wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
-
hans90
wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Ben van plan 2,5 n/a motor van een ninety te vervangen door 2.5 motor n/a van een one ten beide uit 1986.
kan ik problemen verwachten wat betreft de uitgaande as bij de versnellingsbak.
wat heb ik eventueel aan pakkingen enz nodig ik weet dat ik het best ook de motor rubbers kan vervangen.Oude motor loopt en start goed maar verbruik teveel olie ca 1 liter per 300 km(15w/40. zou het olie verbruik duidelijk verminderen als ik 20w/50 er in doe?
Is een motor wissel door een weinig ervaren sleutelaar te doen
vr gr Hans90
kan ik problemen verwachten wat betreft de uitgaande as bij de versnellingsbak.
wat heb ik eventueel aan pakkingen enz nodig ik weet dat ik het best ook de motor rubbers kan vervangen.Oude motor loopt en start goed maar verbruik teveel olie ca 1 liter per 300 km(15w/40. zou het olie verbruik duidelijk verminderen als ik 20w/50 er in doe?
Is een motor wissel door een weinig ervaren sleutelaar te doen
vr gr Hans90
-
Bauke 110
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Hey Hans,
Verbruikt die olie of lekt die olie, Rijd zelf een One-Ten met een 2.5na, en deze lekt olie bij de krukas keren.
Ik denk dat het wisselen van het blok wel mee zal vallen. Als het goed is zijn het namelijk 2 de zelfde blokken.
Wellicht een kleine wijziging maar dat zal je niet merken aan de uitgaande as, ze hebben allemaal een LT 77
er achter hangen. Lijkt mij een kwestie van alles los, blok er uit en dan ander blok er in.
Aansluiten ontluchten en starten maar. Ik denk dat je dat klusje nog in een dag voor elkaar krijgt mits je de juiste
gereedschappen hebt.
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Verbruikt die olie of lekt die olie, Rijd zelf een One-Ten met een 2.5na, en deze lekt olie bij de krukas keren.
Ik denk dat het wisselen van het blok wel mee zal vallen. Als het goed is zijn het namelijk 2 de zelfde blokken.
Wellicht een kleine wijziging maar dat zal je niet merken aan de uitgaande as, ze hebben allemaal een LT 77
er achter hangen. Lijkt mij een kwestie van alles los, blok er uit en dan ander blok er in.
Aansluiten ontluchten en starten maar. Ik denk dat je dat klusje nog in een dag voor elkaar krijgt mits je de juiste
gereedschappen hebt.
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
-
hans90
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
bedankt Bauke voor je snelle reactieik denk dat hij olie verbruikt geeft nl blauwe walm en stinkt.
vr.gr. Hans
vr.gr. Hans
-
hans90
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Heb ik nergens nieuwe pakkingen o.i.d. nodig bij deze motor wissel
vr.gr Hans
vr.gr Hans
-
RoadRocket
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Maar wel mooi moment om koppeling evt te vervangen incl toebehoren...
-
Scratch
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
RoadRocket Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar wel mooi moment om koppeling evt te vervangen
> incl toebehoren...
Misschien ook de krukaskering.
-------------------------------------------------------
> Maar wel mooi moment om koppeling evt te vervangen
> incl toebehoren...
Misschien ook de krukaskering.
-
paulus-109
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
ik zou altijd een motorpakkingset kopen en de pakkingen waar je makkelijk bij kan als de motor naast de auto staat vervangen!
verder de krukaskering achterzijde doen!
is niet veel werk.
paul
verder de krukaskering achterzijde doen!
is niet veel werk.
paul
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
En natuurlijk even een nieuw distributieriempje erop, kwartiertje werk als het blok los ligt...
One-Ten Land Rovers
www.one-ten.nl
One-Ten Land Rovers
www.one-ten.nl
-
Tinus
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Krukaskeerringen vervangen, distributieriem + rollen en koppelingsplaten wisselen.
Waarom pak je niet gelijk een 200TDI? Heb je gelijk 45PK meer.
Is niet veel meerwerk, als de 200TDI compleet is (radiator/intercooler/koelvloeistoftankje) is het alleen een kwestie van slangen en leidingen op maat maken.
Ook hier geldt: Krukaskeerringen, distributieset en koppelingsplatenset.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e595d250674a73faefe47feb537c5c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14639945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('626cf1d7ed48854db9daebd0f434ae04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14639945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Waarom pak je niet gelijk een 200TDI? Heb je gelijk 45PK meer.
Is niet veel meerwerk, als de 200TDI compleet is (radiator/intercooler/koelvloeistoftankje) is het alleen een kwestie van slangen en leidingen op maat maken.
Ook hier geldt: Krukaskeerringen, distributieset en koppelingsplatenset.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e595d250674a73faefe47feb537c5c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14639945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('626cf1d7ed48854db9daebd0f434ae04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14639945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
hans90
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Ik heb een goede 2.5 n/a : liggen En denk dat goede 200tdi erg duur zal zijn bovendien denk ik moeilijk te vinden.
vr.gr. Hans90
vr.gr. Hans90
-
Tinus
Re: wat nodig bij motorswap 2.5 n/a
Ja da's een goede reden, 200TDI's uit een Disco zijn over het algemeen goed beschikbaar en redelijk geprijsd. Als je een Defender 200TDI wil moet je dieper in de buidel tasten en mazzel hebben om er 1 (goede) te vinden.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d6f6e5c910132eb71db8488d857e73b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14640872, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('58af99ceb5c0b92de951edee2715b352', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14640872, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d6f6e5c910132eb71db8488d857e73b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 14640872, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('58af99ceb5c0b92de951edee2715b352', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 14640872, 600, 600, 'Loading image ...', false);