benzine tank geschikt maken voor diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
neef Henk

benzine tank geschikt maken voor diesel

Bericht door neef Henk »

Goedendag,

Ben toe gekomen aan de brandstoftank van de RR. Heb er een 300tdi ingelegd ipv de V8 dus vroeg me af of ik de originele tank kan gebruiken. Moet de benzinepomp in de tank worden verwijderd of kan deze blijven zitten en worden afgekoppeld? Er lopen 2 leidingen van de tank naar de motor, een aanvoer en een retour. Lijkt mij dat ik deze kan blijven gebruiken voor de diesel?

Groeten neef Henk

noudje

Re: benzine tank geschikt maken voor diesel

Bericht door noudje »

Hallo Henk,

Klopt aan en afvoer kan je gebruiken alleen ( bij mij dan tank dan 110 V8) heb ik de brandstof pomp boven op in de tank verwijderd en deze vervangen voor een diesel versie orgineel 300 tdi 110. Waar de brandstof pomp voor een rrc zit en vorm tank weet ik niet, maar als dit het zelfde zit kan het gewoon.

Suc 6 Grr noudje
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Geen idee hoe dit bij de RR zit, maar over het algemeen zijn dieselleidingen wel van een ruimere maat (diesel is ook dikker). De brandstofpomp is ook anders, en dient dus vervangen te worden. De tank als inhoudscontainer kun je wel gewoon gebruiken, andersom is dat eerder een probleem...
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Normaal wordt toch de diesel aangezogen door het motorblok of zit er bij een 300tdi nog ergens een pompje? In ieder geval ga ik de benzine pomp verwijderen, die zit als ik het goed heb in de originele tank gemonteerd.

Groeten neef Henk

Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Henk.

De 300TDi heeft zijn eigen brandstofpomp aan het blok.
Zit ergens schuin onder de inspuitpomp.

Een pomp in de tank is dus niet meer nodig.
Maar let er dus wel op dat de aanvoerleiding in de tank wel op de juiste plaats / hoogte zit.

fb
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Dank je Frans, ik had al zo'n vermoeden maar wilde het even bevestigd hebben . Morgen even uitzoeken welke van de twee leidingen op de tank ik moet gaan gebruiken als aanvoer.

Als dat gebeurt is blijft alleen nog de electra over om aan te sluiten, mijn favoriete ding

Groeten neef Henk
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Tank kan gewoon blijven zitten, leidingen kun je gewoon gebruiken. Heb je een plastic of stalen tank? Ik kan je het part.nr. geven dat je nodig hebt,

Gr, bart
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Hoi Bart,

Het is nog de originele stalen tank, wat bedoel je met partnummer?

Misschien een stomme vraag maar kan ik de stekkers van de diesel direct aansluiten op de ingaande stekkers van de oude V8 of moet ik allemaal nieuwe verbindingen maken?

Groeten neef Henk
Bart van Dessel

Henk, jij hebt de NTC1630 nodig. Die kun je zo in je huidige tank inbouwen, fijnste is ook alle passende leidingen maar dat hoeft niet persé, creatief kun je zelf ook wat maken. Je kunt de huidige V8 leidingen gebruiken of nieuwe leidingen leggen, koop je per meter....
Welke stekkers bedoel je??

Gr, Bart
Bart van Dessel

[www.brit-car.co.uk]
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Omdat ik niet vanaf boven erbij kan (er zit geen luikje in de laadvloer) zal ik de tank eronder uit moeten halen. Ik geloof dat de plastic tank van een Disco ook past en die heb ik nog liggen dus ik ga kijken of ik die kan gaan gebruiken. Het mooie is dat daar al diesel in heeft gezeten

Hopelijk gaat het passen en anders zal ik die brandstofpijp moeten bestellen Bart

Ik bedoel de stekkers die aan de 300tdi zitten (die vormen samen de kabelboom van het motorblok) en de stekker die onder het dashbord zit waar de oude V8 op zat aangesloten?

Groeten neef Henk
Bart van Dessel

Kunststof tank kun je ook plaatsen, moet je wel je steunen aan je chassis wat aanpassen. Een vergelijken met een Discovery en dan weet je wat je moet maken.

gr, bart
Plaats reactie