MOD LR's

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Bossinade

MOD LR's

Bericht door Henk Bossinade »

Er staan weer prachtige foto's van Britse leger LR's op de VEBEGsite..Vr gr Henk B.
vossehoff

Re: MOD LR's

Bericht door vossehoff »

Zit mooi spul tussen.

Iemand trouwens ervaring met het kopen van de VEBEG en invoeren in NL?

gr Niels
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Ervaring helaas niet Niels, daarvoor bieden ze hier vaak belachelijk hoge prijzen.
Maar je kan geluk hebben. Verder heb je de Unbedenklichkeitsbescheinigung nodig en moet je oppassen dat er geen exportverbod op zit (zoals bij veel Duits BW-spul met camo en/of comm.apparatuur). Anders moet ie via een Duitse stroman op kenteken en dan naar NL.
Bij RDW zal t niet anders zijn dan via de andere buren, behalve dat ze het nummer sneller geloven door de Duitse registratie.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2929e198098dd07bf6278c71fc9e1ea5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 14421375, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Henk Bossinade

Als je op een item geboden hebt en het is je toegewezen,dan neem je het mee naar Nederland.Je hebt dan alle papieren erbij gekregen om bijv. een LR op kenteken te zetten bij de RDW.De VEBEG hanteert een lijst met bepaalde landen waarvoor een exportrestrictie geldt. Nederland valt hier niet onder.De prijzen vallen wel mee,vooral als er veel dezelfde items geveild worden.Je kunt de prijzen 2 dagen na de veiling op de site zien.Vorige keer gingen de Sankey's tussen 50 en 200 Euro, de LR's tussen ongeveer 1700 en 5000. Valt allemaal wel mee dus.Wij hebben al heel wat gekocht bij de VEBEG(ook als particulier) en nooit problemen gehad.Vr gr Henk B.
Oscar

Bericht door Oscar »

Henk,

Hoe gaat het wanneer ik zo'n auto bedrijfsmatig wil kopen?
Omdat ze 15jr oud zijn is dat heel voordelig voor de bijtelling met als nog groter voordeel dat ik de BTW terugkrijg op alles wat ik op de auto schroef en aanpas..

Heeft iemand daar ervaring mee?

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2011 13:44 door Oscar.
Henk Bossinade

Hallo Oscar,ik heb werkelijk geen idee.Waarschijnlijk vind je deze info op de sites van de belastingdienst en RDW.Vr gr Henk B.
Oscar

Bericht door Oscar »

Henk,

Ik ben al druk aan het zoeken naar de info, prive kopen en later in de zaak brengen is wellicht het handigst.

Hoe deed jij het met ophalen van de spullen?
Kan je een eendags kenteken krijgen of moet er een trailer aan te pas komen?

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Puffino

Bericht door Puffino »

daar zitten een paar heeeeele fraaie exemplaren tussen, ik zie er met foto's waarop geen spoortje roest op de voetenbakken zit, bijv.... en toch uit 86.... Smullen!

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Oscar

Bericht door Oscar »

Henk,

Jij weet vast nog wel wat jullie voor kosten (%) moesten betalen?

Ik heb me gek gezocht op de Vebeg site maar vind niet meer dan dat er btw bovenop je bod komt, is dat correct?
Geen veilingkosten dus???

Ben vandaag naar de kijkdag geweest, ook al koop je niets het is erg leuk om een keer te zien. Vooral ook de kwaliteitsverschillen tussen de auto's: Enorm..

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Henk Bossinade

Oscar , er zijn geen veilingkosten, er komt alleen BTW bij je toegewezen bod.Het is verstandig om een autoambulance te gebruiken.maar dit is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de toestand van de auto die je bezichtigt hebt en gekocht hebt.Als je evt. toch zelf gaat rijden,is het verstandig om een brandstoffilter mee te nemen..Succes Vr gr Henk B.
Oscar

Bericht door Oscar »

Henk,

Thx voor de info en mocht ik de gelukkige koper worden van een of meer auto's dan worden ze per auto-ambu opgehaald.
Volgende week weet ik meer.

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
colin

Bericht door colin »

heren,

Wat is nu precies het verschil tussen een MOD laro uit "85 '86 en een civiele 90 of 110 uit hetzelfde tijdperk?

Zoek me een ongeluk maar kan het niet helemaal vinden.

Vraag komt voort uit het idee om er een om te bouwen naar een 5 deurs maar vraag me af of dit wil qua aansluitpunten op het chassis.

Groet colin
Colin

Bericht door Colin »

heren,

Wat is nu precies het verschil tussen een MOD laro uit "85 '86 en een civiele 90 of 110 uit hetzelfde tijdperk?

Zoek me een ongeluk maar kan het niet helemaal vinden.

Vraag komt voort uit het idee om er een om te bouwen naar een 5 deurs maar vraag me af of dit wil qua aansluitpunten op het chassis.

Groet colin
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Het ombouwen van een 3 deurs mod 110 naar vijf deurs is dacht ik niet hel veel werk. Het is door mensen op het PB diverse keren gedaan. Een 109 series is wel veel werk. Daar moeten dingen aan het chassis worden aangepast.

Wat bij een 110 de verschillen zijn weet ik niet. Bij een 109 is het civiele chassis op diverse punten heel anders dan het militaire (one tons) chassis.

Mischien moet je even informeren bij Paul Kampeerrover of Camper Chris.

Arnold.
Oscar

Bericht door Oscar »

Colin,

Het chassis is gelijk aan een civiele hardtop.
Je komt dus dezelfde problemen tegen bij ombouw, met name de bevestiging aan het chassis van de 5-deurs opbouw.

En de kabelboom is anders maar dat zie je voornamelijk terug in de schakelaar voor de verlichting en het contactslot.

Het is eerder gedaan, zie hier

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Oscar

Bericht door Oscar »

Arnold,

Bij een 110 ex-mod zijn o.a. de outriggers van onderen dicht (met leegloop gaten), verder weinig spannends t.o.v. een civiele ht.
Tenzij je natuurlijk uitgaat van een hcpu chassis of een Wolf XD chassis...

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Nee, Er is meer anders. De chassisbalk waar de v-bak op zit is verwijderbaar. De voorste veerhanden zijn een stuk langer zodat veren met langere shackel gemonteerd kunnen worden zonder dat de veren scheef gaan staan. Er zit geen steun voor de accu met luchtfilter op het chassis. De achterste bevestigingspunten zijn ook anders. De x-members hebben ook een iets andere vorm zodat de propshafts een grotere hoek kunnen maken. De militaire achterbalk is ook anders. Daar kan doordat hij smaller is geen Brink trekhaak meer op bevestigd worden. Zelf een stukje er aanlassen om de haak te bevestigen mag dus ook niet.

Ooit was er een website waar het allemaal in beschreven stond. Ik kan die alleen niet meer terugvinden.

Arnold.
Oscar

Bericht door Oscar »

Arnold,

We hebben het over schroef geveerde Land Rovers..
Inderdaad is de chassisbalk onder de v-bak verwijderbaar.

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Colin

Re: MOD LR's / vebeg

Bericht door Colin »

Kijk, weer wat geleerd! Had 2 leuke zien staan in NL maar de ene heeft alleen nog maar een kopie van de Duitse Fahrzeugschein en de andere rotter dan rot. Bij die ene in Ermelo/Harderwijk waren een paar van jullie ook al wezen kijken volgens mij. In ieder geval was Paul van One Ten er gesignaleerd.... Die man is ook overal als de kippen bij Maar deze laat ik dus maar staan denk ik aangezien je zonder de echte Duitse papieren je volgens mij weer een hoop heisa op de nek haalt.

Iemand van jullie al wezen kijken bij de nieuwe lading van de Vebeg? Of gaan er nog mensen kijken volgende week? Ik moet nog even met de baas stoeien of ik vrij kan krijgen maar het lijkt me wel een leuk uitje.

Groet en dank Colin
Oscar

Bericht door Oscar »

Colin,

Helaas laat het werk het niet toe om volgende week naar de Vebeg te gaan..
Altijd de moeite waard en er zit ongetwijfeld weer goed spul tussen dat voor de hoofdprijs weggaat..

In ieder geval is het leerzaam om zoveel Ninety's en One Tens bij elkaar te zien, weet je direct waar je rottigheid kunt verwachten in de toekomst.

Oscar

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Colin

Bericht door Colin »

Ik hoop woensdag nog even te kunnen maar vrees dat het werk het niet toe gaat laten. Wil namelijk wel eens kijken al is het alleen maar voor de ervaring inderdaad.

Weet iemand of er normaal meer LHD's zijn of zijn er altijd maar een zeer beperkt aanbod LHD's ten opzichte van de grote groep RHD's?

Groet Colin
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Over het algfemeen is alles wat in Duitsland gereden heeft LHD.
Tenminste voor zover mijn kennis gaat.

fb
Joadalama

Bericht door Joadalama »

Aanbod LHD's varieert per veiling. Toevallig staan er nu veel RHD's tussen. Vorige keer was het redelijk gespreid. Hou er wel rekening mee dat deze auto's geen koopjes zijn en dat er voor de belastingvrije LHD's altijd veel belangstelling is. MOD heeft aan vebeg per auto een minimale prijs doorgegeven. Via inside information heb ik gehoord dat het meeste spul toch niet onder de 3000 euro weg mag. Vorige keer lag de gemiddelde prijs zo rond de 4300 euro (kun je zien na afloop van de veiling). Wordt er, zoals de vorige keer, niet hoog genoeg geboden dan gaan een aantal exemplaren in de "sofort verkauf". Je kunt dan bellen met Vebeg en vragen wat ze minimaal willen hebben. Let ook op dat je een zgn. "Ausfuhrgenehmigung" aan moet vragen en dat er nog btw bij komt. Mocht je er 1 bemachtigd hebben, dan kun je die, legaal, alleen op een aanhanger ophalen. Er zit namelijk geen kenteken meer op. Je kunt wel vanaf de grens groene platen gebruiken. Hoe je die 5 kilometer over duits grondgebied overbrugt is dan aan jou.

Bij invoer in Nederland wordt er ook gelijk bij de rdw apk gedaan omdat het een ex-legervoertuig betreft. Als je de auto op geel kenteken wil hebben, worden ook nog de aanvullende inrichtingseisen van geel t.o.v. grijs gecontroleerd. Deze RDW diensten zijn niet gratis, dus als je alles bij elkaar op gaat tellen gaat het toch gauw richting de 6000 euro.

Nog een aandachtspuntje. Sommige exemplaren zijn compleet gereviseerd, inclusief revisiemotor en bak(ken). Het gebeurde regelmatig dat deze auto's na revisie meteen in opslag gingen. De revisie motor heeft dan dus weinig gedraaid en dan ga je bij de roettest vaak nat. Je hebt dan een verklaring van revisie nodig om de eerste roettest te ontwijken. Zo'n verklaring is zonder relaties binnen het engelse leger moeilijk te krijgen.

Maar het kijken in Elmpt/Niederkruchten is wel een leuk morgentje uit. Je kijkt je ogen uit wat daar allemaal staat aan afgevloeid materiaal. Alle auto's zijn van binnen en van buiten te bekijken en de meeste kun je even starten om naar het torretje te kijken/luisteren. Neem wel je paspoort mee. Soms willen ze nog wel eens moeilijk doen aan de poort, maar dan zeg je dat je voor de kijkdag van de Vebeg auction komt op het terrein van disposals. Neem ook een printje mee van de de betreffende pagina op de vebeg site zodat je dat kunt laten zien.

Ik ga waarschijnlijk wel even kijken. Is hier om de hoek.
Colin

Bericht door Colin »

Eigenlijk geen tijd maar gezien jullie verhalen en een blijvend knagende interresse toch maar het plan gemaakt gister middag even te gaan kijken......wat denk je....komt er een spoedje tussendoor......dag plan.....dag land rover's kijken...dag leuke woensdagmiddag.....

Volgende keer beterrrr!
Plaats reactie