bmw diesel start niet
-
patricia
bmw diesel start niet
Beste mensjes,
Ik heb vorige week een BMW 318tds comfort gekocht,en nu start die al niet meer,het is een diesel en heeft erg last van de kou als je het mij vraagt,wat zou dit kunnen zijn
alvast bedankt
gr patricia
Ik heb vorige week een BMW 318tds comfort gekocht,en nu start die al niet meer,het is een diesel en heeft erg last van de kou als je het mij vraagt,wat zou dit kunnen zijn
alvast bedankt
gr patricia
-
Rickske
Re: bmw diesel start niet
tja absoluut geen verstand van BMW's, maar niet starten kan met vanalles te maken hebben. Check bijvoorbeeld:
1 Draait de startmotor wel rond?
2 Werkt de bendix?
3 Accu spanning. (is deze te laag dan is mischien je accu aan vervanging toe of wordt de accu niet goed genoeg opgeladen door bv alleen korte ritjes of kapotte dynamo)
4 Accu spanning tijdens starten & Spanning over de startmotor (mag niet minder zijn dan de spanning over de accu tijdens het starten, is dat wel zo kabel naar de startmotor en massa kabel vervangen)
5 Komt er wel diesel bij de injectoren?
6 Wordt de brandstof wel op het juiste moment ingespoten?
7 Mocht er een gloeicircuit aanwezig zijn, werkt deze dan ook op alle cilinders?
8 Stel je vraag op een BMW Forum, daar weten ze alle details vast van deze wagen en kennen ze de meest voorkomende problemen.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03158914ee1deb8909aefe16df8235b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14814639, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
1 Draait de startmotor wel rond?
2 Werkt de bendix?
3 Accu spanning. (is deze te laag dan is mischien je accu aan vervanging toe of wordt de accu niet goed genoeg opgeladen door bv alleen korte ritjes of kapotte dynamo)
4 Accu spanning tijdens starten & Spanning over de startmotor (mag niet minder zijn dan de spanning over de accu tijdens het starten, is dat wel zo kabel naar de startmotor en massa kabel vervangen)
5 Komt er wel diesel bij de injectoren?
6 Wordt de brandstof wel op het juiste moment ingespoten?
7 Mocht er een gloeicircuit aanwezig zijn, werkt deze dan ook op alle cilinders?
8 Stel je vraag op een BMW Forum, daar weten ze alle details vast van deze wagen en kennen ze de meest voorkomende problemen.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03158914ee1deb8909aefe16df8235b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14814639, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
patricia
hey rickske
Ok bedankt voor je antwoord,
de accou is trouwens goed,heb ik laten doormeten eergisteren,maar ik zal opzoek gaan naar BMW forum
gr patricia
Ok bedankt voor je antwoord,
de accou is trouwens goed,heb ik laten doormeten eergisteren,maar ik zal opzoek gaan naar BMW forum
gr patricia
-
patricia
Re: bmw diesel start niet(link starten)
dit is wat de auto aangeeft(voor diegene die hieruit wat kunnen opmaken)
ben ook bezig in BMW forum,maar toch ook ff hier
ben ook bezig in BMW forum,maar toch ook ff hier
-
JanTD5
Ik zou zeggen een van de volgende: start motor slecht, accu slecht of dynamo die accu slecht laad. Oja ook nog een mogelijkheid slecht contact van de klemmen op de accu polen. Zelf eens gehad Accu was al goed las ik. Meet eens de spanning op de accu klemmen als de motor draait zou zo'n 13,5 volt moeten zijn.
Mvg Jan
Mvg Jan
-
patricia
ok dus je denkt niet dat het aan het gloeien ligt?
ik laat de auto wel takelen en naar de garage brengen,baal echt heb die auto vorige week vrijdag pas gekocht
ik laat de auto wel takelen en naar de garage brengen,baal echt heb die auto vorige week vrijdag pas gekocht
-
JanTD5
Als het aan het gloeien ligt dan moet de motor met een volle accu veel soepeler rond gaan dan op het filmpje te zien is. Ook zouden dan de lampjes er verlichting op je dashboard niet zo moeten knipperen met het rondgaan. Dus denk idd een starter of dynamo gerelateerd probleem
Mvg Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 11:01 door JanTD5.
Mvg Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 11:01 door JanTD5.
-
JanTD5
stond verkeerd
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 11:03 door JanTD5.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 11:03 door JanTD5.
-
JanTD5
Oja, de meeste auto starten ook wel met een kapot gloei systeem alleen moet ie wat vaker rond voor dat ie aan slaat.
Mvg Jan
Mvg Jan
-
patricia
haha ok,bedankt voor je antwoorden,kan het ook liggen aan verkeerde olie dat die niet start,ik zie dat er in de kofferbak 10w40 ligt,en dat die nogal stroperig eruit ziet
-
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)
Patricia,
Ik denk niet dat de stroperigheid van de motorolie zo'n invloed heeft dat de motor niet meer start.
Succes,
John
John Straatman
image009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5abe4b24eeca3fad3fc2d4d58e766477', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', 'http://straatman.biz/index_files/image009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', '', 14814931, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binky, LW uit 1978
Colonello, 110 ex-Mariniers uit 1989
www.straatman.biz
Ik denk niet dat de stroperigheid van de motorolie zo'n invloed heeft dat de motor niet meer start.
Succes,
John
John Straatman
image009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5abe4b24eeca3fad3fc2d4d58e766477', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', 'http://straatman.biz/index_files/image009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', '', 14814931, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binky, LW uit 1978
Colonello, 110 ex-Mariniers uit 1989
www.straatman.biz
-
Patricia,
Een accu die eergisteren goed was, hoeft niet vandaag nog goed te zijn. Als er een probleem in het laadsysteem zit, rijd je de accu leeg.
Als je vrienden of kennissen in de buurt hebt met startkabels, kan je eventueel de accu uitsluiten.
Hoeveel km heeft de startmotor gehad, weet je daar iets van? Ik had een keer een probleem waarbij de lagers van de startmotor zo uitgesleten waren dat de starter daardoor moeizaam rondliep.
Nogmaals succes,
John
Een accu die eergisteren goed was, hoeft niet vandaag nog goed te zijn. Als er een probleem in het laadsysteem zit, rijd je de accu leeg.
Als je vrienden of kennissen in de buurt hebt met startkabels, kan je eventueel de accu uitsluiten.
Hoeveel km heeft de startmotor gehad, weet je daar iets van? Ik had een keer een probleem waarbij de lagers van de startmotor zo uitgesleten waren dat de starter daardoor moeizaam rondliep.
Nogmaals succes,
John
-
patricia
de auto heeft zelf 340,000 gelopen,en ik zal vanavond eens kijken met startkabels van me vriend of die het dan wel doet,als die dan aanslaat ligt het dus aan de accu?
-
Je kan ook even verder gaan met het punt dat Jan heeft aangedragen: zit er misschien te veel oxidatie op de accuklemmen? Dit zie je aan een witte uitslag. In dat geval even met een schuurpapiertje of staalborsteltje (heb je misschien zo'n papieren nagelvijltje, doet het ook wel) schoonmaken en een beetje vaseline er op tegen verdere oxidatie.
Succes,
John
Succes,
John
-
Je vriend heeft wel een auto nodig met vergelijkbare of grotere accu, anders is zijn vermogen misschien te klein, maar wel altijd het proberen waard.
Als de auto dan wel start, dan kan het aan de accu liggen of aan het laadsysteem. Het laadsysteem kan je eventueel doormeten en bekijken of de laadspanning (als je eventueel wat gas geeft) boven de 12V uitkomt (richting 13.4 of 13.5)
Heb je niet misschien iets aan laten staan vannacht? Zelfs een binnenverlichting kan toch nog je accu leegtrekken over een langere periode.
Succes,
John
Als de auto dan wel start, dan kan het aan de accu liggen of aan het laadsysteem. Het laadsysteem kan je eventueel doormeten en bekijken of de laadspanning (als je eventueel wat gas geeft) boven de 12V uitkomt (richting 13.4 of 13.5)
Heb je niet misschien iets aan laten staan vannacht? Zelfs een binnenverlichting kan toch nog je accu leegtrekken over een langere periode.
Succes,
John
-
Hans 109
het is nu wel de periode qua weer dat accu's gaan afstorten.
mvg Hans
mvg Hans
-
patricia
Ik heb hier een nieuwe acculader staan,ik ga hem hier een paar uur op zetten en hopen dat die werkt
ik heb niets aan laten staan,hij start al de hele week dat ik hem heb moeilijk
ik laat over een paar uur weten of die start of niet
bedankt iig voor alle berichten
x patje
ik heb niets aan laten staan,hij start al de hele week dat ik hem heb moeilijk
ik laat over een paar uur weten of die start of niet
bedankt iig voor alle berichten
x patje
-
Als hij met een goede externe accu van jouw vriend nog steeds zo moeilijk draait, zou mijn volgende gedachte zijn dat de startmotor versleten is, ik heb er niet zo veel zicht op maar zou bij die km stand wel kunnen.
Accu kan je eventueel ook wel even testen door groot licht aan te zetten (als je geen multimeter bij de hand hebt) Als groot licht je verblind is je accu vermoedelijk goed en hoef je ook niet tot vanavond te wachten
In dat geval kan je misschien de stroom meten bij het starten, we moeten hier even rondkijken wie uit zij hoofd weet wat voor amperage door je startmotor mag lopen bij het starten. Als je aanzienlijk hoger meet dan de waarde die je zou moeten meten, kan dat een indicatie zijn dat je startmotor over zijn tijd is.
Iemand op dit forum of op BMW forum inzicht in hoeveel ampere je bij starten trekt?
Succes,
John
Accu kan je eventueel ook wel even testen door groot licht aan te zetten (als je geen multimeter bij de hand hebt) Als groot licht je verblind is je accu vermoedelijk goed en hoef je ook niet tot vanavond te wachten
In dat geval kan je misschien de stroom meten bij het starten, we moeten hier even rondkijken wie uit zij hoofd weet wat voor amperage door je startmotor mag lopen bij het starten. Als je aanzienlijk hoger meet dan de waarde die je zou moeten meten, kan dat een indicatie zijn dat je startmotor over zijn tijd is.
Iemand op dit forum of op BMW forum inzicht in hoeveel ampere je bij starten trekt?
Succes,
John
-
Mocht je er eventueel niet uit komen, heb je een ANWB lidmaatschap? Is altijd goedkoper dan een takelwagen bestellen.
Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen,
John
Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen,
John
-
patricia
HEY
Ik ben zeker lid,maar al 2 kentekens geholpen dus ik moet weer wachten tot januari,wel een lidmaatschap aangevraagd op me vriend zijn naam hahah
Ik ben zeker lid,maar al 2 kentekens geholpen dus ik moet weer wachten tot januari,wel een lidmaatschap aangevraagd op me vriend zijn naam hahah
-
patricia
ik heb hem nu onder de lader staan,op 12 volt normaal laden
de meter geeft een 5 aan wat dit is weet ik niet en waar die moet komen ook niet,staat dr in het duits op
de meter geeft een 5 aan wat dit is weet ik niet en waar die moet komen ook niet,staat dr in het duits op
-
Exfietser
Die vijf zal vijf ampere zijn. En dat betekend dat de accu flink laad en redelijk leeg is. Om de accu op te laden heb je ook meer dan een paar uur nodig. Minstens een hele nacht en mischien meer. Als je een stand snelladen hebt kun je die proberen. Het is nogal koud dus een grotere laadstroom kan waarschijnlijk zonder de accu stuk te laden. Ga niet boven de 10 ampere laden zonder de accu elk uur te controleren op gasvorming en oververhitting.
Als je accu morgen(avond) opgeladen is en de wagen start gewoon moet je het waarschijnlijk zoeken in je laadsysteem/dynamo.
Arnold.
Als je accu morgen(avond) opgeladen is en de wagen start gewoon moet je het waarschijnlijk zoeken in je laadsysteem/dynamo.
Arnold.
-
patricia
ok top,bedankt voor je hulp,maar waneer weet ik of die vol is,gaan die ampere dan omhoog?
-
Exfietser
Als de accu vol is zal er geen stroom meer lopen. Het aantal amperes zal gedurende het laadproces langzaam naar nul zakken. Als een accu vol is, en het spannings niveau van de accu en de spanningsbron(=lader) gelijk geworden zijn en kunnen er geen electronen meer van de de lader naar de accu lopen. Het zijn net twee communicerende vaten. Linkje en Linkje 2
Een acccu is ook vol als je ongeveer 13,8 a 14 volt op de klemmen meet.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 13:42 door Exfietser.
Een acccu is ook vol als je ongeveer 13,8 a 14 volt op de klemmen meet.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 13:42 door Exfietser.
-
patricia
oke,top dat wou ik ff weten,nou nog hopen dat die gaat starten als het klaar is,anders garage voor dynamo check
dankjewel he
gr patje
dankjewel he
gr patje
-
sjorsboomschors/aka/PP
heeft je bmw een startonderbreker?? ( E30:--> aftermarket startonderbrekers zijn kut, er gewoon tussenuit halen, )
een bwm is niet zoals een 88/90/109/110, die WEL de moeite waard zijn om te stelen
maar idd, waarom dit HIER posten/vragen?? voor m'n CX, E23, 245 of XJ ga ik ook naar desbetreffende fora........ just my 2 cents....
een bwm is niet zoals een 88/90/109/110, die WEL de moeite waard zijn om te stelen
maar idd, waarom dit HIER posten/vragen?? voor m'n CX, E23, 245 of XJ ga ik ook naar desbetreffende fora........ just my 2 cents....
-
Patricia,
Hoop dat het nu gelukt is, laat je ons even wat weten?
Groet,
John
Hoop dat het nu gelukt is, laat je ons even wat weten?
Groet,
John
-
patricia
hey,nee geen startonderbreker,maar me post staat ook op het BMW forum,maar geen reactie's hier gaat het wel door
-
patricia
hey
me auto is gestart,duurde 2 keer voor die starte,maar hij doet het nu na 3 uur laden van de accu,zou het dan toch de accu zijn of dynam
me auto is gestart,duurde 2 keer voor die starte,maar hij doet het nu na 3 uur laden van de accu,zou het dan toch de accu zijn of dynam
-
JanTD5
Daar heb je gelijk in. Maar idd hier krijg je bijna altijd een response. Denk dat laro rijders een sociaal soort is die graag anderen helpen En ook nooit te beroerd zijn over iets anders na te denken dan laro gerelateerde zaken. Maar moeten wel oppassen dat het ook een laro forum blijft en geen allegaartje aan merken maar ach een keertje kan nooit kwaad
Idd laat je weten wat nu geweest is?
Mvg Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 15:42 door JanTD5.
Idd laat je weten wat nu geweest is?
Mvg Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2011 15:42 door JanTD5.
-
JanTD5
Ik denk het wel. Heb je een multimeter? meet dan met draaiende motor even op de accu klemmen. Meet je ergens tussen de 12,5V en 13,5V dan is je laad systeem wel OK. Al is 12,5V wel wat aan de lage kant.
Mvg Jan
Mvg Jan
-
patricia
ok,hij is bij kwikfit gemeten met de lampen aan en daar kwam die uit op 12.62V,Gemeten 239A en Accuwaarde 680A
-
patricia
ik kan hem niet meten trouwens,maar dit was van 3 dagen terug,toen die ook niet lekker starte
-
Marc-my-Words
Patricia,
Koop bij de Action of om het even waardanook een goedkope multimeter en zet die op het 20 V bereik, dan heb je vast een houvast.
En, mocht de acculader niet handig zijn kijk dan even uit naar een kleine druppellader dan heb je een handzame oplossing zolang je nog niet zeker weet of het de accu danwel de dynamo is -- tussendoor steeds een nacht over met 2 Amp bijladen is gewoonlijk genoeg om de accu op peil te houden.
Als het nl het laadsysteem is gaat de accu ook stuk (want het is nu koud -- kou + lage lading is de pest voor een accu), een nieuwe accu helpt dan maar kort.
Marc
Koop bij de Action of om het even waardanook een goedkope multimeter en zet die op het 20 V bereik, dan heb je vast een houvast.
En, mocht de acculader niet handig zijn kijk dan even uit naar een kleine druppellader dan heb je een handzame oplossing zolang je nog niet zeker weet of het de accu danwel de dynamo is -- tussendoor steeds een nacht over met 2 Amp bijladen is gewoonlijk genoeg om de accu op peil te houden.
Als het nl het laadsysteem is gaat de accu ook stuk (want het is nu koud -- kou + lage lading is de pest voor een accu), een nieuwe accu helpt dan maar kort.
Marc
-
patricia
ok dan ga ik dat doen,bedankt voor alle antwoorden en hulp zover
-
Exfietser
Dat is echt aan de lage kant hoor Jan. Zeker bij een moderne auto. De laadspanning bij draaiende motor en een ietwat verhoogd toerental dan stationair moet echt minimaal 13,8 volt zijn. Als die spanning lager is en waarschijnlijk heeft de dynamo een geintegreerde lader zit het probleem echt in de dynamo. Als de laadspanning 12,5 volt is bij draaiende motor zal de accu bij lage temperaturen niet of bijna niet opladen.
Een goede geladen accu in rust (Als de accu dus een paar uur niet geladen of ontladen wordt) heeft al een spanning van 12,5 volt.
Ik zou hem inruilen voor een landrover hoor Patricia. Bij een ouder type zit tenminste ook nog een slinger.
Arnold.
Een goede geladen accu in rust (Als de accu dus een paar uur niet geladen of ontladen wordt) heeft al een spanning van 12,5 volt.
Ik zou hem inruilen voor een landrover hoor Patricia. Bij een ouder type zit tenminste ook nog een slinger.
Arnold.
-
patricia
hahahah landrover,nee niet mijn soort auto,ben een bmw liefhebber,maar goed hij gaat naar de garage voor een dynamo en accu check,en als het nodig is vervangen,tnxxx
-
Marc-my-Words
patricia Schreef:
-------------------------------------------------------
> hahahah landrover,nee niet mijn soort auto,ben een
> bmw liefhebber,maar goed hij gaat naar de garage
> voor een dynamo en accu check,en als het nodig is
> vervangen,tnxxx
Nu ja, je hebt meteen ervaren waarom BMW een Kundendienst heeft.
Bij die Kundendienst zijn het ook allemaal BMW liefhebbers, die zien m graag weer terug.
LandRover heeft dat niet (maar daarvoor hebben we dus dit soort forums).
En na deze gekheid: Mijn vorige Defender heb ik ruim 10 jaar gehad en twee maal pech gehad.
Eenmaal een accu die 's winters toch wat margertjes bleek, en eenmaal een batterijtje van de afstandbediening.
Alle andere klachten - niet echt veel - zorgden niet voor pech, hoogstens voor tzt een reparatie.
Marc (die een BMW helemaal niks vindt)
-------------------------------------------------------
> hahahah landrover,nee niet mijn soort auto,ben een
> bmw liefhebber,maar goed hij gaat naar de garage
> voor een dynamo en accu check,en als het nodig is
> vervangen,tnxxx
Nu ja, je hebt meteen ervaren waarom BMW een Kundendienst heeft.
Bij die Kundendienst zijn het ook allemaal BMW liefhebbers, die zien m graag weer terug.
LandRover heeft dat niet (maar daarvoor hebben we dus dit soort forums).
En na deze gekheid: Mijn vorige Defender heb ik ruim 10 jaar gehad en twee maal pech gehad.
Eenmaal een accu die 's winters toch wat margertjes bleek, en eenmaal een batterijtje van de afstandbediening.
Alle andere klachten - niet echt veel - zorgden niet voor pech, hoogstens voor tzt een reparatie.
Marc (die een BMW helemaal niks vindt)
-
patricia
hey
ieder zijn smaak idd,en oudere bmw's zijn vaak niet goed,maar ja,geld voor een nieuwe is er ff niet hahaha
iig bedankt voor je reaktie
gr patje
ieder zijn smaak idd,en oudere bmw's zijn vaak niet goed,maar ja,geld voor een nieuwe is er ff niet hahaha
iig bedankt voor je reaktie
gr patje
-
JanTD5
Ok, toen het schreef was ik er al niet helemaal zeker van. Mijn Td5 heeft zeker een hogere laadspanning op de nanocom. maar dacht altijd dat de Td5 aan de hoge kant zat in vergelijking met andere auto's
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Exfietser
Klopt. Moderne auto's hebben tegenwoordig een hogere laadsspaanning. Die is nodig voor de electronica die tegenwoordig in de wagens zit. Zowel de laadsystemen en de accu's zijn daar ook op aangepast. Dat is een van de redenen dat bij oude auto's die worden uitgerust met een moderne accu of een moderne dynamo het laden wel eens niet helemaal goed gaat. Gevolg daarvan kan zijn dat de levens van de accu korter wordt dan de bedoeling is.
Ik zou toch echt die bmw omruilen voor een landrover hoor Patricia. Dan kun je tenminste ook nog eens ergens anders rijden dan op de duitse autobahn zonder een bon te krijgen.
GroteFoto-KPAOAMBA.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2af5e6f61dc87476ff1a6846caf2ae2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KPAOAMBA.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KPAOAMBA.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KPAOAMBA.jpg', '', 14817308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-H8ESZXFV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('020a32e73fb1ea09be9db9e385376dbb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-H8ESZXFV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H8ESZXFV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-H8ESZXFV.jpg', '', 14817308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
Ik zou toch echt die bmw omruilen voor een landrover hoor Patricia. Dan kun je tenminste ook nog eens ergens anders rijden dan op de duitse autobahn zonder een bon te krijgen.
GroteFoto-KPAOAMBA.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2af5e6f61dc87476ff1a6846caf2ae2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KPAOAMBA.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KPAOAMBA.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KPAOAMBA.jpg', '', 14817308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
GroteFoto-H8ESZXFV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('020a32e73fb1ea09be9db9e385376dbb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-H8ESZXFV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H8ESZXFV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-H8ESZXFV.jpg', '', 14817308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
-
patricia
haha nou hier ben ik niet vies van,heb een jeeptocht gemaakt in de bergen in turkije,was echt gaaf,dus wat dat betreft zeker geen slechte auto
an de andere kant heb ik 5 jaar geleden een puzzelrit gedaan in een verlaagde BMW 316,hahaha was geen succes aangezien ik door de bossen moest(wat ik niet van te voren wist)dan was de landrover ideaal geweest
maar goed voor de hollandse en duitse wegen is dit prima
an de andere kant heb ik 5 jaar geleden een puzzelrit gedaan in een verlaagde BMW 316,hahaha was geen succes aangezien ik door de bossen moest(wat ik niet van te voren wist)dan was de landrover ideaal geweest
maar goed voor de hollandse en duitse wegen is dit prima
-
Frans Bonnes
Als je nu een Landrover Freelander diesel koopt heb je van bijde iets.
Het is een LANDROVER en de motor is van bmw.
fb
Het is een LANDROVER en de motor is van bmw.
fb
-
patricia
Nou dat is helemaal ideaal
maar ik weet dat ik op het verkeerde forum zit om te zeggen dat ik het uitelijk van een bmw mooier vind,dus landrover freelander word de volgende hahahah
maar ik weet dat ik op het verkeerde forum zit om te zeggen dat ik het uitelijk van een bmw mooier vind,dus landrover freelander word de volgende hahahah
-
Exfietser
Toch wel saai hoor om alleen asfalt te vreten. Dan rijdt je alleen op gebaande paden waar al 100 miljoen andere lieden hebben gereden. De enige lol die je hebben kunt is dan (heel erg) te hard rijden. En als er drie vlokken sneeuw liggen kun je niet eens meer een rotonde rond rijden. Zoals de BMW die net zo snel een rotonde in dertig cm sneeuw dacht te kunnen ronden als ik in mijn 50 jaar oude series 2a 88. In mijn achteruitkijksspiegel lag die dus inde beesneeuwde struikjes.
GroteFoto-MJ83K78M.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36b49e854120565994a3df34a9f54491', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MJ83K78M.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MJ83K78M.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MJ83K78M.jpg', '', 14817405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
GroteFoto-MJ83K78M.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36b49e854120565994a3df34a9f54491', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MJ83K78M.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MJ83K78M.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MJ83K78M.jpg', '', 14817405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
-
patricia
beste mensjes,
Ik ben naar de garage geweest en de accu blijkt idd verrotte zijn,ik heb gelijk maar even een afspraak gemaakt voor een grote beurt aangezien er ook verkeerde olie inzat,dus woensdag word die lekker onder handen genomen
bedankt allemaal voor jullie adviesen en hulp
dikke groet patricia
Ik ben naar de garage geweest en de accu blijkt idd verrotte zijn,ik heb gelijk maar even een afspraak gemaakt voor een grote beurt aangezien er ook verkeerde olie inzat,dus woensdag word die lekker onder handen genomen
bedankt allemaal voor jullie adviesen en hulp
dikke groet patricia