Slecht starten en afslaan

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter RRV8

Slecht starten en afslaan

Bericht door Peter RRV8 »

Hallo,

Mijn Range 3,9 uit 1990 heeft sinds een paar dagen last van slecht starten. En als deze eenmaal loopt dan lijkt er niets aan de hand. Wanneer je gas geeft onder het rijden dan slaat de motor af. Het volgende heb ik al gecontroleerd:
Hij krijgt brandstof (benzine);
Bougies vonken;
Vacuum vervroeger werkt;
Haal je de stekker uit de luchtmassa meter er uit, dan slaat hij meteen af;
De motor lijkt aan te willen slaan maar doet dat na meer dan een minuut starten. Af en toe maakt hij wel een arbeidsslag tijdens het starten.

Wat zou hier van de oorzaak kunnen zijn? Voor komende vrijdag heb ik al een afspraak staan bij de garage, maar het zou natuurlijk leuk zijn om voor die tijd al de oplossing te hebben. Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?

Alvast bedankt!

groet, Peter
hein de kort

Re: Slecht starten en afslaan

Bericht door hein de kort »

Ha Peter,
Heb laatst met m"n 3.9 efi ongeveer hetzelfde gehad.
Na van alles vervangen en gecontroleerd te hebben zonder duidelijke verbetering uiteindelijk een flesje
brandstofsysteem reiniger in de tank gedaan.
Het was net Christine van Stephen King.
Na iedere kilometer ging ie beter lopen, alleen liep de teller niet terug.
Spul is bij iedere automaterialenzaak te koop voor een paar euro, misschien het proberen waard.
Als het niet helpt alle slangen controleren op verstoppingen, met remmenreiniger kijken of ie ergens valse lucht zuigt.
Heb via de engelse 4x4 site een manual gekregen hoe het efi systeem te testen.
Als je intresse hebt hoor ik het wel.
Groeten, Hein
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Hoi Hein,

Ik heb wel interesse in deze manual voor het EFI systeem. Kan je deze mailen naar tvhoek at hotmail . com ?

Bedankt,
Tom
Peter RRV8

Hein,

Dank voor de tip! Ga ik zeker proberen. Als dat niet lukt dan maar het EFI systeem verder testen.

Groet, Peter
Peter RRV8

Vandaag belde de garage. Ze kunnen het niet vinden. Compressie is goed. Denken nu dat het een slechte verbinding ergens is... Tja. Waar moet je dan beginnen.
hein de kort

Bericht door hein de kort »

je hebt een pb.
Plaats reactie