Landy Rally, de rest

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cadarn

Landy Rally, de rest

Bericht door Cadarn »

Jullie hebben nog kunnen lezen dat we grote problemen hadden met de startmotor (binnenbrandje).
Na veel sleutelwerk en bushreparatie konden we uiteindelijk zaterdag om 13.30 vertrekken vanuit Val d'Isere.
Vol goede moed op pad gegaan richting de Mediterannee. Amper 15 km gereden schakelt Evert terug van 4 naar 3 tijdens een afdaling, een hoop geratel en dat was het: V-bak heeft de geest gegeven. De onverwoestbare series 2A bak kapot. Via Anwb een bergingstruck geregeld. Bij aankomst in de garage, was het de baas hiervan wel duidelijk, na druk onzerzijds, dat dit niet even snel kon worden gerepareerd, dus een vervangauto aangevraagd. Ach je snapt het wel, pech komt nooit alleen: alle verhuurbedrijven waren al gesloten.
Volgende dag zondag, dus weer geen auto. Heel de dag in Bourg St Michel rondgehangen, de hele dag regen, alles dicht, laptop deed het niet meer ( nadat dongel ook al stopte), zelfs mijn horloge stopte ermee (hoe bedoel je: duvel schijt op ene hoop) supermarkt ook al gesloten, als je geen andere optie meer hebt. Kortom een k.u.t. dag. Maandagochtend eindelijk bericht: vervangauto beschikbaar om 14.00, moet eerst nog schoon gemaakt worden. Sterf het, dachten we, nu er heen, dan maar vuil, we maken hem toch wel vuiler dan hij nu is. Verhuurder enigzins verward maar ok. Mercedes Vito personenbus opgehaald en naar de garage waar Ambu nog steeds stond.1 bank losgehaald en opzij geschoven andere opgeklapt: zo Evert zijn bed uit de ambu past weer. Zoveel mogelijk zooi overgeladen en eindelijk om 13.30 reden we weer. Ondertussen 2 dagen achter op de rally. Dus racen (gaat prima met Vito, rijdt best wel goed eigenlijk) Van Val D'Isere naar Sort in Spanje, 1180 km volgens Garmin, aankomst om 1.30. Garmin had snelheid van Ambu in haar kop (cpu) uiteindelijk om 22.15 aangekomen, in ieder geval 1 flitsfoto rijker (met vrolijk zwaaiende Evert), ik had ff niet door dat je maar 110 mocht. Aangezien mijn sms niet was aangekomen bij de organisatie, een volkomen verrassing voor iedereen dat we er weer waren, groot applaus door de deelnemers bij binnenkomst in het restaurant, en zowaar nog wat te eten ook. Back in de race. Dinsdag stond de Dustbowl op het programma. Gravelwegen in een dor landschap, prima te doen met Vito, zelfs als enige nog een doorwadingkje gedaan. Blijft een prachtig gebied zelfs de 3e keer, na een leuk ritje door de bergen kamp gemaakt in Frankrijk. Laatste 2 dagen stelde niet veel meer voor: kilometers maken richting Calais, al moet ik zeggen dat we wel heel leuke wegen gereden hebben. Onze pech was over, maar voor onze Belgische vrienden zeker niet. Laatste dag van de Rally wilden ze even koelwater bijvullen, nadat eindelijk de motorkap open ging (zat vast) bleek het water er net zo snel uit te gaan als ze het erin goten: seal van de waterpomp kapot. einde Rally voor hen geen pompen op voorraad in de buurt. Nadat dit duidelijk was om 12 uur op pad voor de finish, onderweg nog wat foto's voor onze opdracht kunnen maken, o.a. in een vliegtuig en in een helicopter gezeten. Om 18.00 in Calais, biertje,kletsen, biertje, opdrachten laten checken,biertje, kamp maken, bijna te laat voor het eten. Na het eten de prijsuitrijking: uiteindelijk toch 2e geworden met slechts 70 punten verschil op de 4200. Klop op onze schouders, ondanks 2 dagen uitval toch niet slecht. Belgen de team spirit award: absoluut terecht, prachtige gasten. Winnaars The Laners, al gestart in een Corsa omdat disco de start niet eens haalde. Met z'n vieren in een corsa plus bagage: haringen hebben nog meer plek. Uiteraard zien 4 paar ogen wel meer dan 2 en dat helpt dan weer bij de opdrachten.
Volkomen onverwacht kwamen de Belgen(Rally Dogs) toch nog opdagen, weliswaar net na de officiele uitrijking, maar op tijd voor hun trofee. Ze hadden even gauw een auto gehuurd, 5 uur gereden naar Calais en om 2.00 gingen ze weer terug naar hun auto. Als dat geen spirit is........

Uiteraard waren er weer zat aanmerkingen op de organisatie, zoals elk jaar eigenlijk ook terecht. Maar uiteindelijk hebben we allebei (weer) een beste tijd gehad. het spelletje is leuk, de route prachtig en helaas was het de laatste keer.

Iemand nog een goeie tip voor volgend jaar? Ik moet toch iets doen..........
Evert & Jaap

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2011 23:28 door Cadarn.
westfriess

Re: Landy Rally, de rest

Bericht door westfriess »

Volgend jaar Jaap daar heb ik al een idee over
Ja jou race eindigde daar de mijne ging nog even door tot in Azerbaijan
Zwaar verot vanochtend om 03:20 een bed gevonden (heerlijk )
Wel vreemd dat geen van de prijs winnaars met een 4x4 aan de eindlijn stond
Was een leuk spelletje en ben er van overtuigd dat een serie's het eigenlijk wel aankan ben immers met een fluitende rotgang de Selvio op gegaan
Ik wil je nog maals bedanken det je het met de ambu aan durfde maar zeker dat je naast me durfde te zitten in dat ding
Jaap als je weer eens een idee hebt voor zo iets vreemts dan hoor ik het wel je bent immers prima reisgezeldschap
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Wat de series betreft ben ik ervan overtuigd, dat het heel goed mogelijk is zo'n rally te doen. De dagen dat de auto nog reed waren we nooit als laatste binnen, gekker we konden de defenders bergop zelfs bijhouden. De problemen waren gewoon brute pech.
Je hebt me nu al nieuwsgierig gemaakt........ Wat heb je gevonden als alternatief?
Jaap
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Natuurlijk kan de series het. Vraag eens aan Ron B hoeveel hij er verkocht heeft aan mensen die ermee naar Kaapstad heen en weer gereden zijn. Vraag maar eens aan Peter T van het Pb hier hoe een sereis het doet 4500 meter hoogte in Himalaya in Pakistan.

Arnold. (Die ook benieuwd is wat westfries in Petto heeft.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2011 23:14 door Exfietser.
serine

Bericht door serine »

leuk verslag jaap...is net of we mee gereden zijn..
Cadarn

Bericht door Cadarn »

serine Schreef:
-------------------------------------------------------
> leuk verslag jaap...is net of we mee gereden
> zijn..

Ik doe mijn best, foto's volgen nog wel een keer, heb even wat werk te doen. (2 weken weg-->2 weken ellende oplossen)
Jaap
westfries.

Bericht door westfries. »

Lees ik net de site nog even na
Ja hoor er is nog steeds de intentie om hem volgend jaar te rijden (we zullen zien )
En het heugdelijk feit dat er 300 pond naar het goede doel gaat ,2e plek dus
ik wacht af, maar van wat ik zo opving tijdens de rally is het helaas de laaste geweest

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b97994eded720f39e04d032c4a25ac6f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 14616617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pamela

Bericht door Pamela »

daar krijg je toch, ondanks de meegemaakte (te lezen) ellende toch een grote lach van op je gezicht als je dit leest!

Geweldig!!

"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD

&

"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD

(Zuid Limburg)

"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Plaats reactie