slechte vonk
-
tijdrovers
slechte vonk
hallo,
ik heb deze week weer de stoute schoenen aangetrokken en weer geprobeerd mijn rrc ,3.9efi zonder benzine, te starten.
ik heb er inmiddels een andere gasinstallatie ingebouwd, een omvl verdamper met het mengstuk van mijn 3.5 v8 sIIa 88.
toch weigerd de motor aan te slaan.
ik heb verschillende bobines geprobeerd, maar een lekkere blauwe vonk krijg ik niet.
de multimeter ligt bij mijn vrouw in de auto, dus ik heb nog geen idee wat de spanning is op de bobine.
moet dit 12volt zijn of is dat nog 9 volt?
ik heb denk ik nu 3000km met de huidige boboine gereden, dus deze is nog vrij nieuw, in 2010 heb ik een nieuwe ontstekingsmodule gemonteerdm et kabels en verdelerkap
wat kan ik nog proberen om de auto weer te kunne starten?
ik heb deze week weer de stoute schoenen aangetrokken en weer geprobeerd mijn rrc ,3.9efi zonder benzine, te starten.
ik heb er inmiddels een andere gasinstallatie ingebouwd, een omvl verdamper met het mengstuk van mijn 3.5 v8 sIIa 88.
toch weigerd de motor aan te slaan.
ik heb verschillende bobines geprobeerd, maar een lekkere blauwe vonk krijg ik niet.
de multimeter ligt bij mijn vrouw in de auto, dus ik heb nog geen idee wat de spanning is op de bobine.
moet dit 12volt zijn of is dat nog 9 volt?
ik heb denk ik nu 3000km met de huidige boboine gereden, dus deze is nog vrij nieuw, in 2010 heb ik een nieuwe ontstekingsmodule gemonteerdm et kabels en verdelerkap
wat kan ik nog proberen om de auto weer te kunne starten?
-
Frank 110V8
Re: slechte vonk
Rotortje wisselen, er zijn slechte types in omloopeventueel even aantrekken, de v8 moet eigelijk altijd willen lopen hoe slecht afgesteld ook.
Groet Frank
Groet Frank
-
tijdrovers
aantrekken zal helaas niet lukken, het is een automaat.
rotorkan ik even proberen
rotorkan ik even proberen
-
tijdrovers
JAAAA!!!
hij doet het weer.......
een beetje.
het is starten en lopen, zoals het hoort.
motor pakt direct aan, maar komt niet boven de 2000tpm, ik denk dat het aan de gas afstelling ligt, maar ik vind het wel vreemd.
dat deed de motor ook met een impco installatie.
er zit nu een omvl in, deze het ik het zelfde afgesteld als de omvl in mijn sIIa 88 3.5v8.
groet, Henri
hij doet het weer.......
een beetje.
het is starten en lopen, zoals het hoort.
motor pakt direct aan, maar komt niet boven de 2000tpm, ik denk dat het aan de gas afstelling ligt, maar ik vind het wel vreemd.
dat deed de motor ook met een impco installatie.
er zit nu een omvl in, deze het ik het zelfde afgesteld als de omvl in mijn sIIa 88 3.5v8.
groet, Henri
-
tijdrovers
ik ben erachter gekomen dat de motor te weinig lucht kreeg, ik kon tijdens het lopen van de motor de stationairschroef (efi) gewoon er helemaal uit draaien zonder enig resultaat.
vervolgens het ik achterop de plenum (bijrijderskant) de slang van de stationairomloop losgenomen, de motor draaide hoger in toeren, hij kreeg dus meer lucht.
ik heb toen de "smoorklep" die in de omloop zit ertussen uit gehaald.
nu loopt de motor 2500tpm stationair en max 3000.
het klink alsof de motor te arm loopt.
ik hoop dat ik het een beetje begrijpe;ijk heb opgeschreven.
groet Henri rrc 1994 3.9efi omvl gasverdamper
vervolgens het ik achterop de plenum (bijrijderskant) de slang van de stationairomloop losgenomen, de motor draaide hoger in toeren, hij kreeg dus meer lucht.
ik heb toen de "smoorklep" die in de omloop zit ertussen uit gehaald.
nu loopt de motor 2500tpm stationair en max 3000.
het klink alsof de motor te arm loopt.
ik hoop dat ik het een beetje begrijpe;ijk heb opgeschreven.
groet Henri rrc 1994 3.9efi omvl gasverdamper
-
Frank 110V8
Ik zou het in de ontsteking zoekn, heb je de rotor vervangen. De omvl heeft geen registerschoef nodig, of zet hem vol open.
-
tijdrovers
ik heb het euvel gevonden!
de verdamper was de schuldige.
op een een of andere manier levert die niet genoeg gas als ik gas geef.
wel vreemd.
nu zit er de verdamper van mijn 88, tjonge de motor komt zelfs tot 5000 tpm, dat heeft de motor nog nooit gehaald zolang ik de auto heb.
ik ben dus blij!!
Groet, Henri
de verdamper was de schuldige.
op een een of andere manier levert die niet genoeg gas als ik gas geef.
wel vreemd.
nu zit er de verdamper van mijn 88, tjonge de motor komt zelfs tot 5000 tpm, dat heeft de motor nog nooit gehaald zolang ik de auto heb.
ik ben dus blij!!
Groet, Henri