hallo prikkers,
Ik wil me 2.5 n/a vervangen voor een mazda motor 3.5 tdi met conversieset gekoppeld aan een lt95? v8 bak en aandrijflijn.
Heeft iemand ervaring met deze motor?
Weet iemand waar onderdelen leverbaar zijn (behalve op ebay uk en ebay au)?
Heeft iemand wel eens deze conversie uitgevoerd in 110 rhd?
Elke informatie is welkom.
gr. stephan
mazda motor in 110
-
Jos Daalmans
Re: mazda motor in 110
Hoi,
Lijkt mij een zeer interessante motor. Mijn vrouw rijdt zelf een Mazda MX-5 en daar zit en onverwoestbare motor in en dat is voor de Mazda motoren algemeen bekend. Onderdelen heb je dus niet veel nodig.
Als je de LT95 bak van een V8 hebt, kom je wel wat ongunstig uit met je overbrengingverhouding. De V8 draait maximaal 5.500 toeren (overigens niet verstandig dit langdurig te doen). De Mazda 3.5 diesel denk ik maximaal 4.000rpm met een kruissnelheid toerental van ik denk zo een 2.000 toeren.
Je moet dus duidelijk iets met de overbrengingsverhouding doen en dat kun je alleen in het tussenbak gedeelte, of zo een Fairly overdrive er op zetten. Die zijn wel te koop op de prikkerssite.
Een verloop flens motor<>V-bak, tsja, dat weet ik niet of iemand dat al eens gedaan heeft. Is een leuke uitdaging voor een bankwerker. Wat Reverse Engineering zal noodzakelijk zijn.
Blijf dit even volgen.
Succes,
Jos
Lijkt mij een zeer interessante motor. Mijn vrouw rijdt zelf een Mazda MX-5 en daar zit en onverwoestbare motor in en dat is voor de Mazda motoren algemeen bekend. Onderdelen heb je dus niet veel nodig.
Als je de LT95 bak van een V8 hebt, kom je wel wat ongunstig uit met je overbrengingverhouding. De V8 draait maximaal 5.500 toeren (overigens niet verstandig dit langdurig te doen). De Mazda 3.5 diesel denk ik maximaal 4.000rpm met een kruissnelheid toerental van ik denk zo een 2.000 toeren.
Je moet dus duidelijk iets met de overbrengingsverhouding doen en dat kun je alleen in het tussenbak gedeelte, of zo een Fairly overdrive er op zetten. Die zijn wel te koop op de prikkerssite.
Een verloop flens motor<>V-bak, tsja, dat weet ik niet of iemand dat al eens gedaan heeft. Is een leuke uitdaging voor een bankwerker. Wat Reverse Engineering zal noodzakelijk zijn.
Blijf dit even volgen.
Succes,
Jos
-
stephan110
hoi jos,
deze motor is door m&d in engeland ingebouwd in een 110. ik wil complete aandrijflijn overzetten. ik neem aan dat de overbrenging inverhouding zijn.
deze motor is door m&d in engeland ingebouwd in een 110. ik wil complete aandrijflijn overzetten. ik neem aan dat de overbrenging inverhouding zijn.
-
Exfietser
??????????
QuoteStephan ik neem aan dat de overbrenging inverhouding zijn.
Ik zou het maar even narekenen. Je bent anders niet de eerste hier op het pb die na een teleurstellende ervaring alles er weer uitsloopt om de landrover motor weer terug te plaatsen.
Arnold
QuoteStephan ik neem aan dat de overbrenging inverhouding zijn.
Ik zou het maar even narekenen. Je bent anders niet de eerste hier op het pb die na een teleurstellende ervaring alles er weer uitsloopt om de landrover motor weer terug te plaatsen.
Arnold
-
Wim Janssen
In de LT95 tussenbak zijn volgens de site van Vis 6 verschillende overbrengingsverhoudingen mogelijk. Er zijn er in ieder geval 4 in het bekende Land Rover productieprogramma gebruikt. Veranderen is relatief simpel, want de bak hoeft niet onder de auto vandaan. Hierbij is er altijd wel een die bij het motortoerental past, mits koppel en vermogen natuurlijk genoeg zijn.
Ik heb trouwens net een rekenmodel gemaakt voor de LT95 waarbij je voor elk motortoerental en elke overbrengingsverhouding de eindsnelheid kun zien.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
PS. Weet trouwens iemand de exacte overbrengingsverhouding van de Fairy overdrive voor de LT95?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 10:57 door Wim Janssen.
Ik heb trouwens net een rekenmodel gemaakt voor de LT95 waarbij je voor elk motortoerental en elke overbrengingsverhouding de eindsnelheid kun zien.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
PS. Weet trouwens iemand de exacte overbrengingsverhouding van de Fairy overdrive voor de LT95?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 10:57 door Wim Janssen.
-
sjeroens
Wim,
-Fairy/Superwinch overdrive ratio - 0.78:1
(which coupled with the 1.15:1 Xfer case under drive gives you a 0.90:1 overall ratio through the xfer case)
-Roverdrive overdrive ratio - 0.8:1
(which coupled with the 1.15:1 Xfer case under drive gives you a 0.92:1 overall ratio through the xfer case)
Ashcroft high ratio kit high range ratio - 0.87:1 (bron)
J.
-Fairy/Superwinch overdrive ratio - 0.78:1
(which coupled with the 1.15:1 Xfer case under drive gives you a 0.90:1 overall ratio through the xfer case)
-Roverdrive overdrive ratio - 0.8:1
(which coupled with the 1.15:1 Xfer case under drive gives you a 0.92:1 overall ratio through the xfer case)
Ashcroft high ratio kit high range ratio - 0.87:1 (bron)
J.