Gas injectie carburateurs V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter

Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Peter »

Hoi,
Ik zou misschien wel gasinjectie willen op mijn V8, ik weet niet of dit mogelijk is
met carburateurs, ik heb het eens ergens gelezen maar weet niet meer waar.
Dit was een systeem met ook een aangepaste onsteking, dus zonder verdeler
( op het gedacht van megajolt).
Weet iemand dit? En natuurlijk als echte zeeuw wat zal dit kosten.

Peter
Rickske

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Rickske »

Dat kan, moet je dus gaten voor de injectoren boren in het inlaatspruitstuk. Kijk maar eens op de site van BS Autotune
De set heet KDFI, en daarmee kun je ook injectie aansturen zowel als je ontsteking.

Wat ook mogelijk is hetzelfde maar dan met Megasquirt. Megajolt is alleen de ontsteking en geen injectie.
Megajolt/squirt en KDFI is dan meer het computersysteem die bepaald wanneer er injectie/ontsteking plaatsvind. Alles volledig aan te passen naar jouw eigen ideeen.
Peter

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Peter »

Ja, dat bedoel ik.
Dank je.
Frank 110V8

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Frank 110V8 »

In navolging op deze vraag, kan je op een 3,9 V8 met EFI ook op een makkelijke manier lpg injectie inbouwen?

Groet Frank
Mud Machine

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Mud Machine »

Geen enkel probleem.
BEN110

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door BEN110 »

ik ben en motorblok aan het opknappen met dit doel als je in de buurt van tilburg woont ben je welkom om te kijken hoe dit werkt
Tom_RRC

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Tom_RRC »

Hoi Ben,

Ik ben nog aan het orienteren, maar zeker geinteresseerd.... Dus als je een keertje tijd hebt zou ik eens graag willen zien wat je allemaal aan het doen bent.

Groet, Tom
Peter

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Peter »

Hoi,
Ik ben ook geinteresseerd, en denk dat ik 23-april eens bij BS autotune ga kijken. Ook zou ik het wel eens
bij Ben willen zien.

Peter
Henry

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Henry »

Ik ben met hetzelfde bezig maar dan op een 3.5 EFI, ondersteund door BS autotune. Montage van de onderdelen doe ik zelf. Op 14 juni ga ik naar Jeroen om samen de KDFI unit en de nieuwe kabelboom te plaatsen. Dan is het starten op benzine en daarna rijden op LPG. Wanneer iemand interesse heeft om een keer onder de kap te komen kijken, hoor ik dat wel. Deze week staat de RRC in de garage voor wat onderhoud. Ik woon in Sint-Oedenrode, bij Eindhoven.

Groeten,

Henry
Tom_RRC

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Tom_RRC »

Hey Henry,

Ik heb wel interesse om dit een keertje te zien.. Kom zelf uit Eindhoven, dus dat is niet zo groot probleem.

Groet, Tom
Philip

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Philip »

Ik heb enkele weken geleden een kdfi ingebouwd met semi-sequentiele gasinjectie, benzine-injectie en een bobineset van een RR P38 (deze past achter het EFI-huis i.p.v. lelijk ernaast). Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik hier op een eenvoudige manier foto's kan plaatsen, dan zal ik dat niet laten...
Niels

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Niels »

Een map aanmaken op www.mijnalbum.nl, en dan de link daarvan hier neer zetten!
Henry

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Henry »

Een keer komen kijken is geen probleem. Nu is echter nog alleen maar te zien hoe ik een en ander gemonteerd heb. Ben nog met de laatste spullen bezig, wat ik voor 14 juni moet afronden. Na 14 juni is het denk ik het meest interessant om een keer te komen kijken, omdat de motor dan op de KDFI set op LPG en benzine zal lopen.

Een andere mogelijkheid is naar de Britse Automobieldagen te komen op 14 augustus (http://www.britseautomobieldagen.nl/). Een bekende van mij organiseert dat evenement in Sint-Oedenrode en ik zal zelf op de zondag met mijn Range Rover op de show staan (naast ontelbaar andere Britse voertuigen).

Wanneer iemand voor 14 augustus al wil komen kijken, graag even een persoonlijk berichtje sturen.

Groeten, Henry
Philip

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Philip »

Niels, dank je wel!

Komen ze:

Foto-SGRYLC3L-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('10472c840b7fd7d383d16cfa8cca3bf0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SGRYLC3L-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGRYLC3L-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SGRYLC3L-D.jpg', '', 14014166, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-E6XOYKJG-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cc4a288f30882fcb542f8b68ea638b00', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-E6XOYKJG-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6XOYKJG-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-E6XOYKJG-D.jpg', '', 14014166, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-YZLFIH4F-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('188a88320dc838bafd8278164cbfecc5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YZLFIH4F-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YZLFIH4F-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YZLFIH4F-D.jpg', '', 14014166, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-AUN7HAHC-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b51cbad1568d88538afb7b7f11b09230', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-AUN7HAHC-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUN7HAHC-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-AUN7HAHC-D.jpg', '', 14014166, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-DVXOZCYN-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa64b4919a7dccb5011b169b2ef26e64', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DVXOZCYN-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-DVXOZCYN-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DVXOZCYN-D.jpg', '', 14014166, 600, 600, 'Loading image ...', false);

De computers en relais' heb ik samen in een stofdichte behuizing geplaatst en alle bedrading met brandwerende tape omwikkeld. Verder heb ik nog een wideband lambdasensor in 1 van de 2 uitlaatpijpen geplaatst (de kdfi leest de uitlaatgassen van een bank), een onstekingsversterker van een AudiV8 gebruikt voor de bobines (deze versterker krijgt de signalen van de kdfi).
Zoals je kunt zien passen de P38 bobines met bracket erg mooi op het inlaatspruitstuk, een complete bobineset is goed te verkrijgen op eBay: hier

Conclusie? Ik heb dit systeem nu zo'n 3 weken geleden ingebouwd. Qua instellingen zitten er nu een brandstof- en ontstekingmap van amper een uur werk in en dat rijdt al als een tiet. Het brandstofverbruik is drastisch omlaag gegaan (LPG). Ik haalde 1:4,4 met mijn Iwema systeem met rustig rijden. Ik rij met dit systeem ruwer en harder dan voorheen (omdat dat genieten is ;-)) en zit rond de 1:6,5 ~ 1:7. Op weg naar het paasweekend naar Fürstenau heb ik continu 95km/u gereden, dit heb ik nagerekend op 1:7.4. Dit is volgens mij erg netjes voor een 4.0.
Ik heb nu, na een tip, het stoichiometrisch mengsel in deellast aangepast van 1:14,7 (benzine) naar 1:15,5 (LPG). Met 1:14,7 liep het systeem in deellast eigenlijk iets te rijk.
BEN110

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door BEN110 »

hoi philip ik zou je msq file wel eens willen vergelijken met die van mijn uit pure nieuwsgierigheid
Henry

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Henry »

Dat ziet er allemaal zeer mooi en compact uit Philip. Ik heb zelf de LPG injectors op de kleppendeksel gemonteerd.
Zijn denk ik ook hele goede getallen voor het verbruik. Ik verbruik nu 1:5.5 met mijn 3.5 EFI, en hoop dat ik dit ook haal op LPG.

Is er nog verschil in het vermogen van het motorblok de Land Rover ECU of met de KDFI?

Groeten,

Henry
Robbert RRC LSE

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Robbert RRC LSE »

Hallo Philip,

Ziet er gaaf uit,

Ik ben erg geintreseed in de totale oplossing en wat je tot nu toe aan kosten hebt gemaakt.
Ik wil mijn 94 RRC LSE ook met zo'n systeem gaan uitrusten.

Je kunt me ook een Pb sturen naar
robbert punt van punt der punt biezen apenstaart hotmail punt com

Groeten,

Robbert
Peter

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Peter »

Ik denk dat het voor iedereen instressant is wat het eea kost.
Het is allemaal hobby maar het moet ook haalbaar zijn.

Peter
Tom_RRC

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Tom_RRC »

Kijk, dit ziet er heeeel interessant uit.
Komende winter gaat mijn project ook van start!

Heb je de lpg injectoren van KDFI vandaan? Ze passen overigens maar net onder de luchtinlaat zie ik!
Je gebruikt de orginele benzine injectoren nog, maar stuur je wel aan via de kdfi ecu?
De luchtmassameter is vervangen door de MAP sensor?

Hoe heb je de timing geregeld voor de ontsteking? Een ring op de koppelplaten geplaatst met een sensor, of op een andere manier?

Vele vragen, maar dit ziet er werkelijk schitterend uit!!
Philip

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Philip »

Heren,

Dank voor jullie complimenten! Ik zal proberen jullie vragen hieronder te beantwoorden:

Henry:
Dit systeem heb ik in mijn series gebouwd, deze had in 1959 nog geen ECU (ook geen v8 overigens). Brandstofinjectie is dus 'iets nieuws' voor deze auto. Hiervoor heeft de auto altijd alleen op LPG via een mixer op een EFI inlaatspruitstuk gereden.

Robbert:
Qua kosten viel het me mee, al kan ik natuurlijk niet voor een ander spreken. Ik wilde de mogelijkheid hebben ook op benzine te rijden. Ik kon de carburateurweg kiezen of de EFI-weg. Omdat ik mijn auto dagelijks gebruik en er ook eens mee op reis zou willen leek de carburateuroptie me op de lange termijn erg onvoordelig qua gebruik. Met de kdfi ben ik ook nog eens van de ouderwetse verdeler af, daar ben ik ook erg blij mee.

Voor alle hardware: Verdamper, lpg-injectoren, slangen, kdfi (semisequentieel), kabelboombenodigdheden, relais, sensoren, beugeltjes, triggerwheel, etc. was ik zo'n €1.400,- kwijt.
Verder nog de prijs van bobines, bougiekabels, ontstekingsversterker, behuizing voor de kdfi/relais ca. €200,-
Opstarten van het systeem en basismapje inlezen was +/- €150,-, alles was juist aangesloten dus was zo gepiept.

Tom-RRC
De LPG injectoren komen van BS-Autotune, evenals het eerstgenoemde rijtje onderdelen. Ik heb voor de injectoren aan de gasklepkant gekozen voor 2 rijtjes van 2 injectoren en ze zo plat gemonteerd dat ze netjes onder de gasklep passen. Ik kon geen betere plek bedenken dan deze eigenlijk, zo zijn de slangetjes ook lekker kort. Ik vind de injectoren wel een beetje luid, ik wil daar nog iets van geluiddemping overheen gaan maken (of de onderkant van de motorkap isoleren).
De ontstekingstiming wordt bepaald door sensor met triggerwheel, dit is een complete set en zag er te netjes uit om zelf te gaan rotzooien.
De kdfi werkt niet met een luchtmassameter, wel met inlaatluchttemperatuur en inlaatluchtdruksensor.

De benzineinjectoren komen van een 3.9 en worden ook aangestuurd door de kdfi. Deze zijn nog niet in gebruik, ik heb nl. nog geen benzinetank. Het wisselen tussen de LPG-injectoren en de benzineinjectoren gebeurt door het grote relais (beide hebben 4 groepen van 2 injectoren, dit zijn dezelfde groepen als de bobines). Omschakelen van LPG - benzine gaat gewoon via de LPG-schakelaar, zo wordt ook het brandstof en ontstekingskenveld omgeschakeld.
sanderovich

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door sanderovich »

Waarschijnlijk aan de late kant met mijn reactie maar in mijn 3,5 V8 is ook een LPG installatie ingebouwd.

Wat Rickske al zei, met gaten en van die ringvormige verstuivers (Ik weet niet hoe die dingen precies heten) in de inlaat-spruiktstukken.
Voor de rest allemaal nog de originele ontsteking en bobine enzo.
Loopt goed hoor.

Je bent welkom om een keer te komen kijken, standplaats is Breda.
Foto's voor zover bruikbaar hier (Filmpjes elders op mijn Facebookpagina)

Groeten,

Sander
Mrah

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Mrah »

Het ziet er zeer goed uit. Vooral het verbruik klinkt veelbelovend.

Ben zelf ook KDFI aan het inbouwen. Ben nu bezig met de injectoren.

Ik heb nog een vraag daarover:

Ik had begrepen dat je de messing nippels die je in het inlaatspruitstuk moet monteren zo dicht mogelijk bij de inlaatklep moet zien te krijgen. Is het niet handig om dat aan de onderkant van het inlaatspruitstuk te monteren i.p.v nog boven de benzine-injectoren zoals ik het bij jouw zag zitten?

Volgens mij moet dat makkelijk gaan. Ik heb mijn injectoren namelijk best wel laag hangen waardoor je een beetje krap komt met het trekken de lpg slangetjes tussen nippels en injectoren. Ik boor dan van die vier gaten die tussen de inlaatkanalen in zitten het gat wat groter zodat ik daar twee slangen per gat doorheen kan trekken onderlangs naar de nippels voor de tegenoverliggende cilinderbank.

Heeft iemand dit misschien al eerder gedaan?

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel...
Mrah

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Mrah »

Het ziet er zeer goed uit. Vooral het verbruik klinkt veelbelovend.

Ben zelf ook KDFI aan het inbouwen. Ben nu bezig met de injectoren.

Ik heb nog een vraag daarover:

Ik had begrepen dat je de messing nippels die je in het inlaatspruitstuk moet monteren zo dicht mogelijk bij de inlaatklep moet zien te krijgen. Is het niet handig om dat aan de onderkant van het inlaatspruitstuk te monteren i.p.v nog boven de benzine-injectoren zoals ik het bij jouw zag zitten?

Volgens mij moet dat makkelijk gaan. Ik heb mijn injectoren namelijk best wel laag hangen waardoor je een beetje krap komt met het trekken de lpg slangetjes tussen nippels en injectoren. Ik boor dan van die vier gaten die tussen de inlaatkanalen in zitten het gat wat groter zodat ik daar twee slangen per gat doorheen kan trekken onderlangs naar de nippels voor de tegenoverliggende cilinderbank.

Heeft iemand dit misschien al eerder gedaan?

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel...
ToyRoverlander

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door ToyRoverlander »

Mooi systeem!
Ik heb gister die site van B&S 'ontdekt' en gelezen over de gasinjectie. Heel interessant moet ik zeggen... ik ben aan het rondkijken voor een mooie belastingvrije Bentley en die moet op lpg gaan lopen.
Waar ik nog niks over gelezen heb is de plaatsing van de verschillende sensoren. Ik lees alleen maar dat er verschillende sensoren aan te pas komen maar er wordt niet gezegd HOE en WAAR die geinstalleerd moeten/kunnen worden. Ja, lamba sensor moet in de uitlaat.. Maar zelfs dat brengt al vragen zoals waar in de uitlaat? Zo dicht mogelijk bij het spruitstuk of een stuk verderop?....
Maar vooral die andere sensor voor krukaspositie (of TDC, weet ik het hoe het ding heet)... waar komt die? Voor op de pulley? Hoe wordt dat gemonteerd? Dit soort vragen kan ik nog geen antwoord op vinden..

En ook nog iets.... kan hij met lpg injectie ook puur op lpg lopen of moet je echt eerst starten op benzine en dat ie dan op lpg overschakelt?

Ik heb nog veel te leren over lpi

alvast dank

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Mrah

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Mrah »

Het schijnt met gasinjectie voor koudstart heel moeilijk te zijn om het motormanagement zo te programmeren dat zo'n motor gelijk vlekkeloos loopt. Dat ligt aan de eigenschappen van het LPG heb ik me laten vertellen.
Henry

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Henry »

Beste ToyRoverlander,

Met zoveel vragen is het verstandig om de kennismakingscursus MotorManagement Systemen bij BS-Autotune te volgen. Dan worden bijna al je vragen beantwoord. Je steekt in ieder geval veel op van de werking van een injectie systeem. Heb ik zelf ook gevolgd, en gisteren bij Jeroen geweest voor het ombouwen van de kabelboom, en in bedrijf stellen van de KDFI Bifuel op mijn Range Rover Classic.

Groeten, Henry
Peter

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Peter »

Ik ga in juli naar de kennismakings bijeenkomst, misschien nog meer V8 liefhebbers?

Peter
ToyRoverlander

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door ToyRoverlander »

Hoi Henry,

Lijkt me een goed plan! Ik ga er eens wat info over opzoeken..
dank je wel!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Philip

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Philip »

Het maakt niet zoveel uit waar de injectienippels zitten, wat je zelf al zegt is dat je ook in de knoei komt met de beschikbare ruimte: je komt in de knoei met bouten, het kleppendeksel en de benzine-injectoren.

Het maakt niet zoveel uit waar de injectoren in het inlaattraject zitten, als de mengverhouding maar klopt ;-) Een zuigerslag trekt de inlaatbuis toch leeg.

Voor vloeibare LPG injectie is het wel belangrijk om zo dicht mogelijk bij de inlaatklep te injecteren, zodat de LPG snel kan verdampen.
Philip

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Philip »

Ik heb het triggerwheel achter de poelie gemonteerd. Het modderschildje kun je eraf halen, en met iets langere bouten kun je dan de poelie weer in elkaar zetten. De positie van het missende tandje moet je wel juist zetten.
De VR-sensor zit op een bracket en 'leest' het triggerwheel. Er zijn speciale Rover V8-kits te koop voor het triggerwheel met sensorbracket. De positie van de lambdasensor is: veilig (beschermd tegen takken e.d.), schuin omhoog (i.v.m. condenswater, dus NIET naar beneden richten) en dan zo dicht mogelijk naar het inlaatspruitstuk toe (lekker heet stoken zodat de sensor schoon blijft).

Voor je het water ingaat moet je de sensor wel demonteren, anders kan ie stuk gaan. Zodra de motor dus afgeregeld is (kan ook een computerprogramma als bijvoorbeeld VE-analyze Live voor je doen), zou je de sensor kunnen demonteren.

Starten op LPG gaat met mijn auto redelijk, al weet ik nog niet wat de startprestaties in een echt koude winter zullen zijn. Ik denk dat dit vooral komt omdat een koude verdamper nog niet echt goed de LPG verdampt, na een kilometertje rijdt de auto wel al prima.
Mud Machine

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Mud Machine »

Mrah Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat ligt aan de eigenschappen van het LPG
> heb ik me laten vertellen.

De reden is dat er op benzine bij een koude start mengselverrijking nodig is om te compenseren dat een deel op de koude cilinderwand neerslaat en dus niet aan de verbranding deelneemt. Als je dat niet doet is het mengsel te arm en loopt de motor niet mooi of slaat zelfs niet aan.

Voor LPG geldt dat verhaal van neerslaan op de koude wand niet en is dus geen mengselverrijking nodig. Volg je dus de benzineverrijking dan wordt het mengsel te rijk en loopt hij niet goed bij koude motor.
Vandaar de start op benzine.
Bijkomend voordeel is dat het benzinesysteem in gebruik blijft en niet zal vervuilen/indrogen etc...
tijdrovers

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door tijdrovers »

ik heb plannen om deze winter mijn 88 te verbouwen.

ik wil de versnellingsbak verhogen, meer bodemvrijheid de achteras verder naar achteren en kantelen, zodat de aandrijfas mooier 'loopt'.
de koelvin verplaatsen.

ook zit ik te denken om de gasinstallatie te vervangen voor het systeem van BS autotune.
lijkt me een magnifiek systeem.

nu is het al wat kouder en ik ben benieuwd hoe de auto's met dit systeem starten, ik heb namelijk geen benzinetank meer onder de 88 en de injectoren van de 3.5 zijn er ook allemal uit, dus een koude start op gas
is voor mij een must!

ik ben heel erg benieuwd hoe het systeem jullie nu bevalt!!!

groet, Henri
Tom_RRC

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Tom_RRC »

Hoi Philip,

Helaas heb ik geen email adres van je, maar kan je mij een keertje mailen op tvhoek at hotmail.com ?
Ik ga nu definitief beginnen met MegaSquirt en ben erg nieuwsgierig naar jou oplossingen.

Alvast bedankt,
Tom
Alan T

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Alan T »

nu een jaartje verder
zijn er meer die dit hebben gedaan?
en hoe bevalt het
verschil met standaard mengstuk/verdamper
verbruik?
ben benieuwd

Grt AT
jodi

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door jodi »

Ben ook erg geinteresseerd. Heb de cursus gevolgd bij bs-autotune. Heb zelf nu megajolt met erg goede ervaring. Zou nu de stap willen zetten naar gas injectie. Dub nog wel over kdfi of megasquirt, en dan met name half of full sequential.
Tom_RRC

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Tom_RRC »

Ik ben zelf ook nog en beetje over kdfi of megasquirt aan het twijfelen. Ik wil mijn efi en ontsteking vervangen en daarnaast als laatste stap gas injectie toepassen.
Veel van ms is dat er toch wel erg veel terug te vinden is op het internet, vooral voor Rover v8.
Henry

Re: Gas injectie carburateurs V8

Bericht door Henry »

Ik heb een jaar geleden voor KDFI gekozen om mijn RRC 3.5 EFI op LPG en Benzine te laten lopen. Ik heb daarvoor wel de hulp ingeschakeld van Jeroen Bosma (BS-autotune). Naar mijn idee een kundige vent. Een project voorbespreking gehad en alle spullen mee gekregen om alles in elkaar te zetten. Samen hebben we in 1 dag tijd (was wel een lange dag) de EFI computer en de landrover kabelboom voor de injectie eruit gegooit, een compleet nieuwe kabelboom voor de KDFI erin gelegd en het geheel op LPG en benzine draaiend gekregen. Ik ben uiteindelijk nog een halve dag terug geweest voor fijnafstellingen en het ombouwen van de ontsteking. Ik gebruik de verdelerkap niet meer, en heb DIS ontsteking.

Ik ben met dit geheel super tevreden. Je merkt bijna niet dat je op LPG rijdt. Overschakelen van Benzine naar LPG gaat zonder ook maar iets te merken. En als je over afstelling van de motor niet helemaal tevreden bent, of bijvoorbeeld het wordt winter en de auto start heel moeilijk (in mijn geval, omdat hij voor heel koud weer nog niet goed afgesteld was) dan hang je er even je laptop aan, prutst wat met je instellingen en je heb het zo voor elkaar dat hij wel goed loopt.

Afgelopen zomer met deze setup en een zware caravan naar Zweden op vakantie geweest, geen enkel probleem. Het rijdt heerlijk zo, ook op benzine.

Ik heb geen ervaring met MegaSquirt. Heb ik destijds ook niet naar gekeken, maar als ik het goed begrepen heb van Jeroen Bosma lijken KDFI en MS erg veel op elkaar.

Succes met de keuze.
Plaats reactie