auto uit Zwitserland halen.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robert

auto uit Zwitserland halen.

Bericht door Robert »

beste prikkers,

Ik ga as woensdag naar Zwitserland om een 110 op te halen. Wagen heeft geen zwitsers kenteken, maar nog wel de orginele engelse papieren. Alles is volgens de verkoper (officieel bedrijf) aanwezig.
Maar... Zwitserland maakt geen deel uit van de EU. Waar loop ik tegenaan of moet ik rekening mee houden als ik de auto op haal.
Ik hoop een oprijdwagen te kunnen regelen, zodat ik niet hoef te rijden. Zou wel kunnen, technisch gezien dan, maar exportplaten kunnen alleen Zwitsers kopen.
Wie heeft er ervaring mee?

Groeten Robert
Roy Bruurs

Re: auto uit Zwitserland halen.

Bericht door Roy Bruurs »

Zwitserland valt buiten de EU, MAAR wel weer voor de bpm regeling binnen de EU dus daar zit je niet mee.

Echter zit er een engels kenteken/ papieren bij dus dat moet totaal geen probleem vormen. zolang alles klopt aan de auto en papieren kloppen dan is er niks aan de hand.

Veel succes met je 110 in iedergeval.
Reeg Rover

Bericht door Reeg Rover »

Hoi Robert,

Ik zou met de benodigde info van je LR naar een douane expediteur gaan en deze om advies vragen.
Gaston Schul heeft mij perfect geholpen, alleen ben ik er pas naderhand naar toe gegaan.
Als je er dus van te voren naar toe gaat, kan je dat zeker van pas komen.

Groeten Reeg
mathijs-lr

Bericht door mathijs-lr »

hoi Robert,

Ook buitenlanders kunnen Zwitserse exportplaten kopen, maar hier heb je niets aan, want je 110 staat op Engels kenteken.
Als hij geen apk (mot) heeft kun je officieel eigenlijk ook niet over de weg naar huis rijden, vanwege de verzekering. (of ze moeten het accepteren) Trailer of oprijwagen is dan handiger.

mvg Mathijs
Bareld

Bericht door Bareld »

Hij staat op Engels kenteken dus is het gewoon een Engelse auto.
Of hij nou in Zwitserland of in Duitsland of in Nederland staat maakt niet uit.
Je importeerd niet uit Zwitserland maar uit Engeland dus daar moet je de procedure op af stemmen.
Plaats reactie