softtop naar hardtop ?
-
gyrowoody
softtop naar hardtop ?
Hallo;
ik wil een hardtop zetten ipv het zeildak op mijn SWB ser 2A (1971). Ik heb een dak en zijkanten gevonden. Voor ik aan de klus begin; heb ik nog extra onderdelen nodig ? Wat moet ik weten voor ik begin te sleutelen? Moet er iets verwijderd worden of kan het stalen dak er zo op? Bestaat er een soort "ombouwset" hiervoor ? Er moeten er al velen voor mij dezelfde weg gegaan hebben toch ?
Dank,
Woody
ik wil een hardtop zetten ipv het zeildak op mijn SWB ser 2A (1971). Ik heb een dak en zijkanten gevonden. Voor ik aan de klus begin; heb ik nog extra onderdelen nodig ? Wat moet ik weten voor ik begin te sleutelen? Moet er iets verwijderd worden of kan het stalen dak er zo op? Bestaat er een soort "ombouwset" hiervoor ? Er moeten er al velen voor mij dezelfde weg gegaan hebben toch ?
Dank,
Woody
-
Johan
Re: softtop naar hardtop ?
Er hoort een soort flexibele rubber/kunsstof strip tussen hardtop en bakrand, maar een stuk tuinslang of raamrubber kan ook.
En tussen hardtop en raamframe zit een kier waar een soort platte strip in hoort, of heeeel veel kit.
Verder handvol boutjes voor boven het raam en div. plekken en 4 lange met carroserie-ringen.
Succes !
En tussen hardtop en raamframe zit een kier waar een soort platte strip in hoort, of heeeel veel kit.
Verder handvol boutjes voor boven het raam en div. plekken en 4 lange met carroserie-ringen.
Succes !
-
gyrowoody
Hallo Johan; dank voor je info. Ik heb de rubber strips voor tussen bak en zijkanten en tevens voor tussen dak en zijkanten besteld. Maar ergens bovenaan de voorruitrand moet ik een metalen strip verwijderen of bijmonteren? Heeft er iemand een partnummer daarvoor of een afbeelding?
Waar gaan de 4 lange bouten met carrosserieringen in? Ik heb er twee, geen vier. Nog twee te bestellen dan?
Ik wil ook graag veiligheidsgordels zetten, maar daarvoor moet je ergens een duur bevestigingsstuk voor kopen heb ik ergens gehoord. Iemand die weet wat het partnummer daarvoor is ?
Woody
Waar gaan de 4 lange bouten met carrosserieringen in? Ik heb er twee, geen vier. Nog twee te bestellen dan?
Ik wil ook graag veiligheidsgordels zetten, maar daarvoor moet je ergens een duur bevestigingsstuk voor kopen heb ik ergens gehoord. Iemand die weet wat het partnummer daarvoor is ?
Woody
-
Johan
Voor de gordels heb je deze nodig : [landrover.paginamarkt.nl], komen in de hardtop net achter de deur bovenin.
Als je er nu een softtop op heb zitten dan haak je die aan de voorkant in een strip boven het raam, die strip moet er af.
De hardtop zit in hoofdzaak vast met 4 lange bouten die door brede bussen in de bakrand gaan ( 2 achterhoek en 2 bij tussenschot), daar zit wat speling in, vandaar de carosserie-ringen. Part-nrs kan ik je niet aan helpen, maar is gewoon ijzerhandelwerk.
Overigens weet ik nog wel iemand (niet ik) die een complete softtop zoekt...
Grtz.
Als je er nu een softtop op heb zitten dan haak je die aan de voorkant in een strip boven het raam, die strip moet er af.
De hardtop zit in hoofdzaak vast met 4 lange bouten die door brede bussen in de bakrand gaan ( 2 achterhoek en 2 bij tussenschot), daar zit wat speling in, vandaar de carosserie-ringen. Part-nrs kan ik je niet aan helpen, maar is gewoon ijzerhandelwerk.
Overigens weet ik nog wel iemand (niet ik) die een complete softtop zoekt...
Grtz.
-
Disco
Je zal toch ook een bovenklep moeten hebben, of een achterdeur(en dan heb je zul je uiteraard een scharnier en een aanslagplaat moeten hebben.
De ijzeren gedeeltes boven de deuren gewoon demonteren.
Jo
De ijzeren gedeeltes boven de deuren gewoon demonteren.
Jo
-
Cor
vier weken gelede heb ik een hardtop van een s3 88 op mijn lwt gebouwt en dat past buiten gewoon goed .
dus als je foto's nodig heb ter verduidelijking dan hoor ik het wel .
Cor lwt 88
dus als je foto's nodig heb ter verduidelijking dan hoor ik het wel .
Cor lwt 88
-
paul
hoi
ik heb ook dit jaar een hardtop op me 88 gebouwt en heb een achterklep van een deur gemaakt ,de deuren zijn vaak door gerot aan de onder kant . op de sloop een paar gasdrukveren van een vw polo en een deur rubber van een vw transporter
gekocht en knutselen maar
groet paul
ik heb ook dit jaar een hardtop op me 88 gebouwt en heb een achterklep van een deur gemaakt ,de deuren zijn vaak door gerot aan de onder kant . op de sloop een paar gasdrukveren van een vw polo en een deur rubber van een vw transporter
gekocht en knutselen maar
groet paul
-
Hans 109
De ombouwactie heb ik een paar jaar geleden gedaan, van Truck cab naar complete hardtop. Het meeste werk ging in het schuur/schilderwerk zitten. De ombouw zelf was in een dag geregeld. Een haakse pneumatische sleutel scheelt een hoop werk qua bouten/moeren aandraaien in je dakdeel. Ik had het geluk een upper tail gate te vinden voor weinig,zat ook veel schuur/schilderwerk aan vast. Buiten de voornoemde strips komt de rest van het montage materiaal gewoon uit de bouwmarkt.
mvg Hans
mvg Hans
-
TomS2
Woody, M10 bouten en carrosserieringen van de bouwmarkt zijn prima. Origineel zijn de volgende nummers wel handig.: 338741 (4x), 338554 (2x). Het er op zetten is in een uurtje klaar (als je alles bij de hand hebt). Kijk ook maar even in het volgende document.optional equipment
Zolas Johan al aangaf: ik ben op zoek naar frame en softtop......................
Succes.
Zolas Johan al aangaf: ik ben op zoek naar frame en softtop......................
Succes.
-
gyrowoody
Hallo allemaal ;
heel hartelijk dank voor de goeie tips en gouden raad.
Johan; dank voor de link naar de gordelsteunen. Die gaat van pas komen denk ik.
Ik was vergeten vermelden dat er bij het dak en zijkanten ook een zgn safarideur zat. Kreeg er gratis een flink pak roest bij en een speciaal daarvoor voorziene alu traanplaat om dit te verstoppen.
Cor ; Ik zie graag wel wat van je foto's van de ombouw. Een plaatje is nog steeds meer dan duizend woorden.
Tom ; dank voor de heel handige link naar de exploded views van de opties. Kontakteer me maar een keertje na Januari als je de softtop echt wil (oud en is ooit wel eens kakigroen geweest volgens mij, geen scheuren gelukkig). De "sticks" zijn in een okergeel ge"verfd" met borstel blijkbaar). Voor een zacht prijsje of misschien wil je wel iets ruilen?
Van harte dank allemaal!!
Woody
heel hartelijk dank voor de goeie tips en gouden raad.
Johan; dank voor de link naar de gordelsteunen. Die gaat van pas komen denk ik.
Ik was vergeten vermelden dat er bij het dak en zijkanten ook een zgn safarideur zat. Kreeg er gratis een flink pak roest bij en een speciaal daarvoor voorziene alu traanplaat om dit te verstoppen.
Cor ; Ik zie graag wel wat van je foto's van de ombouw. Een plaatje is nog steeds meer dan duizend woorden.
Tom ; dank voor de heel handige link naar de exploded views van de opties. Kontakteer me maar een keertje na Januari als je de softtop echt wil (oud en is ooit wel eens kakigroen geweest volgens mij, geen scheuren gelukkig). De "sticks" zijn in een okergeel ge"verfd" met borstel blijkbaar). Voor een zacht prijsje of misschien wil je wel iets ruilen?
Van harte dank allemaal!!
Woody