OVERDRIVE

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RUUD

OVERDRIVE

Bericht door RUUD »

IK DENK ER OVER OM EEN OVERDRIVE IN MIJN DEFENDER UIT 86 TE BOUWEN KAN DIT EN WAT SCHIET IK ER MEE OP?
Martin Venix

Re: OVERDRIVE

Bericht door Martin Venix »

ik zou eerst eens iets aan je Caps Lock doen
bram-rrc

Re: OVERDRIVE

Bericht door bram-rrc »

al je niet weet wat je er mee op schiet, waarom denk je er dan aan
Marc-my-Words

Re: Overdrive

Bericht door Marc-my-Words »

1e het kan.
2e of je er wat mee opschiet hangt van de overige set-up af: wat voor motor, tussenbak, banden, te vervoeren lasten, en natuurlijk ook van je wensenlijstje.

En hoofdletters (behalve zo Nu en dan) is nogal overDRIVEN.

Marc
tijdrovers

Re: Overdrive

Bericht door tijdrovers »

een defender uit 86, met 5 versnellingen, heeft normaal gesproken een lt230 tussenbak.
er zijn overdrive's op de markt die op een lt230 passen, onder andere die van GKN.

met een 200/300tdi kun je er wat aan hebben, want je motor hoeft minder toeren te maken bij 100km/u.
ik denk, maar heb geen ervaring, dat je de overdrive kunt gebruiken als een extra versnelling, ik bedoel, dat je nog harder kunt rijden, want dit zal een orginele diesel niet kunnen trekken.
ook met een zware trailer/aanhanger zal hoogstwaarschijnlijk de overdrive TE zijn.

met een 2.5n/a of 2.5 td kun je het helemaal wel vergeten!

Henri
oudijzer

Re: Overdrive

Bericht door oudijzer »

Hi mijn ervaring met GKN is dat als je rond de kerk blijft en niet alles uit het moter vermogen wil halen wat er inzit (200/300TDI) kan je er aan beginnen, in mijn 130 TD5 heeft hij 2x de geest gegeven en bij de 3de keer niet meer gemonteerd de olie word te heet, er was een optie een olie koeler te monteren maar daar ben ik niet meer aan begonnen, maar in de tijd dat de overdrive wel heeft gewerkt vond ik het helemaal top rijden.
Marc-my-Words

Re: Overdrive

Bericht door Marc-my-Words »

Da's ook een beetje wat ik bij de GKN als ervaring heb. Heerlijk, heerlijk (zolang hij het doet) maar kennelijk niet bestand tegen een Td5 en/of gewoon te snel te heet.
D'r is nu een verbeterde Roverdrive - geheel mechanisch bediend en met de tussenbak gedeelde olie (en eventueel een extra ruime dekel op de tussenbak voor meer olie-volume/koeling) - misschien is die wel duurzaam bestand tegen "misbruik" (de oude Roverdrives gingen weer stuk op andere punten).

En als je echt zuinig bent op de GKN dan kan die wel lang mee (ik ken er zo-een).

Marc
Plaats reactie