tijdelijk meer vermogen 200TDI?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jim

tijdelijk meer vermogen 200TDI?

Bericht door Jim »

Nu rij ik af en toe met mijn 200TDI in (zwaar)terrein en ik heb het idee dat ik af en toe vermogen mis op de zwaarste en steilste hellingen. De aanloop om boven te kopen moet dan erg lang zijn of met veel snelheid. De grip en hoogte van de wagen is goed maar de 200TDI lijkt te weinig pk's te hebben. Trekvermogen op de snelweg en topsnelheid(150 km per uur) is genoeg maar in het terrein te weinig.

Opschroeven turbo/brandstofpomp zie ik niet zitten aangezien ik de motor dan ga misbruiken wat de levensduur verkort. Bestaat er iets zoals een "turbo knop" voor de 200TDI zoals deze er vroeger was voor de Renault 5 Turbo zodat ik de turbodruk tijdelijk kan opschroeven voor meer meer vermogen? Dan gebruik ik deze alleen in het zwaarste terrein en verder voor normaal terreinrijden niet.
Mud Machine

Re: tijdelijk meer vermogen 200TDI?

Bericht door Mud Machine »

Klinkt alsof je turbo zijn beste tijd gehad heeft of dat de pomp niet goed afgesteld is. Dat merk je vooral bij lage toeren door gebrek aan turbodruk. Bovenin heeft de turbo "overschot" en zal je het niet zo snel merken. Kan ook verkeerde afstelling van de pomp zijn (boost pressure).

Rookt hij veel als je "vermogen mist"?
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb in m'n eigen Discovery een boost control, dit zijn wat voorbeelden: [www.chargertech.nl] [www.chargertech.nl] deze laatste heb ik in m'n auto. Ik heb wel eerste gezorgt dat alles piekfijn is afgesteld, zoals turbodruk, boostpressure, inspuitpomp etc etc.
Maar is het vermogenstekort plotseling? Dan kan het ook zijn dat je opvoerpomp te weinig opbrengst geeft, op lange hellingen is de vraag naar brandstof natuurlijk ENORM.

Gr, bart
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Met jouw rechtervoet wel.

Off road heb je maar weinig vermogen nodig. Vooral in lage toeren wil je vermogen/koppel hebben. 200Tdi en 300Tdi blinken niet uit in vermogen/koppel bij lage toeren. Een N/A heeft onderin meer koppel.
Bart van Dessel

VNT d'r op...helaas nog erg duur.
eddy

Bericht door eddy »

Mijn vorige Defender was ook een 200TDI en reed daar bijna dagelijks mee op het strand, bij de duinovergangen is het altijd erg mul en heb daar met de 200TDI nooit geen problemen mee gehad. Ik denk echter dat er bij jou een brandstof probleem of een kapotte turbo is. Als de auto onder zware omstandigheden erg rookt is niet meteen verkeerd maar bij gasgeven op de snelweg moet hij eigenlijk niet roken, doet hij dat wel heb je misschien de turbo kapot. Heb je hele brede banden onder je auto? Deze geven in het terrein ook veel weerstand, probeer dan eens met smalle banden te rijden.
disco ronl

Bericht door disco ronl »

Gebruik je de lage gearing wel in het terrein?
heb zelf nooit vermogen tekort in het terrein in lage gearing.
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

Ook hier nooit geen problemen. Vorige maand in frankrijk offroad geweest en best stijle hellingen gehad van ongeveer 400 meter lang en zonder problemen boven komen met ongeveer 2500 toeren.
Jim

Bericht door Jim »

Mensen, ik heb het over zware hellingen waar 200 á 250 pk motoren al moeite mee hebben en het maar net halen. Ik weet niet of jullie het terrein Marqueterre kennen maar dan daar de de zwaarste hellingen van. De meeste kom ik met moeite wel op maar de hele lange steile zandhellingen kom ik met moeite op of in 2 á 3 keer.
Het ligt zeker niet aan mijn motor/turbo aangezien er genoeg Defenders, Patrols, L200, Pajero's het niet halen terwijl ik wel relaxed en rustig boven kom. Ik wil alleen die nieuwe Patrols en Jeeps evenaren :-)

Ik heb gewoon een klein beetje meer vermogen nodig aangezien ik grip genoeg heb.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Ik zou zeggen neem een andere motor.
Een 200 TDi zal ongeveer 125 - 125 pk hebben, hoe wil je dat ooit gaan vergelijken met een motor die het dubbele heeft.

En hoe weet je dat je grip genoeg hebt, slaat de motor af als je haverwege de heling bent?

fb
Jim

Bericht door Jim »

Dus als ik het goed begrijp bestaat er geen turbo knop voor de 200TDI? Wat dat is uiteindelijk mijn vraag.

Turbo en pomp zijn perfect afgesteld. Ik heb op geen enkel moment rook behalve dan bij een koude start komt er een korte zwarte rookpluim uit de uitlaat.

Op Chargertech kan ik geen turboknop vinden. Wel allerlei andere accessoires voor meer vermogen maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik zoek een simpele oplossing voor tijdelijk meer vermogen.

Op het strand en duinovergangen heb ik geen enkel probleem. Dat gaat als vanzelf. Banden zijn niet zo heel breed, slechts 235.

Uiteraard gebruik ik de lage gearing in het terrein. Ik heb het hier over hele zware zandhellingen waar zelfs de ++pk auto's moeite mee hebben. Ik heb maar een kleine beetje meer vermogen nodig dus een andere motor is geen optie en ook te kostbaar. Het extra vermogen heb ik alleen nodig voor dat laatste beetje. Ik schat dat 135 á 140 pk genoeg zou zijn.
Gerard

Bericht door Gerard »

Misschien los je het op door een andere tussenbak te kiezen ...

Gerard

logo-2013-180.png --> mod_embed_images_loadimage('d1aa875eee411b71ddf46e2bbb6a3f3c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dlrs.nl%2Fimages%2Flogo-2013-180.png', 'http://www.dlrs.nl/images/logo-2013-180.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dlrs.nl%2Fimages%2Flogo-2013-180.png', '', 14566046, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dutch Land Rover Sortout 2013
Bart van Dessel

Je hebt de site niet goed gelezen van chargertech waarschijnlijk. Maar je zegt dat je grip genoeg hebt, waarom dan niet een versnelling lager nemen en met meer gevoel naar boven rijden i.p.v. volgas. In de 1e versnelling in lage gearing ga je recht omhoog en slaat je tdi nog niet af. In mammut ga ik met m'n 200 tdi elke helling omhoog en hoef m'n motor niet veel meer dan stationair te laten draaien. Heb er wel rondom lockers in

Gr, Bart
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

Ik lees alleen 150Km/h in je 200tdi en ik denk... wauw.

Ik kom met moeite op 120 in mijn 200tdi.

Vraag me wel af wat anderen halen...

Jan
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

130 max:> wind mee, en moet kunnen, bijv. afsluitdijk, zonder roofrack denk ik 135 km/u
Bart van Dessel

Dan is ie niet in orde, een Disco 200 tdi moet vlot 145-150 kunnen rijden. Als je dat wilt tenminste.....ik rij altijd 110, lekkere snelheid en vebruik van 1:11.

groetjes, Bart
sjorsboomschors/aka/PP

mm, dacht dat hij het over een 200TDi in een Def/110 had?
Bart van Dessel

Staat eigenlijk nergens vermeld, weet het ook niet
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Gerard Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien los je het op door een andere tussenbak
> te kiezen ...

Een andere tussenbak geeft geen andere overbrenging in de Low, dus waarschijnlijk geen oplossing ...
(Aangenomen dat Jim de High-Low-pook al gevonden heeft.)

Marc
Roy Bruurs

De mijne 110 a 120 met 34 inch banden en 1.4 tussenbak. Denk met standaard banden zo rond de 135km/h

Rij met 2 inch verhoging dus wel wat meer weerstand
Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:
> Dan is ie niet in orde, een Disco 200 tdi moet
> vlot 145-150 kunnen rijden. Als je dat wilt
> tenminste.....ik rij altijd 110, lekkere snelheid
> en verbruik van 1:11.
>
> groetjes, Bart

Ik rijd altijd 110 ( ) - zelfs in 1e Low rijd ik 110, en tot nog toe overal tegenop.

Zo zijn er ook vrolijke varianten waarbij je partner en eend/tje kunt invullen, alleen uitgeschreven werken ze niet.
"Met m'n partner in m'n eend/tje" of "In m'n eend/tje met m'n partner" (Had je maar een Berlingo moeten kopen, of een Kangoo.)

Marc
CamperChris

Bericht door CamperChris »

im zoek eens op 't net op LPG injection in diesel. Dat wordt nog wel eeens gedaan om wat meer vermogen te genereren. LPG zorgt dat de diesel vollediger verbrandt en dus beter rendeert.

gr, CamperChris

2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7faaebe19f93bd28211f203425df1638', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 14569115, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('71399897a0f31edb3824529eb1993862', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 14569115, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
robbert

Bericht door robbert »

140 met verhoogde disco met bullbar zonder roofrack
en 235/85 banden, 300 tdi motor

en idd laag 1 nooit problemen zolang de turbo maar bij blijft
Roy Bruurs

Ik heb in frankrijk alle klimmen in 2 laag gedaan 1 laag is echt af te raden
Alex aka Grizzly

Bericht door Alex aka Grizzly »

Geen zin om het hele topic te lezen maar al eens aan propaan gedacht als toevoeging?
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Volgens mij zijn bergen pk's niet de oplossing voor beklimmingen. Met goede banden en een perfect op de motor afgestemde aandrijflijn kom je volgens mij verder dan met heel veel pk's.

Het zou me niets verbazen als een standaard series met 63 pk er gewoon tegenop tokkelt. Ik herinner me wel evenementen waarbij de disco's en ranges met veel pk's door door series naar hun parkeerplaats gesleept moesten worden omdat ze er alleen niet konden komen. Van de series hoefde er toen geen een gesleept te worden.

Ik vind het nogal opvallend dat het blijkbaar allemaal auto's met motorconversies zijn die een probleem hebben. Dan krijg ik toch het idee dat de conversie niet de juiste is.

Je zou moeten weten bij welk toerental de wagen in de originele opzet 120 rijdt. En dan kijken of wagen met conversie diezelfde snelheid heeft bij dat zelfde toerental. Als dit niet klopt is de opzet fout.

Het maximum toerental van de 2,25D is 4200 rpm. Sneller kan een diesel ook niet omdat die beperkt wordt door de verbrandingsnelheid van het mengsel. Dat is de fysische grens van een zelfontbrander. Omdat de geblazen diesels eveneens snellopers zijn verwacht ik dat het maximum toerental niet veel anders is. Bij een bepaald toerental levert de motor echter de grootste trekkracht. Dat toerental is niet bij elke motor gelijk. En de v-bak is daar aan aangepast. Een anders bak of andere diffs of een andere maat wielen verpest dat dus. Dan krijg je een combinatie die bij een beklimming in een verkeerd toeren gebied moet werken en die zijn topsnelheid niet haalt.

Mischien moeten jullie kijken of de verhoudingen van de aandrijflijn kloppen met de orginele setup die landrover ooit in gedachten
had.

Arnold
Everhard Mulder

Bericht door Everhard Mulder »

Ik haal met mijn 110 mete en 200TDI nauwelijks meer dan 130 en dan moet de wind ook nog goed staan: dat wil zeggen dat ik die dan niet tegen moet hebben. 140 of 150 haal ik niet. Nu is mijn 200TDI er later ingezet en de uitlaatpijp is niet de juiste voor een 200TDI: hij is te smal. Dus ik denk dat ik daardoor die snelheid van 150 niet haal, maar ik moet er niet aandenken wat een lawaai dàt zal geven...
Everhard Mulder
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

Ik weet niet of iemand wel eens geprobeerd heeft om een rijker zuurtsof mengsel in het luchtfilter te laten lopen. Ik ben een duikinstructeur op Bonaire en Nitrox is een luchtmengsel wat gewoon in een duikschool te krijgen is tot 40% zuurstof. Geen idee wat het doet als je het rustig in je filter laat lopen maar je krijgt volgens mij een betere verbranding.
Heb hier geen wegen om dit op te testen, max snelheid op hele eiland is 60km. misschien het proberen waard
Roy Bruurs

Exfietser Schreef:
> Volgens mij zijn bergen pk's niet de oplossing
> voor beklimmingen. Met goede banden en een perfect
> op de motor afgestemde aandrijflijn kom je volgens
> mij verder dan met heel veel pk's.
>
> Het zou me niets verbazen als een standaard series
> met 63 pk er gewoon tegenop tokkelt. Ik herinner
> me wel evenementen waarbij de disco's en ranges
> met veel pk's door door series naar hun
> parkeerplaats gesleept moesten worden omdat ze er
> alleen niet konden komen. Van de series hoefde er
> toen geen een gesleept te worden.
>
> Ik vind het nogal opvallend dat het blijkbaar
> allemaal auto's met motorconversies zijn die een
> probleem hebben. Dan krijg ik toch het idee dat de
> conversie niet de juiste is.
>
> Je zou moeten weten bij welk toerental de wagen in
> de originele opzet 120 rijdt. En dan kijken of
> wagen met conversie diezelfde snelheid heeft bij
> dat zelfde toerental. Als dit niet klopt is de
> opzet fout.
>
> Het maximum toerental van de 2,25D is 4200 rpm.
> Sneller kan een diesel ook niet omdat die beperkt
> wordt door de verbrandingsnelheid van het mengsel.
> Dat is de fysische grens van een zelfontbrander.
> Omdat de geblazen diesels eveneens snellopers zijn
> verwacht ik dat het maximum toerental niet veel
> anders is. Bij een bepaald toerental levert de
> motor echter de grootste trekkracht. Dat toerental
> is niet bij elke motor gelijk. En de v-bak is daar
> aan aangepast. Een anders bak of andere diffs of
> een andere maat wielen verpest dat dus. Dan krijg
> je een combinatie die bij een beklimming in een
> verkeerd toeren gebied moet werken en die zijn
> topsnelheid niet haalt.
>
> Mischien moeten jullie kijken of de verhoudingen
> van de aandrijflijn kloppen met de orginele setup
> die landrover ooit in gedachten
> had.
>
> Arnold

Niet helemaal mee eens. Ik heb in frankrijk totaal geen problemen gehad met mijn 84'er ninety met 200tdi. Het is vaak een kwestie van het terrein goed lezen en daarbij de juiste versnelling kiezen.
Marc-my-Words

Lijkt mij ook. Juiste versnelling en dan zit het vermogen gewoon onder je rechtervoet.
Grip was het probleem niet schreef Jim, maar hij schreef ook dat ie niet stilviel.
Ik zou zo zeggen dat ie gewoon het niet in de juiste versnelling heeft geprobeerd.

En ... de moderne turbo-diesels hebben vaak een hoger max toerental als de genoemde 4200.
Niet dat dat lekker loopt of klinkt. Gewoon iets boven het max koppel inzetten en gasgeven.
Zak je er dan toch nog onderuit dan moet je het in een lagere versnelling proberen.

In het zand wil je overigens ook weer niet teveel koppel op de wielen, want met teveel ga je te snel graven. Dus een versnelling kiezen die slechts netaan laag genoeg ligt qua toeren (of een zeer gevoelige rechtervoet gebruiken).

Marc
Marc-my-Words

Met een goede en goed afgestelde Tdi en met een 1,4 of beter 1,2 tussenbak lijkt mij 150 km/u wat optimistisch maar 130-140 beslist haalbaar.
Qua vermogen blijft een Tdi nauwelijks achter bij een Td5 en ... een Td5 reed toch echt 145 km/u (150 op de teller) zonder dat er ook maar iets aan veranderd of getuned was. Herrie ... dat viel wel mee, je hoort vooral een orkaan, de carrosserie maakte meer herrie als de Td5.

Marc

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2011 11:00 door Marc-my-Words.
Jim

Bericht door Jim »

Geen Nitrox gebruiken!!!!!!! Dit gasmengsel is al explosiegevaarlijk!!! Pure zuurstof is dan uiteraard uit den boze aangezien een vonkje icm met pure zuurstof al een flinke explosie veroorzaakt. Butaan of Propaan is mogelijk maar ik wil het simpel houden.

Iemand een direct linkje naar een turboknop?

Zoals gezegd praat ik nog steeds over hellingen die met een standaard V8, 200, 300, 2.25/5 onneembaar zijn. Met een td5 lukte het net maar kan ook geluk wezen.

Nogmaals, een simpele oplossing voor tijdelijk meer vermogen is genoeg, andere adviezen zijn uiteraard ook mooi maar dat zijn niet de oplossingen die ik zoek.
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

Hoi Jim, heb jij foto's of filmpjes van deze hellingen begin wel heel nieuwsgierig te worden

groeten
Rob
Rickske

Bericht door Rickske »

k zou gewoon investeren in een lier

Nee geintje, ik vind de oplossing die je zoekt ook wel interessant! Als je wat vind ben ik benieuwd naar het filmpje dat je de helling neemt!
Rick90

Bericht door Rick90 »

Je zult sowieso aan de pomp moeten schroeven als je meer vermogen wilt. Wat dacht je met die extra zuurstof d.m.v. turboknop
te doen als je geen extra brandstof geeft?
Als je de pomp eens goed afsteld gaat er echt een wereld voor je open en kun je elke helling nemen die je wilt. Een Tdi is goed bestand tegen het opschroeven
van de pomp en je hoeft echt geen merkbare afname in betrouwbaarheid te verwachten. Maar als je dat zo belangrijk vind zou ik ook stoppen met heavy off roaden
want dat is er nog veel slechter voor.

En ook ik ben nu wel erg benieuwd naar die helling foto's!
Roy Bruurs

Ben het eens met rick90. En ook ik wil die helling wel is zien ben zeer benieuwd. Heb op vakantie een heling van 400 meter lang en 30% gehad met 1 en al stenen en ben daar zonder problemen boven gekomen dus wil wel is weten tegen welke stijle want jij op wilt tijden
Bart van Dessel

Met een zwaar opgeschroefde pomp is inderdaad winst te behalen, en behoorlijk ook, kan een 200 en een 300 tdi prima hebben. Je moet het alleen in de hobbysfeer gebruiken en niet beroepsmatig met een zware trailer er achter, dan gaat je EGT zover omhoog dat de zuigers vloeibaar worden....daarom heb ik een turboschroef onder m'n dashboard zitten.

Gr, Bart
Jim

Bericht door Jim »

Turboschroef? Klinkt interessant, vergelijkbaar met een turboknop?

Helaas geen filmpjes of foto's maar denk aan zeer droog fijn duin zand met nauwe bochten naar boven over een afstand van ongeveer 800 a 900 meter onder een hoek van ik schat 30 graden maar daar ben ik niet zeker van aangezien het weer even geleden is. Die Marqueterre goed kennen weten welke helling ik bedoel. Vergelijk het met de hellingen vanuit de grote zandput in Furstunau naar boven naar de hoofdweg aan de rand van de punt maar dat 3 keer zo lang en bestaande uit zeer fijn zand. Heel Furstenau doe ik overigens fluitend en kom overal fluitend naar boven beneden.

Nogmaals, ik heb het over hellingen die door 250 / 300 pk Jeeps, Patrols met ervaren chaufeurs wel gehaald worden. Ik snap die hebben veel meer koppel en halen het net, ik haal het bij de steilste hellingen net niet dus met iets meer vermogen ga ik het redden :-)
sjorsboomschors/aka/PP

maar over wat voor een LR heb je het nu; 110/90- Disco/RR ??
Marc-my-Words

Wat gebeurt er dan als je het niet haalt ?
Smoort de motor ? En in welke versnelling rijd je dan ?
Heb je banden (en bandenspanning) die passen bij fijn duinzand.
Wellicht rijdt je hier met een 4x4 eend nog vlotter naar boven.

Marc
Bart van Dessel

Een 4x4 eend (sahara) komt héél ver! fantastische auto, maar daar gaat het hier helaas niet over, sorry.... [www.dailymotion.com]
Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:
> Een 4x4 eend (sahara) komt héél ver!
> fantastische auto, maar daar gaat het hier helaas
> niet over, sorry....
> [www.dailymotion.com]-
> pilat-2011-2cv-4x4-sahara-592-video-n-1_auto

Weet ik, maar het ging ook over meer vermogen dat zou moeten helpen.
Het is dus niet (alleen) een kwestie van vermogen.
CamperChris

paar suggesties

Bericht door CamperChris »

Dag Jim,

Knap dat je met een kennelijk vrij standaard motor die opgevoerde rakkers met 250pk onder de kap kunt evenaren. aan je terrein-rijd kwaliteiten ligt het dan niet, zou ik denken.

Ik heb eens een artikeltje over meer vermogen uit een 200tdi uit LR-Enthusiast op google-docs gezet: linkie mischien vindt je daar wat je zoekt.

in 't algemeen heb je volgens mij de volgende mogelijkheden:
- meer turbodruk (evt in combinatie met meer brandstof (pomp opschroeven)
- andere brandstof bijmengen voor meer verbrandingsrendement
- meer lucht beschikbaar maken (beter, nieuw luchtfilter, minder weeerstand via snorkel creeeren)

Om meer vermogen er uit te halen zul je dus altijd wat moeten knutselen met de brandstofvoorziening. 't is niet zo dat je slechts een schakelaartje hoieft aan te brengen om de motor ineens tijdelijk meer vermogen te geven, dat zit niet in een LR ingebouwd. in auto's waar deze truuc werkt dit denk ik doordat de auto normaal geknepen worden (Bijv via de luchtinlaat) en dan tijdelijk meer adem krijgt, danwel door NOX toendiening oid.

een laatste optie is de enige die ik kan bedenken die volledig voldoet aan jou wens: makkelijk, tijdelijk, net wat betere prestaties:
-zet je bijrijder beneden aan de helling uit de auto en laat hem ook de gereedschapkist en alle andere zware delen ff uit de auto pakken. hoe minder kilo's je mee zeult hoe beter de auto presteert!!!

gr, CamperChris

2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4c4ec97cf7ec21d51742f95591d1c824', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 14580640, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36d356d4fec7aa1cad975bfcf1f6127c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 14580640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
Bauke 110

Bericht door Bauke 110 »

Hey Jim,

Ik was toch nieuwsgierig naar die helling die je wilt overmeesteren dus ben ik maar eens op youtube gaan kijken met het idee...
iemand heeft die klim toch wel eens gefilmd.

Bedoelde je deze klim? Youtube

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Jim

Bericht door Jim »

Nee die klim is het niet, die op het filmpje ken ik wel en is niet zo heel erg lang, vanaf beneden denk ik een meter of 100 tot aan de top. Ik bedoel de hele lange helling die zich na 200 meter op splitst naar rechts en naar links, rechts is dan het stijlst en smalts. Ik denk ongeveer een kleine 3 meter breed en dan zandwallen van 3 a 4 meter hoog

ik heb ook ook nog gezocht op yuotube maar kan het niet vinden, waarschijnlijk omdat weinige de top halen. ik haal het iedere keer net niet net als de rest van de landrovers
Plaats reactie