webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijfremm

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wim kerpel

webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijfremm

Bericht door wim kerpel »

dit ter informatie voor iedereen die er nog voor staat. als ik iets niet helemaal goed doe, zeg het dan AUB ik ben ook maar een leek.

[picasaweb.google.com]

kijk ook naar het begin:

[picasaweb.google.com]

[picasaweb.google.com]

veel kijk en leer plezier,

wim kerpel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2011 16:08 door wim kerpel.
Puffino

Betere link

Bericht door Puffino »

Zo werkt ie wel

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
noudje

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door noudje »

Hallo Wim,

Ziet er errug mooi uit. En idd tijdje geleden heb ik een link naar je door gestuurd.

Suc 6 Grr noudje
luc.b

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door luc.b »

Te gek, mooie reportage !!!

suc6 met de laatste loodjes

Vriendelijke groet

Luc

def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b

[www.finaldrive.nl]
Frans Bonnes

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door Frans Bonnes »

In de gauwigheid heb ik 2 dingen gezien.

Ontluchten van zo te zien de achterremmen zal moeilijk worden, ontluchtingsnippel zit niet op het hoogste punt.

En het deksel van de salisbury as is niet best meer, vul/niveauplug zit er veel te diep in.
Nog eventjes en hij valt erin.

fb
Mud Machine

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door Mud Machine »

Remklauwen zitten inderdaad verkeerdom (L en R verwisseld).
Verder gebruik je wel erg veel vet. Let er wel op dat je de voorgeschreven aanhaalmomenten met 20% verminderd als je vet op de bout smeert. Dat moet ivm de verminderde wrijving (simpel gezegd komt er een groter deel van de kracht in de bout te zitten en niet in wrijving tussen bout/moer).

Slecht idee om vet onder aan je veren te smeren. Straatvuil (zand) blijft zo plakken en krijg je moeilijk schoon. Ook tussen naaf en remschijf hoort geen vet.
Heel creatief dat trespa maar ik denk dat het niet veel zal bijdragen in de geluidsreductie. Beter is dik/zwaar rubber.

Kit als borging aan een bout is ook niet juist. Daarvoor gebruik je borgmiddel. Je hebt ook middeltjes die beide doen. Klein beetje is voldoende. Aan die bout in je fotoreportage zit veel te veel.

Verder, succes met je project. Mooie oplossing voor de achterbalk.
wim kerpel

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door wim kerpel »

allereerst dank voor de complimenten en de opmerkingen.

remklauwen verkeerd om: ik denk dat je gelijk hebt, maar ik ga er vanuit dat de nippel altijd tegenover de inlaat (leiding) zit, waardoor de vloeistof de lucht voor zich uit drukt naar de nippel, ik denk dat het opstijgen van de lucht hier niet echt aan de orde is. of heb ik dat mis??

vet aan veren: bij het demonteren heb ik gezien wat het vocht er tussen onderkant van de veer aan kan richten, als je dat tegen wil gaan, moet je het vet houden. vet wat nu te zien is zal ongetwijfeld vuil aantrekken, maar het zou wel erg goed vet zijn als dit in ons klimaat na een jaar rijden nog steeds plakt.

trespa: zwaargeluid (motor geluid) hou je inderdaad teken met zwaar materiaal, rubber of in mijn geval trespa. trespa is rotvrij en heeft met een geringe dikte veel massa. ook kan je in/aan trespa nog wat bevestigen (schroeven). de dikte van het schutbord vind ik niet echt zware kwaliteit te noemen, ook mijn vloerplaten/zitbak e.d. ga ik bekleden. daar waar geen dashbord e.d. komt, wordt het trespa bekleed met sterk absorberend materiaal. in de motorruimte wordt ook absorberend materiaal aangebracht. dit lijkt mij de beste actie om een defender stil te krijgen.

misschien is nu e.a. duidelijker.
grt wim
Mud Machine

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door Mud Machine »

Remklauwen moet je toch echt omwisselen. Nippel zit nu op het laagste punt. Lucht en vervuiling zal je er niet zo makkelijk uitkrijgen. Omdraaien is toch zo gebeurt.

Dat vet wordt toch wel tussen de veer en de schotel uitgeperst. Je kunt ook gegalvaniseerde veerschotels monteren. Of ze na een tijdje vervangen. Simpel en kost weinig. Dat zand wat aan het vet blijft plakken zal echter meer schade aanrichten (schuren) dan een beetje roest, dat wordt vanzelf weggeschuurd door de veer.

ik denk dat het Trespa (omdat het zo hard is) weinig demping zal brengen. Het zal eerder als een klankkast fungeren omdat het zo hard is. Het geleid de trillingen dus heel makkelijk en zal vanwege het grote oppervlak als een klankbord fungeren. Het heeft dus geen dempende eigenschappen als dik rubber. De demping zal dus komen van het absorberende materiaal dat je er nog op aanbrengt.
wim kerpel

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door wim kerpel »

OK omdraaien is wel zo gebeurd, als mijn leiding maar lang genoeg is.
volgens mij kunnen de voorklauwen ook wel eens verkeerd zitten (3 nippels per klauw) kan jij dat zien op de foto?

graag jou reactie
Mud Machine

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door Mud Machine »

Aan foto 85 te zien wel. De ontluchtingsnippels moeten boven zitten en de aansluiting voor de leidingen onder. Zie ook je foto van de remklauwen op de Discovery vooras.
Bram109

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door Bram109 »

Zie foto 54. Ik vraag me af hoe je nu de deuren gaat afstellen.

Bram.
wim kerpel

Re: webalbum bijgewerkt, restauratie 110 (RHD naar LHD en schijf

Bericht door wim kerpel »

OK ik ga voor en achter veranderen. ik had alleen gekeken naar de makkelijkste weg voor de remleidingen. bij de disco zaten de leidingen toch niet voor niets aan de onderkant bedankt voor je inbreng!

bram wat de deurafstelling betreft, die hoop ik te vinden in de aansluiting deur/scharnier. ik hoop dat daar ruimte op zit.
Plaats reactie