Ik wil het stuur vervangen van mijn RRC uit 1984 en dus moet het originele stuur eerst verwijderd worden.
Met een pulleytrekker lukt dit niet en ik heb begrepen dat hier een speciale stuurwielverwijderaar voor nodig is.
Iets wat met 2 bouten in het stuur vast gezet wordt, waarna het stuur van de stuurpen losgedraaid kan worden.
Wie heeft zoiets en kan mij even helpen? Liefst in de buurt van Alkmaar-Haarlem-Leiden.
Thx, Lennart.
Stuur verwijderen RRC 84
-
Mud Machine
Re: Stuur verwijderen RRC 84
Simpel zelf te maken met een korte dikke strip staal met daarin 3 gaten. Middelste gat een dikke bout met aan de onderkant een moer om als trekker te dienen (moer tegenhouden en de bout erin draaien).
Naast het middelste gat 2 kleine gaten waar bouten met een moertje ingaan om in het stuur te draaien.
Draad in het stuur is niet metrisch maar als je een tap hebt opboren en metrisch intappen.
Naast het middelste gat 2 kleine gaten waar bouten met een moertje ingaan om in het stuur te draaien.
Draad in het stuur is niet metrisch maar als je een tap hebt opboren en metrisch intappen.
-
lennart75
Tja voor jou waarschijnlijk simpel... maar ik heb geen tap en zou niet weten hoe ik dat moet doen...
-
Benno
Centrale moer een stukje losdraaien. Knieen achter het stuur klemzetten. Mep op de centrale moer geven met een hamer. Vaak komt hij zo al los. Anders inderdaad de trekker van mud machine. Gemaakt in vijf minuten met een goede boor. 2 x m6 voor in het stuur en in het midden een dikke bout om los te trekken.
groet,
Benno
groet,
Benno