lpg

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
paul

lpg

Bericht door paul »

nu kan ik een lpg installatie kopen van 3 jaar oud ,die ik wil inbouwen in me serie 3 en dan laten keuren bij de rdw mag dit ?

groet paul
Wim Janssen

Re: lpg

Bericht door Wim Janssen »

Nee, van een aantal onderdelen van de installatie is een maximum leeftijd van een jaar vereist. Verder moet je een certificaat van de tank hebben.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

er staat me iets bij dat een lpg-tank en vul-slang niet ouder dan een jaar mocht zijn bij inbouw, bewijsbaar door een aankoopnota...

maarrrrr.... dat weten anderen vast te bevestigen (dan wel te ontkennen )

alvast handig leesvoer: [www.vogelsautogas.nl]

robert

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('91dd59a543fad5362c844ce64689db37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 14749968, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Bel of mail de RDW even, dan heb je een duidelijk antwoord en geen 10 verschillende antwoorden van de prik....

groetjes, Bart
disco1992

Bericht door disco1992 »

op de site van rdw staat ook standaard erg veel informatie over gas inbouwen enzo.

ben momenteel bezig met een 110 om van gas te voorzien !
staat al wel op kenteken gelukkig dus kan er zo in

daarna volgt er een rang erover waar gas in moet ook al op kenteken

zie de rdw site even www.rdw.nl

disco1992
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Ok Bart,

Dit is wat de RDW zegt [www.rdw.nl]
Dit is wat Vogels zegt [www.vogelsautogas.nl]

De info van Vogels is een mooie praktische samenvatting van die van de RDW.

groeten
Wim Janssen
paul

Bericht door paul »

ja ik vanmorgen de rdw gebeld en had uiteindelijk een keurmeester aan de lijn en
die zei inderdaat dat de vulslang niet ouder dan een jaar mag zijn en van
tank moet je een certificaat hebben en die kan je van internet halen .
en voor de rest alles degelijk monteren .
heeft iemand nog tips

groet paul
Kai Wissink

Bericht door Kai Wissink »

Dag Paul,
Net m'n RRC laten keuren bij t rdw voor Ned. kenteken.
Auto stond op Frans kenteken incl gas, dus geen probleem!
Auto keuren zonder gas op kenteken, dus om laten keuren moet je slang van vul mond tot tank niet ouder zijn als 1 jaar en het systeem moet voldoen aan type goedkeuring die begint met: R67 - 01 alles anders dan dat was fout werd me gezegd..

Groet en succes
paul

Bericht door paul »

ik kan een gasinstallatie voor 300 euro krijgen ,.vind ik wel wat veel er moet dan nog een mengstuk bij voor mijn weber carb
en een vulslang dat is ook 150 euro denk ik . dat is dus 450 voor 2dehands en 650 nieuwe met een goede beschrijving
en een tank certificaat en alles 100% nieuwe en compleet

waar doe ik goed aan

groet paul
Bart van Dessel

Voor dat verschil ging ik absoluut voor nieuw spul, als voor die prijs ook alles erbij zit. Nieuw spul monteren werkt veel fijner. Met een gebruikte set kom je altijd wel weer wat tekort en moet je weer gaan bellen en wachten.

Gr, Bart
Joost-SIIa

Bericht door Joost-SIIa »

Afgaande op de prijs is het die set van de lpgonderdelenshop uit Opmeer. Laatst ook opgehaald en ingebouwd (in een VW T3) , nou die is zeer compleet, maximaal waar voor je geld, zelfs probleemloos tank nog omgeruild voor een van 100L. Alles nieuw, het enige geklooi is te bepalen wat waar moet komen te zitten, dus...

Grtz, Johan
paul

Bericht door paul »

nou mooi te horen dan heb je voor niet al te veel geld een nieuwe gasinstallatie.
is het allemaal goed zelf te doen als je een beetje handig bent ???

groet paul
Joost-SIIa

Bericht door Joost-SIIa »

In die VW T3 heb ik een dag besteedt aan het plaatsen van de tank ( maar dat lag aan de vele holle ruimten die de T3 had en de bouten van het tankframe moeten zichtbaar zijn. ) en de vul-opening buiten ( dwz zorgen dat je niet in een 'spant' uitkomt die verstopt zit achter de betimmering).
Vervolgens heb ik adhv de inbouwbeschrijving ( die op zich ook goed is ) nieuwe schetsen ( hebben? , stuur pm ) gemaakt en heeft m'n zoon (18 jr, was zijn bus) de verdamper, overige afsluiters, slangen en electra gedaan. Was in 1 keer gasdicht ( getest met zeepsop na 10L tanken ), en starten lopen. Fijnafstelling en keuring moet nog.
In m'n 88 heb ik een 70L tank dwars achterin tussen de wielkasten, dat is dus een actie-radius van 270 km bij 80% vulling.
In m'n 109 heb ik een grotere tank gezet. Ook tussen de wielkasten maar net even anders. Gat in de vloer gezaagd, steunen aan chassis gelast, en uitsparingen in de wielkasten ( want daar zit direct achter het tussenschot alleen loze ruimte ), tank staat dus lager direct op chassis. Verder weer netjes afgewerkt ( appendagekast op de tank moet zichtbaar en bereikbaar blijven ) op wielkasthoogte, t'is maar een idee. Grtz. Johan.
Bart van Dessel

Krijg jij wel klaar, is een leuke bezigheid. Het prikbord is ervoor om je te helpen. Jammer dat Dennis101 al heeeeel lang op vakantie is, want die weet het verreweg het beste van ons allemaal

Gr, bart
Plaats reactie