probleem met starten en lopen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sander

probleem met starten en lopen

Bericht door sander »

Hallo,

ik heb een probleem het gaat over een RRC '86 3.5 EFI


Bougies vervangen, hierna liep de wagen zeer slecht
bij een warme motor wil de auto afslaan.
Hierna de oude bougies terug geplaats. Het probleem bleef aanhouden.
bij een koude motor loopt de wagen en bij een warme motor slaat deze af.
Ik hoorde volgens mij toen de auto liep een soort aanzuiggeluid bij de deksel waar de lucht inlaat zit.
De luchtslang afkomstig van de luchtfilter zat op dat moment goed vast. De auto sloeg toen af. Hierna kreeg ik de motor niet meer aan de praat. Bougies eruit gehaald, deze waren geheel zwart. Schoon gemaakt en terug gezet nog steeds wil de auto niet starten.
De ANWB laten komen. Deze heeft gezien dat er een vonk komt, benzine/gas toevoer is goed en er is lucht. Ook op remreiniger start de auto niet. Compressie gemeten op cilinder 2 (rechterzijde gezien vanuit de auto)die was minder dan 1. De man van de anwb vond de start motor erg licht rond draaien, daarom had ie de compressie gemeten.
De auto is naar de garage gegaan. Daar hebben ze op cylinder 3 en 4 (rechterzijde gezien vanuit de auto) weer compressie gemeten die was 2 x 10. Ik vraag mij nu af of de anwb wel goed heb gemeten.
Nu kan de garage de auto niet verder nakijken, volgens eigen zeggen te druk.
Weet iemand wat het probleem kan zijn, Ik heb de bougies 1 voor 1 vervangen zonder alles los te halen dus de volgorde moet goed zijn.
bas88pickup

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door bas88pickup »

Zit bij de LMM wel alles goed vast, zwarte bougies klinkt als teveel benzine en te weinig lucht. Als ze (de anwb) hebben gemeten op cyl 2, en daarna bij de garage op 3 &4, dan kan er goed gemeten zijn door de anwb, immers nummer 2 is toch niet opnieuw gemeten, of mis ik iets?

Ik begrijp dat ie voor het vervangen van de bougies wel goed liep? Dan is er zeker iets los getrokken wat niet moest.
Roel

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door Roel »

QuoteIk hoorde volgens mij toen de auto liep een soort aanzuiggeluid bij de deksel waar de lucht inlaat zit
Lijkt me dat je ergens een vacuumslang hebt losgetrokken. Zeker omdat er voor de bogiewissel geen problemen waren.

En idd, waarom niet alle cilinders meten, dat weet je echt iets. Want is de compressie nu alleen op de 2e slecht/minder?

Ze moeten het wel erg druk hebben al ze geen tijd hebben om alle cilinders ff te meten. Het is notabene een benzine, dus veel werk is het niet. klinkt mij als dat ze geen tijd willen maken

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
sander

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door sander »

Roel Schreef:
-------------------------------------------------------

> Lijkt me dat je ergens een vacuumslang hebt
> losgetrokken. Zeker omdat er voor de bogiewissel
> geen problemen waren.


als ie geen vacuüm heeft start ie dan helemaal niet ?
Frank 110V8

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi,

Heb je toevallig de rotor vervangen? er zijn slechte in omloop die een gelijk probleem veroorzaken. deze hebben minimale speling op het koperen stripje.

Groet Frank
sander

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door sander »

Frank 110V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Heb je toevallig de rotor vervangen? er zijn
> slechte in omloop die een gelijk probleem
> veroorzaken. deze hebben minimale speling op het
> koperen stripje.
>
> Groet Frank


nee niet vervangen
richard78

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door richard78 »

Ik heb wel eens een benzine gestart met een paar slangetjes los van de lucht inlaat en deze starte en liep erg slecht. Ik zou daar idd even naar kijken. Kijk ook evne of je ergens een compessie meter kan lenen. Er is vast een prikker in de buurt die er eentje heeft. Anders zijn ze niet heel erg duur. Dan kan je zelf even de compressie meten en dan weet je het zeker.

Maar gezien alles het deed voordat je de bougies wisselde zal ik daar ergens het probleem zoeken. Dus idd iets losgetrokken of verkeerd aangesloten.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('233d83e51aa97b8bfa8a88ab7daac965', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14677157, 600, 600, 'Loading image ...', false);
arend

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door arend »

vonk is er ook op de bougies?
wat voor bougiekables heb je koolstofkern, als je die hebt en je buigt ze te veel is het wel niet, wel niet, check dat even, als er gas is of zelfs remreiniger en een vonk MOET hij wat doen, al is het maar een plofje, check eens de kabel die in de bobine gaat, wil nog wel eens net even losgetrokken worden als je onde motorkap wat lostrekt en deze net even aanraakt , wil hij mooi niet aanslaan.
succes
en ahg even een condensatro tussen je bobine en de massa, hoeft neit in de ontsteking mag er ook buiten, kan het ook zijn....
arend
sjeroens

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door sjeroens »

Ook met een lage/ slechte compressie moet ie starten. Ik zou alle "stromen" stap voor stap nalopen, Lucht, benzine, electra.
In welke omgeving woon je?
Groet,
Jeroen
Gerrit

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door Gerrit »

Als je de geschiedenis bekijkt zoals je beschrijft.
motor loopt goed
Bougies vervangen
motor loopt slecht
hier is iets fout gegaan
Zitten je bougie kabels wel op de juiste cilinders?????
Zou nog eens compressie meten op alle cilinders

Succes, groetjes Gerrit
radboud

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door radboud »

Bougies wel op de juiste elektrodeafstand gechecked voordat je ze erin draaide?
Nieuwe bougies hebben geregeld niet de juiste afstand en dan kan hij slecht of helemaal niet lopen
(bij te grote afstand)

gr Radboud
sander

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door sander »

bedankt voor reacties

alles vernieuwd verdeelkap, kabels. nog steeds niet starten, wel vonk

uiteindelijk bleek het de rotor te zijn. Deze vernieuwd en starten en lopen
gelukkig werkt ie weer
Rickske

Re: probleem met starten en lopen

Bericht door Rickske »

Eigenlijk altijd als je je kap vervangt oko de rotor vernieuwen dus!

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b3c5c83c3b1889eb76d3079cc55320c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14690859, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Plaats reactie