foto's van nieuwe Defender prototype DC100
-
LandRoverNieuws
foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Land Rover heeft foto's vrijgegeven van het prototype dat volgende week op het salon in Frankfurt voorgesteld zal worden : een revolutionaire opvolger van de Defender : de DC100
[wp.me]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2011 02:22 door LandRoverNieuws.
[wp.me]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2011 02:22 door LandRoverNieuws.
-
ToyRoverlander
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Gadver..... wat een lelijk hok.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Paul Kampeerrover
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Van de zijkant heeft ie veel weg van de Skoda Yeti.
Ik word er nog niet echt warm van.....
Gr. Paul
Ik word er nog niet echt warm van.....
Gr. Paul
-
vossehoff
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Tsjaaaa .... niet mijn ding.
gr Niels
gr Niels
-
RoadRocket
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
ach.... over een jaar of 25 wil iedere prikker in zo'n oudje uit 2012 rijden
ik merk er ook wat andere-merk-invloeden in... het zal dat dak met die zijkanten zijn ofzo.... maar ja.... het zal ongetwijfeld wennen zijn, ik merk dat ik de nieuwe disco's nu al een stuk beter te verteren vindt als toen ze er net waren...
wél ont-zet-tend jammer dat de huidige defender verdwijnt... dat wel
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c7abac73477c2ed35cd6a9bc7aed28c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 14499996, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
ik merk er ook wat andere-merk-invloeden in... het zal dat dak met die zijkanten zijn ofzo.... maar ja.... het zal ongetwijfeld wennen zijn, ik merk dat ik de nieuwe disco's nu al een stuk beter te verteren vindt als toen ze er net waren...
wél ont-zet-tend jammer dat de huidige defender verdwijnt... dat wel
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c7abac73477c2ed35cd6a9bc7aed28c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 14499996, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
-
Erwin 110TD5
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
niet mooi
gelukkig is het nog een studiemodel....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
gelukkig is het nog een studiemodel....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Roelie
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Dit verdiend de naam Defender ook niet.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7537e11db0c08c508c24fb00b5dc33fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14500031, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7537e11db0c08c508c24fb00b5dc33fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 14500031, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
Bart van Dessel
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Is inderdaad nog een studiemodel, kan nog van alles gebeuren, maar een die-hard Defender rijder vindt waarschijnlijk ieder nieuw model lelijk, wen er dus maar vast aan! Je zult toch met de tijd mee moeten. Ik vind dit eerste prototype niet lelijk, ja de wielen zijn veel te groot met te weinig rubber en liever zie ik een soort 4 drs. 110 als prototype. Als je er zwaar tegenop ziet dan koop je nu nog een gloednieuwe, laat 'm goed antiroest behandelen en je kunt 20 jaar vooruit!
Gr, bart
Gr, bart
-
Gromit
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Inderdaad net een Skoda Yeti.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('272d5f14e8e6939c258ddd6df0273b97', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 14500107, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('272d5f14e8e6939c258ddd6df0273b97', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 14500107, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Erik
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik vind hem best mooi, het lijkt net een yeti.
Maar het verdient absoluut niet de naam Defender
Maar het verdient absoluut niet de naam Defender
-
Boelo
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik vind 'm wel geslaagd, veel leuke retrodetails zoals dak, B- stijl, honingraat hondenrek, luchtinlaat vd kachel, lampen voor en meer nog achter en de deurgrepen. Alleen is het front me wat te schuin maar dat zal ongetwijfeld functioneel design zijn ivm voetgangersveiligheid.
Persoonlijk vind ik een 110 mooier dan een 90, dus ben nu al benieuwd nasr de 4 deurs versie. Verder setje hoge banden erop en hij is af.
Voor de puristen, vooruitgang is niet te stoppen en bovendien is er meer dan voldoende Defender erfgoed over om je nog een heel leven lang te plezieren.
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2011 10:13 door Boelo.
Persoonlijk vind ik een 110 mooier dan een 90, dus ben nu al benieuwd nasr de 4 deurs versie. Verder setje hoge banden erop en hij is af.
Voor de puristen, vooruitgang is niet te stoppen en bovendien is er meer dan voldoende Defender erfgoed over om je nog een heel leven lang te plezieren.
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2011 10:13 door Boelo.
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Het enige goeie is dat de echte Defender alleen nog maar echter wordt, en dat zelfs de Puma zo direct een gewilde traditional is.
Marc
Marc
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
'n Kruising tussen een Yeti en zo'n onappetijtelijke anabole Cross-Mini, en dan via de uitlaat een beetje opgeblazen.
Als dit het wordt dan wordt mijn volgende auto een Dacia.
Als dit het wordt dan wordt mijn volgende auto een Dacia.
-
Lucas van Lierop
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Op facebook al 300+(!) overwegend negatieve reacties...Vind het zelf ook niet mooi, er zijn betere studiemodellen gemaakt. Maarja je zal zien dat de mensen die daadwerkelijk met 60k naar de dealer gaan ipv wij prikkkers 'm nog willen ook. Al zal defensie etc niet met dit soort plastic prul gaan rijden.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
disco ronl
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Tja, ben ik al die jaren bezig mijn Disco op een defender te laten lijken, dus alle plastics eraf en door staal vervangen, ophogen enz. komt Land rover zelf met een defender die op een disco lijkt, alle moeite voor niets
kan ik al dat plastic weer terugbouwen of gewoon weer een freelander nemen, daar lijkt die nieuwe defender best ook wel op.
nou even serieus: best mooi ontwerp als auto dan, ik zou hem Street Rover noemen en hem op een nieuwe doelgroep richten.
exit Defender dus.
Maar er zijn er nog genoeg voor de echte liefhebbers.
kan ik al dat plastic weer terugbouwen of gewoon weer een freelander nemen, daar lijkt die nieuwe defender best ook wel op.
nou even serieus: best mooi ontwerp als auto dan, ik zou hem Street Rover noemen en hem op een nieuwe doelgroep richten.
exit Defender dus.
Maar er zijn er nog genoeg voor de echte liefhebbers.
-
De Waldpiek
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
lijkt meer een Pretender i.pv. en Defender.
niet mooi , maar een andere naam zou hem wel beter staan
groet Nimrod
Foto-WEIE8DEY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('de7d0ee059153cef6ee3cf72b6f5f70e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WEIE8DEY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEIE8DEY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WEIE8DEY.jpg', '', 14500418, 600, 600, 'Loading image ...', false);
niet mooi , maar een andere naam zou hem wel beter staan
groet Nimrod
Foto-WEIE8DEY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('de7d0ee059153cef6ee3cf72b6f5f70e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WEIE8DEY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEIE8DEY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-WEIE8DEY.jpg', '', 14500418, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Boelo
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik lees nu al een paar keer dat dit ontwerp de naam Defender niet waardig is, maar waaruit maken jullie dan op dat de auto die naam weer zal krijgen? Ik zie enkel de (code)naam DC100!
Groeten Boelo
Groeten Boelo
-
Mark HJ
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Nou eerste indruk is erg lelijk,net als bijna alle moderne auto's.Dit ontwerp zal nooit een icoon worden.
Als pure auto is een afrika toyota dan veel geslaagder of de Massif(die geloof ik al uit productie is)
Landrover produceert al zoveel plastic,er kan toch ook wel een echt werkpaard in de lijn blijven?
Nee niet mijn ding.
Mark
Als pure auto is een afrika toyota dan veel geslaagder of de Massif(die geloof ik al uit productie is)
Landrover produceert al zoveel plastic,er kan toch ook wel een echt werkpaard in de lijn blijven?
Nee niet mijn ding.
Mark
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
De Waldpiek Schreef:
-------------------------------------------------------
> lijkt meer een Pretender i.pv. en Defender.
>
> niet mooi , maar een andere naam zou hem wel beter
> staan
>
> groet Nimrod
Pretender of Offender, 't is in ieder geval niet mijn volgende Defender.
Marc
-------------------------------------------------------
> lijkt meer een Pretender i.pv. en Defender.
>
> niet mooi , maar een andere naam zou hem wel beter
> staan
>
> groet Nimrod
Pretender of Offender, 't is in ieder geval niet mijn volgende Defender.
Marc
-
Bart van Dessel
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Je kan het veel beter formuleren dan ik, je verhaal klopt helemaal!
Gr, bart
Gr, bart
-
Lucas van Lierop
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik hoop op Defender die net zo veilig en comfortabel is als een Disco 1/2 en sleutelbaar is. Maar zoals ze aangeven bij Land Rover is dit om de discussie met het publiek te starten (daarom is ie zo lelijk) en zegt dit nog weinig.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
ExFietser
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Waarom denk je dat de Massif al uit productie is? En al die andere merken gelijksoortige wagens nergens meer (nieuw) gemaakt en ontwikkeld worden? Dat geld overigens ook voor wagens als de Hummer? Dit soort wagens zijn ooit gemaakt met een bepaald doel. Dat kan een militair of een agrarisch of een koloniaal doel zijn. (Geweest) Het doel van de hummer was dus militair en dan in de woestijn en die is ook echt nergens anders geschikt voor. In Nederland krijgt het ding niet eens een tgk. Ik he het wel over de H1 niet die afgeleide nepperts natuurlijk. Waar die geschikt voor zouden zijn kan ik ook niet bedenken.
Ik ben nu al in best veel landen geweest en daar kon je overal met een normale wagen terecht. Van de meeste normale wagens is ook een 4x4 uitvoering te koop. Handig in sneeuwrijke gebieden en in sommige plaatsen met slechte wegen enzo. Maar die slechte (of afwezigheid van) wegen zijn er niet heel veel meer. Zelfs die beroerde wegen in india met kuilen en gaten kun je met een gewone wagen bereiden.
Eigenlijk zijn dit soort voertuigen alleen nog maar handig voor militaire zaken en hulpdiensten die moeten opereren bij rampen enzo. En dat is een zeer kleine klantenkring die vaak ook nog door allerlei politieke en nationale motieven geleid wordt. Of te wel een zeer onstabiele markt.
Als autofabrikant kun je hier niet van leven. En al die halve zolen hier die zonodig in super oude primitieve wagens blijven rijden zijn ook geen klanten van landrover. Als we als landrover rijder nu elke twee jaar de nieuwste defender zouden kopen was dit mischien niet nodig geweest.
Ik denk dat als landrover wil blijven bestaan ze wel moeten. Het is jammer voor onze mooie mecanodoos maar helaas pindakaas.
Arnold.
Ik ben nu al in best veel landen geweest en daar kon je overal met een normale wagen terecht. Van de meeste normale wagens is ook een 4x4 uitvoering te koop. Handig in sneeuwrijke gebieden en in sommige plaatsen met slechte wegen enzo. Maar die slechte (of afwezigheid van) wegen zijn er niet heel veel meer. Zelfs die beroerde wegen in india met kuilen en gaten kun je met een gewone wagen bereiden.
Eigenlijk zijn dit soort voertuigen alleen nog maar handig voor militaire zaken en hulpdiensten die moeten opereren bij rampen enzo. En dat is een zeer kleine klantenkring die vaak ook nog door allerlei politieke en nationale motieven geleid wordt. Of te wel een zeer onstabiele markt.
Als autofabrikant kun je hier niet van leven. En al die halve zolen hier die zonodig in super oude primitieve wagens blijven rijden zijn ook geen klanten van landrover. Als we als landrover rijder nu elke twee jaar de nieuwste defender zouden kopen was dit mischien niet nodig geweest.
Ik denk dat als landrover wil blijven bestaan ze wel moeten. Het is jammer voor onze mooie mecanodoos maar helaas pindakaas.
Arnold.
-
Mark HJ
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Natuurlijk zo beschouwd heb je volkomen gelijk,een Panda 4x4 komt ook overal.Maar dan is het ook niet meer nodig om snellere autos op de
weg te hebben en onhandige vormgevingen.etc.Dan praat je al gauw over eenheidsworst.Of koop een OV kaart.
Of de nieuwe defender net zo multifunctioneel zal zijn of duurzaam betwijfel ik.
Ook ik vind vooruitgang goed,maar mag het ook nog leuk zijn?
Mark
weg te hebben en onhandige vormgevingen.etc.Dan praat je al gauw over eenheidsworst.Of koop een OV kaart.
Of de nieuwe defender net zo multifunctioneel zal zijn of duurzaam betwijfel ik.
Ook ik vind vooruitgang goed,maar mag het ook nog leuk zijn?
Mark
-
Sunraymajor110
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Naast mijn Defender 110 TD5 en een lightweight ex Nederlandse Leger heb ik voor dagelijks gebruik een Skoda Yeti. (heerlijke auto trouwens!!)
Ik hoef er denk alleen een plaatje Defender op te hangen als dit het nieuwe model wordt.
Ik hoef er denk alleen een plaatje Defender op te hangen als dit het nieuwe model wordt.
-
Fraggledefender
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Brrr, ziet er erg on-defender uit.
Het is een standaard sufje zoals eerder in deze thead al wat namen voorbij kwamen.
Doodzonde.
Jan
Het is een standaard sufje zoals eerder in deze thead al wat namen voorbij kwamen.
Doodzonde.
Jan
-
Anton (Rumble)
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik vind hem niet lelijk, het is een echte landrover, maar het is geen defender. Ik denk wel dat er een doelgroep voor deze auto is, maar ik kan me niet voorstellen dat de huidige defenderrijders hier in stappen.
Dat de huidige defender gaat verdwijnen is al jaren duidelijk, iets met CE en veiligheid. Mogelijk gaat de productie lijn naar derde wereld landen en kunnen we via een omweg nog aan een defender komen in de toekomst. voor mij niet belangrijk, ik heb er namelijk al een.
Dat de huidige defender gaat verdwijnen is al jaren duidelijk, iets met CE en veiligheid. Mogelijk gaat de productie lijn naar derde wereld landen en kunnen we via een omweg nog aan een defender komen in de toekomst. voor mij niet belangrijk, ik heb er namelijk al een.
-
Oscar
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Lucas,
Ik kan de fb pagina niet vinden..
Wel een DC100 (Land Rover) pagina maar daar kan je niets mee.
Heb je de link?
Dan kunnen we daar allemaal onze (dis)likes op loslaten...
Ik vind het gevaarlijk wanneer ze op publieksreacties afgaan op een autoshow, daar loopt het meeste volk dat "van de baas" een leaseauto mag uitzoeken.
En daarbij zal ie wel in de smaak vallen... Laat die vooral Freelanders en ander straatspul gaan rijden..
Eerdere tekeningen hadden meer weg van een kruising tussen een D3 en de Defender en dat zag er heel aardig uit.
Maar deze: SPUUGLELIJK !!!
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Ik kan de fb pagina niet vinden..
Wel een DC100 (Land Rover) pagina maar daar kan je niets mee.
Heb je de link?
Dan kunnen we daar allemaal onze (dis)likes op loslaten...
Ik vind het gevaarlijk wanneer ze op publieksreacties afgaan op een autoshow, daar loopt het meeste volk dat "van de baas" een leaseauto mag uitzoeken.
En daarbij zal ie wel in de smaak vallen... Laat die vooral Freelanders en ander straatspul gaan rijden..
Eerdere tekeningen hadden meer weg van een kruising tussen een D3 en de Defender en dat zag er heel aardig uit.
Maar deze: SPUUGLELIJK !!!
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Hans Blackberry T
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Nou niet echt mooi, beetje als een sneeuwmannetje
Maar een fabriekje bouwen in Puebla, ruimte genoeg naast de vw fabriek.
Grt Hans Blueberry T
Maar een fabriekje bouwen in Puebla, ruimte genoeg naast de vw fabriek.
Grt Hans Blueberry T
-
Gromit
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik lees nu al een paar keer dat dit ontwerp de
> naam Defender niet waardig is, maar waaruit maken
> jullie dan op dat de auto die naam weer zal
> krijgen? Ik zie enkel de (code)naam DC100!
>
> Groeten Boelo
DC100 staat voor Defender Concept 1.0
-------------------------------------------------------
> Ik lees nu al een paar keer dat dit ontwerp de
> naam Defender niet waardig is, maar waaruit maken
> jullie dan op dat de auto die naam weer zal
> krijgen? Ik zie enkel de (code)naam DC100!
>
> Groeten Boelo
DC100 staat voor Defender Concept 1.0
-
Joep
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
dat wordt extra spare-parts inslaan om de boel rijdend te houden.
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('06a1aa2f94fb9f35eddd9f9dbd2022af', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 14503278, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('06a1aa2f94fb9f35eddd9f9dbd2022af', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 14503278, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
go electric
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
hier ook al foto's van de nieuwe electrische 90
de nieuwe 90
de nieuwe 90
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
go electric Schreef:
-------------------------------------------------------
> hier ook al foto's van de nieuwe electrische 90
>
> de nieuwe 90
Ah ... Dat ziet er beter uit, en direct vanaf jaar 0 MRB vrij !!
Alleen is het niet mijn kleur (anderen zullen hier wellicht anders over denken).
Marc
-------------------------------------------------------
> hier ook al foto's van de nieuwe electrische 90
>
> de nieuwe 90
Ah ... Dat ziet er beter uit, en direct vanaf jaar 0 MRB vrij !!
Alleen is het niet mijn kleur (anderen zullen hier wellicht anders over denken).
Marc
-
Ben leert elke dag van zijn Laro's
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik vind het ook maar niets, maar zou DC niet voor Disco staan, een verkorte versie van de Discovery, hij lijkt er wel een beetje op
-
LandRoverNieuws
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
En wat vinden jullie dan van de DC120 ?
De pick up versie zie ik wel zitten.
landrovernieuws.wordpress.com
twitter :@landrovernieuws
De pick up versie zie ik wel zitten.
landrovernieuws.wordpress.com
twitter :@landrovernieuws
-
Mark HJ
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Nu is het nog meer van dat lelijke spul
Mark
Mark
-
Lucas van Lierop
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Langere wielbasis is sowieso beter, ik zou 'm liever met normale wielen zien (tis een werkpaard en niet zo plat dat het onpraktisch is:
zoiets dus (nog steeds lelijk)
landrover-dc100-120-wolf-rims.jpg --> mod_embed_images_loadimage('50ed9718b8518f95c53ec6fbf32d17ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdeoxiden.nl%2Flandrover%2Fforum%2Flandrover-dc100-120-wolf-rims.jpg', 'http://deoxiden.nl/landrover/forum/landrover-dc100-120-wolf-rims.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdeoxiden.nl%2Flandrover%2Fforum%2Flandrover-dc100-120-wolf-rims.jpg', '', 14506367, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet
Lucas
zoiets dus (nog steeds lelijk)
landrover-dc100-120-wolf-rims.jpg --> mod_embed_images_loadimage('50ed9718b8518f95c53ec6fbf32d17ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdeoxiden.nl%2Flandrover%2Fforum%2Flandrover-dc100-120-wolf-rims.jpg', 'http://deoxiden.nl/landrover/forum/landrover-dc100-120-wolf-rims.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdeoxiden.nl%2Flandrover%2Fforum%2Flandrover-dc100-120-wolf-rims.jpg', '', 14506367, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet
Lucas
-
die zijn onderweg
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Mooi of lelijk, lijkt het op een 'Sus' of Yeti, is subjectief. Bij de start van Land Rover Serie I was dat (gelukkig) ook niet de vraag.
Misschien gaat de volgende redenering op:
Dé Land Rover was bedoelt als werkpaard zonder echte concurrentie (een -industrieel form-follows-function ontwerp).
Dat werkpaard was op z'n eind een Defender al tijden mét concurrentie.
Toyota-en-gelijkende zijn nu dé Defender(werkpaard) want daar is wél veel vraag naar.
Land Rover zoekt daar een antwoord op en dat antwoord die(marktgerichte vraag) zal in niks lijken op de huidige Defender. Land Rover kan zich ook geen retro-icoon veroorloven, wat bijv. VW/Fiat wel kunnen.
Het is mijn's inziens dan ook interessanter te hopen op een -beter-(en dat mag/moet mooi/betaalbaar zijn) antwoord van Land Rover op de huidige vraag/markt.
En dat hoeft(kan) geen Defender zijn, maar wel een LaRo die die rol van toen, nú vervullen kan.
groeten Martijn
Misschien gaat de volgende redenering op:
Dé Land Rover was bedoelt als werkpaard zonder echte concurrentie (een -industrieel form-follows-function ontwerp).
Dat werkpaard was op z'n eind een Defender al tijden mét concurrentie.
Toyota-en-gelijkende zijn nu dé Defender(werkpaard) want daar is wél veel vraag naar.
Land Rover zoekt daar een antwoord op en dat antwoord die(marktgerichte vraag) zal in niks lijken op de huidige Defender. Land Rover kan zich ook geen retro-icoon veroorloven, wat bijv. VW/Fiat wel kunnen.
Het is mijn's inziens dan ook interessanter te hopen op een -beter-(en dat mag/moet mooi/betaalbaar zijn) antwoord van Land Rover op de huidige vraag/markt.
En dat hoeft(kan) geen Defender zijn, maar wel een LaRo die die rol van toen, nú vervullen kan.
groeten Martijn
-
Frans Bonnes
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
En van mij even een vraagje:
Iedereen die nu roept dat hij zo lelijk is, zou die ooit een nieuwe, en dan bedoel ik fabrieksnieuwe, defender kopen als die op het huidige defender model zou lijken.
Ik verwacht het niet, de meeste die hier op de prik zitten hebben een oudere auto, als hobby, en zullen ook nooit een nieuwe landrover kopen.
Eigenlijk is het bij andere merken net zo, bij citroen klagen de eend fanaten ook dat de nieuwe moddellen niet op een eend lijken.
Toen de Disco uitkwam riep ook bijna iedereen dat het geen "LandRover" was.
Maar dat model heeft er wel voor gezorgd dat LandRover nu nog bestaat.
Maar misschien komt er ooit wel weer een "functionele" LandRover, als de militaire weer eens iets anders willen.
Zo is tenslotte ook de 101 ontstaan, en niet te vergeten de voorganger van de LR, de Jeep.
fb
Iedereen die nu roept dat hij zo lelijk is, zou die ooit een nieuwe, en dan bedoel ik fabrieksnieuwe, defender kopen als die op het huidige defender model zou lijken.
Ik verwacht het niet, de meeste die hier op de prik zitten hebben een oudere auto, als hobby, en zullen ook nooit een nieuwe landrover kopen.
Eigenlijk is het bij andere merken net zo, bij citroen klagen de eend fanaten ook dat de nieuwe moddellen niet op een eend lijken.
Toen de Disco uitkwam riep ook bijna iedereen dat het geen "LandRover" was.
Maar dat model heeft er wel voor gezorgd dat LandRover nu nog bestaat.
Maar misschien komt er ooit wel weer een "functionele" LandRover, als de militaire weer eens iets anders willen.
Zo is tenslotte ook de 101 ontstaan, en niet te vergeten de voorganger van de LR, de Jeep.
fb
-
Lucas van Lierop
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Ik zou er over een tijd wel een willen mits ie roestbestendig is en je er nog je eigen draai aan kan geven.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
a.wilbie
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
klopt Frans, het is niet mijn kopje thee, maar ik zit zelf nu met een defender te kijken hoe het anders/ouder kan.
minder plastic etc etc. land-rover moet door ontwikkelen met milieu vriendelijk en nieuwe markten aanboren.
tevens, ik vind de oude D1's niet zo erg, maar D3's.... ach.
Arjan (die zijn andere 101fc ambu rechts gestuurd eindelijk thuis heeft.)
minder plastic etc etc. land-rover moet door ontwikkelen met milieu vriendelijk en nieuwe markten aanboren.
tevens, ik vind de oude D1's niet zo erg, maar D3's.... ach.
Arjan (die zijn andere 101fc ambu rechts gestuurd eindelijk thuis heeft.)
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC120
Het enige wat me ervan aanstaat is de 120 inch, dwz, de echte 110 zou om ruimte te bieden aan de moderne mens best opgerekt mogen naar bijv 112 of 115.
Een laadbak van 2 meter biedt met een af-fabriek optioneel hoog dak (130cm interieurhoogte als ik me niet vergis) ineens een heleboel pluspunten onder de NL belastingregels -- en daarbij ook nog een boel functionaliteit voor wie bijv. een aardige lading te vervoeren heeft, of voor wie een ambulance of camper wil bouwen.
Verder is ie nog even erg, een beetje een opgeblazen ClubmanMini (en die zijn zelf tegenwoordig ook al zo opgeblazen) en dat dan op een setje pimp-my-ride wielen.
Marc
Een laadbak van 2 meter biedt met een af-fabriek optioneel hoog dak (130cm interieurhoogte als ik me niet vergis) ineens een heleboel pluspunten onder de NL belastingregels -- en daarbij ook nog een boel functionaliteit voor wie bijv. een aardige lading te vervoeren heeft, of voor wie een ambulance of camper wil bouwen.
Verder is ie nog even erg, een beetje een opgeblazen ClubmanMini (en die zijn zelf tegenwoordig ook al zo opgeblazen) en dat dan op een setje pimp-my-ride wielen.
Marc
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC120
Gewone wielen maken m gewoner, en zo ziet ie er dus meer uit als een 4x4Reuzenpanda.
Wat ik blijf missen is het utilitaire blokkendoos-model en wat ik ook mis: interieurhoogte, zet n SUV naast een Defender: en je ziet het verschil.
Er zijn als je in een Defender zit maar weinig auto's waar je niet "op neer kijkt" (sorry, niets denigrerends bedoeld).
Marc
Wat ik blijf missen is het utilitaire blokkendoos-model en wat ik ook mis: interieurhoogte, zet n SUV naast een Defender: en je ziet het verschil.
Er zijn als je in een Defender zit maar weinig auto's waar je niet "op neer kijkt" (sorry, niets denigrerends bedoeld).
Marc
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Hmm ... Frans je hebt wel een beetje een puntje.
Ik heb een nieuwe, dwz inmiddels 1 jaar oud, en ik moet er nog steeds een beetje aan wennen (ik mis bepaalde "originele" eigenschappen van de pre-Puma's, en ik mis het Td5 geluid). Toch ben ik er ook best tevreden mee, er zijn nu eenmaal bepaalde zaken die duidelijk beter zijn als voorheen (en vooral: een Td5 werd niet meer geleverd).
En ... toen ik indertijd in Spanje de nieuwere Santana's zag, met bijv. push-button deuren (of hadden ze alleen maar eendelige deuren), en vooral met de enkele voorruit ... toen moest ik ook even wennen, want voor mij had toentertijd een LandRover tweedelige deuren, en een gedeelde voorruit.
Toch ... blijft het gewoon een heel warm gevoel geven dat sommige delen 30 jaar of langer gewoon hetzelfde/uitwisselbaar zijn.
Met maar weinig knutselwerk kan je bijv. een Puma-deur in een Series hangen.
Marc
Ik heb een nieuwe, dwz inmiddels 1 jaar oud, en ik moet er nog steeds een beetje aan wennen (ik mis bepaalde "originele" eigenschappen van de pre-Puma's, en ik mis het Td5 geluid). Toch ben ik er ook best tevreden mee, er zijn nu eenmaal bepaalde zaken die duidelijk beter zijn als voorheen (en vooral: een Td5 werd niet meer geleverd).
En ... toen ik indertijd in Spanje de nieuwere Santana's zag, met bijv. push-button deuren (of hadden ze alleen maar eendelige deuren), en vooral met de enkele voorruit ... toen moest ik ook even wennen, want voor mij had toentertijd een LandRover tweedelige deuren, en een gedeelde voorruit.
Toch ... blijft het gewoon een heel warm gevoel geven dat sommige delen 30 jaar of langer gewoon hetzelfde/uitwisselbaar zijn.
Met maar weinig knutselwerk kan je bijv. een Puma-deur in een Series hangen.
Marc
-
Frans Bonnes
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Toch ... blijft het gewoon een heel warm gevoel geven dat sommige delen 30 jaar of langer gewoon hetzelfde/uitwisselbaar zijn.
Met maar weinig knutselwerk kan je bijv. een Puma-deur in een Series hangen.
En dat is eigenlijk het grootste probleem geweest en misschien nog wel van de Engelse industrie.
Niet met de tijd meegaan, en dat bedoel ik niet negatief. Als iets bevalt hoef je het niet te veranderen.
Maar op die manier ga je dus wel achter de feiten en de concurentie aanlopen.
Niet voor niets is er van de, in het verleden, uitstekende engelse industrie weinig meer over.
De concurentie komt namelijk wel met nieuwe moddellen die in het algemeen meer aan de eisen van deze tijd voldoen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de RR, daar kwamen ook pas grote veranderingen toen de concurentie ook met zoiets kwam.
fb
Met maar weinig knutselwerk kan je bijv. een Puma-deur in een Series hangen.
En dat is eigenlijk het grootste probleem geweest en misschien nog wel van de Engelse industrie.
Niet met de tijd meegaan, en dat bedoel ik niet negatief. Als iets bevalt hoef je het niet te veranderen.
Maar op die manier ga je dus wel achter de feiten en de concurentie aanlopen.
Niet voor niets is er van de, in het verleden, uitstekende engelse industrie weinig meer over.
De concurentie komt namelijk wel met nieuwe moddellen die in het algemeen meer aan de eisen van deze tijd voldoen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de RR, daar kwamen ook pas grote veranderingen toen de concurentie ook met zoiets kwam.
fb
-
Marc-my-Words
Re: foto's van nieuwe Defender prototype DC100
Tja, maar da's ook direct het probleem met een Japanner: hij gaat niet stuk, en als ie toch stuk gaat dan zijn de reparatiedelen direct zo duur dat ie niet stuk is maar afgeschreven (een tikje gechargeerd).
Maar goed, wat is er fout aan koplampen die uitwisselbaar zijn van Series t/m Puma, en zelfs met de klassieke RangeRovers?
Wat is er mis met recht-toe recht-aan buitenspiegels die ook op de DAF LVD zitten, en op de oude Renault Master?
En wat is er mis met deuren die - inmiddels van staal en dus verlost van de witte schimmel - qua maatvoering al een halve eeuw meegaan ?
Met je tijd meegaan: ABS/ETC, alarm, electrische ramen, centrale deurvergrendeling met AB, verwarme stoelen en voorruit, en niet te vergeten permanent 4x4 .... heb ik allemaal. Als ik een Toyauto wil die vergelijkbaar is qua tijdloze prestaties dan ben ik (stukken) duurder uit, en de oude G-wagen was vroeger ook veel duurder. Ja, Ja, aan alles hangt een prijskaartje, en ieder medaille heeft twee kanten.
Volgens mij zijn er slechts 2 grote problemen: arrogantie en arrogantie: 1e de klant is een "quantité negligable" zo lijkt het en 2e het merk doet op geen enkele manier zijn best om zich te profileren. Als je je niks van je klanten aantrekt en als je geen moeite doet om het goede in je image te versterken en de zwakke punten te verbeteren (of zoals bij LandRover deels ook de onjuiste ideeen* te corrigeren) dan blijven alleen de verslaafden terugkomen.
* Foute ideeen: Hij verbruik waanzinnig veel: ik rijd zelf tegen de 1:11 (een Peugot RCZ rijdt vlgs het boekje 1:14.9 en vlgs de ANWB proefritten 1:9.8 - benzine met B label). Confort is prehistorisch ... stug dat klopt, maar een Defender staat op een verzwaarde RangeRover ophanging, en ik rijd tot 1000 km op een dag (een extra prestatie omdat ik niet echt van hard of veel rijden houd), en voor je rug is de actieve zit soms zelfs een pré.
En zo nog veel meer .... waarbij de lage afschrijving van een Defender, misschien wel de laagste van alle productie-auto's, een prachtig image zou kunnen neerzetten.
O ja, met de tijd meegaan .... ik woon toevallig in een 30er jaren huis, en zelfs al is de huizenmarkt ingestort, 30er jaren huizen zoals die hier die verkopen zichzelf, met of zonder gerenoveerd interieur.
Marc
Maar goed, wat is er fout aan koplampen die uitwisselbaar zijn van Series t/m Puma, en zelfs met de klassieke RangeRovers?
Wat is er mis met recht-toe recht-aan buitenspiegels die ook op de DAF LVD zitten, en op de oude Renault Master?
En wat is er mis met deuren die - inmiddels van staal en dus verlost van de witte schimmel - qua maatvoering al een halve eeuw meegaan ?
Met je tijd meegaan: ABS/ETC, alarm, electrische ramen, centrale deurvergrendeling met AB, verwarme stoelen en voorruit, en niet te vergeten permanent 4x4 .... heb ik allemaal. Als ik een Toyauto wil die vergelijkbaar is qua tijdloze prestaties dan ben ik (stukken) duurder uit, en de oude G-wagen was vroeger ook veel duurder. Ja, Ja, aan alles hangt een prijskaartje, en ieder medaille heeft twee kanten.
Volgens mij zijn er slechts 2 grote problemen: arrogantie en arrogantie: 1e de klant is een "quantité negligable" zo lijkt het en 2e het merk doet op geen enkele manier zijn best om zich te profileren. Als je je niks van je klanten aantrekt en als je geen moeite doet om het goede in je image te versterken en de zwakke punten te verbeteren (of zoals bij LandRover deels ook de onjuiste ideeen* te corrigeren) dan blijven alleen de verslaafden terugkomen.
* Foute ideeen: Hij verbruik waanzinnig veel: ik rijd zelf tegen de 1:11 (een Peugot RCZ rijdt vlgs het boekje 1:14.9 en vlgs de ANWB proefritten 1:9.8 - benzine met B label). Confort is prehistorisch ... stug dat klopt, maar een Defender staat op een verzwaarde RangeRover ophanging, en ik rijd tot 1000 km op een dag (een extra prestatie omdat ik niet echt van hard of veel rijden houd), en voor je rug is de actieve zit soms zelfs een pré.
En zo nog veel meer .... waarbij de lage afschrijving van een Defender, misschien wel de laagste van alle productie-auto's, een prachtig image zou kunnen neerzetten.
O ja, met de tijd meegaan .... ik woon toevallig in een 30er jaren huis, en zelfs al is de huizenmarkt ingestort, 30er jaren huizen zoals die hier die verkopen zichzelf, met of zonder gerenoveerd interieur.
Marc