wie weet raad invoeren camper uit belgie
-
bertvriens@ziggo.nl
wie weet raad invoeren camper uit belgie
beste medeprikkers,
ik heb een vraag. Een vriend van mij wil graag een camper kopen uit belgie en in nl invoeren. Het is een camper door een particulier opgebouwd op een vrachtwagenchassis en alles weegt ongeveer 7 ton. Hij wil deze invoeren en in nl als camper laten keuren ivm de wegenbelasting echter dat gaat niet. Het blijkt als hij dat doet dat hij 1/4 wegenbelasting moet betalen voor en wagen van 7 ton, dat is en paar duizend euro per jaar. Is er een andere oplossing
gr bert
ik heb een vraag. Een vriend van mij wil graag een camper kopen uit belgie en in nl invoeren. Het is een camper door een particulier opgebouwd op een vrachtwagenchassis en alles weegt ongeveer 7 ton. Hij wil deze invoeren en in nl als camper laten keuren ivm de wegenbelasting echter dat gaat niet. Het blijkt als hij dat doet dat hij 1/4 wegenbelasting moet betalen voor en wagen van 7 ton, dat is en paar duizend euro per jaar. Is er een andere oplossing
gr bert
-
Paul Rasch
Re: wie weet raad invoeren camper uit belgie
Beste Bert,
Adviseer je vriend om contact op te nemen met de Nederlandse Kamperauto Club, www.kampeerauto.nl
Daar weten ze er alles over.
Groeten Paul Rasch
80" 1950
109" 1982, Stage One
MB100, Camper, 1992 en
lid van de genoemde club
Adviseer je vriend om contact op te nemen met de Nederlandse Kamperauto Club, www.kampeerauto.nl
Daar weten ze er alles over.
Groeten Paul Rasch
80" 1950
109" 1982, Stage One
MB100, Camper, 1992 en
lid van de genoemde club
-
John
Ik heb deze vraag even op het camperforum gezet.
[www.camperforum.nl]
[www.camperforum.nl]
-
Marc-my-Words
En op het camperforum kwam als eerste reactie eentje die zo eenvoudig is ... (dat ik er zelf ook al aan dacht, maar ....)
QuoteCamperforum Misschien even naar de RDW bellen , kan zijn dat vrachtwagentarief goedkoper is.
MVG Arno
Goed, dat dacht ik ook, maar ik dacht ook: Dat zullen ze al wel lang en breed overwogen hebben.
Marc
PS GIYF, kijk hier: [www.belastingdienst.nl] en je ziet dat een vrachtwagentarief heel interessant kan zijn.
QuoteCamperforum Misschien even naar de RDW bellen , kan zijn dat vrachtwagentarief goedkoper is.
MVG Arno
Goed, dat dacht ik ook, maar ik dacht ook: Dat zullen ze al wel lang en breed overwogen hebben.
Marc
PS GIYF, kijk hier: [www.belastingdienst.nl] en je ziet dat een vrachtwagentarief heel interessant kan zijn.
-
Lucas van Lierop
Nu gun ik iedereen zijn camper maar als je bewust met 7(!) ton rond wil rijden is het ook niet gek dat dat wat kost toch? Mijn eigen auto weegt maar 2 ton maar daar moet je dan weer 4/4 belasting over betalen...
Succes in ieder geval.
Groet
Lucas
Succes in ieder geval.
Groet
Lucas
-
Marc-my-Words
Lucas van Lierop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu gun ik iedereen zijn camper maar als je bewust
> met 7(!) ton rond wil rijden is het ook niet gek
> dat dat wat kost toch? Mijn eigen auto weegt maar
> 2 ton maar daar moet je dan weer 4/4 belasting
> over betalen...
>
> Succes in ieder geval.
>
> Groet
> Lucas
Nu je toch bezig bent, misschien moet je overwegen de auto zo op te bouwen dat je een max totaalgewicht hebt boven de 3,5 ton, dan heb je ook een vrachtwaggel.
Marc
> Nu gun ik iedereen zijn camper maar als je bewust
> met 7(!) ton rond wil rijden is het ook niet gek
> dat dat wat kost toch? Mijn eigen auto weegt maar
> 2 ton maar daar moet je dan weer 4/4 belasting
> over betalen...
>
> Succes in ieder geval.
>
> Groet
> Lucas
Nu je toch bezig bent, misschien moet je overwegen de auto zo op te bouwen dat je een max totaalgewicht hebt boven de 3,5 ton, dan heb je ook een vrachtwaggel.
Marc
-
Lucas van Lierop
Haha ja dat zou mooi zijn, ik denk alleen (maar ik weet ook niet zoveel) dat dat helemaal niet kan wbt type goedkeuring enzo? Daarnaast wil ik graag toch nog een beetje 'licht' op vakantie gaan en het mooiste is ik heb daar geen rijbewijs voor.
Wat betreft de kennis van Bert, als iets 7 ton weegt vind het technisch gesproken eigenlijk ook niet gek om het als vrachtwagen aan te merken. Jammer eigenlijk dat er geen foto bij dit bericht staat, ik ben wel benieuwd. Van de ene kant vind ik die grote Overland trucks (maar weet niet of het dat is) wel stoer maar ik zou het zelf niet zogauw mee willen slepen op vakantie.
Ik zat nog even te denken over "ivm de wegenbelasting echter dat gaat niet". het geval is dat Berts vriend het te duur vind niet dat het niet kan. Dat ie het te duur vind dat is niet gek ook, ik denk dat zelf ook wel eens bij de belasting die ik voorheen (en zeker straks) betaal(de) maarja ik kies er toch maar weer voor...
Groet
Lucas
Wat betreft de kennis van Bert, als iets 7 ton weegt vind het technisch gesproken eigenlijk ook niet gek om het als vrachtwagen aan te merken. Jammer eigenlijk dat er geen foto bij dit bericht staat, ik ben wel benieuwd. Van de ene kant vind ik die grote Overland trucks (maar weet niet of het dat is) wel stoer maar ik zou het zelf niet zogauw mee willen slepen op vakantie.
Ik zat nog even te denken over "ivm de wegenbelasting echter dat gaat niet". het geval is dat Berts vriend het te duur vind niet dat het niet kan. Dat ie het te duur vind dat is niet gek ook, ik denk dat zelf ook wel eens bij de belasting die ik voorheen (en zeker straks) betaal(de) maarja ik kies er toch maar weer voor...
Groet
Lucas
-
Marc-my-Words
Ik heb ook geen Groot Rijbewijs, maar het is vlgs mij wel de route om onder een belangrijk deel van de MRB uit te komen.
Ik begreep dat er zo ook een HMMWV op kenteken is gezet.
Als je een 110 met heavy specs, of een 130 neemt dan is het max voertuiggewicht reeds 3500 kg, dat scheelt wel heel weinig met 3,5 ton.
En, verder geeft ik je gelijk: Zo'n overland truck is wel een leuk gezicht maar ook een hele onderneming. Met de 110 kom je dan toch op leukere plekjes en is het ook nog doenlijk even wat boodschappen te gaan doen bij de buurtsuper. Ik kan me vergissen maar ik heb ook het idee dat van die trucks (en van de reuzecampers) meestal bevolkt worden door mensen die op de een of andere wijze bangelijk zijn aangelegd, en zo dus een veilige afstand houden.
Marc
Ik begreep dat er zo ook een HMMWV op kenteken is gezet.
Als je een 110 met heavy specs, of een 130 neemt dan is het max voertuiggewicht reeds 3500 kg, dat scheelt wel heel weinig met 3,5 ton.
En, verder geeft ik je gelijk: Zo'n overland truck is wel een leuk gezicht maar ook een hele onderneming. Met de 110 kom je dan toch op leukere plekjes en is het ook nog doenlijk even wat boodschappen te gaan doen bij de buurtsuper. Ik kan me vergissen maar ik heb ook het idee dat van die trucks (en van de reuzecampers) meestal bevolkt worden door mensen die op de een of andere wijze bangelijk zijn aangelegd, en zo dus een veilige afstand houden.
Marc
-
Lucas van Lierop
Even voor mijn info, je kan toch niet zomaar personen gaan vervoeren als het een vrachtwagen is, ik bedoel stel dat ik dat zou willen (en het zou kunnen) dan krijg ik toch zeker geen 6 zitplaatsen op kenteken?
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Marc-my-Words
Lucas van Lierop Schreef:
> Even voor mijn info, je kan toch niet zomaar
> personen gaan vervoeren als het een vrachtwagen
> is, ik bedoel stel dat ik dat zou willen (en het
> zou kunnen) dan krijg ik toch zeker geen 6
> zitplaatsen op kenteken?
>
> Groet
> Lucas
Het verhaal was dat een HMMWV als vrachtwaggel geen gedoe had met schotten etc. en dus gewoon 4 of 5 personen kon vervoeren (meer kunnen er dacht ik niet in) < zie ook File:US_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg --> mod_embed_images_loadimage('75702d98c201e5166092b68eaafde53e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FFile%3AUS_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg', 'http://en.wikipedia.org/wiki/File:US_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FFile%3AUS_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg', '', 14564090, 600, 600, 'Loading image ...', false); >
Verder zijn er niet al teveel regels, het trekker-deel van een oplegger-combinatie mag immer ook los rondrijden, eventueel ook als dubbelcabine zo lijkt het.
Marc
> Even voor mijn info, je kan toch niet zomaar
> personen gaan vervoeren als het een vrachtwagen
> is, ik bedoel stel dat ik dat zou willen (en het
> zou kunnen) dan krijg ik toch zeker geen 6
> zitplaatsen op kenteken?
>
> Groet
> Lucas
Het verhaal was dat een HMMWV als vrachtwaggel geen gedoe had met schotten etc. en dus gewoon 4 of 5 personen kon vervoeren (meer kunnen er dacht ik niet in) < zie ook File:US_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg --> mod_embed_images_loadimage('75702d98c201e5166092b68eaafde53e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FFile%3AUS_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg', 'http://en.wikipedia.org/wiki/File:US_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FFile%3AUS_soldiers_stuck_in_sand_in_southern_Afghanistan.jpg', '', 14564090, 600, 600, 'Loading image ...', false); >
Verder zijn er niet al teveel regels, het trekker-deel van een oplegger-combinatie mag immer ook los rondrijden, eventueel ook als dubbelcabine zo lijkt het.
Marc
-
Lucas van Lierop
Vreemd, maar misschien dat ze er vanuit gaan dat niemand de moeite neemt om een personenauto zo aan te passen dat je die lading mag vervoeren (ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg). Die Hummer was dat natuurlijk al vanaf het begint en dat scheelt dan weer. Verder zouden dan alle chauffeurs (in mijn geval mijn vriendin) ook een groot Rijbewijs moeten halen.
Blijft wel een mooi verhaal
Groet
Lucas
Blijft wel een mooi verhaal
Groet
Lucas
-
Joost88
de wegenbelasting van vrachtauto's is minder dan die van klein rijbewijs. (in verhouding dan)
een vrachtauto zou ook wel erg duur worden als ze de stappen zouden door tellen tot 20 ton.
op de belastingdienst site kun je dat vinden, zoiets bijvoorbeeld:
[www.belastingdienst.nl]
Ik weet niet hoe het zit als je van een vrachtauto een camper wil maken en wat allemaal mag en kan. Dan kun je beter de rdw bellen, misschien is op hun site ook wat te vinden.
Voor de vrachtwagens bestaan ook dubbel cabines enz. dus meer dan 3 personen vervoeren kan zeker.
een vrachtauto zou ook wel erg duur worden als ze de stappen zouden door tellen tot 20 ton.
op de belastingdienst site kun je dat vinden, zoiets bijvoorbeeld:
[www.belastingdienst.nl]
Ik weet niet hoe het zit als je van een vrachtauto een camper wil maken en wat allemaal mag en kan. Dan kun je beter de rdw bellen, misschien is op hun site ook wat te vinden.
Voor de vrachtwagens bestaan ook dubbel cabines enz. dus meer dan 3 personen vervoeren kan zeker.
-
hein de kort
Hoi,
Heeft je vriend toevallig goede kennissen in Belgie?
gr, Hein
Heeft je vriend toevallig goede kennissen in Belgie?
gr, Hein
-
dirk ambu
beste
misschien kan je deze man even bellen hij weet vast hoe het zit
link naar camper
of deze leuke camper
groet dirk ambu
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 16:57 door dirk ambu.
misschien kan je deze man even bellen hij weet vast hoe het zit
link naar camper
of deze leuke camper
groet dirk ambu
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 16:57 door dirk ambu.
-
bertvriens@ziggo.nl
kent wel een aantal mensen
maar helpt dat ?
maar helpt dat ?