Waar koop je een X-eng handrem.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Menno SIII 109 & 130 HCPU

Waar koop je een X-eng handrem.

Bericht door Menno SIII 109 & 130 HCPU »

in nederland dan wel te verstaan???
Gert-Jan

Re: Waar koop je een X-eng handrem.

Bericht door Gert-Jan »

Bij Janssen dus.
Menno SIII 109 & 130 HCPU

Bericht door Menno SIII 109 & 130 HCPU »

ja had ik net gebeld. daar kost hij incl verzenden ongeveer 350 euro en in engeland staat hij op de site voor 250 pond maar dan is hij nog niet verstuurd..

wat is wijsheid?
Grey110

Bericht door Grey110 »

Ik heb de rem vorig jaar via X-eng besteld, verzendkosten vielen wel mee.

Een tip:
Leden van lr4x4.com krijgen 10% korting.
Zoek naar een post van Simonr op lr4x4 en volg de instructies voor de korting.

Martin
Puffino

Bericht door Puffino »

ik heb hem er ook vandaan en de verzendkosten waren erg laag, relatief dan. 25 euri of zo. Let wel dat het pond 1,20 kost die kant op, dus met 250 pond kom je al aardig in de buurt van Janssen's prijs hoor.

En als het WEINIG scheelt, haal hem dan hier als je hem af kunt halen of zo.

Let op dat je niet de eerste serie krijgt maar de tweede. Als er niet al een nog hogere versie van is. En schrik niet als het papiertje er bij WEL van serie 1 is, waarbij gesproken wordt over het kitten van het blokje. Tegen het trillen en daarmee maken van herrie.

Latere modellen maken geen herrie en dat kitten is niet nodig bij die latere.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Thimo

Bericht door Thimo »

Volgens mij heb je dit weekend 10% korting i.v.m. de opendag ( zie elders op de prik ).

Mvg Thimo.
Arjan.

Bericht door Arjan. »

Of hier
www.barten4x4products.nl

Gr Arjan
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Je kan hem gewoon bij mij bestellen. Ik hanteer gewoon de RRP (recommended retail prices), die er in de UK voor staan.

Dus UK price, is NL price.

Info:

info *at* lemmens-engineering *punt* nl

Groeten, Ruud
Edward

Bericht door Edward »

Hoe bevalt deze rem? Want vooral over de eerste serie heb ik weinig goeds gehoord, dus ik zit nog steeds de kat uit de boom te kijken.
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

De eerste serie rammelden de remblokken nog wel eens en dat was niet optimaal. Er is een modificatie geweest en nu werken de systemen aanmerkelijk beter en een stuk geruislozer.
Voordeel is o.a. dat je aandrijflijn een kilo of 5 lichter wordt, qua draaiend gedeelte en je hebt geen rommel meer die in je trommel gaat zitten.

Groeten, Ruud
Gert

Bericht door Gert »

Daar heb ik toch twijfels bij. De beschermbeugel bij dit model is toch wel erg dik, en dat zal al snel aantikken in kilo's. Ook de remschijf zal niet licht zijn, en misschien komt deze wel in de buurt van een trommel. Helaas kan ik het niet wegen, maar ik zou mij niet te snel laten overtuigen.
tijdrovers

hydraulische handrem

Bericht door tijdrovers »

ik heb wel eens gedacht om een remklauw van een kleine auto te gebruiken
en een oude remtrommel afdraaien als remschijf.
zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper zijn, maar ben nog niet zo ver!

henri
Puffino

Bericht door Puffino »

Haha, dat gewicht daar zou ik me nog het allerminst druk om maken.

Maar je staat als een huis als je hem eenmaal hebt afgesteld, en dat dan ook eindeloos lang zonder bijstellen en/of schoonmaken.

De pruisten onder ons zeggen altijd dat de originele handrem prima KAN zijn maar de IS dat ook gewoon en BLIJFT dat.

Ik schreef al dat die eerste serie (is die nog wel ergens te koop??) rammelende blokken had en dat maakte zo veel herrie dat er een tweede kwam welke dat probleem niet meer heeft. Ik hoor niets irritants in elk geval.

En sta op supersteile helligen rotsvast.

SUPER ding.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Arjan.

Bericht door Arjan. »

Gert Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar heb ik toch twijfels bij. De beschermbeugel
> bij dit model is toch wel erg dik, en dat zal al
> snel aantikken in kilo's. Ook de remschijf zal
> niet licht zijn, en misschien komt deze wel in de
> buurt van een trommel. Helaas kan ik het niet
> wegen, maar ik zou mij niet te snel laten
> overtuigen.

Gert,
De beugel draait niet mee rond dus hoef je niet bij de aandrijfing mee te rekenen.

Het ramelen is op te lossen als je de blokjes met koper vet monteert.
En dan blijft er natuurlijk de vraag over is het nodig om zoveel geld te steken in een hand rem?

blijft natuurlijk wl een goed produkt.

gr Arjan.

Gr Arjan
Gert

Bericht door Gert »

Dat bedoelde ik ook Arjan, gewicht lijkt mij niet zo'n voordeel.

Trouwens, zou iemand mij eens kunnen uitleggen wat dat rammelen nou inhield?

Begrijp ik goed dat de remblokken niet vast zaten aan de klauw, maar dat ze "zweefden" in een uitsparing van de remklauw?
Edward

Bericht door Edward »

Gewicht interesseert mij niet. Betrouwbaarheid en probleemloosheid wel. Ik heb al een paar keer gezeik gehad met de originele en hij is op de valreep vd garantie al eens compleet vervangen omdat hij bloedheet was geworden doordat hij helemaal vol zat et modder en troep en toen 260km over de snelweg mocht draaien.

Laatst liep ie ook weer aan en ik heb hem u iets terug gesteld en schoongemaakt, maar als ie weer aan vervanging toe is en ik het zelf mag betalen geef ik m'n geld liever uit aan iets dat wel werkt.

Heb ook al gekeken naar een hydraulische handrem op de achterwielen. Maar ik ken mezelf; daar ga ik geheid misbruik van maken in het bos en ik ben bang dat dat nog meer stukken gaat geven.
Puffino

Bericht door Puffino »

Zo te lezen moet jij aan de X-eng brake.... ;-)

De geen gezeik-rem die het gewoon doet.
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

ik wil niks anders meer. Heb hem onder mijn vorige defender vandaan gehaald en onder degene gezet die ik nu heb. Stelt een heel stuk makkelijker en staat idnerdaad als een huis. Ook in frankrijk op een stijle afdaling of klim geen enkel probleem. Durf heb zo een nacht te laten staan
Plaats reactie