Hallo mede landrover liefhebbers,
Ik heb een 88 SIIID uit 1977, en sinds deze week reageert het voorgloeien anders, ik denk dat hij niet meer voorgloeit namelijk.
Eerste ging na ca 5. seconden het voorgloeilampje branden en dan startte ik door en liep hij na een slag van de startmotor.
Nu gaat het voorgloeilampje niet branden , ook niet na 15 seconden, en moet ik echt doorstarten om hem aan de praat te krijgen.
Slechte gloeibougies, of kapotte voorschakelweerstand??? Ik heb het nog nooit aan de hand gehad.
Graag ervaringen en meetwaarden voor wat ik moet meten als ik mijn voltmeter aansluit op het een en ander.
Ik ben benieuwd wie er met antwoorden komt.
Groetjes
Geert 88 SIIIDiesel
Voorgloeiprobleem
-
AadG
Re: Voorgloeiprobleem
Hoi Geert
Als ik in het schema kijk voor de 12 volt diesel uitvoering zitten de gloeistiften in serie geschakeld.
Het lampje van het voorgloeien zit hier dan ook weer mee in serie naar het contactslot.
Alleen zit er een weerstand over het controlelamje heen.
Mij lijkt het makkelijkste om eerst eens bij de eerste gloeiplug te gaan meten of je daar spanning krijgt tov massa.
Zo ja is er waarschijnlijk een gloeikaars overleden.
Als ik in het schema kijk voor de 12 volt diesel uitvoering zitten de gloeistiften in serie geschakeld.
Het lampje van het voorgloeien zit hier dan ook weer mee in serie naar het contactslot.
Alleen zit er een weerstand over het controlelamje heen.
Mij lijkt het makkelijkste om eerst eens bij de eerste gloeiplug te gaan meten of je daar spanning krijgt tov massa.
Zo ja is er waarschijnlijk een gloeikaars overleden.
-
AadG
Re: Voorgloeiprobleem
Hoi Geert
Als ik in het schema kijk voor de 12 volt diesel uitvoering zitten de gloeistiften in serie geschakeld.
Het lampje van het voorgloeien zit hier dan ook weer mee in serie naar het contactslot.
Alleen zit er een weerstand over het controlelamje heen.
Mij lijkt het makkelijkste om eerst eens bij de eerste gloeiplug te gaan meten of je daar spanning krijgt tov massa.
Zo ja is er waarschijnlijk een gloeikaars overleden.
Als ik in het schema kijk voor de 12 volt diesel uitvoering zitten de gloeistiften in serie geschakeld.
Het lampje van het voorgloeien zit hier dan ook weer mee in serie naar het contactslot.
Alleen zit er een weerstand over het controlelamje heen.
Mij lijkt het makkelijkste om eerst eens bij de eerste gloeiplug te gaan meten of je daar spanning krijgt tov massa.
Zo ja is er waarschijnlijk een gloeikaars overleden.