Heren techneuten,
mijn start problemen (zie eerdere postings) zijn opgelost en hij rijd weer super!!!!
Hij pakt stukken beter op en rijd..... affijn heb ik al gezegt
Door een garage bedrijf zijn de carburateurs helemaal afgesteld (synchrone en CO).
Maar als hij loopt/rijdt is tochwel duidelijk te ruiken dat hij op LPG loopt.
Iemand een idee?
Lijkt mij op onvolledige verbranding, dus ontsteking? Bougies? (onsteking is ook op tijd gezet door dat bedrijf)
Las wel ergens dat je speciale LPG bougies heb (LPG onderdelenshop)
Iemand ervaring?
Het is dus een 3.5V8, compressie is van alle 8 zo rond de 10 bar.
Iets ruiken is natuurlijk een vrij vaag begrip, maar LPG ruik je altijd en inderdaad ook aan de uitlaat. Ik heb zelf al van alles geexperimenteerd met afstelling en als hij erg rijk loopt ruikt je het inderdaad iets meer. Maar ook bij een zuinige afstelling ruik je LPG. Als hij meer dan 1 : 4,5 gebruikt kun je misschien nog iets aan je gasafstelling doen, maar anders zou ik hem mooi laten lopen.
mijn 109v8 loopt ook op lpg. Moet zeggen, ik ruik onder het rijden nooit lpg. Al ie koud is en stationair loopt ruik je bij de uitlaat wel "dat ie op lpg loopt". Is op dat moment gewoon een slechtere verbranding.
Ruik je het bij de uitlaat? Bij de motor / onder de kap? Binnen in de auto? In het eerste geval zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Zijn alle lpg slangen nog goed? Zitten alle slangklemmen goed?
Heren,
inderdaad, alleen aan de uitlaat ruik ik het, me vrouw reed laatst achter me en haar viel het ook op, vandaar me vraag.
Verbruik is net onder de 1 op 5 dus wel nettjes denk.
Wim, heb je ook een andere ontsteking geprobeert met een wat krachtiger vonk?
LPG zelf is reukloos. Er wordt Mercaptan aan toegevoegd om het een duidelijk herkenbare geur te geven. Het is niet normaal dat je dat ruikt als je op LPG rijdt. De uitlaatgassen ruiken anders.
(Laat) je installatie op LPG lekkage controleren. Beste met een snuffelaar (iedere apk keurende garage heeft die) maar zelf met lekspray of zeepsop kan ook.
Hans 109V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heren,
> inderdaad, alleen aan de uitlaat ruik ik het, me vrouw reed laatst achter me en haar viel het ook
> op,
Dat is bij iedere LPG auto zo, en het is zo'n speciifieke reuk dat hij altijd wel opvalt
Ik ga er van uit dat hij tijdens het rijden niet aan de uitlaat snuffelt.
Als hij het tijdens het rijden in de auto ruikt is er iets niet goed.
Dus Hans, wat meer info om je verder te helpen.....
In de auto mag je niets ruiken als je rijdt.... Het spul moet de motor in, iet de cabine.
Bij stilstand en na net starten krijg je nu weer die mooie wolk waterdamp.... )
Maar als ie net is afgesteld, mag je toch aannemen dat ze hem even gechecked hebben ? Meeste garages hebben een soort van suffelaar voor LPG.
Heren,
voor de duidelijkheid,
onder de motorkap en in de auto ruikt het naar bloemetjes, heerlijk fris!!
Het is dus echt alleen waarneembaar aan de uitlaat, LPG systeem wel ff nagesnuffeld en gesopt maar dat is allemaal potdicht!!!
Dus zoals Wim het al zei, typische LPG uitlaatlucht.
Dus daar valt weinig aan te doen.
Bedankt voor het mee denken/reacties,
Groeten
Hans