Airlocker

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edward

Airlocker

Bericht door Edward »

Omdat mijn diff toch onder de wagen vandaan moet omdat ik het uitgaande lagen van de pinion as moet vervangen zit ik te denken om er meteen een air locker in te monteren. Hij ligt dan toch op de werkbank.

Nu twijfel ik tussen de locker van ARB en Ashcroft. Heeft iemand ervaring of andere tips?
bowy

Re: Airlocker

Bericht door bowy »

Ashcroft zou ik zeker doen boven ARB, goedkoper, minder storingen en betere garantie.

Gr. Bowy
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

X2, van wat ik gelezen heb is dat echt wel een verbeterde versie van de ARB zeg maar..

(ps, heb je al die hydraulische handrem?)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Scratch

Bericht door Scratch »

Ik heb goede verhalen gehoord over de Ascroft locker, zijn in Kroatie goed getest. Zijn ook een 100 pond goedkoper dan de ARB's.
Nu zijn de ARB's ook bom proef, iets duurder dus, maar wereld wijd bekent.

Toch zie ik meer voordeel in de ARB om dat deze al heel lang bestaat, wat garantie geeft voor de toekomst.
Natuurlijk is de garantie van Ascroft ook goed, maar ik ben niet overtuigt dat de onderdelen altijd te leveren zijn.
Een van mijn HD homokineet is onder garantie vervangen, maar dat kon alleen omdat mijn huis nog heel was, die maken ze dus niet meer
Edward

Bericht door Edward »

ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> X2, van wat ik gelezen heb is dat echt wel een
> verbeterde versie van de ARB zeg maar..
>
> (ps, heb je al die hydraulische handrem?)

Nee, ik heb een X-Eng handremconversie gekocht bij Jansen. Ken mezelf en met de handrem op de achterwielen ga ik in het bos (lees Oirschotse hei) veel te veel lopen kloten om te driften etc. Ben bang dat ik de boel dan in no time sloop.

Qua locker twijfel ik nog effe door.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2011 20:17 door Edward.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

D'r zijn ook lieden die Toy-auto assen kiezen - die zijn sterker naar het schijnt en met lockers
Scheelt direct een differentieel-lager vervangen.
disco ronl

Bericht door disco ronl »

het prijsverschil is groter omdat er bij de ashcroft de lagers meegeleverd worden en al gemonteerd zijn, dat scheel een hoop aan tijd/middelen en dus geld.
Verder vond ik de opbouw van de ashcroft beter klinken dan de ARB vooral de manier hoe zij de luchtaanvoer koppelen op de locker, levering is snel en compleet, direct besteld bij Ashcroft met de kleine compressor (is incl luchtslang, schakelaars enz.) van ARB een boor en tapset en blue-nogwat voor de controle van de backlash op de tandwielen. montage was eenvoudig. Hierover is al genoeg geschreven op dit forum. (bedankt daarvoor)
In practijk nu 1/2jaar en 2 offroad reizen regelmatig gebruikt.
Puffino

Bericht door Puffino »

dit is nou net ook het dilemma....

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Johnny van Vliet

Bericht door Johnny van Vliet »

Ik zou voor Ashcroft gegaan zijn.. echter werden het kant en klare nieuwe assen XD

Word overigens wel weer eens tijd voor koffie ni? wil jouw mening van mijn 6x4 concept wel eens horen.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Iemand prijsindicatie van de ashcroft locker?
bowy

Bericht door bowy »

Even op hun site kijken en je weet het.......
defendertje90

kwam al een prijs tegen van 570 pond had inderdaad even zitten te googlen. Wat mij alleen nog niet duidelijk is of het 12 of 24 splines is (persoonlijk dingetje)
Edward

Bericht door Edward »

Voor mijn 130 kost een Ashcroft 475,= en een ARB 525,=. Maar de prijs kan me weinig schelen, het moet gewoon goed zijn. Zelf heb ik alleen ervaring met ARB, maar ook niet alleen goede.
defendertje90

waar heb jij gekeken edward?

ARB heb ik ook al verschillende slechte verhalen over gehoord en zelf gezien
Johnny van Vliet

Bericht door Johnny van Vliet »

ARB werd mijn min of meer afgeraden, omdat ik hem zou gebruiken wanneer ik zwaar beladen ben en daar zouden ze slecht tegen kunnen.
defendertje90

Ik rij zelf al een tijdje met een KAM locker en moet zeggen dat het niet tegen valt alleen die kunststof deksel is 3 keer niks en de ring die je erop moet lassen (dat lukt wel) maar de bussen die daarin zitten komen los als er maar iets of wat olie bij komt.

Daarom raad ik nu mijn klant aan om voor de ARB of Aschroft te gaan. (mijn voorkeur de laatste daar hoor ik de minste klachten over)
Edward

Bericht door Edward »

defendertje90 Schreef:
> Ik rij zelf al een tijdje met een KAM locker en
> moet zeggen dat het niet tegen valt alleen die
> kunststof deksel is 3 keer niks en de ring die je
> erop moet lassen (dat lukt wel) maar de bussen die
> daarin zitten komen los als er maar iets of wat
> olie bij komt.
>
> Daarom raad ik nu mijn klant aan om voor de ARB of
> Aschroft te gaan. (mijn voorkeur de laatste daar
> hoor ik de minste klachten over)

Kam vereist idd een modificatie van de as en dat wil niet. Ashcroft kom steeds meer in beeld.
bcmeijer

Bericht door bcmeijer »

Ik heb in mijn achteras al een ashcroft zitten. Nog geen abuse ervaring. Het apparaat ziet er wel subliem uit.
De locker voor mijn vooras ligt nog op de plank. Ik wacht nog op de flenzen voordat ik er aan ga beginnen. (Out of Stock)

De afweging was: met ARB is veel ervaring maar ook slechte. Bij Ashcroft is minder ervaring maar geen slechte. En toch al redelijk wat abuse verhalen!
Edward

Bericht door Edward »

defendertje90 Schreef:
> waar heb jij gekeken edward?
>
> ARB heb ik ook al verschillende slechte verhalen
> over gehoord en zelf gezien

ARB bij Paddock

Ashcroft

Ik roep natuurlijk wel weer zonder erbij na te denken ex btw prijzen. Want da betaal ik nie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2011 14:05 door Edward.
Plaats reactie