lightforce

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
bouwallrounder

lightforce

Bericht door bouwallrounder »

goeieavond,

Ik heb nu een jaar 4 lightforce 140 lampen op mijn imperiaal, maar ben er niet tevreden over. In de eerste maand stond er in 1 lamp al zoveel water dat daar gerust een goudvis bij kon. Door dat water is de blaker helemaal dof. De anderen volgden met dofheid,(geen water gehad)
En alle lampen zijn inmiddels vervangen(stuk)( 75W halogeen steek, met van die lullige pennetjes )
Wat zijn wel goede lampen met veel licht. (geen aquariumtypes, ik ben niet zo dol op vis)

Grt Erik
Mud Machine

Re: lightforce

Bericht door Mud Machine »

Set verstralers van een goed merk (bv Hella) met een xenon setje erin. Bak licht, 35W/stuk en de prijs is nog een stuk lager dan die van Lightforce
SAAJ

Bericht door SAAJ »

Ledjes? En garantie!

500772689_6__0bg.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('43e4761b8c454ad617a82e2d2f961f25', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', 'http://94.100.124.129/500750001-500800000/500772601-500772700/500772689_6__0bg.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.124.129%2F500750001-500800000%2F500772601-500772700%2F500772689_6__0bg.jpeg', '', 14639686, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Groet
SAAJ
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Hallo,

Hella Rallye 3003, Hella Luminator, of als je echt absoluut hufterproof wil hebben: JW Speaker LED.
Dit materiaal stamt uit militaire productie en heeft inmiddels een typegoedkeuring voor op de weg

Ik hou me iedere dag bezig met het leveren en opbouwen van auto's met verlichting.
Bij interesse, stuur me gewoon even een mailtje: info at lemmens-engineering punt nl
Ik ben Hella dealer en JW Speaker distributeur voor NL...en uiteraaerd ook landrover rijder...anders zat ik hier niet.

Groeten, Ruud
Rick90

Bericht door Rick90 »

Als je echt het allerbeste wilt: Hella 1000FF Xenon.
Dat is echt met geen een andere vestraler te vergelijken qua lichtopbrengst maar helaas qua prijs ook niet.
Puffino

Bericht door Puffino »

zo dan, dat verdubbelt de waarde van mijn karretje!

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Arjan.

Bericht door Arjan. »

Geld sparen en een led lichtbalk kopen.
kan geen verstraler tegen op.

gr Arjan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2011 16:59 door Arjan..
Ruud Lemmens

Hallo,

Die balk zitten maar kleine reflectoren voor, je kan beter led verstralers met verstraler lenzen kopen.
Heb ze al op diverse voertuigen gemonteerd.

Groeten, Ruud
Arjan.

Bericht door Arjan. »

Ruud

Geloof me ik heb afgelopen jaar bij diverse internationale nacht challenge`s staan te kijken.
En die balken van een mtr geven heel veel licht maar zoveel ledjes krijg je natuurlijk niet in verstralers verwerkt.

Gr Arjan
Ruud Lemmens

Hallo Arjen,

Jawel, past tegenwoordig ook al. Ik heb schijnwerpers die ik op brandweerwagens monteer, ter grootte van een hella Rallye 3000, ter vervanging van een 500 watt halogeenlamp.
Ondanks het kleine formaat komt er een enorme bak licht uit en je kan er iets beter mee uit de voeten dan een heel brede lichtbalk, die meestal alleen boven de voorruit past.

Paar brandweerkorpsen hebben ze op proef en bergers willen ze ook gaan toepassen op het uiteinde van hun kraanarm, zodat je nog iets kan zien als je bijvoorbeeld een auto uit een sloot moet bergen.

Deze firma maakt ook LED koplampen voor de Defender/ RR Classic etc. het heeft een tijd geduurd voordat de juiste keuringen erop zaten, zodat ze ook civiel mogen worden gebruikt.
LED koplampen op de Defender zijn er al een tijdje, maar heeft even geduurd voordat ze in NL leverbaar waren. Voordeel als importeur is trouwens dat ik ook special products op verzoek kan maken, dus met nog hogere lichtoutput indien gewenst.

Groeten, Ruud
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Wel leerzaam,maar geeft een Led koplamp meer licht dan goede koplampen icm goede eventuele Xenon verstralers?
En wat is de levensduur van de Led units,als ze al niet uit je auto geschroefd worden?
Ik rijd zelf met heldere koplampen met 100w H4 in kombinatie met Hella DE Xenon.Die geven erg veel licht en ook een mooi lichtbeeld.

Groet,

Mark

Mark
stadsfiets

Bericht door stadsfiets »

Hee, ik heb hetzelfde probleem, aquarium en zwarte vlekken, met name in de lampen met het witte filter er op bij het geel filter is het nagenoeg niet aanwezig, maar na een beetje googelen blijkt dat we niet de enige zijn:

hans binatang

Bericht door hans binatang »

Ruud,

heb je een eigen site met info ( modellen en prijzen?)
Ruud Lemmens

De 7 inch koplamp upgrades zijn qua lichtopbrengst vergelijkbaar met Xenon, inclusief het helder witte licht.
Het gelige licht, dat ook nog bij de blue vision beetje zichtbaar is, is volledig weg.

De levensduur van de lampen wordt op dit moment aangegeven met 100.000 uur, oftewel een slordige 11 jaar non stop aan.
Dat wil niet zeggen dat de lamp daarna automatisch "kapot" of uit is, maar de lichtsterkte wordt gedurende deze tijd gegarandeerd.

De koplampen zijn op dit moment nog redelijk prijzig. De losse verstralers zijn qua prijs bijna gelijk aan de Hella Xenon modules. Voordeel van led zit hem vooral ook in het feit dat het solid state is, dus geen enkel bewegend onderdeel meer erin, geen hoogspanningssystemen meer en trillingsproof.

Er zijn montagemethoden die dusdanig zijn, dat het dievengilde het al erg lastig krijgt om ze eruit te schroeven...die plaats ik alleen liever niet op het forum, omdat ik niet weet wie er meeleest.

Groeten, Ruud
Ruud Lemmens

Hans,

Stuur me gewoon even een mailtje, om een of andere reden kan ik geen privé berichten versturen hier:

Info *apestaartje* lemmens-engineering *punt* nl

Groeten, Ruud
bouwallrounder

Bericht door bouwallrounder »

dank voor de info,

Heel verhelderend, en ik ben dus niet de enige.
Ik begreep dat je niet zomaar xenon in je gewone lampen mag zetten ivm apk normen(sproeiinstallatie ed)
En als ik xenon verstralers op mijn imperiaal zet, zit je toch met opwarmtijd?
Ik kan maximaal 170 mm kwijt zonder dat ze boven de imperiaal uitkomen. Ik heb nu 140 en bevalt qua afmeting wel goed.

Zijn led lampen in gewone verstralers te zetten of is het gewoon een set?

Grt E
Ruud Lemmens

Hallo,

Nee, helaas zijn het geen lampjes die je in bestaande lampen kan duwen. Het formaat van de Hella's kun je met de led lampen wel bijbehouden. Dit zijn volledig waterdichte lampmodules, tegen stof en water beschermd.

Ik heb ze in verschillende uitvoeringen, tot ca 2700 Lumen lichtopbrengst per stuk (een normale koplamp is ongeveer 800 Lumen)

Groeten, Ruud
Plaats reactie