Aanpassingen remsysteem 110 - gaat dit werken?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander van Beek

Aanpassingen remsysteem 110 - gaat dit werken?

Bericht door Sander van Beek »

Ik wil mijn 110 gaan voorzien van schijfremmen rondom, en wil daarom de achteras vervangen door die van een td5. Nu heb ik begrepen dat schijfremmen meer druk nodig hebben dan een trommelrem, dus dat het slim is de hoofdrem cylinder te vervangen door een sterkere. De setup die ik voor ogen heb is als volgt:

- vooras van een 200tdi (model remklauwen met dubbele cylinder)

- achteras van een td5 (met schijfremmen - model remklauwen met een enkele cylinder)

- hoofdremcylinder van een td5. De hoofdremcylinder heeft 3 aansluitingen, twee voor een een achter. Dat is dus anders dan bij de originele 200tdi setup die er een voor en een achter heeft. De leidingen pas ik hier op aan, dus beide remklauwen voor krijgen een eigen leiding.

Kan iemand me vertellen of dit een goede opstelling is (werken doet hij vast wel) ? Hoe kan ik evt berekenen of de druk voldoende is, en kan het nodig zijn te zorgen voor een remkrachtverdeler die zorgt dat er voor eerder geremd wordt dan achter? Alle tips zijn welkom
bowy

Re: Aanpassingen remsysteem 110 - gaat dit werken?

Bericht door bowy »

Dat gaat prima werken. Wel zou ik ook het verdeelblok van een TD5 monteren.

Je kunt ook je bestaande hoofdremcilinder laten zitten, theoretisch kun je problemen krijgen in de praktijk zijn die echter niet aanwezig.

Gr Bowy
Puffino

Re: Aanpassingen remsysteem 110 - gaat dit werken?

Bericht door Puffino »

EEN achter is max, omdat je ook maar EEN g-valve hebt. Die moet je wel gebruiken ja.

Theoretici zullen je weerhouden, practici schijnen erg tevreden.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Plaats reactie