5.7 chevy met discovery 2 v8 automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dakar-defender

5.7 chevy met discovery 2 v8 automaat

Bericht door dakar-defender »

Hallo Mensen

Ik wil in mijn dakar 4x4 buggy een beetje meer vermogen, heb er nu een 4 ltr v8 in liggen maar wil er een 5.7chevy in knutselen.

Heeft er iemand ervaring met het monteren van een 5,7 chevy in een discovery 2 automaat.

Kan het chevy blok ditekt op de automaat geplaatst worden of moet er een pas stuk tussen.
Of is het een betere optie om voor een andere automaat te kijken.

Zijn er nog meer dingen om op te letten.

De overfinch range-rovers gebruiken ook een 5,7 dus het is mogelijk.

Groeten Dennis
bowy

Re: 5.7 chevy met discovery 2 v8 automaat

Bericht door bowy »

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2011 01:06 door bowy.
bowy

Bericht door bowy »

5,7 chevy is idd prima in te bouwen in een landrover (defender/disco) ben er nu zelf ook mee bezig. Zou persoonlijk niet de landrover ZF bak gebruiken aangezien deze niet bestand is tegen 300+ pk en dat is neem ik aan wat je zoekt als je echt powerrrr wilt.

Standaard Chevy bakken (zonder ECU) zijn TH350 of TH400's met ECU 4L60 / 4L80 bijvoorbeeld. Beste kun je eentje nemen zonder ECU. Reken er wel op dat je een adapter plaat moet kopen voor de TH350/400 naar LT230 landrover tussenbak. Deze kost ca 1000,-. Daarmee word de conversie best prijzig.

Mocht je serieuze plannen hebben ik heb hier ook nog een Torqueflite 727 automaat liggen met een conversie naar een LT230 en passend op een 5,7 chevy blok. Wilde ik eerst gaan gebruiken maar liep tegen een complete aandrijflijn aan met bak dus nu eentje teveel.

Gr Bowy

ps kijk eens op deze site, zeer interessant leesvoer! Chevy small block in RRC / Dakar
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

TH700 kan ook (beste is er een van na '87). Dat zijn 4 bakken zonder ECU en qua sterkte gelijk aan de 4l60/TH350. Heeft ook een lockup TC die je als je wilt met de hand kan bedienen, via een schakelaartje dan he...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Overfinch gebruikte een versterkte versie van de ZF4HP22 (organen van HP24) icm met de Chevy 5.0 V8.

't hield niet over qua sterkte,.........

grtn

RoLandRover

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2011 21:21 door RoLandrover.
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Hoi Bowy,

Interessante meuk allemaal hoor!Ben ook wat aan het brainen over een simpeller maar veel krachtiger en betrouwbaardere Landrover dan
mijn TD5.Weet jij bedrijven die adapters leveren tussen motor/bak(moet wel dikke diesel zijn,geen gmc)op R380 of inderdaad andere bak
japans/amerikaans op de LT230?
Leukste is dit alles in een serie 109 te proppen maar defender mag ook.
Groet Mark(dok)

Mark
bowy

Bericht door bowy »

Hee Mark,

HIer zijn wel wat adapters te vinden. Enige bedrijf in de wereld dat ze gewoon op voorraad heeft. Marks adapters (toepasselijk naam )

Leuk project heb je in je hoofd! Zoals je begrijpt geef ik niet zoveel om originaliteit

Gr Bowy
ExFietser

Bericht door ExFietser »

Wat is er eigenlijk mis met de orginele bak (en drive line) die af fabriek bij die betreffende blokken geleverd werden? Ik denk dat je dan gewoon goed zit wat betreft krachtverhoudingen, toerentallen en levensduur.

Arnold.
bowy

Bericht door bowy »

Klopt maar dan kun je het beste ook de originele assen (10 bolt of dana 60) gebruiken. Word ook wel gedaan in de states. Hier nog wat minder...... Wel een optie voor mij mocht ik ooit toch ascontinuiteits problemen krijgen.

GR Bowy
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb nog een Overfinch adaptorset op de schap liggen....van 5.7 Chevy naar ZF 4 traps aut. Bij meer interesse even een PM'tje.

Gr, bart
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Bedankt hoor,leuke site!Origineel kan leuk zijn maar dan echt.Verder geef ik er niet om.Lijkt me leuk om eens zelf iets te bedenken,
We hebben heter nog wel eens over.

Greetz,

Mark

Mark
peet

Bericht door peet »

hallo mijn maat haaft een probleem met zijn automaat schakeld niet goed meer naar 3 de auto is een dodge dart met 318 motor en 727 aut. wat kost jou bak? gr. peet
Edward

Bericht door Edward »

Voor wie meer vermogen en vooral koppel wil....[www.autoblog.nl]
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Allemaal mooi met dat vermogen, maar wat erger is, koppel. Geen Europese bak wat daar tegen kan, laat staan je MT230. Die is maar gewoon voor maximaal (en dan heb je een goeie) 380Nm gemaakt.

Zo een vette motor krijg je overal, maar bedenk dat je een hoop ellende c.q. stukken op je nek haalt. Kost een hoop geld om stukken te maken en daarna spijt te hebben. Ik weet wat Amerikaanse motors kunnen presteren en vooral kapot krijgen (zelfs vrachtwagen bakken).

Succes, maar bedaar een beetje.

Des-al-wel-te-plus, sleutel ze, daarom hebben we een Laro,

Jos
Plaats reactie