Beste mensen,
Nieuw op het forum, maar hoop er voldoende info te kunnen krijgen/geven om mezelf én anderen te helpen.
Ben in het bezit van een RRC uit '74 met een originele 3.5 V8 (geen elektr. ontsteking). Omdat ik veel zelf wil doen, maar niet alles zelf kán is de auto een tijdje terug naar een specialist geweest om de moter op zowel benzine- als LPG volledig af te stellen. Carb. zijn open geweest (nagekeken en waar nodig onderdelen vervangen), nieuwe mixers voor de LPG, rubberen slangen vervangen etc. etc. en op beide brandstoffen loopt de motor als een zonnetjes. Bij normale weersomstandigheden is er niks aan de hand (het bekende tikken-lopen) zelfs na bijv. een week stilstand, alleen na een vochtige dag/nacht is het echt dramatisch...op LPG start 'ie gewoon niet en overschakelen naar benzine resulteert in voorzichtig oppakken van de motor waarbij je het gaspedaal niet aan moet raken, want dan valt hij weer stil...stationair laten draaien en hopen dat hij niet stil valt is de enige manier. De laatste (vochtige) dagen kosten voorgaande handelingen zo'n 10 minuten per keer.
Verdeelkap, kabels etc. behandeld met spray, maar dit mocht niet baten.
Wat te doen....nieuwe kabels, nieuwe verdeelkap ?
Al het advies is welkom.
Dank !
Groet,
Jeroen.
Slecht starten RRC '74 (i.c.m. vochtig weer)
-
Edwin
Re: Slecht starten RRC '74 (i.c.m. vochtig weer)
Welkom Jeroen,
ik zou idd nieuwe kabels en verdeelkap inc rotor monteren.
Kost niet de hele wereld dus zeker het proberen waard.
Een spray is een lapmiddel wat wel even werkt maar het houdt een keer op.
gr Edwin
ik zou idd nieuwe kabels en verdeelkap inc rotor monteren.
Kost niet de hele wereld dus zeker het proberen waard.
Een spray is een lapmiddel wat wel even werkt maar het houdt een keer op.
gr Edwin
-
Benno
Re: Slecht starten RRC '74 (i.c.m. vochtig weer)
koop dan in ieder geval wel een goede kap en rotor. De aftermarket kappen zijn vaak niet echt goed. Verder raad ik een contactpuntvervanger als de pertronix aan, niet al te duur en een wereld van verschil in je ontsteking. Ik heb al een jaar of vijf niets meer aan de ontsteking gedaan sinds ik hem erin heb gezet. Simpele swap en goed resultaat.
Bij vochtig weer problemen suggereert inderdaad ergens lekstromen. Je zou nog eens kunnen proberen om in het donker met een hulpje en een plantenspuit te starten. Met de plantenspuit de ontstekingsdelen nat maken en kijken of je ergens vonkoverslag krijgt.
groet,
Benno
Bij vochtig weer problemen suggereert inderdaad ergens lekstromen. Je zou nog eens kunnen proberen om in het donker met een hulpje en een plantenspuit te starten. Met de plantenspuit de ontstekingsdelen nat maken en kijken of je ergens vonkoverslag krijgt.
groet,
Benno
-
bram-rrc
Re: Slecht starten RRC '74 (i.c.m. vochtig weer)
of bv van [www.sparcon.nl]
loopt al jaren zonder problemen in mijn 73er.
maar vervangen van de contactpunten zou ik zeker aanraden. Dan nog eigenlijk een keer een nieuwere, lees snellere, startmotor. (als je die nog
niet hebt)
loopt al jaren zonder problemen in mijn 73er.
maar vervangen van de contactpunten zou ik zeker aanraden. Dan nog eigenlijk een keer een nieuwere, lees snellere, startmotor. (als je die nog
niet hebt)
-
Jeroen W.
Re: Slecht starten RRC '74 (i.c.m. vochtig weer)
Beste heren Edwin, Benno en Bram,
Dank voor de tips & adviezen...ik ga aan de slag.
Groet !
Jeroen.
Dank voor de tips & adviezen...ik ga aan de slag.
Groet !
Jeroen.
-
Robert
Re: Slecht starten RRC '74 (i.c.m. vochtig weer)
He vriend,
Start die lekbak van je nou al? Mooi he zo'n engels ding
Vandaag weer geknutseld, vrijdag lassen, volgende week naar de RDW.
Volgend jaar maar de motor wisselen.
Gr Robert
Start die lekbak van je nou al? Mooi he zo'n engels ding
Vandaag weer geknutseld, vrijdag lassen, volgende week naar de RDW.
Volgend jaar maar de motor wisselen.
Gr Robert