rubbers ventilatie klepjes

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joadalama

rubbers ventilatie klepjes

Bericht door Joadalama »

Dit weekend gaan we het schutbord, spatborden, motorkap, grille en sillpanels spuiten. Daarna wordt het weer opbouwen. Nu heb ik even een vraagje. Ik heb nieuwe rubbers voor de ventilatieklepjes. Origineel zaten deze op het schutbord gekit. Nu kom ik regelmatig in aanraking met wolfs van het engelse legers en deze hebben de rubbers vaak vastzitten aan de klepjes. Volgens mij een kip/ei verhaal of kan iemand een duidelijk voordeel van het één of ander verzinnen?

cheers
joachim
Boelo

Re: rubbers ventilatie klepjes

Bericht door Boelo »

beste Joachim,

Ik zat met dezelfde vraag.
Tot de introductie van de Defender is er echt rubber gebruikt en dit zat geplakt op het schutbord. Defenders hebben een foam band aan de binnenzijde van de ventilatieklep. Of er verschillen zijn in schutbord en ventilatieklep en of de afdichtingen uitwisselbaar zijn weet ik niet, wat ik wel weet is dat de originele set-up waterdicht is (voor zover je daar over kan spreken bij een LR), dus ik heb gekozen voor de originele rubbers in mijn 84-er OneTen.

Groet Boelo
Joadalama

Re: rubbers ventilatie klepjes

Bericht door Joadalama »

Ah, dat verklaart een hoop. Die van mij is een 90 uit 85 en heb inmiddels rubbers. De wolfs zijn inderdaad gebaseerd op de defender dus dan klopt het dat die "iets" op de klepjes hebben. Ga ze dus gewoon op het schutbord plakken. Meteen maar even de water ingress manual bestuderen en met een tube PU kit alle bekende lekplekken langslopen

Was het maar vast weekend
Plaats reactie