Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
-
john v H.
Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
Dag allemaal,
Hoe kun je zien of de cilinderkop van een 200tdi recent geleden gereviseerd is als er verder geen rekening bij zit?
Staat er bijvoorbeeld een afdruk van het revisiebedrijf in de kop gestanst. Of ergens anders aan?
Alvast bedankt voor alle informatie,
John
Hoe kun je zien of de cilinderkop van een 200tdi recent geleden gereviseerd is als er verder geen rekening bij zit?
Staat er bijvoorbeeld een afdruk van het revisiebedrijf in de kop gestanst. Of ergens anders aan?
Alvast bedankt voor alle informatie,
John
-
Gert
Re: Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
Een revisiebedrijf zet er doorgaans geen stempels op. Wat ze wel vaak doen, is met een lakstiftje aangedraaide vitale onderdelen markeren, zodat ze kunnen controleren of moer/bout is losgelopen; als een soort zegel. Zo kunnen ze meteen zien of iemand zelf heeft gerommeld.
Dit doen ze bijvoorbeeld bij krukasbouten, afstelling van de verstuiver/pomp etc.
Dit doen ze bijvoorbeeld bij krukasbouten, afstelling van de verstuiver/pomp etc.
-
Henk Bossinade
Re: Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
Is de kop al gemonteerd geweest en heeft hij al gedraaid ?Of wil iemand hem los aan je verkopen als zijnde gereviseerd en daarna niet gemonteerd geweest? Foto's? Vr gr Henk B.
-
John van H
Re: Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
De kop zit op een draaiende motor en daar zit zelfs een werkende auto omheen.
De motor loopt heel netjes en de kleppen tikken alleen wat harder bij een koude motor. Verder alles prima en de auto trekt goed. Olieverbruik is een halve liter op ongeveer 3000 kilometer.
Lakstift markeringen zullen ze dan ook gebruiken op een gebruikte ongereviseerde kop.
De kopbouten zijn zwart en er staan volgens mij met witte stift nummers op wat de aandraaivolgorde aangeeft.
Het lijkt er ook op dat men zwarte vloeibare pakkng heeft gebruikt
Verder iemand nog tips?
De motor loopt heel netjes en de kleppen tikken alleen wat harder bij een koude motor. Verder alles prima en de auto trekt goed. Olieverbruik is een halve liter op ongeveer 3000 kilometer.
Lakstift markeringen zullen ze dan ook gebruiken op een gebruikte ongereviseerde kop.
De kopbouten zijn zwart en er staan volgens mij met witte stift nummers op wat de aandraaivolgorde aangeeft.
Het lijkt er ook op dat men zwarte vloeibare pakkng heeft gebruikt
Verder iemand nog tips?
-
Frank 110V8
Re: Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
Revisie zonder rekening en met vloeibare pakking in zicht dat betekend voor mij net zo veel of mi der als niks. Je hebt geen idee of alles gedaan is wat jezelf zou moeten doen sommige mensen vinde vervangen van koppakking en of zuigerveren revisie
Succes Frank
Succes Frank
-
bas1502
Re: Hoe kunnen zien of een cilinderkop gereviseerd is?
Ben nu bezig mijn gereviseerde kop te plaatsen, zal je mijn bevindingen delen.
gr
gr