start niet meer naar brandstof filter wissel
-
Shrek
start niet meer naar brandstof filter wissel
Goede middag allemaal,
Ik heb zojuist een brandstoffilter verwisselt van een td5, maar nu vertikt ie het om weer aan te slaan, wat kan ik hier aan doen.
Groet Richard
Groet Richard Dries
Ik heb zojuist een brandstoffilter verwisselt van een td5, maar nu vertikt ie het om weer aan te slaan, wat kan ik hier aan doen.
Groet Richard
Groet Richard Dries
-
Roy Bruurs
Re: start niet meer naar brandstof filter wissel
ontluchten. Normaal zou dat bij een td5 automatisch moeten gebeuren volgens mij. Bij doorstarten zou hij dan aanmoeten slaan of zoals bij sommige auto moet je eerst de pomp op druk moeten laten komen.
Heb je het filter afgevuld voor je hem monteerde (afvullen met diesel)
Heb je het filter afgevuld voor je hem monteerde (afvullen met diesel)
-
bareld
Ik vul hem nooit af. Gewoon oude er af en nieuwe er op.
Wel zorgen dat je het oude afdichtringetje van de sensor verwijderd en het nieuwe monteert en ook het pasvlak waar het filter tegenaan komt goed schoonmaken. Sensor niet te strak aandraaien. Zit zo een haarscheurtje in en dan is het mis
Filter handvast draaien
Hij moet niet lekken of valse lucht zuigen
Dan motor op contact zetten. Mooi even laten purgen tot de brandstofpomp in de tank stopt.
Dan de auto gewoon starten. Misschien even wat door starten en als hij een paar seconden loopt komen er nog een paar haperingen dus dan toerental beetje verhogen zodat hij niet afslaat.
Hoe ziet het er momenteel uit Richard. Loopt hij al?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2011 19:04 door bareld.
Wel zorgen dat je het oude afdichtringetje van de sensor verwijderd en het nieuwe monteert en ook het pasvlak waar het filter tegenaan komt goed schoonmaken. Sensor niet te strak aandraaien. Zit zo een haarscheurtje in en dan is het mis
Filter handvast draaien
Hij moet niet lekken of valse lucht zuigen
Dan motor op contact zetten. Mooi even laten purgen tot de brandstofpomp in de tank stopt.
Dan de auto gewoon starten. Misschien even wat door starten en als hij een paar seconden loopt komen er nog een paar haperingen dus dan toerental beetje verhogen zodat hij niet afslaat.
Hoe ziet het er momenteel uit Richard. Loopt hij al?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2011 19:04 door bareld.
-
Shrek
Jongens bedankt weer voor de reakties, maar toen ik dit bericht had geplaatst keek ik nog effe op het forum van lrch en daar zag ik dat je 5 keer je gaspendaal in moest trappen met contact aan en en dan gaat je service lampje branden en dan starten. Dus ben snel weer naar m'n loods gegaan en geprobeerd, en dat werkt perfect.
maar nogmaals bedankt
Groet Richard
maar nogmaals bedankt
Groet Richard
-
Roy Bruurs
mooi te horen dat hij het weer doet. Nu nooit meer vergeten