Koper in Engeland gezocht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frans Bonnes

Koper in Engeland gezocht

Bericht door Frans Bonnes »

Ik zoek een betrouwbaar iemand in Engeland die voor mij iets op eBay wil kopen en op een Engels adres af wil laten leveren.

De verkoper heeft het op eBay zo ingesteld dat er alleen maar Engelsen (of in elk geval mensen met een Engels mailadres) een bod kunnen doen.
Ook wil de verkoper alleen maar binnen Engeland verzenden.

Wie zou mij kunnen helpen.

fb

b.o.n.n.e.411@p.l.a.n.e.t.nl en dat alles bijna zonder puntjes
Mud Machine

Re: Koper in Engeland gezocht

Bericht door Mud Machine »

Gewoon je adres veranderen naar UK adres. Ik heb op Ebay ook meerdere adressen.
Vast wel via de prik iemand te vinden met een UK adres waar je het naar toe mag zenden die het daar dan ophaalt. Er zijn er die regelmatig naar een vast adres in de UK gaan.
Frans Bonnes

Dus als ik een Engels email adres neem. Bijvoorbeeld Frans@fb.uk, dan zou het gewoon wel moeten lukken.
En hoe gaat dat dan met de Paypal betalingen, moet ik daar ook een ander account voor nemen?

fb
Johan

Bericht door Johan »

Heb je al contact met de verkoper gehad ? Meestal zetten ze UK-only omdat ze niet weten hoe naar het buitenland te verzenden.
Ik stel dan meestal voor het gewoon als small-packet te verzenden en een link erbij naar www.royalmail.com, daar staat perfect alle opties. Als je verder aangeeft dat het jouw risico is en gedekt via paypal lukte het mij altijd om toch te mogen kopen. En Paypal is compleet land-onafhankelijk. Succez ! [www2.royalmail.com]
Frans Bonnes

De verkoper reagteert niet op mijn mail.
Het enige wat hij (of zij) doet is de advertentie aanpassen, zodat het echt alleen mogelijk word om van uit Engeland te bieden.

Ook heb ik hem al gemaild dat ik een afleveradres in Engeland heb, en met paypal betaal, maar ook daarop geen reactie.

Om heel eerlijk te zijn lijkt het wel of hij niet wil verkopen, en al helemaal niet buiten de UK.
Knap l*llig dit alles.

fb
Johan

Bericht door Johan »

Helpt dan misschien in eBay je adres tijdelijk wijzigen naar het aflever-adres ? Samen met een nieuw hotmail adres ( let op .com geen .nl ).
Kijken of bieden dan wel lukt en anders eventueel nog een 2e eBay account aanmaken obv bovenstaande. Grtz.
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

ik heb op ebay.co.uk m'n adres aangepast: hoofdkantoor Decca records , en verzend adres gewoon hier in A'dam, en via gmail.com maakt het niet uit; is mondiaal
Sander van Beek

Bericht door Sander van Beek »

Je kunt wel tijdelijk je adres veranderen om te kunnen bieden, maar als je dan bij afhandeling een NL adres opgeeft zal die verkoper alsnog over de zeik gaan misschien. Zou toch echt het adres opgeven van iemand die in de UK woont en het doorstuurt, of anders niet bieden...
Zelf vraag ik altijd vooraf naar de verzendkosten, sommige verkopers willen alleen via een veel te dure methode versturen, en dan zit je ook met een discussie. Vooral voor zware dingen kunnen de verzendkosten echt belachelijk hoog liggen vanuit de UK.
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Ja Frans, sommige Engelsen blijven echte eilanders en moeten niks van overseas hebben. Dan gaat de deur op de knip en einde discussie.
Maar gelukkig zijn ze lang niet allemaal zo.

groeten
Wim Janssen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 14:02 door Wim Janssen.
Puffino

Bericht door Puffino »

als je al een paar keer (hoewel een keer al genoeg kan zijn) door louche tuig van buiten de UK dan snap je dat snel hoor.

Autohandel en wat er bij komt, zucht.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Roelie

Bericht door Roelie »

Ja vraag ook altijd eerst wat de verzendkosten zijn.
Meestal willen ze dan wel naar NL verzenden, maar kijk eerst nog wel
even of ze het bieden ook vrij gegeven hebben voor buiten GB, anders nog mailtje
en vragen of ze dat ook willen omzetten, meestal lukt dat dan wel.
Had 2 week geleden nog wat gekocht en de verzendkosten waren 4.5 gbp was voor die tijd
gezegd.
Maar nadat ik gewonnen had en betaald kreeg ik paar dagen later terug boeking van paypal
bleek ik 2 gbp terug te krijgen verzenden was toch goedkoper, dat vind ik nog eens netjes.

Roelie

395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5028d5f08c2cfc7b1d770be59a6e2bf4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14816409, 600, 600, 'Loading image ...', false);

klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Landsy

Bericht door Landsy »

he frans,
gaat het om zo'n uniek artikel dat je door deze 'trouble' moet? ik heb het wel eens, maar dan met duitsland. willen ze alleen duitse bieders. wanneer het echt niet gaat wacht ik wel tot het artikel aangeboden wordt door iemand die wel biedingen vanuit niet-duitsland toelaat.
groet! ronald
gyrowoody

Bericht door gyrowoody »

Hallo Frans :

stuur me eens een PM op mijn emailadres van wat je precies hebben wil (link etc) ? Officieel woon ik in Engeland maar verblijf daar maar zelden vermits ik offshore werk.
Waar zit jij ergens ?

Effe kijken of het lukt.

Woody
Plaats reactie