2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op de p
-
berrys2a
2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op de p
Zoals de kop al zegt ga ik een 2.5 N/A in een series bouwen. Nu weet ik dat hier enorm veel over geschreven is maar ik kan dus met de zoekfunctie helemaal niks
terug vinden. Misschien mijn onhandigheid.
Waar moet ik op letten.
Ook ga ik een compleet nieuwe draadboom kopen. is het dan verstandig om een 2.25 dieselboom of maar meteen een 2.5N/A boom aan te schaffen?
Groet
Berry
terug vinden. Misschien mijn onhandigheid.
Waar moet ik op letten.
Ook ga ik een compleet nieuwe draadboom kopen. is het dan verstandig om een 2.25 dieselboom of maar meteen een 2.5N/A boom aan te schaffen?
Groet
Berry
-
Roy Bruurs
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
Meen dat je 1 motorsteun moet veranderen om het passend te krijgen
zou een boom van een 2,5N/A doen of je moet een draad bijtrekken voor de afsluiter van de pomp
zou een boom van een 2,5N/A doen of je moet een draad bijtrekken voor de afsluiter van de pomp
-
VeeTee
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
[landrover.startpagina.nl]
-
paulus-109
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
berry,
in een notedop:
- motorsteun rechts an je oude blok links op de 2,5 na schroeven.
wel even goed kijken welke boutgaten, meen de achterste 2
- na steun links gebruiken om rechts op het chassis te lassen
- steun rechts dus van chassis halen ivm de 2,5 brandstofpomp.
als je net als ik een 2,5 na van een leyland daf hebt hoeft dit niet!
- accusteun weghalen.
- bedrading van de 2,25 is gewoon bruikbaar enkel een schakeldrad voor de stopsolenoide aanleggen. als je een benzine 2,25 hebt kan je de ontstekingsdraad voor de solenoide pakken.
ik heb de rechter 2,5 na steun aangepast aan de hoek van de chassissteun zodat de
motorsteun netter zit, dus opengeslepen uitgebogen en weer gelast.
leuke klus hoor
in een notedop:
- motorsteun rechts an je oude blok links op de 2,5 na schroeven.
wel even goed kijken welke boutgaten, meen de achterste 2
- na steun links gebruiken om rechts op het chassis te lassen
- steun rechts dus van chassis halen ivm de 2,5 brandstofpomp.
als je net als ik een 2,5 na van een leyland daf hebt hoeft dit niet!
- accusteun weghalen.
- bedrading van de 2,25 is gewoon bruikbaar enkel een schakeldrad voor de stopsolenoide aanleggen. als je een benzine 2,25 hebt kan je de ontstekingsdraad voor de solenoide pakken.
ik heb de rechter 2,5 na steun aangepast aan de hoek van de chassissteun zodat de
motorsteun netter zit, dus opengeslepen uitgebogen en weer gelast.
leuke klus hoor
-
berrys2a
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
Hoe zit het met de uitlaat? die kan ik gewoon van een series houden of moet deze vervangen worden voor een dikkere diameter?
-
roderiquez
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
[landrover.startpagina.nl]
zie ook mijn posting daaronder met handige tips
zie ook mijn posting daaronder met handige tips
-
paulus-109
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
2,25 dieselspruitstuk nemen dan past de standaard diesel uitlaat gewoon.
pas als het een td is moet je naar een andere diameter
paul
pas als het een td is moet je naar een andere diameter
paul
-
berrys2a
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
Om even terug te komen op de draadboom!
Waar zou ik die het beste kunnen halen?
Ik ben me wat aan het orienteren maar zie door de draadbomen de bos niet meer
Waar zou ik die het beste kunnen halen?
Ik ben me wat aan het orienteren maar zie door de draadbomen de bos niet meer
-
D&G
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
Ik zou het lekker origineel,houden, gewoon een 2,25 benzine erin. hoef je ook niet te klooien aan je gegalvaniseerde chassis. Doodzonde!
En de kabelboom van een 2a is erg simpel. Dus als je de originaliteit verziekt met een 2,5 N/A kan je net zo goed zelf wat fabrieken en met Ikea spiraalband bundelen.
Ik heb voor Captain Slow een hele mooie bij Landro besteld, kost wel wat maar is 100% oké
Op de doorverbinders na, maar daar heb ik er nu zat van!
Gerard
En de kabelboom van een 2a is erg simpel. Dus als je de originaliteit verziekt met een 2,5 N/A kan je net zo goed zelf wat fabrieken en met Ikea spiraalband bundelen.
Ik heb voor Captain Slow een hele mooie bij Landro besteld, kost wel wat maar is 100% oké
Op de doorverbinders na, maar daar heb ik er nu zat van!
Gerard
-
Tinus
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
Ik weet het niet cker maar volgens mij verkoopt Budget draadbomen in delen dus alleen het voorste deel bv.
Ik zou alleen voor de 2,5NA geen nieuwe draadboom aanschaffen, volgens mij zitten er aan de motor maar een paar draden:
- Stop-solenoide
- Gloeidraad (checken welke je hebt, serie of parallelle gloeistiften)
-Dynamo + en - (- is een gevlochten stalen welke naar het chassis gaat)
-Dynamo controlelampje (was ook iets mee)
-Startmotor + en - (- idem als dynamo) en een startdraad vanaf contactslot om solenoide te bekrachtigen.
-Temperatuursensor
-Oliedruksensor. (evt. ook oliedrukmeter)
Kun je allemaal zelf aanleggen als je ze al niet hebt in een serie.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cdca70db69a48c05be987eccb1a90bec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14732121, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b8d14f1dd27d6d84415aa6bd21bcbe22', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14732121, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik zou alleen voor de 2,5NA geen nieuwe draadboom aanschaffen, volgens mij zitten er aan de motor maar een paar draden:
- Stop-solenoide
- Gloeidraad (checken welke je hebt, serie of parallelle gloeistiften)
-Dynamo + en - (- is een gevlochten stalen welke naar het chassis gaat)
-Dynamo controlelampje (was ook iets mee)
-Startmotor + en - (- idem als dynamo) en een startdraad vanaf contactslot om solenoide te bekrachtigen.
-Temperatuursensor
-Oliedruksensor. (evt. ook oliedrukmeter)
Kun je allemaal zelf aanleggen als je ze al niet hebt in een serie.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cdca70db69a48c05be987eccb1a90bec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14732121, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b8d14f1dd27d6d84415aa6bd21bcbe22', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14732121, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Oscar
Re: 2.5 N/A inbouwen! maar kan de draadjes niet terug vinden op
Waarom niet gewoon kijken of de draadboom die nu op die 2,5n/a zit bruikbaar is?
Die is waarschijnlijk niet oud..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2011 23:32 door Oscar.
Die is waarschijnlijk niet oud..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2011 23:32 door Oscar.