thermostaat huis met 2 voelers

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
eduard

thermostaat huis met 2 voelers

Bericht door eduard »

In het werkplaats handboek kan ik er niets over vinden, daarom mijn vraag aan jullie;

ik heb een 96er 110 V8 met airco, op het thermostaat huis zitten 2 voelers (PRC 3505 geel en PRC3359 groen), 1 hiervan schakelt de fans in die voor de radiateur zitten bij inschakeling van de airco is mij verteld en in geval van een te hoge koelwater temperatuur.

Aangezien er nu een edelbrock op zit die gebruik maakt van het oude type thermostaat huis en het huis met de 2 voelers niet past vanwege het ontbreken van de by pass, wil ik de fans met een andere voeler aansturen.

Bij kortsluiten van een van de 2 voelers slaan de fans aan, de andere voeler doet niets.

Wie weet waar die voor is?
disco ronl

Re: thermostaat huis met 2 voelers

Bericht door disco ronl »

die andere is waarschijnlijk de airco cut-out switch die bij een te hoge (>100graden of zo iets) de airco afschakeld.
Althans zo is het bij de 300tdi, hierbij zitten beide op de termostaat bocht, verder zit in het temostaathuis nog de temp sensor tbv de meter in het dashboard.
eduard

Bericht door eduard »

Dank je voor je reactie, kan er wat mee.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Allebei in een koelslang zetten een optie? X-eng en ook conrad leveren van die stukken die je er tussen kunt zetten en je voelers in kunt draaien (wel even rekening houden met de juiste draad)
Plaats reactie