radiateur er ook gewoon voor. De fan heb ik wel van de 2.5, dit wordt namelijk bepaald door je waterpomp. het is een érg tight-fit....maar met een beetje pielen kom je ver, en hij sluit erg mooi aan t.o.v. de radiateur!!
-
Jan
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Ja ik had je postings allemaal gelezen maar ik snpate het verhaal van die gaten boren enz niet. Ik dacht dat er vanalles verbouwd moest worden.
In ieder geval bedankt voor de verduidelijking
In ieder geval bedankt voor de verduidelijking
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Paar weekjes geleden is er een 2.5 in de SIII van mijn vader gegaan. Ook daar zit de 2.5 fan op, sluit erg mooi aan bij de radiator. De tunnel past ook, van de (kunststof) fan hebben we van elk blad een klein hoekje afgeknipt omdat dat wel een erg 'tight fit' was bij de onderkant van de tunnel.
Er zijn overigens verschillende fannen op de 2.5. Gewoon een vaste of visco. Beide kunnen overigens in een SIII, heb zelf een visco in de 109 gehad.
Grtz. Erik
Er zijn overigens verschillende fannen op de 2.5. Gewoon een vaste of visco. Beide kunnen overigens in een SIII, heb zelf een visco in de 109 gehad.
Grtz. Erik
-
Pieter NB
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Fan aanvulling
Zie dat mijn oude bericht nog steeds leeft.
Bij het monteren van het blok de radiator verwijderen. Maar dat had je wel gemerkt....
De 2.5 fan heb ik laten zitten. daarna moest ik wel de radiator wat verder naar voren plaatsen.
Na een flinke hobbel tijdens een "toerrit" bleef de fan op de onderste rand van de radiator hangen. V-snaar gegil.
Motor af, motor aan en het zat weer los. Geen lekkage.
Daarna de radiator maximaal naar voren gemonteerd. Sindsdien geen problemen meer.
Zet bij het boren van nieuwe bevestigingsgaten een plaatje triplex o.i.d. tegen de radiator. Je snapt wel waarom als je het een keer vergeet.
Bij mij hangt er nu een nieuwe.
Groet,
Pieter
Zie dat mijn oude bericht nog steeds leeft.
Bij het monteren van het blok de radiator verwijderen. Maar dat had je wel gemerkt....
De 2.5 fan heb ik laten zitten. daarna moest ik wel de radiator wat verder naar voren plaatsen.
Na een flinke hobbel tijdens een "toerrit" bleef de fan op de onderste rand van de radiator hangen. V-snaar gegil.
Motor af, motor aan en het zat weer los. Geen lekkage.
Daarna de radiator maximaal naar voren gemonteerd. Sindsdien geen problemen meer.
Zet bij het boren van nieuwe bevestigingsgaten een plaatje triplex o.i.d. tegen de radiator. Je snapt wel waarom als je het een keer vergeet.
Bij mij hangt er nu een nieuwe.
Groet,
Pieter
-
sirmartin
Re: 2.5 NA in 109 schuiven
Deze dus
Foto-O37L3B8G.jpg --> mod_embed_images_loadimage('82f157b2333449122a97ba3d5808f98b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O37L3B8G.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-O37L3B8G.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O37L3B8G.jpg', '', 14940390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-VS4VBJC6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b945ad69d8c11ff28eb782b6a2ddadb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-VS4VBJC6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-VS4VBJC6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-VS4VBJC6.jpg', '', 14940390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Martin
Foto-O37L3B8G.jpg --> mod_embed_images_loadimage('82f157b2333449122a97ba3d5808f98b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O37L3B8G.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-O37L3B8G.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O37L3B8G.jpg', '', 14940390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-VS4VBJC6.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b945ad69d8c11ff28eb782b6a2ddadb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-VS4VBJC6.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-VS4VBJC6.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-VS4VBJC6.jpg', '', 14940390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Martin