Defender 110 dak er af of niet.
-
jeroenwohe
Defender 110 dak er af of niet.
Hoi Mannen,
Ik ben momenteel in dubio om mijn 1993 110 te gaan restaureren. Ik zit met het volgende een frame off of niet. Er is eigenlijk niet heel veel roest alleen op de bekende plekken onderkant deuren en op de metalen strip onder de achter ramen.
Het schutbord en chassis is verder prima dus ik zit te denken om alleen de slechte delen te gaan vervangen. Ik ben geen monteur of specialist maar wel een gemotiveerde DIYer.
Mijn vraag is als ik de metalen strip die het dak met de body verbind (kan niet op de naam komen) will gaan vervangen dan moet waarschijnlijk het dak eraf! Is dat moeilijk of gewoon de pop nagels uitboren en dak liften?
Nog een korte vraag, waar kan ik het beste mijn chassis mee beschermen tegen roest?
Mvg jeroen
Ik ben momenteel in dubio om mijn 1993 110 te gaan restaureren. Ik zit met het volgende een frame off of niet. Er is eigenlijk niet heel veel roest alleen op de bekende plekken onderkant deuren en op de metalen strip onder de achter ramen.
Het schutbord en chassis is verder prima dus ik zit te denken om alleen de slechte delen te gaan vervangen. Ik ben geen monteur of specialist maar wel een gemotiveerde DIYer.
Mijn vraag is als ik de metalen strip die het dak met de body verbind (kan niet op de naam komen) will gaan vervangen dan moet waarschijnlijk het dak eraf! Is dat moeilijk of gewoon de pop nagels uitboren en dak liften?
Nog een korte vraag, waar kan ik het beste mijn chassis mee beschermen tegen roest?
Mvg jeroen
-
Puffino
Re: Defender 110 dak er af of niet.
Over bescherming van het chassis kanik je alleen maar adviseren: gebruik de zoekoptie aan de rechter kant eens, of google met als extra toevoeging "site:landrover.startpagina.nl" dan zoek je middels google hier, stukken sneller.
Als je (zo te horen) zo grondig werk wilt leveren: ER AF die body.
Over die strip, geen idee.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Als je (zo te horen) zo grondig werk wilt leveren: ER AF die body.
Over die strip, geen idee.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: Defender 110 dak er af of niet.
Strip zit aan het dak vast en niet eenvoudig te verwijderen. Als je dat wilt is het makkelijkst dak eraf en dat totaal aanpakken. Meestal lekken ze behoorlijk door de goot.
Erik
Erik
-
bowy
Re: Defender 110 dak er af of niet.
jeroenwohe Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Mijn vraag is als ik de metalen strip die het dak
> met de body verbind (kan niet op de naam komen)
> will gaan vervangen dan moet waarschijnlijk het
> dak eraf! Is dat moeilijk of gewoon de pop nagels
> uitboren en dak liften?
>
>
> Mvg jeroen
Hoi Jeroen, bedoel jij de rand onder het dak of de body capping (op de rand van de achterbak) deze laatste is goed zelf te vervangen. Dak eraf bouten en dan stip losboren, nieuwe monteren (bij voorkeur gegalvaniseerde) en gaan!
Gr Bowy
-------------------------------------------------------
>
> Mijn vraag is als ik de metalen strip die het dak
> met de body verbind (kan niet op de naam komen)
> will gaan vervangen dan moet waarschijnlijk het
> dak eraf! Is dat moeilijk of gewoon de pop nagels
> uitboren en dak liften?
>
>
> Mvg jeroen
Hoi Jeroen, bedoel jij de rand onder het dak of de body capping (op de rand van de achterbak) deze laatste is goed zelf te vervangen. Dak eraf bouten en dan stip losboren, nieuwe monteren (bij voorkeur gegalvaniseerde) en gaan!
Gr Bowy
-
Lucas van Lierop
Re: Defender 110 dak er af of niet.
Aan mij moet je zoiets natuurlijk niet vragen maar pak het nou maar grondig aan heb je straks in een keer een goede niet roestende lekvrije auto.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
jeroenwohe
Re: Defender 110 dak er af of niet.
Hoi Mannen,
Bedankt voor de info!
Ja het is de body capping! Die is zeer slecht dus die gaar er zo en zo af.
Net de auto kaal gemaakt en alle zeer roestige bouten doo geslepen! Was meer werk dan ik dacht! maar de meeste bouten zijn nu weg.
Net wat onderdelen besteld, totaal pakket rvs bouten en schroeven voor de auto, terra firma shocks, en nieuw interieur. Voor de rest is de auto vrij roest vrij alleen de bij rijders voet bak is zeer slecht. Net 2 nieuwe gehaald en als ik tijd heb gaan deze eruit en de nieuwe erin.
Net een MUD dash geinstaleerd wat de auto een stuk moderner maakt. Ik ben zelf tevreden met het resultaat. Het verbaast me hoe eenvoudig de defender zich laat sleutelen, voor een leek als ik!
mvg jeroen
Bedankt voor de info!
Ja het is de body capping! Die is zeer slecht dus die gaar er zo en zo af.
Net de auto kaal gemaakt en alle zeer roestige bouten doo geslepen! Was meer werk dan ik dacht! maar de meeste bouten zijn nu weg.
Net wat onderdelen besteld, totaal pakket rvs bouten en schroeven voor de auto, terra firma shocks, en nieuw interieur. Voor de rest is de auto vrij roest vrij alleen de bij rijders voet bak is zeer slecht. Net 2 nieuwe gehaald en als ik tijd heb gaan deze eruit en de nieuwe erin.
Net een MUD dash geinstaleerd wat de auto een stuk moderner maakt. Ik ben zelf tevreden met het resultaat. Het verbaast me hoe eenvoudig de defender zich laat sleutelen, voor een leek als ik!
mvg jeroen
-
Andrew Colville
Re: Defender 110 dak er af of niet.
Als je flink aan de gang gaat en niet wil stranden met een berg onderdelen en geen flauw idee waar wat hoort dan zou ik om te beginnen maar eens een goede werkplaats handboek bestellen, kost een paar centen maar daar staat wel alles in als je dan een klus wilt aan pakken dan hoef je enkel eerst even te lezen (plaatjes kijken) en je weet waar wat zit en hoe het vast zit.
verder is het net meccano maar dan voor grote jongens en meisjes.
en ijzeren delen beschermen kan maar op een manier echt goed en dat is thermisch verzinken.
Groetjes Andrew
verder is het net meccano maar dan voor grote jongens en meisjes.
en ijzeren delen beschermen kan maar op een manier echt goed en dat is thermisch verzinken.
Groetjes Andrew
-
Grumpy Old Sil
Re: Defender 110 dak er af of niet.
RVS is prima voor je scharnieren en voor andere ijzer op ijzer delen. Maar pas op met aluminium, RVS zal niet snel roesten maar je aliminium des te harder. Die 2 gaan niet goed samenwerken.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4ce4abef2b6f43e017b393151f8a4f86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 14541434, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4ce4abef2b6f43e017b393151f8a4f86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 14541434, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III