Hallo,
ik heb een RR Classic met ABS en TC uit 1993. nu heb ik laatst de storing gehad dat de ABS pomp niet aansloeg toen ik de auto startte en wegreed. het probleem is dan nogal groot, de remkracht daalt (voor mijn gevoel) met ongeveer 95% omdat er geen rembekrachtiging meer is. door een paar keer de sleutel op ven van contact af te zetten sloeg hij weer aan en was de storing verholpen.
dit is nu 3 keer voorgekomen, ik rij dagelijks met de auto en sinds gisteravond wil de pomp helemaal niet meer aan.
heeft hier iemand ervaring mee? is dit vaak een storing / los contactje of pomp defect?
ik heb vanmorgen vroeg nog even gecheckt of er spanning staat over de 2 dikke draden (rood en bruin?) in de ronde witte stekker bij de pomp. hier stond circa 13v over, ik weet alleen niet of dit standaard zo hoort en misschien de massa geschakeld is?
alvast bedankt voor de reactie(s)!
groeten, Nick
ABS pomp RRC '93 haperde en nu kapot
-
Paul Voortman
Re: ABS pomp RRC '93 haperde en nu kapot
Hoi Nick,
Ronde witte stekker ?
Ik heb een zwarte stekker ad pomp met daarin 5 draden.
Werkplaatshandboek:
Hydraulic power unit (2)
Hydraulic power unit comprises an electrically driven
pump and a pressure switch. Pressure switch
incorporates three electro-mechanical switches: one
for pump, another, at a different presure setting, to
illuminate pressure warning light. The latter switch
plus third switch inform ECU of low pressure and that
ABS function should cease whilst pressure remains
low.
The pump also incorporates a non-return valve, a low
pressure inlet filter, and a pressure relief valve to
protect the system.
Het lijkt erop dat je pomp overleden is.
Wellicht is er een motorenwikkelbedrijf bij je in de buurt.
Misschien kunnen zij je pomp repareren.
Bart uit Meijel vertelde dat er niet meer aan een nieuwe pomp te komen is...
Laat nog ff weten hoe het afloopt.
Succes, groeten Paul
Ronde witte stekker ?
Ik heb een zwarte stekker ad pomp met daarin 5 draden.
Werkplaatshandboek:
Hydraulic power unit (2)
Hydraulic power unit comprises an electrically driven
pump and a pressure switch. Pressure switch
incorporates three electro-mechanical switches: one
for pump, another, at a different presure setting, to
illuminate pressure warning light. The latter switch
plus third switch inform ECU of low pressure and that
ABS function should cease whilst pressure remains
low.
The pump also incorporates a non-return valve, a low
pressure inlet filter, and a pressure relief valve to
protect the system.
Het lijkt erop dat je pomp overleden is.
Wellicht is er een motorenwikkelbedrijf bij je in de buurt.
Misschien kunnen zij je pomp repareren.
Bart uit Meijel vertelde dat er niet meer aan een nieuwe pomp te komen is...
Laat nog ff weten hoe het afloopt.
Succes, groeten Paul
-
Bart van Dessel
Re: ABS pomp RRC '93 haperde en nu kapot
Ik zie ze nog wel op de bekende Engelse sites staan maar omgerekend tegen de € 1000,- is een boel geld. dealerprijs hier in Nederland ca. 1500 euro. Ik heb in ieder geval nog 1 goede pomp liggen die nog in de auto gemonteerd is. Prijs uiteraard een fractie vd nieuwprijs.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Frank 110V8
Re: ABS pomp RRC '93 haperde en nu kapot
Hoi,
Naast de bestuurdesstoel zitten een paar relais. Deze sturen de pomp aan. Wissel ze eens misschien is er wel gewoon een relais stuk.
Groet Frank
Naast de bestuurdesstoel zitten een paar relais. Deze sturen de pomp aan. Wissel ze eens misschien is er wel gewoon een relais stuk.
Groet Frank
-
nick
Re: ABS pomp RRC '93 haperde en nu kapot
heren bedankt voor jullie reactie!
Op de avond dat ik er mee bezig wou om het te fixen reed ik naar de garage waar ik sleutel (voorzichtig uiteraard). ik was de straat nog niet uit en de pomp deed het weer, sindsdien het probleem niet meer gehad... ik leg een multimeter in de auto zodat ik bij eventuele storing kan checken of er spanning op de motor staat.
nogmaal bedankt en groeten,
Nick
Op de avond dat ik er mee bezig wou om het te fixen reed ik naar de garage waar ik sleutel (voorzichtig uiteraard). ik was de straat nog niet uit en de pomp deed het weer, sindsdien het probleem niet meer gehad... ik leg een multimeter in de auto zodat ik bij eventuele storing kan checken of er spanning op de motor staat.
nogmaal bedankt en groeten,
Nick
-
Bart van Dessel
Re: ABS pomp RRC '93 haperde en nu kapot
Controleer goed je zekeringen en relais onder de bestuurdersstoel en stekkers bij de pomp daar wil wel eens een slecht contact zijn,
groetjes, Bart
groetjes, Bart