verbruik landrover 110
-
Martin K
verbruik landrover 110
Goedemorgen Prikkers,
ik zit even met mijn vrouw te overleggen over de eventuele aanschaf van een 110 ,ipv of naast onze RRC v8!'
wat zijn jullie ervaringen betreffende het verbruik van zowel diesel als V8!
heb geprobeerd te zoeken maar schiet niet op!
ben benieuwd naar jullie ervaringen, bvd Martin
ik zit even met mijn vrouw te overleggen over de eventuele aanschaf van een 110 ,ipv of naast onze RRC v8!'
wat zijn jullie ervaringen betreffende het verbruik van zowel diesel als V8!
heb geprobeerd te zoeken maar schiet niet op!
ben benieuwd naar jullie ervaringen, bvd Martin
-
vossehoff
Re: verbruik landrover 110
V8 met gemengd rijden (stad/snelweg) iets van 1:5 dacht ik. Diesel meestal rond de 1:9.
gr Niels
gr Niels
-
Marc-my-Words
't Hangt er ook vanaf hoe je rijdt. Rijdt je zo: [landrover.startpagina.nl] dan gaat alles hard.
Ik reed met een Td5 tussen bijna 1:10 ('s winters) tot als beste 1:12,5 ('s zomers) en gemiddeld gaat het naar de 1:11.
Nu met een TD4-Puma heb ik die 1:12,5 nog niet gehaald maar zit gemiddeld ook op iets onder de 1:11.
De Puma is overigens "gevaarlijk": hij heeft meer vermogen, en dat komt ook vlot beschikbaar, dus als je wilt stook je snel meer diesel weg.
't Scheelt overigens beslist wat voor banden en hoeveel lucht je d'rin doet: mijn richtlijn zijn de volbeladen waarden voor een lege auto, en "natuurlijk" gewone smale bandjes. Een Roofrack heet niet voor niks zo, dus dat moet je ook thuis laten om boven de 1:10 uit te komen.
En in de stad neem je beter de fiets, maar dat is duidelijk.
Marc
Ik reed met een Td5 tussen bijna 1:10 ('s winters) tot als beste 1:12,5 ('s zomers) en gemiddeld gaat het naar de 1:11.
Nu met een TD4-Puma heb ik die 1:12,5 nog niet gehaald maar zit gemiddeld ook op iets onder de 1:11.
De Puma is overigens "gevaarlijk": hij heeft meer vermogen, en dat komt ook vlot beschikbaar, dus als je wilt stook je snel meer diesel weg.
't Scheelt overigens beslist wat voor banden en hoeveel lucht je d'rin doet: mijn richtlijn zijn de volbeladen waarden voor een lege auto, en "natuurlijk" gewone smale bandjes. Een Roofrack heet niet voor niks zo, dus dat moet je ook thuis laten om boven de 1:10 uit te komen.
En in de stad neem je beter de fiets, maar dat is duidelijk.
Marc
-
vossehoff
Dat is altijd een beetje het probleem met verbruik, het hangt erg van de gebruiker af. Ook een TD5 kun je 1:7 laten lopen.
gr Niels
gr Niels
-
sander "one10"
mijn verbruik met roofrack kom ik toch op 1op9 1op10
groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
-
bareld
vossehoff Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is altijd een beetje het probleem met
> verbruik, het hangt erg van de gebruiker af. Ook
> een TD5 kun je 1:7 laten lopen.
>
> gr Niels
Klopt helemaal.
'99 Discovery TD5
PICT6060-2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5c0c30ea171d64fa8b122ac0249bf3cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v118/bmw1600gt/Land%20rover/winter%202009/PICT6060-2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', '', 14821451, 600, 600, 'Loading image ...', false);
> Dat is altijd een beetje het probleem met
> verbruik, het hangt erg van de gebruiker af. Ook
> een TD5 kun je 1:7 laten lopen.
>
> gr Niels
Klopt helemaal.
'99 Discovery TD5
PICT6060-2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5c0c30ea171d64fa8b122ac0249bf3cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v118/bmw1600gt/Land%20rover/winter%202009/PICT6060-2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', '', 14821451, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Martin K
Ok dit zijn duidelijke antwoorden!
kan aannemen dat een diesel de helft neemt van een v8 maar gas kost ca de helft... dus maakt niet veel uit!
wat betreft het geluid zal een v8 minder lawaai geven dan een 300 tdi oid denk ik?!
zijn een stukje verder in de goede richting (denk dat ik bij V8 blijf)
heb alleen nog nooit in een diesel 110 gereden wie kan mij hierbij verder helpen (kleine proefrit) wij wonen in Assen dus als er iemand in de buurt woont! hou ik me aanbevolen!
groet
Martin
kan aannemen dat een diesel de helft neemt van een v8 maar gas kost ca de helft... dus maakt niet veel uit!
wat betreft het geluid zal een v8 minder lawaai geven dan een 300 tdi oid denk ik?!
zijn een stukje verder in de goede richting (denk dat ik bij V8 blijf)
heb alleen nog nooit in een diesel 110 gereden wie kan mij hierbij verder helpen (kleine proefrit) wij wonen in Assen dus als er iemand in de buurt woont! hou ik me aanbevolen!
groet
Martin
-
sander "one10"
ik woon in dordrecht dus dat is niet echt een optie martin !
volgend weekend wel in bovenkarspel maar dat is ook nog een eindje !
groetjes
sander
volgend weekend wel in bovenkarspel maar dat is ook nog een eindje !
groetjes
sander
-
Martin K
Hoi Sander,
dat wordt idd iets te ver... er zijn hier in assen en omstreken een aantal mensen met een 110... misschien dat ze nog reageren!
we wachten met spanning af!
groet
Martin
dat wordt idd iets te ver... er zijn hier in assen en omstreken een aantal mensen met een 110... misschien dat ze nog reageren!
we wachten met spanning af!
groet
Martin
-
Roelie
Misschien morgenmiddag in Gieten bij het motorkapgluren.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('06887f362460b4fdde681c4080cc90e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14821608, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('06887f362460b4fdde681c4080cc90e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14821608, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
Martin K
Hoi roelie,
Op zich goed idee.. Kan helaas morgen niet.. Andere verplichtingen..
Ik wacht nog even af
Groet
Martin
Op zich goed idee.. Kan helaas morgen niet.. Andere verplichtingen..
Ik wacht nog even af
Groet
Martin
-
Marc-my-Words
Martin K Schreef:
> Ok dit zijn duidelijke antwoorden!
>
> kan aannemen dat een diesel de helft neemt van een
> v8 maar gas kost ca de helft... dus maakt niet
> veel uit!
> wat betreft het geluid zal een v8 minder lawaai
> geven dan een 300 tdi oid denk ik?!
>
> zijn een stukje verder in de goede richting (denk
> dat ik bij V8 blijf)
>
> heb alleen nog nooit in een diesel 110 gereden wie
> kan mij hierbij verder helpen (kleine proefrit)
> wij wonen in Assen dus als er iemand in de buurt
> woont! hou ik me aanbevolen!
>
> groet
>
> Martin
Als ik bij mij in de buurt kijk is de goedkoopste diesel € 1,30 per liter en LPG bij de goedkoopste net iets meer dan de helft, echter .... ik zou een heel eind om moeten rijden voor zo geprijsde LPG. Als je daarbij dan meetelt dat een V8 op LPG veelal nog weer meer lust (LPG heeft sowieso al een iets lagere energie-inhoud) dan is er eigenlijk geen enkele reden om een V8 te verkiezen anders dan het geluid - een V8 blurp wordt wel als mooier ervaren. Groot nadeel van een V8 tov een Tdi of Td5 is dat een V8 duidelijk meer TLC wil als zo'n diesel.
Marc
> Ok dit zijn duidelijke antwoorden!
>
> kan aannemen dat een diesel de helft neemt van een
> v8 maar gas kost ca de helft... dus maakt niet
> veel uit!
> wat betreft het geluid zal een v8 minder lawaai
> geven dan een 300 tdi oid denk ik?!
>
> zijn een stukje verder in de goede richting (denk
> dat ik bij V8 blijf)
>
> heb alleen nog nooit in een diesel 110 gereden wie
> kan mij hierbij verder helpen (kleine proefrit)
> wij wonen in Assen dus als er iemand in de buurt
> woont! hou ik me aanbevolen!
>
> groet
>
> Martin
Als ik bij mij in de buurt kijk is de goedkoopste diesel € 1,30 per liter en LPG bij de goedkoopste net iets meer dan de helft, echter .... ik zou een heel eind om moeten rijden voor zo geprijsde LPG. Als je daarbij dan meetelt dat een V8 op LPG veelal nog weer meer lust (LPG heeft sowieso al een iets lagere energie-inhoud) dan is er eigenlijk geen enkele reden om een V8 te verkiezen anders dan het geluid - een V8 blurp wordt wel als mooier ervaren. Groot nadeel van een V8 tov een Tdi of Td5 is dat een V8 duidelijk meer TLC wil als zo'n diesel.
Marc
-
Martin K
Hoi Marc,
lijkt mij inderdaad... gas kost bij ons 62 cent diesel 1.36!
ben alleen erg benieuwd hoeveel geluid zo'n 110 heeft bij normaal weg gebruik! heb laatst in een hele mooie v8 '84 gereden GEWELDIG! en niet overdreven veel "lawaai"!
nu ben ik nog op zoek naar vergelijk om te merken hoeveel "lawaai" een diesel heeft!
groet
martin
lijkt mij inderdaad... gas kost bij ons 62 cent diesel 1.36!
ben alleen erg benieuwd hoeveel geluid zo'n 110 heeft bij normaal weg gebruik! heb laatst in een hele mooie v8 '84 gereden GEWELDIG! en niet overdreven veel "lawaai"!
nu ben ik nog op zoek naar vergelijk om te merken hoeveel "lawaai" een diesel heeft!
groet
martin
-
Wim Janssen
Marc,
QuoteGroot nadeel van een V8 tov een Tdi of Td5 is dat een V8 duidelijk meer TLC wil als zo'n diesel.
Als V8 rijder ben ik dit niet met je eens. Een GOED V8 blok moet alleen wat vaker nieuwe olie dan een diesel. Je moet niet de verhalen van het 25 jaar oude blok dat weer aan de praat gebracht moet worden door onervaren mensen vergelijken met een perfecte 200Tdi. Ik heb mijn blok 2 jaar geleden gereviseerd en ben nu 50000 km verder en het enige ONDERHOUD dat ik gedaan heb is olie vervangen. Dat ik van alles experimenteer, heeft niets met onderhoud te maken, dat is pure hobby.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
QuoteGroot nadeel van een V8 tov een Tdi of Td5 is dat een V8 duidelijk meer TLC wil als zo'n diesel.
Als V8 rijder ben ik dit niet met je eens. Een GOED V8 blok moet alleen wat vaker nieuwe olie dan een diesel. Je moet niet de verhalen van het 25 jaar oude blok dat weer aan de praat gebracht moet worden door onervaren mensen vergelijken met een perfecte 200Tdi. Ik heb mijn blok 2 jaar geleden gereviseerd en ben nu 50000 km verder en het enige ONDERHOUD dat ik gedaan heb is olie vervangen. Dat ik van alles experimenteer, heeft niets met onderhoud te maken, dat is pure hobby.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
-
Marc-my-Words
Je noemt daar twee punten: 25 jaar oud V8 blok versus een "nieuwe" Tdi, en revisie.
Het klopt een 25 jaar oude blok vergelijken met een recentere Tdi is niet eerlijk.
Aan de andere kant: een V8 haalt zelden zonder ingrijpende revisies het half miljoen kilometers, met een Tdi (of Td5) is dat wel mogelijk.
En ... als je de berichten leest dan vraagt een V8 toch duidelijk meer TLC, een Tdi is daarmee vergelijken toch tamelijk "bomb-proof".
(Vlgs mij krijgt jou V8 ook heel veel TLC.)
En tenslotte, hoe mooi de V8 blurp ook is, ik vind dat bij een "tractor" een tractor-geluid past, dit dan nog afgezien van het diesel-koppel dat je bij een 4x4 toch ook graag hebt (maar goed, ik ben eigenlijk sowieso een diesel-typ, en eigenlijk nog het meest een Td5-typ: de meest geciviliseerde diesel).
Marc
PS Ik ben er ook erg tevreden mee dat ik met nog geen 30 keer tanken per jaar toekan, dat lukt je met gas alleen als je een kleine 200 liter gas kan bergen.
Het klopt een 25 jaar oude blok vergelijken met een recentere Tdi is niet eerlijk.
Aan de andere kant: een V8 haalt zelden zonder ingrijpende revisies het half miljoen kilometers, met een Tdi (of Td5) is dat wel mogelijk.
En ... als je de berichten leest dan vraagt een V8 toch duidelijk meer TLC, een Tdi is daarmee vergelijken toch tamelijk "bomb-proof".
(Vlgs mij krijgt jou V8 ook heel veel TLC.)
En tenslotte, hoe mooi de V8 blurp ook is, ik vind dat bij een "tractor" een tractor-geluid past, dit dan nog afgezien van het diesel-koppel dat je bij een 4x4 toch ook graag hebt (maar goed, ik ben eigenlijk sowieso een diesel-typ, en eigenlijk nog het meest een Td5-typ: de meest geciviliseerde diesel).
Marc
PS Ik ben er ook erg tevreden mee dat ik met nog geen 30 keer tanken per jaar toekan, dat lukt je met gas alleen als je een kleine 200 liter gas kan bergen.
-
Wim Janssen
Hallo Marc,
Ik reageerde alleen op een quote van jou over dat grote nadeel. Wat jij vind, is heel persoonlijk en ook je goed recht.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
Ik reageerde alleen op een quote van jou over dat grote nadeel. Wat jij vind, is heel persoonlijk en ook je goed recht.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
-
robbert
Marc-my-Words Schreef:
>
> PS Ik ben er ook erg tevreden mee dat ik met nog
> geen 30 keer tanken per jaar toekan, dat lukt je
> met gas alleen als je een kleine 200 liter gas kan
> bergen.
hangt er vanaf hoeveel je rijdt
moet met me disco300tdi iedere week tanken dus dat wordt dan 52x per jaar
rij er 1 op 6/7 mee
>
> PS Ik ben er ook erg tevreden mee dat ik met nog
> geen 30 keer tanken per jaar toekan, dat lukt je
> met gas alleen als je een kleine 200 liter gas kan
> bergen.
hangt er vanaf hoeveel je rijdt
moet met me disco300tdi iedere week tanken dus dat wordt dan 52x per jaar
rij er 1 op 6/7 mee
-
Marc-my-Words
robbert Schreef:
> Marc-my-Words Schreef:
>
> >
> > PS Ik ben er ook erg tevreden mee dat ik met
> nog
> > geen 30 keer tanken per jaar toekan, dat lukt
> je
> > met gas alleen als je een kleine 200 liter gas
> kan
> > bergen.
>
>
> hangt er vanaf hoeveel je rijdt
> moet met me disco300tdi iedere week tanken dus dat
> wordt dan 52x per jaar
> rij er 1 op 6/7 mee
Robbert, op gas zou jij dan waarschijnlijk om de andere dag moeten tanken (ja kan ook de hele laadruimte met gasflessen vullen).
> Marc-my-Words Schreef:
>
> >
> > PS Ik ben er ook erg tevreden mee dat ik met
> nog
> > geen 30 keer tanken per jaar toekan, dat lukt
> je
> > met gas alleen als je een kleine 200 liter gas
> kan
> > bergen.
>
>
> hangt er vanaf hoeveel je rijdt
> moet met me disco300tdi iedere week tanken dus dat
> wordt dan 52x per jaar
> rij er 1 op 6/7 mee
Robbert, op gas zou jij dan waarschijnlijk om de andere dag moeten tanken (ja kan ook de hele laadruimte met gasflessen vullen).
-
Marc-my-Words
Wim Janssen Schreef:
> Hallo Marc,
>
> Ik reageerde alleen op een quote van jou over dat
> grote nadeel. Wat jij vind, is heel persoonlijk en
> ook je goed recht.
>
> Met vriendelijke groeten
> Wim Janssen
>
> Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
> Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
> [picasaweb.google.com]
Je hebt een punt. Ik had beter kunnen schrijven dat het grote voordeel van een Tdi is dat die tamelijk hufter-proof is.
Het valt me gewoon moeilijk om toe te geven dat een goed lopende V8 (maar ook een goed lopende 4 of 6 cyl benzine) iets subtiels hebben dat je van een diesel met alle geweld van de wereld niet kan zeggen (wellicht komt een Td5, warm en rustig bereden, nog het dichtste bij een dergelijke subtiliteit).
Marc
> Hallo Marc,
>
> Ik reageerde alleen op een quote van jou over dat
> grote nadeel. Wat jij vind, is heel persoonlijk en
> ook je goed recht.
>
> Met vriendelijke groeten
> Wim Janssen
>
> Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
> Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
> [picasaweb.google.com]
Je hebt een punt. Ik had beter kunnen schrijven dat het grote voordeel van een Tdi is dat die tamelijk hufter-proof is.
Het valt me gewoon moeilijk om toe te geven dat een goed lopende V8 (maar ook een goed lopende 4 of 6 cyl benzine) iets subtiels hebben dat je van een diesel met alle geweld van de wereld niet kan zeggen (wellicht komt een Td5, warm en rustig bereden, nog het dichtste bij een dergelijke subtiliteit).
Marc
-
forbert 90-200Tdi
Heb zowel 'n RRC 3.5 V-8 als 'n Disco 3.9 gehad. Verbruik van de Disco werd met pijn en moeite op de 1 op 6 gehouden, met de RRC (zelfs met carbs!!!) kon 't net iets zuiniger.
De 200Tdi 90 is qua verbruik 'n verademing, makkelijk 1 op 10 gemiddeld, met dan 110 op de snelweg. En lekker vlot optrekken, rij er vlotter mee dan met de Disco. Met veel snelweg had ik laatst 1 op 10.9!
En de "punch" van het dieselkoppel is ook heerlijk.
Moet wel zeggen dat 't 'n grijs kenteken "lichte" 90 is, 1639 kg's op kenteken schoon aan de haak.
De 200Tdi 90 is qua verbruik 'n verademing, makkelijk 1 op 10 gemiddeld, met dan 110 op de snelweg. En lekker vlot optrekken, rij er vlotter mee dan met de Disco. Met veel snelweg had ik laatst 1 op 10.9!
En de "punch" van het dieselkoppel is ook heerlijk.
Moet wel zeggen dat 't 'n grijs kenteken "lichte" 90 is, 1639 kg's op kenteken schoon aan de haak.
-
G-men (Gargamel)
Bij mijn 110 (4,6 ltr) kom ik op gas op een verbruik van1: 4,5. Daarbij opmerkend dat het erg lastig is niet zo af en toe gebruik te maken van het vermogen. Dit is een conventioneel blok, met carburateur en mechanische mixer. Op benzine is 1:5 probleemloos te doen.
Een injectieblok zou daar nog wel wat meer uit moeten kunnen halen als het goed is.
Net als Wim eigenlijk de ervaring dat als het spul eenmaal in goede staat is, je eigenlijk weinig meer te doen hebt naast het normale onderhoud. Bij de oude 3.5 die erin zat was wel vaak iets te doen; daar zat echter ruim 150k op. Hij heeft me echter nooit laten staan.
ik denk dat zowel voor een diesel als voor een V8 de staat van ondergoud en het "leven" dat ze gehad hebben bepalend is voor de betrouwbaarheid.
Als reparaties met de goedkoopste/tweedehands onderdelen gedaan is, dan zal het niet snel een toonbeeld van betrouwbaarheid worden. Maar dat geld voor de meeste techniek.
Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan LPG; ook omdat het gewoon een heel stuk stiller is tijdens het rijden en je plenty vermogen hebt in alle toerenbereiken. Geluid helpt ook wel een beetje mee moet ik eerlijk zeggen, en een ontsteking is zeker niet complxer als een (electronische) inspuitpomp.
Gerrit
Een injectieblok zou daar nog wel wat meer uit moeten kunnen halen als het goed is.
Net als Wim eigenlijk de ervaring dat als het spul eenmaal in goede staat is, je eigenlijk weinig meer te doen hebt naast het normale onderhoud. Bij de oude 3.5 die erin zat was wel vaak iets te doen; daar zat echter ruim 150k op. Hij heeft me echter nooit laten staan.
ik denk dat zowel voor een diesel als voor een V8 de staat van ondergoud en het "leven" dat ze gehad hebben bepalend is voor de betrouwbaarheid.
Als reparaties met de goedkoopste/tweedehands onderdelen gedaan is, dan zal het niet snel een toonbeeld van betrouwbaarheid worden. Maar dat geld voor de meeste techniek.
Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan LPG; ook omdat het gewoon een heel stuk stiller is tijdens het rijden en je plenty vermogen hebt in alle toerenbereiken. Geluid helpt ook wel een beetje mee moet ik eerlijk zeggen, en een ontsteking is zeker niet complxer als een (electronische) inspuitpomp.
Gerrit
-
Martin K
Goedemorgen prikkers,
bedankt voor jullie meningen... En bevindingen.
Toch maar eens serieus op zoek naar een proefrit..
Groet
Martin
bedankt voor jullie meningen... En bevindingen.
Toch maar eens serieus op zoek naar een proefrit..
Groet
Martin
-
Marchel
Hoi,
Ik heb een defender 110 met een 200tdi. Overal in de specificaties vindt ik voor een oudere diesel 1 op 9 tot 1 op 20. Mijn 200tdi heeft een range rover aandrijflijn met borgwarner reductiebak, (Overbrenging meer geschikt voor de straat). Mijn huidige verbruik is 1 op 13 gemiddeld. Vanui Drenthe naar aken over de autoweg dit voor jaar. Retourtje 1op 12,9. Korotm ik klaag niet.
Groeten,
MArchel
Ik heb een defender 110 met een 200tdi. Overal in de specificaties vindt ik voor een oudere diesel 1 op 9 tot 1 op 20. Mijn 200tdi heeft een range rover aandrijflijn met borgwarner reductiebak, (Overbrenging meer geschikt voor de straat). Mijn huidige verbruik is 1 op 13 gemiddeld. Vanui Drenthe naar aken over de autoweg dit voor jaar. Retourtje 1op 12,9. Korotm ik klaag niet.
Groeten,
MArchel
-
Rickske
ik tank elke (werk)dag.. maar eind deze week ga ik LPG tanken, scheelt toch wel
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6681722126f883c363ce5451795feff7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14828626, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6681722126f883c363ce5451795feff7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14828626, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
igraafland@kpnplanet.nl
ik heb een 300 tdi uit 2002. ik rij s winters 1 : 10 en s zomers 1 : 11.
gr,
ton110
gr,
ton110
-
vossehoff
Ik heb een 127 in Peize staan met 200TDi.
Helaas wel geschorst, maar je mag best even wat rondjes door de weilanden aan huis maken (of wachten tot ik de tijd heb hem van APK te voorzien).
gr Niels
Helaas wel geschorst, maar je mag best even wat rondjes door de weilanden aan huis maken (of wachten tot ik de tijd heb hem van APK te voorzien).
gr Niels
-
Martin K
Hé Niels,
nou dat lijkt mij wel wat maar kunnen we beter wachten tot je APK hebt! ben zowieso wel benieuwd naar de 127!
rij binnenkort wel even bij je huis langs en anders via prik even afspreken!
bijna klaar voor de APK?
groet
martin
nou dat lijkt mij wel wat maar kunnen we beter wachten tot je APK hebt! ben zowieso wel benieuwd naar de 127!
rij binnenkort wel even bij je huis langs en anders via prik even afspreken!
bijna klaar voor de APK?
groet
martin
-
Martin K
kijk dat zijn nog eens interresante getallen! misschien idd toch het overwegen waard!
ga binnenkort denk ik maar eens bij niels buurten!
groet
Martin
ga binnenkort denk ik maar eens bij niels buurten!
groet
Martin
-
vossehoff
Hij is zelfs helemaal klaar voor de APK, maar ik ben wat aan de luie kant en ik heb hem momenteel nog niet nodig.
APK komt er tussen nu en twee week op gok ik.
gr Niels
APK komt er tussen nu en twee week op gok ik.
gr Niels
-
Rickske
ik weet niet hoe ze die 1 op 20 hebben gedaan.. iemand niet zo goed in hoofdrekenen mischien?
-
Marc-my-Words
Die 1:20 lijkt mij een gevalletje van dikke vingers op een te klein toetsenbord.
Echter 1:12 of beter moet ('s zomers) haalbaar zijn met een motor in goede conditie en een chauffeur met een lichte rechtervoet (en met een "zwaar verzet", dwz ipv de standaard Defender tussenbak bijv een Disco tussenbak of natuurlijk een overdrive).
Let overigens wel even op of de kilometerteller wel klopt, heb je bijv relatief kleine bandjes dan rijdt de auto virtuele kilometers.
Marc
Echter 1:12 of beter moet ('s zomers) haalbaar zijn met een motor in goede conditie en een chauffeur met een lichte rechtervoet (en met een "zwaar verzet", dwz ipv de standaard Defender tussenbak bijv een Disco tussenbak of natuurlijk een overdrive).
Let overigens wel even op of de kilometerteller wel klopt, heb je bijv relatief kleine bandjes dan rijdt de auto virtuele kilometers.
Marc