inloopolie na revisie 300 tdi?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

inloopolie na revisie 300 tdi?

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb een deelrevisie zelf uitgevoerd van een 300 tdi, cylinders gehoond met Midlock driepoot (http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/E_01.pdf) ,nieuwe zuigerveren gemonteerd en uiteraard nieuwe drijfstanglagers. Hele klus maar wel erg leuk! Ik ben nu zover dat de kop er weer terug op kan en de rest van de delen. Is het nu beter om eerst een soort inloopolie erin te doen? Of gewoon direct 10W40? Misschien is het beter om eerst een wat dunnere olie te gebruiken.

Groetjes, bart
JanTD5

Re: inloopolie na revisie 300 tdi?

Bericht door JanTD5 »

Zou eens bellen met een revisie bedrijf wat zij adviseren. Misschien het bedrijf waar je je krukas hebt laten repareren. Zie je topic iets naar beneden. Zou het zelf niet weten.

Succes, Mvg Jan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2011 11:27 door JanTD5.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ja, ik zal Jean Pierre 's vragen, niet eens aan gedacht, bedankt,

gr, bart
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

Gewoon minerale 10w40. En na het inlopen erin doen wat erin hoort, halfsyntheet of volsyntheet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Plaats reactie