Als mijn zoek/googletocht klopt dan kan ik de eindreductie van een 110 V8 LT95 tussenbak "verlengen" met de tandwielen uit een FC101 LT95.
Nu zou er inzitten 1.34 (31/40 tanden) en in de 101FC zit1.17 (32/47 tanden). Mijn toerental bij 100 km/h gaat dan van ca. 3500 naar 3100. Bij 1.123 zelfs naar 2950. Lijkt me geschikt om dan toch nog een fatsoenlijke 1e versnelling te hebben
Wellicht is dit lijstje aan te vullen:
?: 0.996:1 (26/45 tanden) artikelnr. FRC4050 (45t) + FRC4032 (25t)
?: 1.000:1 (29/50)
RR: 1.113:1 (31/48) diam 31t = 97mm
RR: 1.123:1 (28/43)
101: 1.174:1 (32/47)
110: 1.336:1 (31/40) FRC2240 (40t) + FRC7427 (31t suffix B ) / FRC9532 (31t suffix C) diam 31t = 109mm
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2011 17:55 door Roel.
LT95 partnumber high gear tandwielen
-
Wim Janssen
Re: LT95 partnumber high gear tandwielen
Australian Spec 110 with 4BD1 Isuzu Diesel: 0.996:1 (26/45 tanden) artikelnr. FRC4050 (45t) + FRC4032 (25t)
?: 1.000:1 (29/50)
RR: 1.113:1 (31/48) diam 31t = 97mm
RR: 1.123:1 (28/43)
101: 1.174:1 (32/47)
110: 1.336:1 (31/40) FRC2240 (40t) + FRC7427 (31t suffix B ) / FRC9532 (31t suffix C) diam 31t = 109mm
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
?: 1.000:1 (29/50)
RR: 1.113:1 (31/48) diam 31t = 97mm
RR: 1.123:1 (28/43)
101: 1.174:1 (32/47)
110: 1.336:1 (31/40) FRC2240 (40t) + FRC7427 (31t suffix B ) / FRC9532 (31t suffix C) diam 31t = 109mm
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Wim Janssen
Re: LT95 partnumber high gear tandwielen
Volgens mijn berekeningen moet je met 1.336:1 100 rijden bij 3100 rpm. Met 1.174:1 gaat het toerental bij 100 naar ca. 2750 rpm.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Roel
Re: LT95 partnumber high gear tandwielen
Hij staat wel op 235/65-16 = 2.2365 m = 447 omw/km
Mijn berekenig was:
100 km/h = 745 omw/min wiel = 745 x 3.54 (diff) x 1.336 (T-case hoog) x 1 (4e versn) = 3523 omw/min krukas heb ik nu. Dit klopt ook wel met de gemonteerde toerenteller.
745 x 3.54 x 1.174 x 1 = 3096 had ik liever
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Mijn berekenig was:
100 km/h = 745 omw/min wiel = 745 x 3.54 (diff) x 1.336 (T-case hoog) x 1 (4e versn) = 3523 omw/min krukas heb ik nu. Dit klopt ook wel met de gemonteerde toerenteller.
745 x 3.54 x 1.174 x 1 = 3096 had ik liever
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
Wim Janssen
Re: LT95 partnumber high gear tandwielen
Met die maat banden klopt het inderdaad. Ik ging er voor het gemak van uit dat er 235/85 op lagen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Roel
Re: LT95 partnumber high gear tandwielen
Klopt, ik was in mn berekening uitgegaan van 65, maar er liggen gewoon de 85'ers op. Ik begin nu toch wel te twijfelen aan de juiste waarde van de toerenteller.
Maar een kleine 10% toerenreductie zie ik evengoed wel zitten
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Maar een kleine 10% toerenreductie zie ik evengoed wel zitten
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD